Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αθλητικά :: Ανεπτυγμένη είδηση-λόγος

( τμήματα αναδασμού στις δεκατρείς περιφέρειες :: 9/1/2006 21:18:05) 

Τμήματα Αναδασμού στις δεκατρείς περιφέρειες Τ. Σ. ΕΛΙΟΤ

ΣΥΝΟΨΗ ΤΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ

Τη νέα διανομή ενός εκατομμυρίου στρεμμάτων τα επόμενα τέσσερα χρόνια σχεδιάζει το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης

Αντισημιτική ποίηση, φιλοεβραϊκή δράση

Η Ρωμαϊκή ειρήνη, έργο των Ρωμαίων αυτοκρατόρων, δημιούργησε στην έκταση της αυτοκρατορίας πρωτοφανείς συνθήκες ελεύθερης διακίνησης ανθρώπων, ιδεών, θρησκειών και ηθών.

Εως 20% αναμένεται να μειωθεί το κόστος παραγωγής για τους αγρότες μέσω των αναδασμών 1.000.000 στρεμμάτων που προωθεί η ηγεσία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

Μπορεί ένας αντισημίτης να βοηθούσε Εβραίους στους ναζιστικούς διωγμούς; Εφόσον πρόκειται για τον Τ.Σ. Έλιοτ, το ερώτημα μπορεί να διατυπωθεί διαφορετικά. Πρέπει οπωσδήποτε να βάλει η κριτική μία ταμπέλα στον μεγάλο ποιητή;

Ο Χριστιανισμός, η ίδρυση της Εκκλησίας και η εδραίωση της μέσα στο πλαίσιο του ρωμαϊκού κράτους από τον 1ο μέχρι και τον 3ο αιώνα μ.Χ. διαφοροποιεί βαθύτατα την Αυτοκρατορία.

Στις περιφερειακές διευθύνσεις Γεωργικής Ανάπτυξης έχει ήδη αποσταλεί η σχετική εγκύκλιος.

ΜΑΝΩΛΗΣ ΠΙΜΠΛΗΣ

Ο 3ος αιώνας μ.Χ. σφραγίζεται από μια βαθύτατη οικονομική, κοινωνική και θεσμική κρίση η οποία κλονίζει το ρωμαϊκό κράτος.

Στόχος της ηγεσίας του υπουργείου είναι την επόμενη τετραετία να πραγματοποιηθεί ο αναδασμός 1.000.000 στρεμμάτων, τη στιγμή που κατά μέσο όρο την οκταετία 1996-2003 αναδιανεμήθηκαν μόλις 70.000 στρέμματα ανά έτος.

Τον κατάλαβαν λάθος ή δεν τον κατάλαβαν καθόλου; Αλληλογραφία του Τ.Σ. Έλιοτ, που ανακαλύφθηκε πρόσφατα, δείχνει ότι ζητούσε από φίλους του να βοηθήσουν Εβραίους πρόσφυγες στη διάρκεια των ναζιστικών διωγμών

Οι Ιλλυριοί αυτοκράτορες και ιδίως ο Διοκλητιανός επιχειρούν να ανορθώσουν την Αυτοκρατορία της οποίας το κέντρο βάρους στρέφεται όλο και περισσότερο προς την Ανατολή.

Με την εγκύκλιο αποσαφηνίζονται οι νέες ρυθμίσεις που έχουν ως σκοπό τη μεγέθυνση των γεωργικών εκμεταλλεύσεων με τη διαδικασία του αναδασμού, οι οποίες περιλαμβάνονται στο νόμο 3399/2005, που δημοσιεύθηκε στο υπ' αριθμ. 252/2005 τ. Α' του Φύλλου της Εφημερίδας της Κυβέρνησης.

Ο Τ.Σ. Έλιοτ κουβαλάει μαζί με τη σπουδαία του ποίηση και τη φήμη του αντισημίτη.

Τελικά ο Κωνσταντίνος κηρύσσει την ανεξιθρησκεία στο κράτος και μεταφέρει την πρωτεύουσα του από τη Ρώμη στη Νέα Ρώμη, την Κωνσταντινούπολη.

Τα βασικότερα σημεία της εγκυκλίου είναι:

Η αλληλογραφία του όμως με τον φίλο του Όρας Κάλεν που ανακαλύφθηκε πρόσφατα, έρχεται να μεταβάλει τα δεδομένα.

