Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αθλητικά :: Σχόλιο

( οπαδοι της μπαρτσελονα τον υποδεχθηκαν στο αεροδρομιο την τσελσι :: 6/3/2006 22:36:30) 

Ο Ζοζέ Μουρίνιο δέχεται ασφυκτικό πρέσινγκ από τους Ισπανούς δημοσιογράφους, στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου της Τσέλσι.

Κακός οιωνός

δ. Κτίσματα και Αγία Σοφία

ΟΠΑΔΟΙ ΤΗΣ ΜΠΑΡΤΣΕΛΟΝΑ ΤΟΝ ΥΠΟΔΕΧΘΗΚΑΝ ΣΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΤΗΝ ΤΣΕΛΣΙ

Αρνούμενο, το περασμένο Σάββατο, να επιτρέψει την ανάπτυξη Αμερικανών στρατιωτών στην Τουρκία, το Κοινοβούλιο της Άγκυρας περιπλέκει τα πολεμικά σχέδια του Πενταγώνου. Ιδιαίτερα φιλόδοξο υπήρξε το οικοδομικό πρόγραμμα του Ιουστινιανού.

Επίθεση στον Μουρίνιο

Το αμερικανικό στρατιωτικό επιτελείο θα πρέπει να αναθεωρήσει τα σχέδια της επίθεσης στο Ιράκ. Κατασκευάστηκε μεγάλος αριθμός έργων που ήταν χρήσιμα στην άμυνα (φρούρια και τείχη), τη θρησκεία (ναοί), την υποδομή και την κοινή ωφέλεια (δρόμοι, γέφυρες, υδραγωγεία, αποθήκες σιτηρών).

Από το αεροδρόμιο της Βαρκελόνης ξεκίνησε το ντέρμπι Μπαρτσελόνα-Τσέλσι.

Αυτό το επεισόδιο, όμως, αναδεικνύει παράλληλα όλη τη δυσκολία και την αβεβαιότητα του θεμελιώδους στρατηγικού στόχου που έχει θέσει η κυβέρνηση Μπους όσον αφορά τον πόλεμο στο Ιράκ: αναδιοργάνωση της Μέσης Ανατολής· Λίγα από αυτά άντεξαν στο πέρασμα του χρόνου, όπως οι οχυρώσεις της συριακής Σεργιούπολης (σημερινή Resafa) και η Αγία Σοφία στην Κωνσταντινούπολη.

Περίπου 50 οπαδοί της Μπάρτσα περίμεναν την αποστολή των Λονδρέζων και μόλις εμφανίστηκε ο Μουρίνιο και οι παίκτες του άρχισαν την επίθεση

ανατροπή μιας τυραννίας ώστε να «παραδειγματισθούν» οι υπόλοιπες· Η Αγία Σοφία είναι το λαμπρότερο κτίσμα της βυζαντινής τέχνης.

Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της Τσέλσι, οι Καταλανοί "έλουσαν" τον Πορτογάλο προπονητή και τα υπόλοιπα μέλη της αποστολής με βωμολοχίες και φτυσίματα.

εγκαθίδρυση στη Βαγδάτη μιας κυβέρνησης η μετριοπαθής ακτινοβολία της οποίας θα αλλάξει μακροπρόθεσμα την πολιτική φυσιογνωμία της περιοχής… Εκπροσωπεί το νέο ρυθμό βασιλική μετά τρούλου, που προήλθε από το συνδυασμό του κατά μήκος άξονα των βασιλικών (μακρόστενων ρωμαϊκών κτιρίων) με τον καθ' ύψος άξονα των περίκεντρων (κυκλικών ή πολυγωνικών) κτιρίων.

"Οι αστυνομικοί ήταν λίγοι για να επιβάλουν την τάξη και να σταματήσουν τους οπαδούς από να πλησιάσουν τον προπονητή και τους παίκτες της Τσέλσι.

Το λιγότερο που μπορούμε να πούμε είναι πως το αμερικανικό σχέδιο να καταληφθεί το Κουρδιστάν του Ιράκ από τον τουρκικό στρατό - εργαλείο βασανισμού των Κούρδων της Τουρκίας - είναι κακός οιωνός σε ό,τι αφορά τον εκδημοκρατισμό της περιοχής.

Το κράτος του Ιουστινιανού μετά την ανάκτηση της Δύσης

Ηταν προσβλητικός ο τρόπος με τον οποία επιτέθηκαν στον Μουρίνιο, αλλά αυτός τους αγνόησε, με αποτέλεσμα να πλησιάσουν δίπλα στο τζάμι του λεωφορείου, μόλις αυτός επιβιβάστηκε.

Επιστολή του καταζητούμενου Γελίμερου, τελευταίου βασιλιά των Βανδάλων «[…] Δεν ξέρω τι άλλο να σου γράψω. Γιατί η τωρινή συμφορά μου πήρε το μυαλό. Να είσαι καλά, φίλε μου Φάρα, μόνο στείλε μου, σε παρακαλώ, μια κιθάρα, ένα καρβέλι ψωμί και ένα σφουγγάρι». Όταν ο Φάρας διάβασε την επιστολή, απορούσε και δεν μπορούσε να ερμηνεύσει την ακροτελεύτια φράση της ώσπου ο γραμματοκομιστής του εξήγησε ότι ο Γελίμερος χρειαζόταν το καρβέλι, επειδή επιθυμούσε να δει με τα ίδια του τα μάτια και να φάει ψωμί, αφού από τότε που ανέβηκε στο όρος Παπούα δεν είχε δει ποτέ του ψημένο ψωμί· το σφουγγάρι του χρειαζόταν, γιατί το ένα του μάτι είχε πάθει φλεγμονή από την απλυσιά και ήταν πολύ φουσκωμένο. Τέλος, όπως ήταν ικανός κιθαριστής, είχε συνθέσει τραγούδι για τη τωρινή του συμφορά και βιαζόταν να το εκτελέσει με τη συνοδεία κιθάρας κλαίγοντας και θρηνώντας. Όταν άκουσε αυτά τα λόγια ο Φάρας, κυριεύτηκε από βαθύ πόνο και εξέφρασε τη λύπη του για τη μοίρα των ανθρώπων. Ανταποκρίθηκε ωστόσο στην παράκληση και έστειλε στον Γελίμερο όλα όσα χρειαζόταν. Προκόπιος, Υπέρ των πολέμων, IV, 27-34 εκδ. Ο. Veh, Μόναχο 1971, 210.

