Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Επιστολές :: Ανεπτυγμένη είδηση-λόγος

( παγκοσμιοποίηση δεινών ) 

Παγκοσμιοποίηση δεινών "Έξυπνες" κινηματογραφικές αφίσες που μιλούν!

Εικόνες σε καθρέφτες: Είδωλα

Η σύλληψη του Κούρδου ηγέτη, Αμπντουλάχ Οτσαλάν, από τις τουρκικές αρχές στην Κένυα, εκτός από τις δεκάδες αδιευκρίνιστες μέχρι στιγμής πτυχές της, προβάλλει και μία νέα εικόνα της έννοιας "παγκόσμιο χωριό", η οποία συνήθως χρησιμοποιείται για να περιγράψει την τεχνολογική πρόοδο, που φέρνει κοντά τους κατοίκους κάθε γωνιάς του πλανήτη.

Αφίσες νέων ταινιών που "ζωντανεύουν" και μιλούν έκαναν την εμφάνισή τους στα λόμπι αμερικανικών κινηματογράφων και ήδη κατευθύνονται προς την Ευρώπη

Ο άνθρωπος αντίκρισε για πρώτη φορά το πρόσωπο του στην ήρεμη επιφάνεια του νερού. Βγαλμένη μέσα από τα πιο τολμηρά σενάρια των μυθιστορημάτων κατασκοπίας, η υπόθεση εκτυλίχθηκε -και συνεχίζει να εκτυλίσσεται- σε μια σειρά από χώρες, ενώ σ' αυτήν εμπλέκονται κυβερνήσεις, λαοί, μυστικές υπηρεσίες και σκοτεινά συμφέροντα, που ξεπερνούν σύνορα, θεσμούς και κανόνες.

ΕΥΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΔΟΥ

Στη Σύρο σε τάφους της νεολιθικής εποχής (3000 π.Χ.) βρέθηκαν τηγανόσχημα πήλινα σκεύη που πιθανόν χρησιμοποιούνταν ως καθρέφτες.

Στην πολυήμερη περιπλάνησή του ανά την Ευρώπη, ο Οτσαλάν πέταξε πάνω από τις περισσότερες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, προσγειώθηκε σε πρώην σοβιετικές δημοκρατίες, είχε επαφές με τις αρχές δεκάδων χωρών και τελικώς, μέσω Ελλάδος, έφθασε στην Κένυα.

Ο Ελάιτζα Γουντ στέκεται μπροστά από τον… εαυτό του, στην αφίσα της ταινίας "Ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών: Οι Δύο Πύργοι". Σύντομα η φυσική παρουσία του ηθοποιού θα είναι μάλλον περιττή, καθώς στη νέα γενιά κινηματογραφικών αφισών, οι εικονιζόμενοι πρωταγωνιστές θα μιλούν σε όποιον τους πλησιάσει

Οι κάτοικοι του νησιού τοποθετούσαν νερό μέσα σε αυτά και καθρεφτίζονταν στην ήρεμη επιφάνεια του.

Εκεί, το λόγο είχαν -κυρίως- οι μυστικές υπηρεσίες.

Ο Τζέιμς Μποντ επισκέπτεται αυτές τις ημέρες το Μετρό της Αθήνας, έστω και μέσα από τις διαφημιστικές αφίσες για τη νέα του ταινία.

Μεταλλικοί καθρέφτες, (συνήθως από χαλκό), χρησιμοποιούνται για πρώτη φορά κατά την εποχή του χαλκού (3000-1000 π.χ.).

Η τουρκική ΜΙΤ, η ελληνική ΕΥΠ και η αντίστοιχη κενυατική θεωρείται πλέον σίγουρο ότι διαδραμάτισαν κάποιο ρόλο.

Όταν φτάσει ο καιρός όμως, για το επόμενο φιλμ, στους τοίχους των σταθμών δεν θα βρίσκεται η δισδιάστατη φωτογραφία του Πιρς Μπρόσναν αλλά η "ζωντανή" του εκδοχή μέσα από τα καινούργια κινηματογραφικά πόστερ που θα μιλούν σε όποιον τα πλησιάζει.

Κατά τους ιστορικούς χρόνους οι μεταλλικοί καθρέφτες ήταν συνήθως από χαλκό ή άργυρο.

Πιθανολογείται ακόμη η ανάμιξη της αμερικανικής CIA και της ισραηλινής Μοσάντ.

Οι "έξυπνες" αφίσες, όπως αναφέρει το BBC, ήδη δοκιμάζονται πειραματικά στους κινηματογράφους της Αμερικής και σύντομα θα εμφανιστούν στο Λονδίνο.

Ωστόσο μόλις το 19ο αιώνα ο Γάλλος φυσικός Φουκώ επινόησε μέθοδο επικάλυψης γυαλιού με άργυρο, στην οποία βασίζεται η κατασκευή των σύγχρονων καθρεφτών.

Η μυστική διπλωματία είχε επίσης την "τιμητική" της.