ΓΛΩΣΣΑΡΙΟ

* Σε κάθε περιφέρεια της χώρας συνιστώνται τμήματα Αναδασμού-Εποικισμού, για τον καλύτερο συντονισμό, την πρόοδο, επίσπευση και παρακολούθηση των εργασιών αναδασμού.

Οι δύο άνδρες είχαν ανταλλάξει αρκετές επιστολές από το 1927 μέχρι το 1960.

homo erectus, homo habilis, homo sapiens:

Τα τμήματα αυτά, επανδρωμένα με δύο γεωπόνους, δύο τοπογράφους μηχανικούς και έναν διοικητικό υπάλληλο, οι οποίοι θα μπορούν να συμμετέχουν στα τοπογραφικά συνεργεία των εργασιών αναδασμού-εποικισμού που έχουν συγκροτηθεί για τα τμήματα των νομαρχιακών αυτοδιοικήσεων που υπάγονται στην περιφέρεια.

Ήταν όμως καταχωνιασμένες σε μια βιβλιοθήκη του Σινσινάτι, στο Οχάιο.

Λέξεις λατινικές που χρησιμοποιήθηκαν από τους επιστήμονες για να δηλώσουν τα στάδια εξέλιξης του ανθρώπου.

* Παρατείνονται οι προθεσμίες των νόμων για την επικύρωση των ανώμαλων δικαιοπραξιών επί γεωργικών κλήρων και λαμβάνεται μέριμνα, για το μη υπολογισμό κεφαλαιοποιημένων τόκων σε βάρος των κληρούχων που αποκαταστάθηκαν μέχρι το 2003, ώστε να μην είναι αδικημένοι σε σχέση με τους άλλους κληρούχους.

Ο πρόσφατος εντοπισμός τους αποκάλυψε μία άγνωστη πτυχή της ιδιωτικής δραστηριότητάς του: ο Τ.Σ. Έλιοτ είχε βοηθήσει αρκετούς Εβραίους να το σκάσουν από τη Γερμανία και την Αυστρία και να σταθούν στα πόδια τους στις νέες τους πατρίδες.

Αλάβαστρο:

* Δίνεται η δυνατότητα κάλυψης από τον προϋπολογισμό του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων και των δαπανών που προκύπτουν από την ανάθεση εργασιών αναδασμού και μελετών περιβαλλοντικών όρων σε ιδιωτικά τεχνικά και άλλα μελετητικά γραφεία.

Είχε, για παράδειγμα, βοηθήσει τον Τζον Έιμον, ένα Εβραίο πωλητή σπάνιων βιβλίων και ιαπωνικής τέχνης, ο οποίος διέφυγε από τη Βιέννη στην Αυστρία.

Ορυκτός λίθος μικρής σκληρότητας με διάφορους χρωματισμούς.

Το Νοέμβριο του 1941 έγραψε ο Έλιοτ στον Κάλεν ζητώντας του να βοηθήσει τον Έιμον που βρισκόταν εκείνη τη στιγμή στην Αμερική σε "απελπιστική οικονομική κατάσταση".

Αμφίσημος:

"Συγχώρεσε την έκκλησή μου προς εσέ", έγραψε ο Έλιοτ, "αλλά πιστεύω ότι είσαι ένα πρόσωπο που παίρνει σοβαρά αυτού του είδους τις υποθέσεις και θέλω να τον φέρω σε επαφή με τους κατάλληλους ανθρώπους".

Ο επιδεχόμενος διπλή ερμηνεία.

Στην απάντησή του ο Κάλεν υποσχέθηκε ότι θα έκανε ό,τι μπορούσε.

Ανακουφιστικό τρίγωνο:

Ο Έλιοτ βοήθησε, μέσω του Κάλεν, και τον φίλο του Άντολφ Λόου, έναν Εβραίο καθηγητή των Οικονομικών, ο οποίος άφησε τη Γερμανία το 1933.

Αρχιτεκτονικός όρος.

Ο Λόου κατέλαβε αργότερα πόστο ερευνητή στη Νέα Σχολή Κοινωνικών Ερευνών της Νέας Υόρκης.

