Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) και διδασκαλία της ελληνικής 

Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην ελληνική εκπαίδευση 

 

5.4.1. Οι στόχοι των επιμορφωτών

Με δεδομένη την έλλειψη εξοικείωσης των εκπαιδευτικών με τα βασικά της τεχνολογίας, είναι προφανές ότι οι επιμορφωτές περιορίζονταν στην κάλυψη των αναγκών των εκπαιδευτικών σχετικά με τις βασικές γνώσεις χειρισμού του υπολογιστή. Στη συνέχεια, κυρίως από τη δεύτερη χρονιά και μετά, όταν υπήρχε η ανάλογη εξοικείωση, έγινε δυνατό να τεθούν και στόχοι που αφορούσαν στη μεθοδολογία και στη διδακτική και παιδαγωγική αξιοποίηση των νέων μέσων.

Αξίζει να σημειώσουμε κάποια σημαντικά σημεία σε σχέση με τους στόχους που έθεσαν οι επιμορφωτές. Το ένα αφορά την έμφαση στη διδασκαλία / διδακτική των αντικειμένων και τη χρήση του υπολογιστή ως μέσου για την καλύτερη επίτευξη του στόχου αυτού. Και έχει αυτό ιδιαίτερη σημασία, γιατί φαίνεται ότι οι επιμορφωτές κατανόησαν αρκετά καλά το ρόλο τους. Ας δούμε κάποια ενδεικτικά αποσπάσματα ως προς αυτά:


Τη δεύτερη χρονιά που ξεκινήσαμε πλέον ουσιαστικά για την παιδαγωγική αξιοποίηση, εκείνο στο οποίο επέμεινα ιδιαίτερα να αντιληφθεί ο καθηγητής βασικά πράγματα της μεθοδολογίας, της διδακτικής μεθοδολογίας του αντικειμένου του και πόσο οι τεχνολογίες μπορούν να τις υποστηρίξουν. Αυτό δηλαδή προσπάθησα, έθεσα ως βασικό στόχο, δηλαδή να βάλω ζητήματα που ήξερα ότι οι καθηγητές είτε τα αγνοούν είτε κυρίως δεν τα συζητούν, γιατί τους δυσκολεύουν, και με δούρειο ίππο την τεχνολογία να τους τα βάλω από άλλη πόρτα. Πώς θα διδάξουμε δηλαδή ιστορία, πώς θα διδάξουμε γλώσσα και πώς το εργαλείο αυτό μπορεί να μας βοηθήσει να το διδάξουμε πιο αποτελεσματικά, να το διδάξουμε ίσως και πιο ελκυστικά και για μας τους ίδιους και κυρίως για τους μαθητές μας.

Μολονότι αυτό το είχα θέσει ως στόχο [να παρουσιαστούν προτάσεις φτιαγμένες από συναδέλφους και να συζητηθούν στην ολομέλεια], τελικά δεν έγινε.

Το μόνο που ζητούσαν ήταν να μάθουν να χειρίζονται τους υπολογιστές, έδωσα μάχη για να τους πείσω ότι η επιμόρφωση δεν ήταν γι' αυτό. Στην αρχή βέβαια οι συναντήσεις μας περιορίζονταν σε μαθήματα χειρισμού. Τι στόχους θα μπορούσα να βάλω, αφού κάποιοι δεν γνώριζαν απολύτως τίποτα; Τη δεύτερη χρονιά βέβαια ήταν πολύ καλύτερα.

Τελευταία Ενημέρωση: 10 Ιούλ 2008, 12:18