Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Άρθρα :: Σχόλιο

( διδάγματα πάντα εκ των υστέρων :: 6/1/2006 0:42:10) 

Διδάγματα πάντα εκ των υστέρων ΑΙΧΜΕΣ

Γ. ΤΟ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ

Του ΒΕΝΙΑΜΙΝ ΚΑΡΑΚΩΣΤΑΝΟΓΛΟΥ

Το τουρκικό σχέδιο

Με τη διδασκαλία και το παράδειγμά του ο Χριστός εγκαινίασε ένα νέο τρόπο ζωής για τους ανθρώπους και έθεσε το θεμέλιο για τον καινούριο κόσμο της Βασιλείας του Θεού.

Μας αρέσει να αποφεύγουμε τις δύσκολες αποφάσεις, ελπίζοντας ότι αυτόματα στο μέλλον θα εκλείψουν τα διλήμματα

ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΣΑΛΑΚΟΣ

" Το Πνεύμα του Κυρίου με κατέχει, γιατί ο Κύριος με έχρισε και μ' έστειλε ν' αναγγείλω το χαρμόσυνο μήνυμα στους φτωχούς, να κηρύξω στους υπόδουλους την απελευθέρωση και στους τυφλούς πώς θα βρουν το φως τους, να φέρω την ελευθερία στους καταπιεσμένους, να αναγγείλω τον ερχομό του χρόνου που ο Κύριος θα φέρει τη σωτηρία στο λαό του" Λουκ. 4,18-19

Το τραγικό περιστατικό της αιματηρής απόδρασης στην ορεινή διάβαση της Κατάρας, με ό,τι συνοδεύτηκε, αποτελεί ένα ακόμη ηχηρό καμπανάκι για τις μόνιμες κακοδαιμονίες του ελληνικού κράτους αλλά και για τον επικίνδυνο εφησυχασμό και την αμεριμνησία που διέπουν μεγάλο τμήμα του λαού μας.

Είναι φανερό τώρα - μετά το ναυάγιο - πως αυτοί που εμπνεύστηκαν, συνέταξαν και προώθησαν το σχέδιο Ανάν, παραγνώρισαν ένα σοβαρό έλλειμμα.

- Αμφισβήτησε την ηθική της εποχής φέρνοντας στο προσκήνιο της ιστορίας τους καταφρονημένους και περιθωριακούς ανθρώπους της εποχής του.

Αποφεύγουμε τη συμμόρφωση με κανόνες και εφαρμόζουμε πιστά την παροιμία "φύγε κακό απ' τα μάτια μου", ενεργώντας με ακατανόητη χαλαρότητα.

Ερμήνευσαν τον βερμπαλισμό και τις δημόσιες σχέσεις του σαρανταεννιάχρονου Ταγίπ Ερντογάν, που ανέμενε στον προθάλαμο του πρωθυπουργικού γραφείου, ως πολιτική βούληση και δέσμευση τού κράτους της Τουρκίας για επίλυση του Κυπριακού με βάση το σχέδιο Ανάν. Με τέτοιους ανθρώπους συναναστρεφόταν, γιατί αυτοί μπορούσαν ταπεινά να ανοίξουν την καρδιά τους στο μήνυμά του.

Συμπεριφερόμαστε, λοιπόν, μεταφέροντας στην ατομική ή συλλογική μας ζωή τους χαοτικούς νόμους του σύμπαντος.

Δεν ήταν βέβαια τόσο αφελείς.

Οι "ευσεβείς" της εποχής συχνά τον κατηγορούσαν γι' αυτό (Λουκ. 5,30· 7,34).

Άλλο όμως η πολύπλοκη αρμονία που επιτυγχάνει η φύση, ο πάνσοφος θεός, και άλλο η ατομική μας πορεία και η οργανωμένη κοινωνική μας συμβίωση.

Ηθελημένα στηρίχθηκαν στις διακηρύξεις του, με σκοπό να δημιουργήσουν δυναμική διαπραγματεύσεων και συνθήκες λύσης.

Ο ίδιος όμως δεν δίστασε να πει πως οι πόρνες και οι τελώνες θα μπουν πριν από τους "ευσεβείς" στη Βασιλεία των ουρανών (Ματθ. 21, 31).