Ονομάζεται το τρίγωνο το οποίο σχηματίζεται από τα ανοίγματα θυρών και παραθύρων όταν το υπέρθυρο δεν θεωρείται αρκετά στερεό για να βαστάζει μόνο του το υπερκείμενο βάρος.

Όλα αυτά συνέθεταν μία μοναδική ευκαιρία για τον καθηγητή Αγγλικής Φιλολογίας στο Πανεπιστήμιο της Ατλάντα, Ρόναλντ Σούσαρ, ειδικό στον Έλιοτ, να ανασυνθέσει την αντισημιτική εικόνα του ποιητή.

Αραμαϊκή:

Δεν την άφησε να πάει χαμένη, κάτι που προκάλεσε έντονο διάλογο στους φιλολογικούς κύκλους.

Η ομιλούμενη γλώσσα των Εβραίων κατά την εποχή του Χριστού στην Παλαιστίνη.

"Δεν γνωρίζουμε πόσους πρόσφυγες βοήθησε κατά τη διάρκεια του πολέμου, αλλά η αλληλογραφία του με τον Κάλεν μας δίνει μια ιδέα", είπε.

Αρεία:

Ο Έλιοτ υπήρξε φίλος με αρκετούς Εβραίους διανοουμένους που εγκατέλειψαν τη Γερμανία και ο Σούσαρ ισχυρίζεται ότι βοήθησε να καταγγελθεί η μεταχείριση των Εβραίων στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένων και των αισχροτήτων στη Γαλλία του Βισί.

Περιοχή που σήμερα περιλαμβάνει το Δυτικό Αφγανιστάν, με την πόλη Χεράτ (Βλ. Χάρτη)

Μετά το τέλος του πολέμου, λέει ο Σούσαρ, εξέφρασε υποστήριξη στο Ισραήλ και συνέδραμε εβραϊκές ομάδες που δραστηριοποιούνταν στην κατεύθυνση της ευρωπαϊκής ανασυγκρότησης.

Βακτρία:

Αλλά ο Σούσαρ δεν σταμάτησε εκεί.

Χώρα η οποία αντιστοιχεί με το Τουρκεστάν και το Βόρειο Αφγανιστάν (Βλ. Χάρτη).

Προέβη σε νέες ερμηνείες ποιημάτων του Έλιοτ που είχαν θεωρηθεί αντισημιτικά.

Βεσπασιανές:

Και υπογράμμισε τη φιλία του ποιητή με τον Εβραίο κωμικό Γκρούτσο Μαρξ, που ήταν ελάχιστα γνωστή.

Κτίρια ομαδικών αποχωρητηρίων, το όνομα τους οφείλεται στον αυτοκράτορα Βεσπασιανό που καθιέρωσε την πληρωμή φόρων για τη λειτουργία τους.

"Προσπάθησα να ανοίξω τη σχετική συζήτηση, διότι οι περισσότεροι κριτικοί του Έλιοτ προσπάθησαν να την κλείσουν, θεωρώντας αυταπόδεικτο τον βαθύ αντισημιτισμό του Έλιοτ", σημείωσε ο Σούσαρ.

Βουκολική ποίηση:

Και συνέχισε:

Ποιήματα με θέμα τη ζωή των ποιμένων και γενικά των αγροτών, των ψαράδων, των ανθρώπων της υπαίθρου (βουκόλος = ποιμένας).

"Πολλοί διακεκριμένοι Εβραίοι υπήρξαν στενοί φίλοι του και όσα λέγονται τους μειώνουν".

Γεωκτηνοτροφία:

Τον χορό των αντιδράσεων στα λεγόμενα του Σούσαρ έσυρε ο… δικηγόρος - άλλοτε - της πριγκίπισσας Νταϊάνας, ο Άντονι Τζούλιους, του οποίου το βιβλίο "Τ.Σ. Έλιοτ, αντισημιτισμός και λογοτεχνική φόρμα" (1996) αποτέλεσε την πιο πρόσφατη βολή στην υστεροφημία του ποιητή.

Η ασχολία του ανθρώπου με την καλλιέργεια της γης και την κτηνοτροφία.

