Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Οικονομία :: Έρευνα

( ακριβά τα σούπερ μάρκετ :: 2/2/2006 19:41:07) 

Τα τρία βασικότερα κριτήρια επιλογής συγκεκριμένου σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με την έρευνα του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Επιχειρείν. είναι η ποιότητα των προϊόντων, η κατάλληλη τοποθεσία και οι τιμές.

1.1 Ευθύγραμμη κίνηση

ΤΟ 42% των καταναλωτών θεωρεί υψηλές τις τιμές των προϊόντων

Πώς θα μπορούσε να περιγραφεί η κίνηση ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου;

Ακριβά τα σούπερ μάρκετ

Πόσο γρήγορα κινείται η μπάλα που κλώτσησε ένας ποδοσφαιριστής;

Τέσσερις στους δέκα καταναλωτές (42%) πιστεύουν ότι οι τιμές που χρεώνουν στα σούπερ μάρκετ είναι εν γένει υψηλές.

Απαντήσεις σε τέτοια ερωτήματα δίνει η Κινηματική η οποία περιγράφει τις κινήσεις των σωμάτων.

Ωστόσο, σε σύγκριση με άλλα καταστήματα, οι τιμές των προϊόντων σούπερ μάρκετ θεωρούνται φθηνότερες.

Στο κεφάλαιο αυτό θα μελετήσουμε την ευθύγραμμη κίνηση, δηλαδή την κίνηση που γίνεται σε ευθεία γραμμή.

Επιπλέον, πάνω από το 20% των καταναλωτών πιστεύει ότι τα χρήματα που δίνει για αγορές σούπερ μάρκετ δεν αξίζουν, αν και αυτό συσχετίζεται σε μεγάλο βαθμό με τη δυσαρέσκεια που επικρατεί όσον αφορά την ακρίβεια στην αγορά.

Θα αναζητήσουμε τις σχέσεις μεταξύ ταχύτητας - χρόνου και θέσης - χρόνου, ώστε να μπορούμε σε κάθε χρονική στιγμή να προσδιορίζουμε τη θέση και την ταχύτητα ενός κινητού.

Αυτό προκύπτει, μεταξύ άλλων, από έρευνα του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών με θέμα "Αντιληπτή ποιότητα υπηρεσιών των Ελλήνων καταναλωτών για το λιανεμπόριο", που παρουσίασε σήμερα ο καθηγητής και επιστημονικός συνεργάτης της έρευνας Γιώργος Δουκίδης.

Έτσι θα αποκτήσουμε τη δυνατότητα να απαντάμε σε ερωτήματα που εμφανίζονται στην καθημερινή μας ζωή και έχουν σχέση με την ταχύτητα, την επιτάχυνση, τη θέση ή το χρόνο κίνησης ενός κινητού.

Άλλα συμπεράσματα της έρευνας (κατά σειρά προτεραιότητας) είναι ότι η συντριπτική υπεροχή των σούπερ μάρκετ είναι η πλούσια ποικιλία προϊόντων, οι πρόσθετες υπηρεσίες όπως είναι το πάρκιγκ, η βοήθεια στο πακετάρισμα, το σύγχρονο και άνετο περιβάλλον για αγορές, η ποικιλία και οι καλύτερες προσφορές σε σχέση με άλλα καταστήματα.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Ακόμα το 63% εκτιμά ότι τα σούπερ μάρκετ συμβάλλουν στη καταπολέμηση της ανεργίας, σημειώνεται όμως ότι λιγότερο θετικοί φαίνεται να είναι οι ελεύθεροι επαγγελματίες και τα στελέχη των επιχειρήσεων, αφού σε ποσοστό μεγαλύτερο του 20% δηλώνουν ότι τα σούπερ μάρκετ συμβάλλουν αρνητικά στην οικονομική ευημερία μιας περιοχής.

1.1.1 Ύλη και κίνηση …………………………………………………………………………………………. 35

Ποιότητα ζωής

1.1.2 Ο προσδιορισμός της θέσης ενός σωματίου ……………………………………………………………………36

Ένα από τα σημεία στα οποία δίνεται ιδιαίτερη σημασία είναι τι πιστεύουν οι καταναλωτές για τη δύναμη των σούπερ μάρκετ να επηρεάσουν τις διατροφικές τους συνήθειες.

1.1.3 Οι έννοιες της χρονικής στιγμής, του συμβάντος και της χρονικής διάρκειας ……………………………………..38

Το 40% πιστεύει ότι βελτιώθηκαν οι διατροφικές του συνήθειες μέσω των αγορών από σούπερ μάρκετ.

1.1.4 Η μετατόπιση σωματίου πάνω σε άξονα……………………………………………………………………….. 40

Αρκετοί από τους καταναλωτές συνδέουν επίσης τις διατροφικές συνήθειές τους με την ποιότητα ζωής, με αποτέλεσμα μόνο το 43% να θεωρεί ότι τα σούπερ μάρκετ χαρίζουν καλύτερη ποιότητα ζωής σε σχέση με άλλα καταστήματα.

1.1.5 Η έννοια της ταχύτητας στην ευθύγραμμη ομαλή κίνηση ………………………………………………………… 42

Το ποσοστό των καταναλωτών που απάντησε θετικά δεν ξεπερνά το 45%, γεγονός που χαρακτηρίσθηκε ανησυχητικό διότι δείχνει ότι οι Έλληνες καταναλωτές έχουν συνδέσει τα σούπερ μάρκετ με τα τυποποιημένα τρόφιμα και τα συντηρητικά και λιγότερο με τα φρέσκα και υγιεινά.

1.1.6 Η έννοια της μέσης ταχύτητας …………………………………………………………………………….. 48

Η άποψη αυτή ενισχύεται από το γεγονός ότι οι καταναλωτές δεν προτιμούν αυτό το κανάλι για την αγορά κρεάτων και ειδών μαναβικής.

1.1.7 Η έννοια της στιγμιαίας ταχύτητας ………………………………………………………………………… 49

Σε ό,τι αφορά τα χρήματα που ξοδεύουν στα σούπερ μάρκετ οι καταναλωτές, το 33% αγοράζει όλα τα προϊόντα που χρειάζεται.

1.1.8 Η έννοια της επιτάχυνσης στην ευθύγραμμη ομαλά μεταβαλλόμενη κίνηση……………………………………………. 50

Το 24% ξοδεύει περισσότερα στα σούπερ μάρκετ από ό,τι σε άλλα καταστήματα για την αγορά τυποποιημένων τροφίμων και το 43% αγοράζει προϊόντα κυρίως από άλλα καταστήματα (μαναβική, κρέατα, καλλυντικά).

1.1.9 Οι εξισώσεις προσδιορισμού της ταχύτητας και της θέσης ενός κινητού στην ευθύγραμμη ομαλά μεταβαλλόμενη κίνηση …….. 52

Τα τρία βασικότερα κριτήρια επιλογής συγκεκριμένου σούπερ μάρκετ είναι η ποιότητα των προϊόντων, η κατάλληλη τοποθεσία και οι τιμές.

Ένθετο: Το θεώρημα Merton ……………………………………………………………………………………… 59 Περίληψη ……………………………………………………………………………………………………… 61 Ερωτήσεις……………………………………………………………………………………………………… 63 Ασκήσεις-Προβλήματα…………………………………………………………………………………………….. 69