Διδασκαλία - Εκπαίδευση 

Ψηφιακές πρακτικές γραμματισμού των εφήβων 

 

Βιβλιογραφία

Ελληνική

  1. Γκότοβος, Α. και Μάρκου, Γ. (2003). Παλλινοστούντες και αλλοδαποί μαθητές στην ελληνική εκπαίδευση. Τεύχος Α: Γενική περιγραφή. Αθήνα: Ι.Π.Ο.Δ.Ε.
  2. Ειδική Γραμματεία της Κοινωνίας της Πληροφορίας (2002). Εθνική έρευνα για τις Νέες Τεχνολογίες και την 'Κοινωνία της Πληροφορίας'. Αθήνα: Ειδική υπηρεσία διαχείρισης του Επιχειρησιακού Προγράμματος 'Κοινωνία της Πληροφορίας.
  3. Κουτσογιάννης, Δ. (1998). Περιθώρια δημιουργικής αξιοποίησης των ηλεκτρονικών υπολογιστών στη διδασκαλία του γραπτού λόγου: έρευνα σε μαθητές Α΄ Γυμνασίου. Αδημοσίευτη διδακτορική διατριβή, Τομέας Γλωσσολογίας, Τμήμα Φιλολογίας, Φιλοσοφική Σχολή του ΑΠΘ.
  4. Κουτσογιάννης, Δ. (2001) (επιμ.). Πληροφορική - επικοινωνιακή τεχνολογία και γλωσσική αγωγή: η διεθνής εμπειρία. Θεσσαλονίκη: Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας.
  5. Κουτσογιάννης, Δ. (2007). Σύντομο ιστορικό της παιδαγωγικής αξιοποίησης των υπολογιστών στη διδασκαλία της ελληνικής. http://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/education/cb...
  6. Κουτσογιάννης, Δ. (2008). Το πολιτικό υπόβαθρο των επιστημονικών αναζητήσεων στην προσέγγιση των ψηφιακών πρακτικών γραμματισμού των παιδιών. Στο Θεοδωροπούλου, Μ. (επιμ.) Θέρμη και Φως. Θεσσαλονίκη: Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας (339-351).
  7. Λαφατζή, Ι. (2005). Νέες Τεχνολογίες στην εκπαίδευση. Θεσσαλονίκη: Αφοί Κυριακίδη.
  8. Μήτσης, Ν. (1996). Διδακτική του γλωσσικού μαθήματος. Αθήνα: Gutenberg.

