Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) και διδασκαλία της ελληνικής 

Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην ελληνική εκπαίδευση 

 

4.2. Γνώση προγραμμάτων υπολογιστή - Δεξιότητες στη χρήση υπολογιστή

Ένα σημαντικό όφελος που σε πρώτο επίπεδο φαίνεται να προκύπτει από την επιμόρφωση είναι η εξοικείωση των εκπαιδευτικών με τις βασικές λειτουργίες του υπολογιστή, που τους είναι απαραίτητες για τη διεκπεραίωση διαφόρων καθηκόντων, τόσο στο διδακτικό όσο και στο διοικητικό τους έργο. Κάποιοι από τους ερωτηθέντες αποδεικνύονται ιδιαίτερα καλοί γνώστες, με έφεση στη χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών, αν και οι γνώσεις των περισσοτέρων περιορίζονται στο χειρισμό του επεξεργαστή κειμένου, του λογιστικού φύλλου, του προγράμματος παρουσίασης και των υπηρεσιών του διαδικτύου (ηλεκτρονικό ταχυδρομείο κλπ.).

Υπάρχουν και οι περιπτώσεις που, αν και παρακολούθησαν αυτή την επιμόρφωση καθώς και εκείνη που ακολούθησε στο πλαίσιο της Κοινωνίας της Πληροφορίας, εξακολουθούν να αισθάνονται ανεπαρκείς. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί δηλώνουν πως είναι αναγκαία η συνεχής επιμόρφωσής τους, προκειμένου να μην ξεχάσουν αυτά που είχαν διδαχθεί μέχρι τότε.


Μάθαμε Word, κυρίως, και λίγο Excel. PowerPointμας έδειξαν, αλλά δεν νομίζω ότι το θυμάμαι πολύ καλά.

Τότε τα θυμόμουν πολύ καλά, σήμερα όχι και τόσο. Στο σπίτι σπάνια χρησιμοποιώ τον υπολογιστή, είναι συνεχώς κατειλημμένος από τα παιδιά. Θα ήθελα όμως να ξαναγίνουν αυτά τα προγράμματα για να τα ξαναθυμηθώ. Συνέχεια πρέπει να γίνονται, γιατί τα ξεχνάμε.

Μέρος των εκπαιδευτικών δηλώνει πως γνωρίζουν να χειρίζονται αρκετά καλά τα λογισμικά που χρησιμοποίησαν κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσης, κάποια από τα οποία μάλιστα αξιοποίησαν και κατά τις διδασκαλίες που πραγματοποίησαν στο πλαίσιο της επιμόρφωσης. Δεν λείπουν όμως και οι εκπαιδευτικοί που πιστεύουν πως τα εν λόγω λογισμικά δεν είναι ιδιαίτερα εύχρηστα και λειτουργικά, για να τα χρησιμοποιήσουν στην τάξη, παρόλο που ασχολήθηκαν μ' αυτά στις επιμορφωτικές τους συναντήσεις.


Μας έδειξε ο επιμορφωτής να χρησιμοποιούμε τα λογισμικά, και τα χρησιμοποίησα κι εγώ στη διδασκαλία μου. Κάναμε όμως μόνο για την Ιστορία νομίζω.

Δεν νομίζω ότι μπορώ να τα χρησιμοποιήσω στην τάξη. Πολλά απ' αυτά κολλούσαν, όταν μας τα έδειχνε ο επιμορφωτής, και μια φορά που πήγα να τα δείξω στην τάξη έγινε το ίδιο, οπότε δεν το επιχείρησα ξανά.

Τελευταία Ενημέρωση: 10 Ιούλ 2008, 12:18