Ο Τζούλιους κατηγόρησε τον Σούσαρ ότι δεν κατάλαβε την ποίηση του Έλιοτ, ότι "έκανε κακή χρήση βιογραφικού υλικού", ότι "εφήρμοσε δύο μέτρα και δύο σταθμά στην εκτίμηση των στοιχείων" και ότι "τα επιχειρήματα που ανέπτυξε ήταν προφανώς κακά".

Γιλγαμές:

Για να προσθέσει:

Το όνομα του κύριου ήρωα του σουμεριακού-βαβυλωνιακού ομώνυμου έπους.

"Ο Έλιοτ έγραψε αντισημιτική ποίηση και πρόζα, κάτι που τον καθιστά αντισημίτη.

Δακία:

Οι κριτικοί που συγχωρούν τον αντισημιτισμό του ή, ακόμα χειρότερα, προσποιούνται ότι δεν υπάρχει, απλώς συνεχίζουν το έργο του Έλιοτ που πρόσβαλε τους Εβραίους".

Η σημερινή Ρουμανία.

Ο δικηγόρος πάντως παραδέχεται ότι είναι "ενδιαφέρον" το στοιχείο ότι βοήθησε Γερμανοεβραίους, αλλά δεν κάνει άλλο σχόλιο επ' αυτού.

Δημαγωγός:

