Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Απόψεις :: Ανεπτυγμένη είδηση-λόγος

( παιδιά-στρατιώτες και ευχολόγια ) 

Παιδιά-στρατιώτες και ευχολόγια Τους… κατάπιε το Μετρό

Μικρό εργαστήριο

Διεθνείς πρακτικές που βασίζονται στην αυθαιρεσία κρατών και, κυρίως, παραστρατιωτικών οργανώσεων, πολύ δύσκολα τερματίζονται.

Κρατήρας βάθους 15 μ. εξαιτίας των εργασιών για τη διάνοιξη σήραγγας στο Χαλάνδρι

Με το φως ενός επιτραπέζιου φωτιστικού σχηματίστε τη σκιά ενός μολυβιού επάνω στο τραπέζι. Έτσι, μάλλον ως ευχολόγιο, ηχεί η πρόταση της Διεθνούς Αμνηστίας να αυξηθεί -διεθνώς- το κατώτατο όριο ηλικίας για τη στρατολόγηση νέων, από τα 15 στα 18 χρόνια.

ΜΑΡΙΑ ΝΤΑΛΙΑΝΗ

Κρατήστε το μολύβι πολύ κοντά στο τραπέζι. Σε πολλές περιοχές του κόσμου τα παιδιά-στρατιώτες αποτελούν σήμερα πραγματικότητα και μάλιστα υπολογίζεται ότι, συνολικά, περίπου 300.000 παιδιά παίρνουν αυτή τη στιγμή μέρος σε ένοπλες συρράξεις.

ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΑΝΩΛΑΣ

Η σκιά έχει σαφή όρια; Η Διεθνής Αμνηστία αναφέρει σε έκθεσή της που δόθηκε στη δημοσιότητα χθες, ότι 44 χώρες, κυρίως στην Αφρική και την Ασία, έχουν στις ένοπλες δυνάμεις τους νέους κάτω των 18 ετών.

Έκαναν και πάλι μια νέα τρύπα στο Μετρό! Η εμπειρία από προηγούμενες κατολισθήσεις που απείλησαν στο παρελθόν μια ολόκληρη πολυκατοικία στον Νέο Κόσμο κι ένα περίπτερο στην Πανεπιστημίου δεν βοήθησε καθόλου χθες την "Αττικό Μετρό" να αποφύγει μια νέα τρύπα στο Χαλάνδρι.

Απομακρύνετε λίγο το μολύβι από το τραπέζι και πλησιάστε στο λαμπτήρα. Μεταξύ αυτών είναι και οι Ηνωμένες Πολιτείες -μαζί με τη Σομαλία τα δύο κράτη που δεν έχουν κυρώσει τη συνθήκη των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα του Παιδιού.

Ένα Ι.Χ. με τον οδηγό του, μία αποθήκη, ένα φορτηγό κι ένας φράχτης προστέθηκαν στην συλλογή των "αντικειμένων" που καταπίνει το Μετρό της Αθήνας στο πέρασμά του.

Τι παρατηρείτε;

Ακόμη και το όριο των 15 ετών, το οποίο τίθεται από την εν λόγω συνθήκη, παραβιάζεται σε πολλές περιπτώσεις, γεγονός που καταδεικνύει την ουσιαστική αδυναμία ελέγχου μιας πρακτικής η οποία τραυματίζει σωματικά και ψυχικά εκατομμύρια ανηλίκους.

Ο 33χρονος Α. Γκαρέτσος, που οδηγούσε ανυποψίαστος στην οδό Δουκίσσης Πλακεντίας, βρέθηκε ξαφνικά να κάνει βουτιά στο κενό.

Πλησιάστε ακόμα περισσότερο το μολύβι στο λαμπτήρα.

Εκπρόσωποι της Διεθνούς Αμνηστίας ανέφεραν συγκλονιστικά παραδείγματα παιδιών που υποβάλλονται σε βασανιστήρια ή εξαναγκάζονται σε βίαιες πράξεις κατά τα διάρκεια της στρατιωτικής τους εκπαίδευσης, ώστε να μετατραπούν σε πειθήνια όργανα των ανωτέρων τους.

Ήταν λίγο πριν από τις 5 χθες το πρωί όταν το οδόστρωμα "σκίστηκε" στα δύο σαν χαρτί και το αυτοκίνητο έπεσε σε βάθος τουλάχιστον δώδεκα μέτρων για να σταματήσει επάνω στα χώματα.

Υπάρχει σκιά;

Χαρακτηριστικά, μια 15χρονη από την Ουγκάντα είπε στην οργάνωση για τα ανθρώπινα δικαιώματα ότι οι υπεύθυνοι ανταρτικού μετώπου την ανάγκασαν να ενταχθεί στις τάξεις του, της έδωσαν εντολή να σκοτώσει άλλο παιδί που προσπαθούσε να διαφύγει και να παρακολουθήσει την καρατόμηση ενός αγοριού το οποίο είχε ξεχάσει να χτυπήσει το συναγερμό.

