Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Επιστολές :: Γνώμη (άρθρο σχολιασμού)

( όμηροι δεύτερης διαλογής ) 

Όμηροι δεύτερης διαλογής

Φαινόμενα

Γιατί μια τραχιά επιφάνεια διαχέει το φως;

Η κατάληψη δεκάδων ελληνικών πρεσβειών και προξενείων ανά την Ευρώπη από Κούρδους, σε μερικές περιπτώσεις μάλιστα σε συνδυασμό με την κράτηση ομήρων, αποτελεί πρωτοφανή ενέργεια στα χρονικά με στόχο το ελληνικό κράτος.

Ξανθιά νεράιδα, έγχρωμο παλικάρι

Μπορούμε να υποθέσουμε ότι μια τραχιά επιφάνεια αποτελείται από πολλούς μικροσκοπικούς καθρέφτες με ποικίλους προσανατολισμούς (Εικ. 3.17). Μέχρι τώρα παρακολουθούσαμε παρόμοιες ενέργειες με στόχο κυρίως τις μεγάλες δυνάμεις της Δύσης -ειδικά τις Ηνωμένες Πολιτείες- οι οποίες εισέπρατταν τη δυσφορία απελευθερωτικών κινημάτων, τρομοκρατικών οργανώσεων, κρατών και λαών που θεωρούσαν ότι αδικήθηκαν από τη συμπεριφορά τους.

Ένα μελωμένο ερωτικό παραμύθι με politically correct πινελιές είναι η μαγική συνταγή για την πολυπολιτισμική σόου μπίζνες της εποχής

Σε κάθε μικροσκοπικό καθρέφτη το φως ανακλάται κανονικά. Η πολιορκία και κατάληψη τμημάτων -ουσιαστικά- της ελληνικής επικράτειας, όμως, αντιμετωπίστηκε ως επί το πλείστον από τα μέσα ενημέρωσης στην Ελλάδα ως ήσσονος σημασίας γεγονός που αφορούσε τρίτους.

ΠΟΠΗ ΔΙΑΜΑΝΤΑΚΟΥ

Επειδή όμως οι μικροσκοπικοί καθρέφτες έχουν ποικίλους προσανατολισμούς, οι ανακλώμενες, από αυτούς, ακτίνες μιας παράλληλης προσπίπτουσας δέσμης έχουν διάφορες διευθύνσεις.

Στη γενικότερη προβολή της υποθέσεως Οτσαλάν το τελευταίο διήμερο, οι καταλήψεις μόλις και μετά βίας αποτελούσαν το τρίτο ή τέταρτο θέμα, μετά το βίντεο-ντοκουμέντο από τη μεταφορά του Κούρδου ηγέτη στην Τουρκία, μετά την εξέταση των πολύπλοκων πτυχών που σχετίζονται με την απόδοση ευθυνών για τη σύλληψή του από τις τουρκικές αρχές.

Δύο σύγχρονες θεότητες: ένας μεγάλος έρωτας, ένα μούλτι κούλτι σόου με τους Καρεμπέ, Σκλεναρίκοβα, Χατζηνικολάου (στη διεύθυνση)

Επομένως η παράλληλη δέσμη μετά την ανάκλαση της στην τραχιά επιφάνεια διαχέεται προς κάθε κατεύθυνση.

Την ώρα που απειλούνταν ζωές Ελλήνων πολιτών, το κυρίαρχο ζήτημα ήταν το παρασκήνιο και μια ερασιτεχνική άσκηση εξωτερικής πολιτικής από τα μέσα, τα οποία είχαν αποποιηθεί τον πρωταρχικό τους ρόλο που είναι η ενημέρωση.

Εκτυφλωτικά κοντινά πλάνα από το εκθαμβωτικό ξανθό πρόσωπο της Σκλεναρίκοβα, στα βελούδινα μάτια του συντρόφου της Καρεμπέ με τα τρισχαριτωμένα κοτσιδάκια, ένα παραμυθένιο παιχνίδι σε άσπρο-μαύρο, δύο θεότητες της εποχής σε μια ιδανική συνάντηση για την καταναλωτική σόου μπίζνες: ο μαχητής πρίγκιπας που λατρεύει τη δίμετρη κυρία του και διόλου δεν νιώθει ζήλεια για τα πανύψηλα πόδια της, τα ψηλότερα του κόσμου, και εκείνη, πριγκίπισσα στις πασαρέλες και στη ζωή, γεμάτη αγάπη και τρυφερότητα για τον καλό της.

