Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) και διδασκαλία της ελληνικής
Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην ελληνική εκπαίδευση
6.2. Περιγραφή διδασκαλίας
Οι διδασκαλίες στηρίζονταν σε σχέδια εργασίας, τα οποία είχαν ετοιμάσει από πριν οι εκπαιδευτικοί και μοίραζαν στους μαθητές στην αρχή, συνήθως, του μαθήματος. Η εργασία των μαθητών γινόταν ομαδικά, λόγω και του περιορισμένου αριθμού των υπολογιστών που υπήρχαν στο εργαστήριο. Από τις περιγραφές προκύπτει, κάτι που επιβεβαιώνεται και από τις διδακτικές προτάσεις που υπάρχουν στην Πύλη του ΥΠΕΠΘ (http://www.e-yliko.gr/), ότι η λογική των σχεδίων εργασίας ήταν αυστηρά καθοδηγητική και άφηνε μικρά περιθώρια πρωτοβουλίας στους μαθητές, όπως προκύπτει και από τα παρακάτω ενδεικτικά αποσπάσματα.
Το θέμα της εργασίας ήταν η καθημερινή ζωή των Μυκηναίων μέσα από τα εργαλεία τους με βάση τα αγγεία και άλλα αρχαιολογικά ευρήματα που έχουμε. Είχα φτιάξει ένα powerpointμε εικόνες από διάφορα αντικείμενα και είχα φτιάξει και φύλλα εργασίας με ερωτήσεις, είχα χωρίσει τα παιδιά σε ομάδες -προσπαθώ να θυμηθώ τώρα πόσες είχα, ήταν αρκετές, πέντε-έξι- και κάθε ομάδα είχε ένα θέμα. Εκτός από το powerpoint, που το είδαν όλοι στα φύλλα εργασίας, είχα υπερσυνδέσμους που προωθούσαν σε συγκεκριμένες ιστοσελίδες του διαδικτύου και εκεί μπορούσαν να βρουν τις απαντήσεις στις ερωτήσεις.
[…] τους είχα φτιάξει ένα πλάνο, τους είχα φτιάξει ένα κείμενο στον υπολογιστή που έλεγα επακριβώς: τις οποίες ενέργειες θα περάσουν από τη στιγμή που θα βρεθούμε μέσα μέχρι το τέλος.
[…] και οδηγούνται τα παιδιά κατά ομάδες να δουλέψουν σ' αυτές τις τηλεργασίες και να επισκεφθούν συγκεκριμένες διευθύνσεις, να πάρουν συγκεκριμένα πράγματα από κάθε διεύθυνση δηλαδή υπάρχει σε, είναι με ακρίβεια καθορισμένα να μη χαθεί τίποτα και να ψάξουν αυτό που οδηγεί στην απάντηση αυτού που ψάχνουν.
Το επιχείρημα που επικαλούνται οι εκπαιδευτικοί είναι πως πιέζονταν υπερβολικά από τον χρόνο για να ολοκληρώσουν την ενότητα που είχαν σχεδιάσει, και αυτό δεν άφηνε περιθώρια για πειραματισμούς των μαθητών. Τις περισσότερες φορές, μάλιστα, έπρεπε να ζητήσουν να παραμείνουν στο εργαστήριο και την επόμενη διδακτική ώρα, προκειμένου να ολοκληρώσουν την ενότητα.