Μελέτες 

Σύγκριση Προγραμμάτων Σπουδών (2004) 

 

Βιβλιογραφία

BAKER, C. & S. PRYS JONES. 1998. Encyclopedia of Bilingualism and Bilingual Education. Clevedon: Multilingual Matters Ltd.

ΒΟΥΓΙΟΥΚΑΣ, Α. 1994. Το γλωσσικό μάθημα στην πρώτη βαθμίδα της νεολληνικής εκπαίδευσης. Θεσσαλονίκη: Ινστιτούτο νεολληνικών σπουδών.

ΒΡΕΤΤΟΣ, Ι.Ε. & Α.Γ. ΚΑΨΑΛΗΣ. 1994. Αναλυτικά Προγράμματα: θεωρία και τεχνογνωσία σχεδιασμού και αναμόρφωσης. Θεσσαλονίκη: Art of Text.

BULLOCK, M.A. (Lord Bullock). 1975. A Language for Life: Report of the Committee of Inquiry appointed by the Secretary of State for Education and Science. HMSO

ΓΚΟΤΟΒΟΣ, Α. 1999. Η διδασκαλία του γλωσσικού μαθήματος στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση: δείκτες συνέχειας και μεταβολής. Στο Γλωσσικός Υπολογιστής, τόμος 1, τεύχος 1: 57-76. Θεσσαλονίκη: ΚΕΓ.

ΔΑΜΑΝΑΚΗΣ, Μ. 2001α. Εισαγωγή. Στο Προλεγόμενα Αναλυτικού Προγράμματος για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση στη διασπορά: 7-13. Ρέθυμνο: ΕΔΙΑΜΜΕ.

ΔΑΜΑΝΑΚΗΣ, Μ. 2001β. Θεωρητική προσέγγιση της κοινωνικοποίησης των ελληνοπαίδων της διασποράς. Στο Προλεγόμενα Αναλυτικού Προγράμματος για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση στη διασπορά: 16-48. Ρέθυμνο: ΕΔΙΑΜΜΕ.

ΔΑΜΑΝΑΚΗΣ, Μ. 2001γ. Ομάδες-στόχοι και οργάνωση του εκπαιδευτικού υλικού. Στο Προλεγόμενα Αναλυτικού Προγράμματος για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση στη διασπορά : 70-88. Ρέθυμνο: ΕΔΙΑΜΜΕ.

ΔΕΝΔΡΙΝΟΥ, Β. & Π. ΞΩΧΕΛΛΗΣ. 1999. Προγράμματα σπουδών στη σχολική εκπαίδευση: έννοιες και όροι. Στο Γλωσσικός Υπολογιστής, τόμος 1, τεύχος 1: 79-85. Θεσσαλονίκη: ΚΕΓ.

DULAY, H. & M.K., BURT. 1977. Remarks on Creativity in Language Acquisition. In Viewpoints on English as a Second Language, eds. M. Burt, H. Dulay, M. Finocchiaro, New York: Regents.

ΕΥΣΤΑΘΙΑΔΗΣ, Σ., Ν. ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΥ, Δ. ΜΑΝΑΒΗ & Σ. ΒΟΓΙΑΤΖΙΔΟY. 2001. Πιστοποίηση επάρκειας της ελληνομάθειας: αναλυτικό εξεταστικό πρόγραμμα. 2η έκδοση αναθεωρημένη. Θεσσαλονίκη: Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, ΚΕΓ.

EFSTATHIADIS, S. 1993. Assessment and Evaluation of Language Performance: Theory and Practice. Thessaloniki: University Studio Press.

EFSTATHIADIS, S. 1993. A Survey of FLLT Methodology, Principles, problems, prospects. Thessaloniki: University Studio Press.

HALLIDAY, M.A.K. 2000. Ανοιχτή επιστολή: «Η γραμματική στη σχολική εκπαίδευση». Στο Γλωσσικός Υπολογιστής, τόμος 2, τεύχος 1-2: 47-55. Θεσσαλονίκη: ΚΕΓ.