Εικόνα 3.17 Όταν οι μικροσκοπικού καθρέφτες έχουν τον ίδιο προσανατολισμό οι ανακλώμενες ακτίνες μιας προσπίπτουσας παράλληλης δέσμης παραμένουν παράλληλες μεταξύ τους. Όταν οι μικροσκοπικού καθρέφτες έχουν διαφορετικούς προσανατολισμούς οι ανακλώμενες ακτίνες έχουν διαφορετικές διευθύνσεις

Η απόδοση ευθυνών είναι ασφαλώς ένα ζήτημα πολύ σοβαρό, το οποίο όμως αφορούσε τετελεσμένα γεγονότα, ενώ την ίδια στιγμή εξελίσσονταν άλλα γεγονότα που κρατούσαν με κομμένη την ανάσα -όπως αρέσκονται να λένε οι ρεπόρτερ του αστυνομικού δελτίου- τη διεθνή κοινή γνώμη.

Να, ένα μαγικό σύμπαν, ένα γλυκύτατο κουκούλι, όπου όλα έχουν παρηγορητική λάμψη σαν τα παιδικά παραμύθια.

Αρκεί να αναφέρουμε ότι κατά τη διάρκεια της προχθεσινής ημέρας, το BBC είχε διαρκή απευθείας σύνδεση με την ελληνική πρεσβεία στο Λονδίνο από όπου μετέδιδε τις συμπλοκές των Κούρδων διαδηλωτών με τη βρετανική αστυνομία και τις εξελίξεις σχετικά με την κράτηση του φρουρού της.

Είναι η τηλεόραση-παραμύθι, που αναδεικνύει τους πρίγκιπες της φαντεζί ζωής, σαν το ζεύγος Καρεμπέ-Σκλεναρίκοβα που επιβεβαίωσαν στο "Ενώπιος Ενωπίω" των εθνικών ιλουστρασιόν ψευδαισθήσεων, ότι είναι πραγματικοί σταρ, πλην όμως αλληλολατρεύονται.

Στην Ελλάδα, τα αντίστοιχα ρεπορτάζ δεν κατάφεραν να κατακτήσουν περισσότερο τηλεοπτικό χρόνο από τις ληστείες ή τις δολοφονίες μιας συνηθισμένης ημέρας.

Α! όχι τόση γλύκα, είπε ο παρουσιαστής μετά την πρώτη παρουσίαση της μεγάλης αγάπης τους.

Από την άλλη πλευρά, η ελληνική κρατική μηχανή, μετά την επίδειξη "αρετών" στην άσκηση μυστικής διπλωματίας, δεν επέδειξε ανάλογες αρετές στη συνεργασία με τις αρχές άλλων χωρών για την πρόληψη αλλά και τη λήξη των καταλήψεων.

"Δεν μπορώ τόσο μέλι στην εκπομπή, να πάω σε ερωτήσεις που θα βγάλουν… υγρασία" (τι εννοούσε ο τοκσόουμαν;).

Εν προκειμένω, τα μέσα ενημέρωσης δεν αναρωτήθηκαν, ως όφειλαν, ποιος ευθύνεται για την έλλειψη έγκαιρης ενημέρωσης προς τους υπευθύνους των πρεσβειών, η οποία έθεσε σε κίνδυνο τις ζωές Ελλήνων πολιτών και σημαντικά κρατικά έγγραφα, ποιος ευθύνεται για τη συνέχιση επί πολλές ώρες των καταλήψεων.

Φαίνεται πως κάτι υπαινισσόταν σχετικώς με το ύψος της Αντριάνας, που κατά την άποψή του προφανώς προκαλεί… υγρασίες, γιατί γύρισε στον Καρεμπέ και του έθεσε το κορυφαίο ερώτημα για έναν άντρα δίπλα στη Σκλεναρίκοβα: "Δεν σε τρόμαξε το ύψος;".

Οι ελληνικές αρχές φαίνεται ότι έθεσαν σε δεύτερη μοίρα τους πολίτες τους, ενώ μαζί με την αντιπολίτευση ευαισθητοποιήθηκαν -και καλώς έπραξαν- για την τύχη των Κούρδων που παρέμεναν χθες στην πρεσβεία της Ελλάδος στην Κένυα.