Ίσως και… αντιεσκιμώος

Αυτός που καθοδηγεί τον δήμο, αυτός που έχει την ικανότητα με την πειθώ να καθοδηγεί και να παρασύρει τα πλήθη. Διαλεκτική μέθοδος: Τρόπος προσέγγισης της φιλοσοφικής αλήθειας με το διάλογο, τις ερωτήσεις και απαντήσεις. Δραγιανή: Περιοχή του σημερινού Δυτικού Πακιστάν (Βλ. Χάρτη). Εβραίοι της διασποράς: Οι Εβραίοι που κατοικούσαν έξω από τα όρια της Παλαιστίνης. Ειδύλλια: Μικρά ποιήματα που εξυμνούν την απλή αγροτική ζωή. Ελεγεία: Είδος ποίησης που την ελληνιστική εποχή έχει επικό και λυρικό ύφος και αναφέρεται σε σπάνιους και τοπικούς μύθους και περιγράφει σκηνές με ρεαλιστικές λεπτομέρειες Ελεφαντουργία: Η κατεργασία του ελεφαντόδοντου. Επίγραμμα: Είδος πολύ σύντομου ποιήματος που αρχικά χαραζόταν σε επιτύμβια και αναθηματικά μνημεία, αργότερα -από την ελληνιστική εποχή- έγινε ανεξάρτητο ποίημα με επιδεικτικό (επαινετικό) περιεχόμενο μεγάλων ανδρών, έργων τέχνης ή και με ερωτικό περιεχόμενο. Θόλος: Κυλινδρικό οικοδόμημα για τη λατρεία θεών του Κάτω Κόσμου ή ηρώων. Ιλλυρία: Η χώρα που ορίζεται περίπου, σήμερα, από τα παράλια της Αλβανίας. Ιμπεριαλισμός: Η επεκτατική πολιτική ενός κράτους απέναντι σε άλλα. Ινδοευρωπαίοι: Ο όρος χρησιμοποιείται για να δείξει μια ομάδα λαών των οποίων η γλώσσα έχει κοινές ρίζες. Οι λαοί αυτοί κατοικούν κυρίως στην Ευρώπη και σε ένα τμήμα της Ασίας. Κιλικία: Περιοχή της Νότιας Μικράς Ασίας. Κλασικισμός: Ρεύμα /τάση /τεχνοτροπία που μιμείται και υιοθετεί κλασικά πρότυπα στα γράμματα και στις καλές τέχνες. Κοιλάδα των βασιλέων: Στην αρχαία Αίγυπτο ονομάζεται η περιοχή κοντά στην πρωτεύουσα του δεύτερου βασιλείου (2050-1800 π.Χ.), τη Θήβα. Εκεί οι Φαραώ έσκαψαν τους τάφους τους και οικοδόμησαν λαμπρούς ναούς (Λούξορ, Καρνάκ). Κουροτρόφος: Εκείνη που κρατά στην αγκαλιά της ένα βρέφος. Συνήθως γυναικεία ειδώλια. Κροκάλες: Πέτρες λειασμένες με τριβή. Κτέρισμα: Τα αντικείμενα μετά οποία οι άνθρωποι συνόδευαν τον νεκρό στον τάφο του. Κωμωδία: Είδος αρχαίου θεατρικού έργου με θέματα από τη σύγχρονη του πραγματικότητα και τον μύθο, με κωμικό περιεχόμενο. Λαοί της Θάλασσας: Λαοί άγνωστης καταγωγής, οι οποίοι κατά το τέλος της 2ης χιλιετίας π.Χ. κατέλυσαν το κράτος των Χετταίων, απείλησαν την Αίγυπτο και αναστάτωσαν ολόκληρη την ανατολική λεκάνη της Μεσογείου. Μαυσωλείο: Μεγαλοπρεπές ταφικό οικοδόμημα. Το όνομα του οφείλεται στο μεγαλόπρεπο ταφικό κτίριο που κτίσθηκε για τον ηγεμόνα της Καρίας Μαύσωλο από τη γυναίκα του Αρτεμισία τον 4ο αιώνα π.Χ. και διακοσμήθηκε με αγάλματα και ανάγλυφα από ονομαστούς Έλληνες γλύπτες. Μεδιόλανα: Το σημερινό Μιλάνο της Ιταλίας. Μηδεία: Περιοχή του σημερινού Νότιου Αζερμπαϊτζάν και του Βόρειου Ιράν (Βλ. Χάρτη). Μηδισμός: Η συνεργασία με τους Πέρσες κατά τη διάρκεια των Περσικών πολέμων. Μητριαρχία: Μία φάση κοινωνικής διαμόρφωσης κατά την οποία κυριαρχούν οι γυναίκες. Μικροτεχνία: Στην κατηγορία αυτή ανήκουν όλα τα έργα τέχνης που έχουν μικρό μέγεθος, όπως τα ειδώλια και αγαλμάτια αλλά και τα κοσμήματα κ.ά. Μίμος: Σύντομες, ρεαλιστικές παραστάσεις σκηνών καθημερινής ζωής που τη ρωμαϊκή εποχή απέκτησαν κωμικό χαρακτήρα Μνημειακή αρχιτεκτονική: Η αρχιτεκτονική που επιβάλλεται με το μέγεθος της. Μπαρόκ: Τεχνοτροπία που αναπτύχθηκε στην τέχνη του 17ου και 18ου αιώνα μ.Χ. στην ευρωπαϊκή τέχνη. Χαρακτηρίζεται από δραματικά θέματα και υπερβολική απόδοση των μορφών στην αρχιτεκτονική, γλυπτική, ζωγραφική κλπ. (απόδοση μυών, ενδυμάτων και συναισθημάτων των απεικονιζόμενων). Ο όρος χρησιμοποιείται και για ένα ανάλογο καλλιτεχνικό ρεύμα της ελληνιστικής εποχής (ελληνιστικό μπαρόκ). Νεοκλασικισμός: Ρεύμα / τάση / τεχνοτροπία του τέλους του 18ου και των αρχών του 19ου αιώνα που αναβιώνει τον κλασικισμό, δηλαδή την τάση για απομίμηση του κλασικού. Οικιακή οικονομία: Η οικονομία που στηρίζεται στην ανταλλαγή των προϊόντων. Πάπυρος: Φυτό που φύεται στις όχθες του Νείλου και του οποίου ο κορμός, κατάλληλα επεξεργασμένος, χρησίμευε για την κατασκευή ενός είδους χαρτιού. Ροκοκό: Τεχνοτροπία της ευρωπαϊκής τέχνης του β' μισού του 18ου αιώνα μ.