Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Επιστολές :: Ευθυμογράφημα

( από παιδί και από τρελό… :: 30/1/2006 17:39:18) 

Γράφει ο Θέμης Λιβεριάδης

Από κρασοπουλιά… θέατρα

Β. ΑΙΤΙΑ ΛΑΘΕΜΕΝΩΝ ΕΠΙΛΟΓΩΝ

ΟΚΛΑΔΟΝ

Η Αθήνα διαθέτει περί τα 150 θέατρα. Ελάχιστα όμως χτίστηκαν με προοπτική να λειτουργήσουν ως θεατρικές σκηνές. Η πλειοότητα «μεταποιήθηκε» από σινεμά, βιοτεχνίες, σχολεία ακόμη και ταβέρνες!

• Η αποξένωση του ανθρώπου, η διάλυση της οικογένειας και ο κλονισμός των ανθρωπίνων σχέσεων.

Από παιδί και από τρελό…

ΧΡΗΣΤΟΣ ΙΕΡΕΙΔΗΣ

• Η έλλειψη προτύπων και σοφών παιδαγωγών που κάνει τον νέο να υπακούει σε "σειρήνες" που με τέχνη ωραιοποιούν το κακό.

(Για την Ισιδώρα - όταν μεγαλώσει)

Το θέατρο «Εμπρός» (δεξιά) ήταν κάποτε η… αποθήκη του ομότιτλου περιοδικού. Αυτή την όψη (αριστερά) είχε μέχρι πριν από τρία χρόνια το εργοστάσιο υφαντουργίας μεταξωτών «Αθηναΐς». Στον μεταμορφωμένο σήμερα χώρο χτυπά η καρδιά του ομώνυμου πολυχώρου πολιτισμού

• Η έλλειψη σταθερών στηριγμάτων στη ζωή.

Τριών Ιεραρχών…

Το «Από Μηχανής Θέατρο» ήταν τη δεκαετία του '30 βιοτεχνία ηλεκτρικών σιδήρων.

• Η έλλειψη αγωνιστικότητας, η αναζήτηση του εύκολου και του γρήγορου κέρδους και το γεγονός ότι η επιτυχία συνδέεται με την ύλη και όχι με τις πνευματικές αξίες. Τελειώνει κιόλας ο πρώτος μήνας του 2006.

Αργότερα φιλοξένησε τυπογραφείο και μηχανουργείο αυτοκινήτων.

• Η αναζήτηση στιγμιαίων συγκινήσεων και η θέληση του ανθρώπου που αδυνάτισε όταν διακόπηκε η σχέση του με το αγαθό που είναι διαχρονικό.

Παραμονή Πρωτοχρονιάς ο πατέρας της Ισιδώρας ντύθηκε κρυφά Αϊ-Βασίλης.

Στην ίδια γειτονιά, το θέατρο «Άττις» ήταν ένα από τα παλαιά αρχοντικά της Αθήνας (κατοικήθηκε από μέλη της οικογένειας Ζολώτα), όταν το Μεταξουργείο, στις αρχές του αιώνα, ανήκε στις καλές συνοικίες.

• Η αντίδραση στους μεγαλύτερους, στο κατεστημένο, στην παράδοση άκριτα και απερίσκεπτα.

Η μητέρα της φρόντισε να μπούνε στο σαλόνι με το δένδρο και τα δώρα, έτσι που η μικρή να δει απ' το τζάμι της μπαλκονόπορτας μόνο την πλάτη του…Τριών χρονών, αποσβολωμένη, μπόρεσε να ψιθυρίσει… "ευχαριστούμε Αϊ-Βασίλη…".

Έπειτα μετατράπηκε σε βιοτεχνία γυαλιού.

• Ο μιμητισμός και η περιέργεια.

Δυστυχώς συνεχίζω για…"μεγάλους".

Παραδίπλα, το θέατρο «Αρώνη»… διετέλεσε καρβουναποθήκη και αργότερα γκαράζ αυτοκινήτων.

Η "πυξίδα" εξαφανίστηκε, το σύνθημα είναι: "όπου μας πάει ο άνεμος".