Και ήρθε η απάντηση του σωστού αρσενικού: "Είμαι μαχητικός και όταν θέλω κάτι δεν υπάρχουν τείχη, πόρτες".

Το ζητούμενο τελικώς δεν είναι ποιες επιπτώσεις θα έχει η εξέλιξη της υπόθεσης Οτσαλάν μόνο στη διεθνή εικόνα της Ελλάδος, αλλά και στην ίδια της την υπόσταση.

Να ο άντρας-όνειρο για κάθε γυναίκα που πρέπει να κρύβει "πόντους", για να μην τρομάξουν τα κουρασμένα αρσενικά, το ατρόμητο πριγκιπόπουλο.

Όσο για την καλή του, μόνο ωραία είναι; Μμμμ! Μάλλον είναι και έξυπνη, αλλά αυτό δεν ενδιέφερε και πολύ το σόου η-νεράιδα-και-το-παλικάρι. "Βλέπω ιδρώνουν τα χέρια σου όταν ρωτάω τον σύζυγό σου αν σε ζηλεύει που είσαι η ωραιότερη γυναίκα στις πασαρέλες" ρωτάει πιστός στο πλάνο του παραμυθιού ο Χατζηνικολάου. "Τα δικά μου καθόλου" του λέει εκείνη και με άνεση τα απλώνει για μια χειραψία και μόλις εκείνος τα ακουμπάει: "Βλέπω ιδρώνουν τα δικά σας", του λέει γελώντας πονηρά.

Α! καλύτερα να μιλάμε για τα ψηλά πόδια. Αυτό το προσόν είναι αναγνωρίσιμο, τα υπόλοιπα μας μπερδεύουν και αν δεν τρόμαξαν τον Καρεμπέ, ε, δεν έχουν όλοι το κουράγιο. Πίσω, λοιπόν, στο μούλτι-κούλτι παραμύθι μας, που βρήκε σύμμαχο την τεχνολογία. Εκείνος από γαλλική αποικία, μιλούσε αγγλικά, εκείνη γεννημένη στην Πράγα, επίσης αγγλικά, ο παρουσιαστής ελληνικά, αργά-αργά και με χειρονομίες, που δεν συνηθίζει, με τον τρόπο που υιοθετεί κανείς αυθορμήτως όταν μιλάει σε παιδιά ή σε ξένους, νομίζοντας ότι η χειρονομία και η απλοποιημένη σύνταξη με ελαφρώς δυνατή φωνή θα βοηθήσουν τον άλλον να καταλάβει. Το βλέμμα του Καρεμπέ που ταξίδευε πότε στο κενό και πότε στο ταβάνι σαν να ακούει τη φωνή να έρχεται από το υπερπέραν και όχι από τον κύριο απέναντί του φανέρωνε την ύπαρξη του ακουστικού, που βοηθούσε στην απευθείας μετάφραση.

Ένα σόου υπό την αιγίδα των ισχυρότερων μίξερ των πολιτισμών, το ποδόσφαιρο και τις πασαρέλες, που τροφοδοτούν το τηλεοπτικό χωνευτήρι. Και η συνάντηση της ξανθιάς μοντέλας με τον έγχρωμο τίγρη των γηπέδων είναι ιδανική για κάθε είδους κατανάλωση των πολίτικλι κορέκτ παγκοσμιοποιημένων εποχών μας. Εν τω μεταξύ τα βίντεο με την Σκλεναρίκοβα σε όλη της την προκλητική δόξα ενίσχυαν τη δύναμη Καρεμπέ.

Τα παιδιά του… παραμυθιού

Τι λείπει από το παραμύθι; Τα παιδιά. Θα κάνουν, αλλά η σχέση τους είναι τόσο τέλεια που εκείνη ακόμη δεν θέλει να την αλλάξει. Εκείνος περιμένει. Όλα ζάχαρη και μέλι. Πάνω απ' όλα η αγάπη μας, είπε το ζεύγος Καρεμπέ. Αυτή κάνει τον άνθρωπο καλύτερο. Τόσο καλύτερο ώστε να αντέχει την τελειότητα. Υπάρχει; Μα ναι, στα παραμύθια… Και έζησαν αυτοί καλά και εμείς καλύτερα (που δεν πιστεύουμε στα παραμύθια).