Κανένας από τους υπόλοιπους δεν ενοχλήθηκε από τους οπαδούς;" ήταν η επίσημη μαρτυρία του Κίρεν Στάρταπ, ο οποίος βιντεοσκοπούσε τη σκηνή για το επίσημο κανάλι της Τσέλσι. Ο συνδυασμός αυτός εφαρμόστηκε πρώτη φορά στο ναό της Αγίας Ειρήνης και εξέφραζε την αγάπη του Ιουστινιανού Α' για τις μνημειώδεις κατασκευές. Παρά τις όποιες προσπάθειες των οπαδών της Μπάρτσα ο Μουρίνιο δεν ήρθε σε επαφή μαζί τους και μάλιστα έδειχνε να μην ενοχλείται, αφού καθ' όλη την διάρκεια του επεισοδίου είχε ακουστικά και μίλαγε στο τηλέφωνό του. Οι αρχιτέκτονες Ανθέμιος από τις Τράλλεις και Ισίδωρος από τη Μίλητο της Μ. Ασίας που επεξεργάστηκαν τα σχέδια και διεύθυναν τις εργασίες κατασκευής της (532-537), έδωσαν έμφαση στο κέντρο, δηλαδή στον καθ' ύψος άξονα του ναού.

Ο ΦΡΑΝΚ ΡΑΪΚΑΡΝΤ μόλις πληροφορήθηκε για την επίθεση που δέχθηκε ο συνάδελφός του, φρόντισε να ζητήσει συγγνώμη για τη συμπεριφορά των οπαδών της Μπαρτσελόνα και τους κάλεσε να χειροκροτήσουν τον Μουρίνιο στο σημερινό παιχνίδι στο Καμπ Νου.

Το κτίριο είναι σχεδόν τετράγωνο (76 Χ 71 μ.).

"Αισθάνομαι πολύ άσχημα για ό,τι συνέβη.

Τέσσερις ογκώδεις πεσσοί (τετράγωνοι κίονες) σχηματίζουν το κεντρικό τετράγωνο.

Για μας είναι μια μεγάλη ευκαιρία να δείξουμε ότι σεβόμαστε την Τσέλσι και τον Μουρίνιο.

Οι πεσσοί συνδέονται με τόξα που σχηματίζουν ημισφαιρικά τρίγωνα και δημιουργούν ένα στεφάνι, πάνω στο οποίο στηρίζεται ο τεράστιος τρούλος.

Θέλω οι οπαδοί μας να τον χειροκροτήσουν γιατί είναι μεγάλος προπονητής".

Αγία Ειρήνη (Κωνσταντινούπολη). Σχέδιο κατά Salzenberg.

ΣΕ ΑΝΤΙΘΕΣΗ με τον προπονητή του, ο Λιονέλ Μέσι, φρόντισε να ρίξει και άλλο λάδι στη φωτιά.

Τομή Αγίας Σοφίας κατά Α. Μ. Schneider.

"Θέλω να κάνω το καλύτερο παιχνίδι της ζωής μου για να αποκλείσουμε την Τσέλσι και να αναγκάσω τον Μουρίνιο να το… βουλώσει.

Ο τρούλος μοιάζει να κρέμεται από τον ουρανό (Προκόπιος).

Λέει συνέχεια ότι είμαι θεατρίνος.

Το φως εισδύει άπλετο από τα παράθυρά του και πλημμυρίζει το εσωτερικό του ναού.

Εγώ ξέρω ότι έχω δεχθεί πολλές κλοτσιές όλη τη χρονιά.

Ο ιστορικός Προκόπιος εξαίρει το κάλλος και το μέγεθος της Αγίας Σοφίας.

Οι ηθοποιοί είναι για το σινεμά και όχι για το ποδόσφαιρο".

Κάτω, άποψη της Αγίας Σοφίας. Επάνω, το εσωτερικό της Μεγάλης Εκκλησίας.

Από τους τριάντα δύο ναούς που ο Ιουστινιανός έχτισε στην Κωνσταντινούπολη η Αγία Σοφία ήταν η μόνη που άντεξε στο χρόνο, υμνήθηκε και έγινε σύμβολο και πηγή έμπνευσης όχι μόνο για το μεσαιωνικό αλλά και για το νεότερο Ελληνισμό.

Ερωτήσεις 1. Έχει λεχθεί ότι ο Ιουστινιανός ήταν ο τελευταίος ρωμαίος αυτοκράτορας στο βυζαντινό θρόνο (G. Ostrogorsky). Μπορείς να εξηγήσεις το χαρακτηρισμό; 2. Γιατί ο Ιουστινιανός αναθεώρησε και κωδικοποίησε το ισχύον ρωμαϊκό Δίκαιο. Ποια ήταν η σημασία του νομοθετικού του έργου; 3. Ποιο είναι κατά τη γνώμη σου το στοιχείο της Αγίας Σοφίας που εντυπωσίαζε και εντυπωσιάζει ακόμη και σήμερα τον επισκέπτη;