Είναι προϊόν της εταιρείας "Thinking Pictures" και ιδέα του υπεύθυνου Στέφαν Φιτς, που τις σχεδιάζει εδώ και πέντε χρόνια και τις προωθεί σε συνεργασία με τις μεγαλύτερες αλυσίδες κινηματογράφων.

Επιδίωξη των σύγχρονων κατασκευαστών είναι οι εικόνες που σχηματίζονται από τους καθρέφτες να είναι όσο το δυνατόν σαφείς και ευκρινείς.

Από τη στιγμή που η μυθιστορηματική σύλληψη, παράδοση ή απαγωγή -ο όρος επιλέγεται ανάλογα με την ερμηνεία των μέχρι στιγμής, ουκ ολίγων και αντιφατικών μεταξύ τους, πληροφοριών- του Αμπντουλάχ Οτσαλάν έγινε γνωστή στην κοινή γνώμη, ένας νέος γύρος διεθνών διαπλοκών άρχισε.

Οι αφίσες του 21ου αιώνα δεν αποτελούνται βέβαια από χαρτί, αλλά από μία επίπεδη οθόνη πλάσμα, υπολογιστές και ηχεία.

Όταν τοποθετήσουμε ένα αντικείμενο μπροστά από έναν καθρέφτη, τότε παρατηρούμε την εικόνα του να σχηματίζεται απ’ αυτόν.

Σ' αυτόν πρωταγωνιστούν οι Κούρδοι, "βοηθούμενοι" και από το γεγονός ότι μεγάλος αριθμός τους είναι σκορπισμένοι σε διάφορα σημεία της Γης.

Από μακριά φαίνονται σαν φυσιολογικά πόστερ.

Η εικόνα ενός αντικειμένου, που σχηματίζεται από έναν καθρέφτη ονομάζεται είδωλο.

Οι διαμαρτυρίες τους, λοιπόν, είχαν στόχο την Ελλάδα, την Τουρκία, το Ισραήλ, τις Ηνωμένες Πολιτείες και διεθνείς οργανισμούς.

Από κοντά, όμως, μετατρέπονται σε χάι-τεκ πολυθέαμα.

Γνωρίζοντας πως ανακλώνται οι ακτίνες σε έναν επίπεδο καθρέφτη μπορούμε να προσδιορίσουμε το είδος και τη θέση του ειδώλου.

Ανθρωπιστικές οργανώσεις και κυβερνήσεις τάχθηκαν στο πλευρό του ηγέτη του ΡΚΚ, ενώ η εξέλιξη της υπόθεσης προκάλεσε κυβερνητική κρίση στην Κένυα και την Ελλάδα.

Όταν ο σινεφίλ τις πλησιάσει, οι ηθοποιοί κινούνται, του μιλούν και παίζουν σκηνές από την ταινία.

Φωτεινές ακτίνες που προέρχονται από το σημείο Α του αντικειμένου ανακλώνται στον επίπεδο καθρέφτη και αλλάζουν κατεύθυνση (Εικ. 3. 18).

Τα μέσα ενημέρωσης σε όλο τον κόσμο επεχείρησαν να καλύψουν τις πολυάριθμες πλευρές του ζητήματος και το ιεράρχησαν ως το σημαντικότερο των τελευταίων ημερών.

Έχουν επίσης τη δυνατότητα να προβάλλουν τα τρέιλερ των ταινιών.

Οι προεκτάσεις των ανακλώμενων ακτινών συναντώνται στο σημείο Ε.

Τα βίντεο με σκηνές από τη μεταφορά του στην Τουρκία και την κράτησή του προβλήθηκαν από τηλεοπτικούς σταθμούς στις πέντε ηπείρους.

Ο θεατής μπορεί να επιλέξει όποια από τις νέες ταινίες θέλει για να δει το τρέιλερ, μια που η τεχνολογία της αφίσας επιτρέπει την αμφίδρομη επικοινωνία.

Το μάτι δέχεται τις ανακλώμενες ακτίνες σαν να προέρχονται από το Ε.

Η αναμενόμενη δίκη του Οτσαλάν κρατάει ζωντανό το ενδιαφέρον της διεθνούς κοινής γνώμης και προκαλεί περαιτέρω ανησυχίες στους άμεσα ή έμμεσα ενδιαφερομένους.

Αυτό που ενδιαφέρει ιδιαίτερα τα μεγάλα στούντιο, που έχουν ενθουσιαστεί με το νέο προϊόν, είναι ότι οι αφίσες έχουν τη δυνατότητα μετρήσεων των θεατών που τις παρακολουθούν, πόσο χρόνο στέκονται μπροστά τους, ακόμα και πόσο κοντά πλησιάζουν, καθώς και των τρέιλερ που προτιμούν οι περισσότεροι.

Το αποτέλεσμα είναι ο παρατηρητής να βλέπει ένα φωτεινό σημείο Ε πίσω από την επιφάνεια του καθρέφτη.

Οι δικηγόροι του Κούρδου ηγέτη, διαφόρων εθνικοτήτων, προβαίνουν καθημερινά σε αποκαλύψεις, όπως άλλωστε και οι άλλοι παράγοντες, που είχαν ανάμιξη στην υπόθεση.

