Εγκυκλοπαιδικός Οδηγός 

Η διδασκαλία της μητρικής γλώσσας [Ε3] 

Bασιλική Δενδρινού (2001) 

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

  1. BARTHES, R. 1977. Image-Music-Text. Λονδίνο: Fontana.
  2. BAYNHAM, M. 1995. Literacy Practices. Investigating Literacy in Social Contexts. Λονδίνο & Νέα Υόρκη: Longman.
  3. BHATIA, V.K. 1993. Analysing Genre. Language Use in Professional Settings. Λονδίνο & Νέα Υόρκη: Longman.
  4. BERNSTEIN, B. 1990. The Structuring of Pedagogic Discourse. 6ος τόμ.Class, Codes and Control. Λονδίνο: Routledge.
  5. BERNSTEIN, B. 1991. Παιδαγωγικοί κώδικες και κοινωνικός έλεγχος. Eισαγωγή, μετάφραση, σημειώσεις I. Σολομών. 2η έκδ. Aθήνα: Aλεξάνδρεια.
  6. BOURDIEU, P. 1991. Language and Symbolic Power. Cambridge, Mass.: Harvard University Press.
  7. CASAR, P. 1991. The role of language in teaching maths. Good Practice in Australian Adult Literacy and Basic Education 11:1-5.
  8. CASHDAN, A. επιμ. 1986. Teaching and Learning Language Skills. Οξφόρδη και Νέα Υόρκη: Blackwell.
  9. CHRISTIE, F. 1989α. Language Education. Οξφόρδη: Oxford University Press.
  10. CHRISTIE, F. 1989β. Genres in writing. Στο Writing in Schools: Study Guide, επιμ. F. Christie. Geelong, Βικτώρια: Deakin University Press.
  11. CHRISTIE, F. 1990. The changing face of literacy. Στο Literacy for a Changing World, επιμ. F. Christie. Μελβούρνη: ACER.
  12. CHRISTIE, F. επιμ. 1999. Pedagogy and the Shaping of Consciousness. Linguistic and Social Processes. Λονδίνο & Νέα Υόρκη: Cassell.
  13. COOK-GUMPERZ, J., επιμ. 1986. The Social Construction of Literacy. Cambridge: Cambridge University Press.
  14. COPE, B. & M. KALANTZIS. 1990. Literacy in the social sciences. Στο Literacy for a Changing World, επιμ. F. Christie. Μελβούρνη: ACER.
  15. CORSON, D. 1988. Oral Language Across the Curriculum. Clevedon & Φιλαδέλφεια: Multilingual Matters.
  16. CORSON, D. 1990. Language Policy Across the Curriculum. Clevedon & Φιλαδέλφεια: Multilingual Matters.
  17. FAIRCLOUGH, N., επιμ. 1992. Critical Language Awareness. Λονδίνο & Νέα Υόρκη: Longman.
  18. FREIRE, P. 1985. The Politics of Education. Λονδίνο: Macmillan.
  19. HALLIDAY, M. A. K. 1973. Towards a Sociological Semantics. Explorations in the Functions of Language. Λονδίνο, Νέα Υόρκη, Μελβούρνη & Auckland: Arnold.
  20. HALLIDAY, M. A. K. 1975. Learning How to Mean. Explorations in the Development of Language. Λονδίνο, Νέα Υόρκη, Μελβούρνη & Auckland: Arnold.
  21. HALLIDAY, M. A. K. 1978. Language as a Social Semiotic. The Social Interpretation of Language and Meaning. Λονδίνο, Νέα Υόρκη, Μελβούρνη & Auckland: Arnold.
  22. HALLIDAY, M. A. K. 1993. Language in a Changing World. Applied Linguistics Association οf Australia. Occasional Paper No. 13.
  23. HALLIDAY, M. A. K. 1996. Literacy and linguistics: a functional perspective. Στο HASAN & WILLIAMS 1996, 339-376.
  24. HALLIDAY, M. A. K. & J. R. MARTIN. 1993. Writing Science. Literacy and Discursive Power. Λονδίνο & Washington, D.C.: The Falmer Press.
  25. HASAN, R. 1989. Semantic variation and sociolinguistics. Australian Journal of Linguistics 9(2): 221-276.
  26. HASAN, R. & C. CLORAN. 1990. A sociolinguistic interpretation of everyday talk between mothers and children. Στο Learning, Keeping and Using Language. (Selected Papers from the 8th World Congress of Applied Linguistics, Sydney 1989)επιμ.M. A. K. Halliday, J. Gibbon & H. Nicholas, 1ος τόμ. Άμστερνταμ: Benjamins.
  27. HASAN, R. & G. WILLIAMS, επιμ. 1996. Literacy in Society. Λονδίνο & Νέα Υόρκη: Longman.
  28. HOGGART, R. 1992. The Uses of Literacy: Aspects of Working Class Life. Harmondsworth: Penguin.
  29. IΟΡΔΑΝΊΔΟΥ, A. 1996. Standard κοινή νεοελληνική: απόπειρα καθορισμού. Στο "Iσχυρές" και "ασθενείς" γλώσσες στην Eυρωπαϊκή Ένωση: Όψεις του γλωσσικού ηγεμονισμού (Πρακτικά ημερίδας, Θεσσαλονίκη, Απρίλιος 1996).Θεσσαλονίκη: Kέντρο Eλληνικής Γλώσσας.
  30. JANKS, H. & R. IVANIC. 1992. Critical language awareness and emancipatory discourse. Στο FAIRCLOUGH 1992.
  31. KRESS, G. 1976. Halliday: System and Function in Language. Οξφόρδη: Oxford University Press.
  32. KRESS, G. & T. VAN LEEUWEN. 1996. Reading Images. The Grammar of Visual Design. Λονδίνο & Νέα Υόρκη. Routledge.
  33. LEMKE, J. 1988. Genres, semantics and classroom education. Linguistics and Education 1(1): 81-100.
  34. LEMKE, J. 1990. Talking Science. Language, Learning and Values. Norwood, NJ: Ablex.
  35. MACKEN-HORARIK, M. 1996. Literacy and learning across the curriculum. Στο HASAN & WILLIAMS 1996, 232-278.
  36. OXENHAM, J. 1980. Literacy: Reading, Writing and Social Organisation. Λονδίνο: Routledge & Kegan Paul.
  37. PAINTER, C. & J. R. MARTIN, επιμ. 1986. Writing to Mean. Teaching Genres Across the Curriculum. Applied Linguistics Association of Australia. Occasional Papers 9.
  38. STREET, B., επιμ. 1993. Cross-Cultural Approaches to Literacy. Cambridge: Cambridge University Press.
  39. SWALES, J. M. 1990. Genre Analysis - English in Academic and Research Settings. Cambridge: Cambridge University Press.
  40. TOLLEFSON, J. W. 1991. Planning Language, Planning Inequality. Λονδίνο & Νέα Υόρκη: Longman.
Τελευταία Ενημέρωση: 16 Ιούν 2010, 12:14