Σε περιπτώσεις, όπως η πρόσφατη διαπιστώνουμε τις οδυνηρότατες συνέπειες της εγκατάλειψης της ζωής μας χωρίς κανόνες και πρόβλεψη. Είναι γι' αυτό που Αμερικανοί επίσημοι εμφανίστηκαν ακόμα και να διαδηλώνουν υπέρ του σχεδίου στην κατεχόμενη Λευκωσία, ενισχύοντας το σενάριο απομάκρυνσης του Ραούφ Ντενκτάς.

- Απελευθέρωσε τους ανθρώπους από τα δεσμά του Νόμου και φανέρωσε ότι στον καινούριο κόσμο του προέχει η αγάπη.

Δύο αθώοι νεκροί στην Κατάρα, 27 νεκροί αδικοχαμένοι στην άσφαλτο μόνο κατά τη χριστουγεννιάτικη έξοδο, πάνω από 100 νεκροί του κυπριακού Μπόινγκ και τόσα άλλα. Πολύ περισσότερο που στρατηγικά συμφέροντα εμπλεκόμενων και μη μερών έδειχναν να συγκλίνουν με τα χρονοδιαγράμματα του σχεδίου.

Δεν είναι πλέον η τήρηση των νόμων η εγγύηση της σωτηρίας αλλά η έμπρακτη αγάπη προς τον Θεό, τους συνανθρώπους και την κτίση.

Σε ένα λαό που έχει από τους χαμηλότερους δημογραφικούς δείκτες στην Ευρώπη και βρίσκεται σε ένα επίζηλο γεωγραφικό σταυροδρόμι, όντας κληρονόμος του λαμπρότερου πολιτισμού που γνώρισε η υφήλιος.

Είναι ίσως η πρώτη φορά που ένα σχέδιο επίλυσης του Κυπριακού συγκέντρωσε τόσο μεγάλη διεθνή υποστήριξη.

Μίλησε για μια αγάπη χωρίς όρια και προϋποθέσεις, αφού όσοι θα τον ακολουθούσαν θα έπρεπε να αγαπούν ακόμα και τους εχθρούς τους (Ματθ. 5, 44).

Έχουμε, λοιπόν, υποχρέωση, πέρα από τον εαυτό μας και προς τα παιδιά μας και την πατρίδα μας, να μην σπαταλάμε ή διακινδυνεύουμε αψήφιστα την ύπαρξή μας και τα αγαθά μας.

Ήταν η πιο οργανωμένη και πολυδάπανη προσπάθεια.

Όποιος δεν αγαπά δε μπορεί να γνωρίσει και το Θεό, γιατί ο Θεός είναι αγάπη (Α’ Ιωάν. 4, 8).

Αν μεταφερθούμε, μάλιστα, στο χώρο των εθνικών μας ζητημάτων, ασφάλειας και εξωτερικής πολιτικής, θα δούμε δυστυχώς και εκεί επικίνδυνους παραλληλισμούς με την παραπάνω παθογένεια.

Όταν όμως ξημέρωσε χθες στη Χάγη, αποκαλύφθηκε το μεγάλο φιάσκο.

- Θεράπευσε πλήθος αρρώστων και στάθηκε με συγκατάβαση απέναντι στην ανθρώπινη αδυναμία.

Μας αρέσει να αποφεύγουμε τις δύσκολες και άμεσες αποφάσεις, ελπίζοντας ότι αυτόματα στο μέλλον θα εκλείψουν τα διλήμματα και ότι όλα θα διευθετηθούν.

Ότι δηλαδή οι αισιόδοξες προβλέψεις και δηλώσεις των μεσολαβητών δεν είχαν πραγματικό αντίκρυσμα.

Αποκάλυψε στους ανθρώπους την αλήθεια, δηλαδή τον εαυτό του, ώστε να μπορέσουν να γνωρίσουν την πραγματική ελευθερία (Ιωάν. 8,32).

Συνήθως, όμως, ο χρόνος ευνοεί αυτούς που τον αξιοποιούν με δράση ή έστω με εμμονή στα κεκτημένα τους (όταν βρίσκονται σε ευνοϊκή θέση).

Η τουρκική πολιτική δεν είχε μετακινηθεί ούτε ένα ρούπι.