Έχουν έτσι άμεσα και σε πραγματικό χρόνο την ευκαιρία να δουν την ανταπόκριση του κοινού στις πολυδάπανες παραγωγές τους.

Το Ε είναι το είδωλο του Α.

Οι συγγραφείς "μπεστ σέλερ" βουτούν τις πένες τους στο μελάνι, την ώρα που διαβάζουν τις συγκλονιστικές λεπτομέρειες του δράματος.

"Τα πόστερ αυτά μεταφέρουν ένα μήνυμα με δημιουργικό, ενδιαφέρον και προκλητικό τρόπο", εξηγεί ο Στέφαν Φιτς στο BBC Online.

Κάθε είδωλο που σχηματίζεται από τις προεκτάσεις ανακλωμένων ακτινών ονομάζεται φανταστικό.

Μόνο που αυτή τη φορά δεν πρόκειται για μια φανταστική ιστορία, αλλά για ένα πραγματικό πολιτικό θρίλερ με βαθύτερες συνέπειες στο "παγκόσμιο χωριό", χάρη στο οποίο πήρε τόσο μεγάλες διαστάσεις.

Οι νέες δημιουργίες διαθέτουν υπερηχητικούς αισθητήρες σαν ραντάρ, οι οποίοι ειδοποιούν την αφίσα όταν πλησιάζει κάποιος άνθρωπος.

Έτσι, τα είδωλα που σχηματίζουν οι επίπεδοι καθρέφτες είναι πάντοτε φανταστικά.

Το πόστερ είναι συνδεδεμένο με τον κεντρικό υπολογιστή του κινηματογράφου, ο οποίος με τη σειρά του συνδέεται με τον κόμβο της εταιρείας, που αναπτύσσει το περιεχόμενο της αφίσας.

Με ένα τζάμι σχηματίζουμε το είδωλο ενός κεριού.

Ανάλογα με τις επιθυμίες του θεατή, η αφίσα λαμβάνει οδηγίες από τον κεντρικό υπολογιστή και προβάλλει ό,τι της ζητηθεί.

Σημειώνουμε τη θέση του ειδώλου από την άλλη μεριά του τζαμιού.

Τα πόστερ, βέβαια, μπορούν να παίξουν και διαφημίσεις προϊόντων, πάντα, όμως, αν τους το ζητήσει ο θεατής.

Με ένα υποδεκάμετρο μετράμε τα μεγέθη κεριού και ειδώλου καθώς και τις αποστάσεις τους από το τζάμι.

"Δεν μας ενδιαφέρει πρώτιστα ο διαφημιστής αλλά τι θέλει να κάνει ο κόσμος που πάει στο σινεμά.

Διαπιστώνουμε ότι το είδωλο έχει το ίδιο μέγεθος με το κερί.

Σκοπός μας είναι να βελτιώσουμε τη συνολική κινηματογραφική του εμπειρία".

Επίσης η απόσταση μεταξύ του κεριού και του τζαμιού είναι ίση με την απόσταση μεταξύ του ειδώλου και του τζαμιού.

"Επίθεση" από το λόμπι

Προκύπτει, επομένως, ότι σε έναν επίπεδο καθρέφτη η απόσταση του ειδώλου από τον καθρέφτη είναι ίση με την απόσταση του αντικειμένου από τον καθρέφτη.

Οι "έξυπνες" αφίσες αναμένεται να έχουν μεγάλη επιτυχία, αν σκεφτεί κανείς ότι ένας μέσος θεατής περνά 20-45 λεπτά στο λόμπι ενός σινεμά πριν μπει να δει την ταινία.

Επίσης το είδωλο είναι ίσο σε μέγεθος με το αντικείμενο.

Προς το παρόν, υπάρχουν μόνο 30 πόστερ στις Ηνωμένες Πολιτείες, αλλά τις επόμενες εβδομάδες θα γίνουν 100.

Δηλαδή, το είδωλο είναι συμμετρικό του αντικειμένου ως προς τον καθρέφτη.

Η μεγαλύτερη αλυσίδα κινηματογράφων στον κόσμο, που διαθέτει 6.000 αίθουσες, έχει συμφωνήσει με την Thinking Pix να χρησιμοποιήσει τα πόστερ, τροφοδοτώντας τα με διαφημίσεις και τρέιλερ μέσω ενός μεγάλου ψηφιακού δικτύου, που στέλνει το υλικό κατευθείαν στις αίθουσες.

Εικόνα 3.18 Οι ανακλώμενες ακτίνες που δέχεται το μάτι μας φαίνεται σαν να προέρχονται από το σημείο Ε

Στο μεταξύ, στα τέλη του μήνα, ο υπεύθυνος της εταιρείας που κατασκευάζει τις "έξυπνες" αφίσες, "Thinking Pictures", Στέφαν Φιτς φτάνει στο Λονδίνο για να επιδείξει τη δημιουργία του σε Ευρωπαίους αιθουσάρχες.