KRASHEN, S.D.1985. The Input Hypothesis: Issues and Implications. London: Longman.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ, Σ. (επιμελητής έκδοσης). 2001. Η ελληνόγλωσση εκπαίδευση στον Καναδά. Ρέθυμνο: ΕΔΙΑΜΜΕ.

ΜΗΤΣΗΣ, Ν.Σ. 2002. Η διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (1833-1993): παράθεση πηγών. Αθήνα: Gutenberg.

ΝΟΥΤΣΟΣ, Μ. 1983. Διδακτικοί στόχοι και Αναλυτικό Πρόγραμμα: κριτική μιας σύγχρονης παιδαγωγικής ιδεολογίας. Αθήνα - Γιάννινα: Δωδώνη.

NUNAN, D. 1988/1991. Syllabus Design. Oxford: Oxford University Press.

ΞΩΧΕΛΛΗΣ, Π. 1989. Η προβληματική του Curriculum: Μια κριτική προσέγγιση. Στο Παιδαγωγική Επιθεώρηση 11: 161-171.

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ. 2002. Επιθεώρηση Εκπαιδευτικών Θεμάτων. Ειδικό αφιέρωμα στη διαθεματικότητα. 7. Αθήνα

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΓΛΩΣΣΑΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ 1982, ΦΕΚ 107 Α΄ 1982

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΓΛΩΣΣΑΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ 2001, ΦΕΚ 1373 τΒ΄, 18-10-2001

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΓΛΩΣΣΑΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 2001, ΦΕΚ 1373 τΒ΄, 18-10-2001

ΥΠΕΠΔ/Π.Ι., 2000, Προγράμματα Σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης: Θεωρητικές επιστήμες, Αθήνα.

ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ, Α., 2000, Διδακτική της ελληνικής ως δεύτερης / ξένης γλώσσας, Αθήνα: Γρηγόρης.

ΤΣΟΛΑΚΗΣ, Χ.Λ. 1995. Από τα γράμματα στη γλώσσα - πορεία προς τον επικοινωνιακό λόγο. Θεσσαλονίκη: Βάνιας.

ΤΣΟΠΑΝΟΓΛΟΥ, A. 2000. Οι στόχοι ως πυρήνας του εκπαιδευτικού προγράμματος. Στο γλωσσικός υπολογιστής, τόμος 2, τεύχος 1-2: 99-110. Θεσσαλονίκη: ΚΕΓ.

ΤΣΟΠΑΝΟΓΛΟΥ, A. 1987. Η θεωρία του curriculum σαν βάση για την ανάλυση εγχειριδίων ξένων γλωσσών, διδακτορική διατριβή. Θεσσαλονίκη:Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

VAN EK, J. 1987. Objectives for foreign language learning. Volume II: levels. Strasbourg: Council of Europe.

ΧΑΡΑΛΑΜΠΑΚΗΣ, Χ. 2002. Τα Αναλυτικά Προγράμματα του Ενιαίου Λυκείου και η διδασκαλία της νεοελληνικής γλώσσας. Στο Φιλολογική 79: 4-17.

ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ, Α. 2001. Το πρόγραμμα της γλώσσας για το Δημοτικό σχολείο: μια κριτική προσέγγιση. Στο Μάθηση και διδασκαλία της ελληνικής ως μητρικής και ως δεύτερης γλώσσας, Πρακτικά Συνεδρίου, επιμ. Μ. Βάμβουκας, Α. Χατζηδάκη, τόμος Α: 66-82. Αθήνα: Ατραπός.

ΧΑΤΖΗΣΑΒΒΙΔΗΣ, Σ. 2001. Η διδασκαλία της δομής της γλώσσας και το Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών της ελληνικής γλώσσας στο Δημοτικό σχολείο. Στο Μάθηση και διδασκαλία της ελληνικής ως μητρικής και ως δεύτερης γλώσσας, Πρακτικά Συνεδρίου, επιμ. Μ. Βάμβουκας, Α. Χατζηδάκη, τόμος Α: 153-164. Αθήνα: Ατραπός.

Τελευταία Ενημέρωση: 15 Ιούν 2010, 14:04