Υπάρχουν περίπου 2 δισεκατομμύρια παιδιά στον κόσμο.

Στο θέατρο «Επί Κολωνώ» πάλι κάποτε δεν χτυπούσε το «τρίτο κουδούνι», αλλά το σχολικό κουδούνι, αφού στο κτίριο στεγαζόταν δημοτικό σχολείο!

Ο νέος σαν το καλάμι πηγαίνει όπου θέλει η ομάδα, η μάζα.

Επειδή ο Αϊ-Βασίλης προφανώς δεν επισκέπτεται Μουσουλμάνους, Ινδουιστές, Εβραίους και Βουδιστές, ο φόρτος εργασίας περιορίζεται στο 15% συνολικού 378 εκατ.

Επίσης, προπολεμικά το θέατρο «Οδού Κεφαλληνίας» (στην Κυψέλη) ήταν το καπνεργοστάσιο Καπερνάρου και αργότερα στους ίδιους χώρους λειτούργησε βιοτεχνία γλυκών κουταλιού!

Αν δοκιμάσει να ξεφύγει από τη μάζα αποκτά την ετικέτα "φυτό".

Με μέσο όρο 3,5 παιδιά ανά σπίτι έχουμε 91,8 εκατ. σπιτικά.

Ως αποθήκες ξυλείας δε λειτουργούσαν κάποτε οι χώροι που σήμερα στεγάζουν τις σκηνές «Αργώ», «Απλό», «Θησείον», «Ιλίσια - Βολανάκης» (λειτούργησε και ως γκαράζ) και «Ροές».

Τα ναρκωτικά και το αλκοόλ: διέξοδοι επικίνδυνοι στα προβλήματα των νέων και απειλή για τη ζωή τους.

Θεωρώντας τουλάχιστον ένα καλό παιδί ανά σπίτι, που αξίζει δώρο κατά την παράδοση, ο Αϊ-Βασίλης έχει 31 ώρες δουλειάς κι αυτό χάρη στη διαφορά λόγω περιστροφής της γης, αν ταξιδεύει από ανατολάς προς δυσμάς (πιθανότερο αφού χρόνια κάνει αυτή τη δουλειά). Επί της Ιεράς Οδού, το θέατρο «Χυτήριο» λειτουργούσε «από στις αρχές του αιώνα ως χυτήριο μεταλλευμάτων.

Ο σοφός Σολομώντας συμβουλεύει:

Δηλαδή 822,6 επισκέψεις το δευτερόλεπτο. Ακόμα και η καμινάδα του, που γέρνει, είναι από χυτό μαντέμι», λέει ο ιδιοκτήτης του, ηθοποιός Μιχάλης Μητρούσης.

"Το κρασί φέρνει αυθάδεια και τα μεθυστικά ποτά μανία.

Για κάθε χριστιανικό σπίτι με 1 καλό παιδί ο Άγιος Βασίλης διαθέτει 1/χιλιοστό δευτερολέπτου για… aller-retour την καμινάδα, τα δώρα, το κομμάτι της πίτας του κτλ.

Στην οδό Σφακτηρίας, στον Κεραμεικό, κάποτε υπήρχε ένα διώροφο με μπακάλικο στο ισόγειο.

Όποιος αφήνεται να δελεάζεται απ' αυτά, σοφός δεν μπορεί να' ναι." (Παροιμ 20,1)

Δεχόμενοι (χάριν υπολογισμών) ότι οι 91,8 εκατομμύρια επισκέψεις ισαπέχουν μεταξύ τους, μιλάμε για 0,78 μίλια ανά σπίτι-ταξίδι 75,5 εκατομμυρίων μιλίων, χωρίς καμία στάση "ανάγκης".

Εκεί σήμερα στεγάζεται το θέατρο «Άλεκτον».

Η χρήση ναρκωτικών και η μέθη δεν είναι χαρακτηριστικό του σοφού ανθρώπου, αφού:

Αυτό σημαίνει ότι το έλκηθρο τρέχει 650 μίλια το δευτερόλεπτο -3.000 φορές την ταχύτητα ήχου.