Χ. που δημιουργήθηκε σαν αντίδραση στο «βαρύ» μπαρόκ. Διακρίνεται για τις ανάλαφρες, χαριτωμένες μορφές και θέματα. Ο όρος χρησιμοποιείται και για την αντίστοιχη τεχνοτροπία της ελληνιστικής περιόδου (ελληνιστικό ροκοκό). Ρυτό: Είδος τελετουργικού αγγείου του οποίου η βάση έφερε οπή για να στάζει, αργά, το ιερό υγρό της σπονδής. Ρυτοφόρος: Αυτός που κρατά το ρυτό. Σατυρικό δράμα: Είδος αρχαίου θεατρικού έργου με σκωπτικά και κωμικά στοιχεία, στο οποίο εμφανιζόταν χορός Σατύρων. Σήμα τάφου: Διακριτικό σημάδι ενός τάφου. Σκοπαδικό πάθος: Έτσι ονομάζεται η έκφραση του ψυχικού κόσμου που έδινε στα γλυπτά του ο μεγάλος γλύπτης του 4ου αιώνα π.Χ. Σκόπας ο Πάριος. Αυτό το πετύχαινε σμιλεύοντας τα μάτια βαθιά μέσα στις κόγχες τους και με τη στροφή του βλέμματος προς τα πάνω. Σογδιανή: Περιοχή του σημερινού Ουζμπεκιστάν, που διασχίζεται από τον ποταμό Όζο (Βλ. Χάρτη). Σοφιστές: Δάσκαλοι και φιλόσοφοι της αρχαιότητας που είχαν ως κέντρο του ενδιαφέροντος τους τον άνθρωπο και την πνευματική του βελτίωση δια μέσου της διδασκαλίας. Πίστευαν στην υποκειμενικότητα των πραγμάτων και όχι στην αντικειμενική αλήθεια. Δίδαξαν τους νέους με αμοιβή και καθιέρωσαν την παιδαγωγική και τη ρητορική τέχνη. Στοά: Μακρόστενο οικοδόμημα με κίονες αντί για τοίχο στη μία μακριά πλευρά του. Στην άλλη πλευρά σχηματίζονταν δωμάτια για διάφορες χρήσεις, π.χ. καταστήματα. Οι στοές αποτελούσαν χώρους συγκέντρωσης και επικοινωνίας και προσέφεραν προστασία από τον ήλιο, τη βροχή κ.ά. Συγκρητισμός: Ανάμειξη στοιχείων διαφορετικών θρησκειών αλλά και διαφορετικών ιδεών και απόψεων. Σφηνοειδής γραφή: Η γραφή των Σουμερίων και των Βαβυλωνίων. Τέχνη του αυστηρού ρυθμού: Η τέχνη της πρώιμης κλασικής εποχής, 480-450 π.Χ., που χαρακτηρίζεται από τη σοβαρή / αυστηρή έκφραση των προσώπων σε αντίθεση με τη χαριτωμένη / γελαστή έκφραση των αρχαϊκών μορφών και για τον λόγο αυτό ονομάστηκε αυστηρός ρυθμός. Η έκφραση αυτή θεωρείται ότι είναι αποτέλεσμα της στάσης των ανθρώπων απέναντι στη ζωή μετά από τα δύσκολα πολεμικά γεγονότα των Περσικών πολέμων. Τραγωδία: Είδος θεατρικού έργου με μυθολογικό, τραγικό περιεχόμενο και κατάληξη. Τρεις τραγωδίες και ένα σατυρικό δράμα αποτελούσαν μία ενότητα και παριστάνονταν σε συνέχεια. Υγρό στυλ: Τεχνοτροπία της γλυπτικής του τέλους του 5ου αιώνα π.Χ.· ονομάστηκε έτσι διότι τα ρούχα κολλούν στο σώμα σαν να είναι βρεγμένα. Φαγεντιανή: Ύλη από πηλό που έχει λουστραριστεί με κασσιτερούχο βερνίκι και χρησιμοποιείται για την κατασκευή μικροαντικειμένων. Με απόφαση της Ελληνικής Κυβέρνησης τα διδακτικά βιβλία του Δημοτικού, του Γυμνασίου και του Λυκείου τυπώνονται από τον Οργανισμό Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων και διανέμονται δωρεάν στα Δημόσια Σχολεία. Τα βιβλία μπορεί να διατίθενται προς πώληση, όταν φέρουν προς απόδειξη αυτού βιβλιόσημο. Κάθε αντίτυπο που διατίθεται προς πώληση και δεν φέρει βιβλιόσημο, θεωρείται κλεψίτυπο και ο παραβάτης διώκεται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 7 του Νόμου 1129 της 15/21 Μαρτίου 1946 (ΦΕΚ 1946, 108, Α') Απαγορεύεται η αναπαραγωγή οποιουδήποτε τμήματος αυτού του βιβλίου, που καλύπτεται από δικαιώματα (copyright), ή η χρήση του σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς τη γραπτή άδεια του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.