Κάλεσε όλους τους ανθρώπους, αν ήθελαν να τον ακολουθήσουν, να απαρνηθούν τον εγωισμό τους και να τον ακολουθήσουν με όλα τα προβλήματά τους (Ματθ. 16, 24) κι Εκείνος θα τους ανάπαυε και θα τους απελευθέρωνε από το φορτίο τους (Ματθ. 11, 28-30).

Τόσο στα ζητήματα του Αιγαίου όσο και στο Κυπριακό, αλλά και στο Μακεδονικό, ο χρόνος που περνάει παγιώνει είτε τις μονομερείς διεκδικήσεις της Τουρκίας είτε τα τετελεσμένα της εισβολής κατοχής είτε τη μονοπώληση του μακεδονικού ονόματος από τα Σκόπια.

Αντί να συμμορφωθεί ή να απομακρυνθεί ο Ντενκτάς, ευθυγραμμίστηκε μαζί του ο Ερντογάν.

- Έδειξε με το Σταυρό του ότι η δύναμη του χριστιανού φανερώνεται μέσα στην αδυναμία του (Β' Κορ. 12,9).

Πρόσφατα μας προέκυψαν και οι Τσάμηδες! Κατάλαβε το λάθος του παραμονή τής ανάληψης της πρωθυπουργίας, «όταν διάβασε με προσοχή το σχέδιο».

Η αυτάρκεια που φέρνουν τα πλούτη και η δόξα δημιουργεί μια απατηλή αίσθηση κυριαρχίας και εξουσίας.

Το θεωρήσαμε αστειότητα και δεν πήραμε μέτρα.

Μετά τη Χάγη ας μην έχει κανένας αυταπάτες.

Ο Σταυρός, όμως, το έσχατο σύμβολο "αδυναμίας", έγινε για τους χριστιανούς σύμβολο δύναμης, σύμβολο που αποτυπώνουν πάνω στο σώμα τους.

Έτσι θεωρούσαμε αυτονόητες διεθνώς και τις θέσεις μας για τη Μακεδονία.

Αυτό που θα επιδιώξει η τουρκική πολιτική από δω και πέρα είναι η αναγνώριση του ψευδοκράτους του Ντενκτάς και η εγκαθίδρυση ξεχωριστών σχέσεων με την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Έτσι δηλώνουν την εκούσια αυτοπαραίτηση από το ατομικό τους θέλημα, για να εκφραστεί το θέλημα του Θεού.

Σήμερα βρισκόμαστε στην ανάγκη να πείσουμε εμείς ότι δεν είμαστε ελέφαντες!

Όσο κι αν φαίνεται παράταιρο αυτή την ώρα…

Αυτή η στάση δίνει τέτοια δύναμη στον άνθρωπο ώστε να μπορεί ακόμα και "να μετακινεί βουνά" (Ματθ. 11, 23· 21, 21).

Προτεινόμενες λύσεις; - Με την Ανάστασή του νίκησε τον έσχατο εχθρό του ανθρώπου, το θάνατο. Πολλές και ακόμη προσφερόμενες. Παύει πλέον ο θάνατος να είναι το αδυσώπητο τέλος της ζωής, που συντρίβει τις ελπίδες του ανθρώπου και τον χωρίζει από τα αγαπημένα του πρόσωπα. Να ζητηθεί από την αλβανική κυβέρνηση επίσημη αποποίηση κάθε διεκδίκησης που αφορά Τσάμηδες ή άλλους, για να προχωρήσει η συμφωνία σύνδεσης και σταθεροποίησης με την Ε.Ε. και για να συνεχιστεί η οικονομική στήριξη προς το κράτος τους. Ο θάνατος έγινε ένα πέρασμα σε μια εντελώς νέα ζωή, στην πραγματική ζωή, όπου ο θάνατος "ουκέτι κυριεύει" (Ρωμ. 6,9), και όπου θα ξαναβρεθούμε όλοι μαζί με τον αναστημένο Χριστό. Το ίδιο για τα Σκόπια ως προς την έναρξη του ενταξιακού τους διαλόγου σε σχέση με το όνομα και τους αλυτρωτισμούς τους. Όσο για την Τουρκία, εκεί πλέον η θεωρία της "εξημέρωσης του θηρίου" πρέπει να δώσει τη θέση της στη λογική τού "δούναι και λαβείν" και της προβολής και υπεράσπισης στην πράξη, με κάθε μέσο, των νόμιμων κυριαρχικών μας δικαιωμάτων.