Λίγο πιο πάνω, στον Βοτανικό, στην οδό Καστοριάς, λειτουργούσε για μεγάλο χρονικό διάστημα η κλωστοϋφαντουργία μετάξης «Αθηναΐς».

α) παραδίνεται στο πάθος χωρίς να επιστρατεύει τη λογική του.

Συγκριτικά το γρηγορότερο μέσο που φτιάχτηκε (Ulysses' space probe) κινείται με 27,4 μίλια το δευτερόλεπτο, ενώ ένας τάρανδος τρέχει το πολύ 15 μίλια την ώρα, ξεχνώντας τη λεπτομέρεια ότι κανένα γνωστό είδος τάρανδου δεν πετά!

Στο πέρασμα των χρόνων η επιχείρηση έκλεισε.

β) με τα ναρκωτικά ή το αλκοόλ επιτυγχάνεται η νάρκωση και η ύπνωση.

Το φορτίο στο έλκηθρο είναι άλλο ενδιαφέρον σημείο.

Εκεί σήμερα χτυπά η καρδιά του πολυχώρου πολιτισμού «Αθηναΐς», με μία θεατρική και μία μουσική θεατρική σκηνή.

Ο νους δε λειτουργεί αρμονικά και το άτομο δεν είναι σε θέση να αναλάβει τις ευθύνες που του αναλογούν, αφού ζει σ' ένα κόσμο παραισθήσεων, σε ψεύτικους παραδείσους,

Υποθέτοντας ότι κάθε δώρο ζυγίζει ένα κιλό, το έλκηθρο κουβαλά 321.300 τόνους.

Στον χώρο όπου παλαιότερα υπήρχαν πάγκοι εργασίας, ράφια για εργαλεία και καζάνια με λειωμένα μέταλλα (αριστερά) λειτουργεί σήμερα η σκηνή του θεάτρου «Χυτήριον» (δεξιά)

γ) με την αναισθητοποίηση και την αχρηστία των πνευματικών και σωματικών του δυνάμεων ο νέος όχι μόνο δε λύνει τα προβλήματα του, αλλά ο ίδιος γίνεται ένα μεγάλο πρόβλημα για τον εαυτό του, την οικογένεια του και την κοινωνία.

Επειδή ένας τάρανδος μπορεί να κουβαλήσει το πολύ 150 κιλά, θα χρειάζονταν 214.200 τάρανδοι.

Στη γειτονιά του Ψυρή η Αλίκη Γεωργούλη είχε στεγάσει τα θεατρικά της όνειρα σε μια παλιά αποθήκη ξυλείας (την αγόρασε με προτροπή του Γιάννη Τσαρούχη) στην οδό Σαρρή: το θέατρο που σήμερα φέρει το όνομά της ή «Θέατρο Αποθήκη».

Η πορνογραφία και η εμπορία της σάρκας είναι ο δολοφόνος του έρωτα και της αγάπης όταν ο άνθρωπος στη ζωή του πορεύεται ως σάρκα, υποδουλωμένος στα πάθη της, και όχι ως πρόσωπο, εικόνα του Θεού.

Αυτό αυξάνει το συνολικό βάρος σε 353.430 τόνους, που κινούνται με 650 μίλια το δευτερόλεπτο και έχουν μία απίστευτη αντίσταση στον αέρα, που προκαλεί θερμότητα (όπως τα διαστημόπλοια).

Ακριβώς από πίσω είναι το «Πολιτεία».

Η ηδονοβλεψία εμποδίζει το αμοιβαίο δόσιμο, την ολοκληρωτική αφοσίωση σε μια προσωπική σχέση.

Το μπροστινό ζευγάρι ταράνδων θα αποσβέσει 14,3 τετράκις εκατομμύρια joules ενέργειας.

Τι ήταν;

Κατά την ευαγγελική ηθική η μοιχεία δεν περιορίζεται στη σχέση των σωμάτων, αλλά επεκτείνεται και στην αίσθηση της όρασης, γιατί από την πονηρή ματιά γεννιέται η αμαρτωλή επιθυμία που είναι πηγή της μοιχείας.

Ανά δευτερόλεπτο.

