Διδακτικά Βιβλία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Β. Προσέγγιση της γλώσσας του κειμένου

1. Να συμπληρώσεις το ρηματικό σύνολο με τις κατάλληλες δευτερεύουσες προτάσεις και να προσδιορίσεις το είδος τους. α) «Ήρθε η χωροφυλακή… (συλλαμβάνω) το Μιλτιάδη» β) «Ο δήμαρχος, στο λόγο που εκφώνησε, είπε… (μελετώ) να εξωραΐσει την περιοχή» γ) «Ο Μιλτιάδης ασχολήθηκε με πολλά επαγγέλματα… (κατασταλάζω) να γίνει τορναδόρος» δ) «Ο Μιλτιάδης δεν είχε την κατάλληλη αντιμετώπιση από την πολιτεία… (συμβάλλω) στην αναβάθμιση της περιοχής του» ε) «Δεν έπαυε να μας επαινεί… (ξεχερσώνω) το φιδότοπο». 2. Το ύφος του διηγήματος μπορεί να θεωρηθεί φυσικό, άμεσο και φιλικό προς τον αναγνώστη. Με ποια εκφραστικά μέσα το πετυχαίνει αυτό η συγγραφέας; Να εντοπίσεις τις διαφοροποιήσεις που γίνονται στο λόγο ανάλογα με τον αποδέκτη.