Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) και διδασκαλία της ελληνικής 

Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην ελληνική εκπαίδευση 

 

12.0. Διάρκεια, έκταση της επιμόρφωσης και συνέχεια

Η πρώτη πρόταση εισηγείται τη μεγαλύτερης διάρκειας επιμόρφωση των εκπαιδευτικών που όμως θα πρέπει να επαναλαμβάνεται συχνά και να περιλαμβάνει το σύνολο των εκπαιδευτικών και όχι μόνο ένα μέρος τους, έτσι ώστε οι εκπαιδευτικοί αφενός να παραμένουν ενημερωμένοι για όσα συμβαίνουν στο χώρο της τεχνολογίας και αφετέρου να διατηρούν την επαφή τους με τη χρήση των νέων τεχνολογιών και να μην διστάζουν να τις χρησιμοποιήσουν. Στην ίδια κατηγορία τοποθετούμε και απόψεις που επισημαίνουν την αναγκαιότητα για συνέχεια των προσπαθειών αυτών και τη σύνδεση μεταξύ τους, επισημαίνοντας ότι πολλά προγράμματα επιμόρφωσης δεν συνδυάζονται με άλλα ή δεν έχουν συνέχεια. Στο πλαίσιο της λογικής αυτής επισημαίνεται η αναγκαιότητα δημιουργίας νέων θεσμών, όπως αυτός της συνεχούς επιμορφωτικής υποστήριξης και η κατοχύρωση του ρόλου των επιμορφωτών.


Θεωρώ εξαιρετικά σημαντικό να επαναληφθεί αλλά όχι ως ένα πρόγραμμα περιστασιακό, δηλαδή να επιμορφώσουμε 10.000 ή 15.000 που δουλεύουν αυτή τη στιγμή το πρόγραμμα B' επιπέδου, πρόγραμμα επιμόρφωσης Β' επιπέδου, να επιμορφωθούν 15.000, όπως επιμορφώθηκαν και οι 75.000 και όπως επιμορφώθηκαν λίγοι χιλιάδες, δεν ξέρω πόσες χιλιάδες, στο πρόγραμμα της Οδύσσειαςνα υπάρχει όμως μια συνέπεια, μια συνέχεια. Εγώ τελικά διαπίστωσα, και όχι μόνο εγώ, νομίζω ότι όλοι οι συνάδελφοι διαπιστώσαμε ότι σε αυτά τα πράγματα δεν υπάρχει μια διαρκής υποστήριξη, μια διαρκής παρουσία στο χώρο του σχολείο αυτά γρήγορα εγκαταλείπονται.

…να υπάρχει όμως μια συνέπεια, να υπάρχει μια συνέχεια. Εγώ τελικά διαπίστωσα, και όχι μόνο εγώ νομίζω ότι όλοι οι συνάδερφοι, διαπιστώσαμε ότι σε αυτά τα πράγματα δεν υπάρχει μια διαρκής υποστήριξη, μια διαρκής παρουσία στο χώρο του σχολειού, αυτά γρήγορα εγκαταλείπονται.

Εγώ θα ήθελα οπωσδήποτε τεχνική κάλυψη στα σχολεία απαραιτήτως και επίσης θα ήθελα για τους επιμορφωτές που θα συμμετέχουν συνεχή επιμόρφωση και των επιμορφωτών. Το θεωρώ και αυτό απαραίτητο κομμάτι. Δηλαδή και οι επιμορφωτές που θα συμμετέχουν να επιμορφώνονται και αυτοί συνέχεια και να έρχονται σε συνεχή επαφή με την πρόοδο της επιστήμης πάνω στα θέματα αυτά και από κει και πέρα επίσης θα ήθελα και θεσμοθέτηση του επιμορφωτή, δηλαδή ένα είδος συμβούλου, αφού ούτως ή άλλως αυτό το ρόλο παίζει. Μία θεσμοθέτηση του επιμορφωτή για να μπορέσει να παίξει και έναν ουσιαστικό ρόλο.

Το θέμα δεν είναι ο αριθμός, για μένα μπορούνε να επιμορφωθούνε όλοι οι φιλόλογοι της Ελλάδας και την επόμενη μέρα να μην κάνουνε τίποτα στα σχολεία τους. Το θέμα είναι να έχουμε μια, να έχουνε συνεχώς επαφή μεταξύ τους. Επαφή με, δεν ξέρω, εμψυχωτές, με κάποιους που θα τους στηρίζουνε, θα τους βοηθάνε, θα τους λίγο ενθαρρύνουν, γιατί κακά τα ψέματα μια… ο σχεδιασμός ενός μαθήματος απαιτεί χρόνο και κόπο, τότε θα μπορέσει να γίνει κάτι, να αλλάξει κάτι σιγά-σιγά.

και να γίνεται συνέχεια αυτό. Να υπάρχει δηλαδή ο υπεύθυνος, όπως υπάρχει για τις Φυσικές Επιστήμες ο ΕΚΦΕ ας πούμε, ο υπεύθυνος Φυσικών Επιστημών, όπως υπάρχει ο ΠΛΗΝΕΤ που στηρίζει τεχνικά τα σχολεία, να υπάρχει και υπεύθυνος νέων τεχνολογιών. Πρέπει να θεσμοθετηθεί αυτό.

Τους έβλεπα ότι όταν μπορούσαν να το κάνουν αυτό, και σε κάποια σχολεία το 'καναν, ευθύς λειτουργούσαν διαφορετικά. Ε, θέλει μια συνέχεια. Θέλει μια συνέχεια. Δηλαδή κι εγώ ακόμα τι ήμουνα; Ήμουνα ένας φαντομάς. Εμφανιζόμουνα μια χρονιά. Εξαφανιζόμουν την επόμενη. Τι έγιναν αυτοί οι άνθρωποι την επόμενη χρόνια; Δεν ξέρω. Κατάλαβες; Δηλαδή, αυτό το πράγμα αν δεν έχει μια συνέχεια, δημιουργεί κάποιες προσδοκίες.

Ναι, σταθερή. Δηλαδή, αλλιώς είναι λίγο σαν πυροτέχνημα. Το 'κανα. Ουαου. Γεια σας. Και εις άλλα με υγεία. Κάπως έτσι. Σου λέω. Κάποιοι συνέχισαν. Νιώθεις αλλιώς όμως, όταν είσαι πλαισιωμένος. Και νιώθεις ότι γι' αυτούς, ρε παιδί μου, είναι και μια δικαίωση.

Τελευταία Ενημέρωση: 10 Ιούλ 2008, 12:18