«Το πρώτο στοιχειοχυτήριο τυπογραφικών της ανατολικής Μεσογείου», μας πληροφορούν οι υπεύθυνοι.

Το άλογο ένστικτο και το άλογο πάθος επικρατεί όταν ο ηγεμόνας της ψυχής, ο νους, μείνει σκυμμένος στα γήινα, κολλημένος στα φθαρτά.

Ολόκληρο το κοπάδι θα εξατμιστεί σε 4,26 χιλιοστά δευτερολέπτου και… δυστυχώς μαζί του ο Αϊ-Βασίλης!

Μερικά μέτρα πιο πάνω, στο σημερινό θέατρο «Ήβη» κάποτε στεγαζόταν μονάδα της «ΗΒΗ».

Η ενηλικίωση συνήθως εστιάζεται στο γεγονός της σωματικής πληρότητας και υγείας και λιγότερο στην πνευματική ωριμότητα και υγεία που για την Ορθόδοξη διδασκαλία είναι το μέτρο μέσα από το οποίο ο άνθρωπος συναντά το Θεό και χαριτώνεται.

Υ.Γ. Όμως τα παραμύθια πρέπει να υπάρχουν για μικρά και… μεγάλα παιδιά.

Το «Ασκητήριον», στο κέντρο, ήταν στο παρελθόν η αποθήκη του εικαστικού περιοδικού «Νέες μορφές».

Η άγνοια του προορισμού του ανθρώπου και της λογικής χρήσης του σώματος του οδήγησε στον ανεξέλεγκτο και χωρίς μέτρο τρόπο ζωής.

Ως αποθήκη του περιοδικού «Εμπρός» χρησίμευε και ο χώρος που σήμερα φιλοξενεί την ομώνυμη θεατρική σκηνή.

Η καταστροφή στα Σόδομα και στα Γόμορα έγινε, διότι οι άνθρωποι συμπεριφέρονταν μόνον σαν απρόσωπες υλικές υπάρξεις χωρίς Θεό στη ζωή τους.

Μεταξύ μονοκατοικιών και αρχοντικών εύπορων οικογενειών που μετατράπηκαν σε θέατρα είναι τα «Προσκήνιο», «Εξαρχείων», «Οδού Κυκλάδων», ενώ το «Μουσούρη» ήταν πολυκατοικία.

Οι ασθένειες όπως το AIDS και τα αφροδίσια νοσήματα, είναι αποτέλεσμα της πνευματικής διαστροφής του ανθρώπου με συνέπειες φοβερές όχι μόνο για τη δική του υγεία και ζωή, αλλά και των ερωτικών συντρόφων καθώς και των επιγόνων τους.

Το νεόδμητο θέατρο «Εμπορικόν» έχει τη δική του ιστορία. Στο παρελθόν ήταν δύο χώροι. Ο ένας, προπολεμικά, ήταν κρασοπουλειό - καρβουνιάρικο, και μεταπολεμικά γνωστή κάβα ποτών, ενώ για καιρό στον ένα χώρο λειτουργούσε τυπογραφείο του «Ριζοσπάστη». Στον χώρο του θεάτρου «Ελεύθερη έκφραση - Ιγγλέση» υπήρχε παλαιότερα ταβέρνα. Ώς πριν από 15 χρόνια στην Πλάκα ήταν γνωστή η μπουάτ «Διαγώνιος». Άλλαξε χρήση και πλέον είναι η σκηνή του «Αμφι-θεάτρου».

Και κινηματογράφοι. Τα θέατρα «Βεάκη», «Βρετάνια», «Ανοιχτό θέατρο», «Coronet», «Ιλίσια - Ντενίση», «Αλκυονίς - Μοντέρνο θέατρο», «Πορεία», «Άλσος Inn», «Amore», «Θεατρική Σκηνή Αντώνη Αντωνίου», «Κάππα», «Θέατρο Νέου Κόσμου», «Λαμπέτη», «Μπρόντγουαιη», «Νέο Ριάλτο», «Σινέ Αφροδίτη» και «Χώρα» είχαν αρχικά λειτουργήσει ως κινηματογράφοι.