Το απίστευτο ατύχημα αιφνιδίασε τους πάντες στην εταιρεία "Αττικό Μετρό" και στο ΥΠΕΧΩΔΕ που μόνο εικασίες μπορούσαν να κάνουν για τα ακριβή αίτια της καθίζησης.

Να ερμηνεύσετε τις παρατηρήσεις σας.

Παρόμοια φαινόμενα παρουσιάζονται κατά βάση σε χώρες του τρίτου κόσμου που δοκιμάζονται από μακροχρόνιες εμφύλιες και περιφερειακές διαμάχες.

Στην ανακοίνωση που εξέδωσε η "Αττικό Μετρό" γίνεται αναφορά στην ύπαρξη πηγαδιών στην περιοχή τα οποία διαταράχθηκαν με τη διάνοιξη της σήραγγας σε συνδυασμό και με τα υπόγεια ύδατα.

Μάλιστα, η παρουσία στην… αγορά, νέων όπλων, τόσο ελαφρών και απλών στο χειρισμό ώστε να είναι κατάλληλα και για 10χρονους πολεμιστές, βοηθάει στη δημιουργία ολόκληρων στρατών από παιδιά-στρατιώτες, σύμφωνα με τη Διεθνή Αμνηστία.

Από τις πρώτες ενδείξεις φαίνεται ότι δημιουργήθηκε ένα κενό το οποίο προκάλεσε την κατάπτωση του οδοστρώματος, το σπάσιμο των αγωγών νερού και διέλυσε την προσωρινή στήριξη της σήραγγας. Η δημοσιοποίηση της έκθεσης συμπίπτει με την έναρξη διαβουλεύσεων στην Επιτροπή Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του ΟΗΕ για την κατάρτιση "προαιρετικού πρωτοκόλλου", το οποίο θα προβλέπει την αύξηση της κατώτατης ηλικίας στρατολόγησης. Η υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Βάσω Παπανδρέου δήλωσε πως "θα περιμένουμε πρώτα το πόρισμα των ειδικών", ενώ έδωσε χθες εντολή σε κλιμάκιο μηχανικών να εξετάσει σήμερα όλα τα σπίτια της περιοχής προκειμένου να διαπιστωθεί αν έχουν πρόβλημα. Εφόσον συμφωνηθεί -πράγμα εξαιρετικά δύσκολο όπως εκτιμάται- το πρωτόκολλο θα αποτελεί και αυτό, λόγω της έλλειψης δεσμευτικότητας, ευχολόγιο.

Όπως είπε επίσης η υπουργός, έχουν κληθεί καθηγητές από το Πολυτεχνείο, αλλά και ειδικοί από το υπουργείο και την εταιρεία "Αττικό Μετρό" για να αποφανθούν πού οφείλεται η καθίζηση.

Στέλεχος της Διεθνούς Αμνηστίας, όμως, υποστηρίζει ότι η άσκηση πίεσης θα μπορούσε να "συγκινήσει" ακόμη και έναν πολέμαρχο στην Αφρική ή τη Νοτιοανατολική Ασία.

Εντελώς κατεστραμμένο το Ι.Χ. που "κατάπιε" η τρύπα του Μετρό

Πρόκειται για μια εξιδανίκευση της πραγματικότητας;

Το πρωί της περασμένης Δευτέρας 6 Ιανουαρίου η ομάδα των μηχανικών και γεωλόγων που εργάζονται στο εργοτάξιο έκανε τις συνήθεις μετρήσεις στην περιοχή.

Μάλλον ναι, αν ληφθούν υπ' όψιν οι κρατούσες συνθήκες.

Ο πρόεδρος της "Αττικό Μετρό" κ. Ιωάννης Χρυσικόπουλος, που βρέθηκε από τα ξημερώματα στον τόπο του ατυχήματος, δεν έκρυβε την έκπληξή του.

Οι υποστηρικτές της άποψης αυτής, πάντως, εναποθέτουν τις ελπίδες τους για λύση του προβλήματος στο υπό ίδρυση Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο, όπου πιθανώς θα κληθούν να λογοδοτήσουν όσοι ευθύνονται για το φαινόμενο των παιδιών-στρατιωτών.

"Πραγματικά δεν μπορούμε να εξηγήσουμε πώς συνέβη αυτή η καθίζηση", λέει στα "ΝΕΑ". "Στην περιοχή έγιναν γεωλογικές μελέτες τον Οκτώβριο και από την ανάλυσή τους δεν βρέθηκε κάτι ανησυχητικό. Γνωρίζουμε πως η περιοχή γενικότερα έχει πηγάδια και υπόγεια ύδατα και επίσης υπάρχει πάντα κίνδυνος διάβρωσης του εδάφους από διαρροές αγωγών της ΕΥΔΑΠ. Για να αντιμετωπιστούν όλα αυτά κάνουμε καθημερινά μετρήσεις για να προχωρήσουμε στην εκσκαφή. Και φυσικά η εκσκαφή της σήραγγας δεν γίνεται με τον Μετροπόντικα αλλά με τη συμβατική μέθοδο ΝΑΤΜ. Μετρήσεις όμως γίνονται και καθημερινά. Τη Δευτέρα το πρωί, που ελήφθησαν τα δεδομένα του εδάφους, όπου σκάβαμε επί 16 ημέρες χωρίς την παραμικρή ένδειξη για προβλήματα, υπήρχε μια υποχώρηση εδάφους 19 χιλιοστών. Το πρώτο καμπανάκι χτυπάει στα 24 χιλιοστά".

