Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) και διδασκαλία της ελληνικής 

Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην ελληνική εκπαίδευση 

 

7.2.1. Θέματα διδακτικής ταυτότητας

Από τις περιγραφές κάποιων επιμορφωτών αναδεικνύεται και εδώ η σημασία της εμπεδωμένης διδακτικής ταυτότητας των επιμορφούμενων και πώς αυτές συγκρούονταν με τους επιμορφωτικούς στόχους. Εδώ αναδεικνύονται δύο ζητήματα: της αξιολόγησης και της ομαδικής εργασίας.

Ενδιαφέρον για την αξιολόγηση παρουσιάζει και η παρακάτω επισήμανση μιας επιμορφώτριας: αρκετοί από τους επιμορφούμενους εκπαιδευτικούς προβληματίστηκαν με το θέμα της αξιολόγησης των ομάδων (πώς θα μπορέσει ο διδάσκων να αξιολογήσει την εργασία του μαθητή από τη στιγμή που η εργασία ήταν ομαδική;) και με το γεγονός ότι δεν χρησιμοποιούνταν το βιβλίο ως σημείο αναφοράς για τη διδασκαλία της ύλης. Μια άλλη επιμορφώτρια (δεύτερο απόσπασμα) θίγει το θέμα των δυσκολιών που είχε η ομαδική εργασία μεταξύ των επιμορφούμενων εκπαιδευτικών.


Αυτό στο οποίο προβληματιστήκαν αρκετοί συνάδελφοι ήταν το θέμα της αξιολόγησης. Δηλαδή πώς αξιολογείς το ίδιο μάθημα; Δηλαδή…, ή το γεγονός ότι δεν μαθαίναν όλοι τα ίδια. Και τους έλεγα καταρχήν σε μια σημερινή κοινωνία δεν χρειάζεται να μαθαίνουν όλοι τα ίδια, αλλά αυτό δεν μπορούσαν να το συλλάβουν και θεωρούσαν ότι όλοι μας δεν γίνεται ο ένας να 'χει ασχοληθεί με τον Ρούμπενς και ο άλλος να 'χει ασχοληθεί μόνο με τον Ρέμπραντ και πώς θα ξέρει τι έγινε με τον Ρούμπενς; Αυτό προσπαθούσαμε να το λύσουμε ως εξής, το οποίο, με βιντεοπροβολέα και όταν οι μαθητές κάνανε παρουσίαση του Ρούμπενς γιατί κάναμε ας πούμε ένα μάθημα την τέχνη του Μπαρόκ, δείχνανε τώρα στους μαθητές τους νά εδώ πέρα παρατηρήσαμε αυτό το χαρακτηριστικό της τέχνης του Μπαρόκ και εδώ το άλλο και υπήρχε. Κάναν μάθημα δηλαδή οι μαθητές στους υπόλοιπους. Ε, δηλαδή, αυτό, δυσκολεύονταν λίγο να το κατανοήσουνε. Γιατί αυτοί μόνο αυτό; Κι οι άλλοι πώς θα μάθουνε γι' αυτό; Και για…, τι θα γίνει τώρα; Κι εγώ πώς, σε τι θα αξιολογήσω τους μαθητές στο επόμενο μάθημα; Και ωραία, εγώ τους έδειξα όλα αυτά, αυτοί τι θα διαβάσουν μετά για το σπίτι; Το βιβλίο; Και πώς μπορώ να τους αξιολογήσω; Δηλαδή, για ένα διάστημα τους δίναμε δελτία αυτοαξιολόγησης ομάδας και αξιολόγησης ομάδας. Δηλαδή αυτοαξιολογούνταν οι ίδιοι οι μαθητές στο πώς λειτούργησαν ως ομάδα. Και τους είπα ότι θα μπορούσαν κάλλιστα να τους αξιολογήσουν διαγνωστικά, αν θέλανε, δηλαδή να τους δώσουμε κάποιο τεστάκι τρίλεπτο, έτσι ώστε να μπορέσουν να αξιολογήσουνε και το τι προσέλαβαν οι μαθητές από αυτό.

Ο κάθε ένας επιμορφούμενος που διάλεγε το θέμα του, δούλευε μόνος του σ' αυτό και ζητούσε τη βοήθεια μου, ανατροφοδότηση έπαιρνε από μένα. Δεν τίθενταν στην ομάδα να συζητηθεί, γιατί δεν ήταν οι επιμορφούμενοί μου έτοιμοι να εκθέσουν τη δουλειά τους στους συναδέλφους.

Τελευταία Ενημέρωση: 10 Ιούλ 2008, 12:18