Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αθλητικά :: Σχόλιο

( οταν αδυνατίζει το αδύνατον :: 8/2/2006 21:02:19) 

Οταν αδυνατίζει το αδύνατον

10.3.3 Κινηματογράφος

ΜΕΧΡΙ το βράδυ της Τρίτης, η ειδοποιός διαφορά μεταξύ ποδοσφαιρικών και μπασκετικών, στην επί μέρους επιχειρηματολογία στήριξης της προτίμησής τους ήταν μία: ο άσος στο μανίκι. Στον κινηματογράφο ο υπολογιστής χρησιμοποιείται τόσο ως θεματικό αντικείμενο, όσο και ως εργαλείο υποβοήθησης. Ο επίλογος των ποδοσφαιρικών άλλωστε, δεν σηκώνει αντίλογο. Σε όλες σχεδόν τις ταινίες επιστημονικής φαντασίας υπάρχουν υπολογιστές, οι οποίοι πολλές φορές έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο. "Στο ποδόσφαιρο -λένε- ακόμη και το αδύνατον είναι πιθανό". Επίσης ο υπολογιστής μπορεί να χρησιμοποιηθεί καθ’ όλη τη διάρκεια της παραγωγής μιας κινηματογραφικής ταινίας. Και είναι, αν αναλογιστεί κανείς ότι η Εθνική στέφθηκε πρωταθλήτρια Ευρώπης. Πριν το γύρισμα, οι συντελεστές της ταινίας μπορούν με τη χρήση του να συνδυάσουν κείμενα, ήχους, κινούμενες εικόνες και σκίτσα και να δημιουργήσουν ένα εικονογραφημένο ηχητικό σενάριο.

ΑΠΟ ΤΟ βράδυ της Τρίτης όμως κι έπειτα, το συγκεκριμένο ατού της… κατάργησης του νόμου των πιθανοτήτων περιήλθε στα χέρια του μπασκετικών.

Αφού μελετήσουν το σενάριο αυτό, μπορούν να αποφασίσουν για την τελική μορφή της ταινίας, την επιλογή των ηθοποιών, τη δημιουργία των σκηνικών, κ.ά.

Χάρη στον Άρη και την απίστευτη εξέλιξη του αγώνα του με τον Πανιώνιο.

Κατά τη διάρκεια του γυρίσματος ο υπολογιστής μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη δημιουργία ειδικών εφέ, για την παραγωγή συνθετικής κίνησης (animation), κ.ά.

Και δεν θα χρειάζεται πλέον να το αναλύουν τόσο πολύ στους αντιρρησίες.

Ας θυμηθούμε ότι παράγονται ταινίες αποκλειστικά με τη χρήση υπολογιστών.

Απλώς, θα λένε Άρης κι όλοι θα καταλαβαίνουν.

Μετά το γύρισμα της ταινίας έχουμε πολλές εφαρμογές του υπολογιστή, πριν αυτή παραδοθεί στο κοινό.

ΔΕΝ ΕΧΕΙ σημασία αν σε διάστημα ενός λεπτού και 29 δευτερολέπτων ανατρέπεται διαφορά ένδεκα (ουσιαστικά εννιά) πόντων.

Με τη χρήση του είναι δυνατόν: - να γίνει επεξεργασία της αρχικής εικόνας αλλάζοντας χρώματα, προσθέτοντας ή αφαιρώντας πρόσωπα ή αντικείμενα - να γίνει επεξεργασία του αρχικού ήχου - να γίνει ηλεκτρονικό μοντάζ, κ.ά.

Ανατροπές τέτοιες έχουν ξανασυμβεί.

Επίσης ο υπολογιστής έχει χρησιμοποιηθεί και χρησιμοποιείται για τον επαναχρωματισμό ασπρόμαυρων ταινιών.

Αλλά μία στις τόσες και μία από τον καθένα.

"Η συνένωση της Τέχνης και του Υπολογιστή επιδιώκει από τη συνάντηση του υποκειμενικού φανταστικού και του φανταστικού ενός τεχνητά ευφυούς αυτομάτου, τη γέννηση μιας αισθητικής δημιουργικότητας ενός νέου τύπου. Ο Υπολογιστής! Μια μηχανή για να διατυπώνεις όνειρα. Αυτός είναι ο νέος δρόμος που πρέπει να διανοίξουμε". Ομάδα "Τέχνη και Υπολογιστές" του 8ου Πανεπιστημίου Παρισίων, αρχές δεκαετίας του '70.

Ποτέ όμως τόσες πολλές και τόσες από έναν, όπως μόνο ο Άρης. Θαρρείς πως είναι γραφτό του. Αυτό το γήπεδο, αυτή η φανέλα του μπασκετικού Άρη, αυτή η ιστορία που κρέμεται στην οροφή, μόνον αυτή θα ξαναφέρει την αθλητική Θεσσαλονίκη στην επιφάνεια. Πείτε το πεπρωμένο, κάρμα, όπως θέλετε, αλλά ο μπασκετικός Άρης είναι η μόνη ομάδα αυτής της πόλης, που αγνοεί επιδεικτικά ακόμη και τα δυναστικά στερεότυπα των αθλητικών εφημερίδων, για κάποιες ήττες που σε κάνουν πιο δυνατό, αλλά και εγκαθιδρύει τα δικά της για κάποιες νίκες που κάνουν τους άλλους να τα βάζουν με την τύχη.

ΔΙΟΤΙ αυτή η φανέλα έχει DNA αλλιώτικο και δεν έχει ανάγκη την τύχη για να καταφέρνει κάτι, που φαντάζει αδύνατο στους πολλούς, σαν αυτό της Τρίτης. Τύχη, άλλωστε, ονομάζουν τη συγκυρία γεγονότων, που δεν ξέρει κανείς την αιτία τους, όπως σημειώνεται στους "Στοχασμούς" του Κάφκα. Χωρίς αιτία όμως, δεν υπάρχει τίποτα. Και στην περίπτωσή της η αιτία είναι μία. Γιατί ήταν, είναι και θα είναι η φανέλα ενός "αυτοκράτορα".