Ξενόγλωσση

  1. Beavis, C., Nixon, H. and Atkinson, S. (2005). LAN cafés: cafés, places of gathering or sites of informal teaching and learning? Education, Communication & Information, 5:1, 41-60.
  2. Bernstein, B. (1971). Class, Codes and Control. Vol. I. London:RKP.
  3. Breakwell, G. et.al. (1995). Research Methods in Psychology. London: Sage.
  4. Burgess, R. (1994). Biting the Hand that Feeds You? Στο Burgess, R. (ed.). Educational Research and Evaluation for Policy and Practice? (1-18).The Falmer Press
  5. Cope and Mary Kalantzis (2000) (eds). Multiliteracies. Literacy learning and the Design of social futures, London: Routledge
  6. Crystal, D. (2001). Language and the Internet. Cambridge: Cambridge University Press.
  7. Crystal, D. (2003). English as a global language. Cambridge, England: Cambridge University Press.
  8. Crystal, D. (2005). Language Revolution. Blackwell.
  9. Erickson, F. (1986). Qualitative Methods in Research on Teaching. Στο Wittrock, M. (Ed.). Handbook of Research on Teaching. A project of the American Educational Research Association (119 - 161). New York, McMillan.
  10. Gee, J. (1996). Social Linguistics and Literacies: Ideology in Discourses, London and Bristol: Taylor and Francis (2nd ed.).
  11. Gee, J. (2003). What Video Games have to teach us about learning and literacy. New York: Palgrave Macmillan.
  12. Heath, S. B. (1983). Ways with words: Language, life, and work in communities and classrooms. New York: Ca mbridge University Press.
  13. Holloway, S. and Valentine, G. (2003). Cyberkids. Children in the Information Age. London & New York: Routledge.
  14. Hopf, D. & Ξωχέλλης, Π. (2003). Γυμνάσιο και Λύκειο στην Ελλάδα. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
  15. Koutsogiannis (2001). Computers and Literacy Teaching in its Cultural Context. Στο B. Cope & M. Kalantzis (eds). Learning for the future. Proceedings of the Learning Conference 2001 (3-19). Common Ground .
  16. Koutsogiannis, D. & Mitsikopoulou, B. (2003). Greeklish and Greekness: Trends and Discourses of "Glocalness". Journal of Mediated Communication Discourse, 9 (1) [http://www.ascusc.org/jcmc/]
  17. Koutsogiannis, D. & Mitsikopoulou, B. (2004). The Internet as a Glocal Discourse Environment. Language Learning & Technology, Vol. 8, No. 3: 83-89. http://llt.msu.edu/vol8num3/koutsogiannis/default.html
  18. Koutsogiannis, D. (2004). Critical technoliteracy and "weak" languages. In I. Snyder & C. Beavis (Eds.), Doing literacy online: Teaching, learning and playing in an electronic world (163-184). Cresskill, NJ: Hampton Press.
  19. Koutsogiannis, D. (2007). A Political Multi-layered Approach to researching Children's Digital Literacy Practices. Language and Education, 21 (3): 216-231.
  20. Kress G. and van Leeuwen, T. (1996), Reading Images. The grammar of visual design, London: Routledge.
  21. Kress G. and van Leeuwen, T. (2001), Multimodal Discourse, London: Arnold.
  22. Lam, Ε. (υπό δημοσίευση). Second Language Literacy and Identity on the Internet: The Case of Chinese Immigrant Youths in the USA.Στο Αραποπούλου, Μ. & Κουτσογιάννης, Δ. (επιμ.). Εκπαίδευση στο γραμματισμό: τοπικές οπτικές σε μια παγκοσμιοποιημένη τάξη πραγμάτων. Θεσσαλονίκη: Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας.
  23. Lankshear, C. and Knobel, M. (2004). A handbook for teacher research. New York: Open University Press.
  24. Livingstone & Bovil (2001). Families and the Internet. An observational study of children and young people's internet use. London School of Economics and political science.
  25. Mackey, M. (2002). Literacies Across Media. London & New York: Routledge.
  26. Parlett, M. & Hamilton,D. (1977). Evaluation as illumination: A new Approach to the study of Innovation Programs. In Hamilton, D. (ed), Beyond the numbers Game. Macmillan.
  27. Prinsloo, M. (υπό δημοσίευση). Thinking locally, acting globally: The new literacies as placed resources. Στο Αραποπούλου, Μ. & Κουτσογιάννης, Δ. (επιμ.). Εκπαίδευση στο γραμματισμό: τοπικές οπτικές σε μια παγκοσμιοποιημένη τάξη πραγμάτων. Θεσσαλονίκη: Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας.
  28. Selfe, C. & Hawisher, G. (2004). Literate Lives in the Information Age: Stories from the United States. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum, 2004.
  29. Sharples& Vavoula (2005). Informal Mobil Learning. In Book of Abstracts (536-537). Online Educa Berlin
  30. Snyder, I., Angus, L. & Sutherland-Smith, W. (2004). 'They 're the future and they 're going to take over everywhere'. ICTs, Literacy and Disadvantage. In Snyder & C. Beavis (Eds.), Doing literacy online: Teaching, learning and playing in an electronic world (225-244). Cresskill, NJ: Hampton Press.
  31. Street B. (2000). New Literacies in theory and practice: What are the implication for language in education? Linguistics and Education 10 (1): 1-24.
  32. Street, B. (1984). Literacy in Theory and Practice. New York: Cambridge University Press.
  33. Street, B. (1993). Cross-cultural Approaches to Literacy. New York: Cambridge University Press.
  34. Warschauer, M. (2002) 'Languages.com: the Internet and linguistic pluralism', in Snyder, I. (ed.) Silicon Literacies. Communication, Innovation and Education in the Electronic Age, London & New York: Routledge, pp.62-74.
  35. Yin, R. (2002). Case Study Research: Design and Methods. Sage Publications.
Τελευταία Ενημέρωση: 31 Ιαν 2011, 14:25