Το σημείο όπου έγινε η καθίζηση απέχει 250 μέτρα από τον υπό κατασκευή σταθμό του Μετρό "Χαλάνδρι", και βρίσκεται πριν από το φρέαρ της Μεταμόρφωσης. Η μέθοδος ΝΑΤΜ (λέγεται και Νέα Αυστριακή Μέθοδος, επειδή την πατρότητα της ιδέας έχουν Αυστριακοί μηχανικοί) συνίσταται στην εκσκαφή του εδάφους με μηχάνημα χωρίς όμως να ανοίγει τρύπα στην επιφάνεια. Η μέθοδος ενδείκνυται για ασταθή εδάφη όπου δεν επιτρέπεται να σκάψει ο Μετροπόντικας.

"Οδηγούσα κανονικά, όταν έσβησαν γύρω μου τα πάντα. Η αμέσως επόμενη εικόνα που μου έρχεται στο μυαλό, είναι αυτή στον θάλαμο του νοσοκομείου", είπε ο 33χρονος Αναστάσιος Γκαρέτσος

Η ΝΑΤΜ επίσης επιτρέπει την εκσκαφή χωρίς να παρεμποδίζεται η κυκλοφορία στην επιφάνεια και αυτός ήταν ακόμα ένας λόγος που επελέγη έναντι μιας ακόμη πιο "αργής" αλλά ασφαλέστερης μεθόδου της "cut & cover". Με την μέθοδο αυτή ανοίγει τρύπα στην επιφάνεια μέχρι το απαιτούμενο βάθος, μπαίνουν υποστυλώσεις στα τοιχώματα, μετά κλείνει η επιφανειακή τρύπα και έτσι προχωράει το έργο ανοίγματος της σήραγγας. Μετά την καθίζηση στην Πλακεντίας οι αρμόδιοι επανεξετάζουν το έργο, που έχει ασφυκτικά χρονοδιαγράμματα παράδοσης, καθώς από αυτό εξαρτάται άμεσα η σύνδεση τού Μετρό με το αεροδρόμιο.

Νέα καθίζηση σημειώθηκε αργά χθες το βράδυ στην υπάρχουσα τάφρο, με αποτέλεσμα να υποχωρήσουν τα μπάζα που είχαν ρίξει τα συνεργεία στην προσπάθειά τους να την κλείσουν. Σύμφωνα με τους τεχνικούς, οι καθιζήσεις αυτές προκαλούνται από τα νερά των πηγαδιών που υπάρχουν στην περιοχή και τα οποία διαβρώνουν συνεχώς το σαθρό υπέδαφος.

- Εντολή για τη διενέργεια έρευνας με αφορμή την καθίζηση του οδοστρώματος στην οδό Δουκίσσης Πλακεντίας στο Χαλάνδρι έδωσε ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών κ. Σωτήρης Μπάγιας.

"Δεν θυμάμαι τίποτα" λέει ο άτυχος οδηγός

Για προληπτικούς λόγους θα μείνει άλλες δύο ημέρες στο νοσοκομείο "Γιώργος Γεννηματάς" ο 33χρονος Αναστάσιος Γκαρέτσος, το αυτοκίνητο του οποίου βρέθηκε ξαφνικά σε βάθος 17 μέτρων στην οδό Δουκίσσης Πλακεντίας. Στον άτυχο οδηγό έγιναν πέντε ράμματα στο δεξί του αυτί. Ο ίδιος δηλώνει ότι δεν θυμάται τίποτα από το ατύχημα. "Οδηγούσα κανονικά, όταν έσβησαν γύρω μου τα πάντα. Η αμέσως επόμενη εικόνα που μου έρχεται στο μυαλό, είναι αυτή στον θάλαμο του νοσοκομείου" λέει ο άτυχος οδηγός. Ρωγμές προκλήθηκαν και στο σπίτι της οικογένειας Καραμολέγκου, που βρίσκεται στη διασταύρωση των οδών Δουκίσσης Πλακεντίας και Φυλής. Το σπίτι εκκενώθηκε μέχρι να ολοκληρωθεί ο τεχνικός έλεγχος. Σοβαρότατες ζημιές υπέστη μια μικρή αποθήκη, ενώ καταστράφηκε εντελώς ο φράκτης του σπιτιού.

Η Αττικό Μετρό ζητεί την κατανόηση του κοινού, εύχεται ταχεία ανάρρωση στον οδηγό του αυτοκινήτου Α. Γκαρέτσο, ενώ θα αποζημιώσει τόσο τον ίδιο όσο και την οικογένεια Καραμολέγκου.

Η κυκλοφορία, η οποία έχει διακοπεί και στα δύο ρεύματα, αναμένεται να αποκατασταθεί σε τέσσερις ημέρες.