Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αθλητικά :: Σχόλιο

( τα αίτια ενός "ναυαγίου" :: 5/2/2006 20:03:46) 

Τα αίτια ενός "ναυαγίου"

ΔΙΚΤΥΟ

Η υποταγή της νότιας Ελλάδας

Του ΠΑΡΙ ΚΑΛΗΜΕΡΙΔΗ

"Μαραθών - Σαλαμίς"…

Από κει και πέρα οι Ρωμαίοι μπορούσαν εύκολα να υποτάξουν και τις υπόλοιπες ελληνικές δυνάμεις.

Ψάχνουν να βρούν στον Ηρακλή τι φταίει και η ιστορική ομάδα βρίσκεται αυτή τη στιγμή στην κόψη του ξυραφιού, ειδικά μετά την καταστροφική ήττα του περασμένου Σαββάτου από τον Πανιώνιο.

Γ.Δ.Κ.Σ.

Τελευταία αντίσταση προέβαλαν οι δυνάμεις της Αχαϊκής συμπολιτείας στη Λευκόπετρα κοντά στον Ισθμό, όπου νικήθηκαν (146 π.Χ.).

Τα πράγματα είναι ξεκάθαρα. Έγραφα χτες για την αποκάλυψη τής ηλικίας 127 χρόνων άπαιχτης ώς τώρα, λόγω "ελληνικών συνθηκών" όπερας του Ζακυνθινού, σπουδαίου ως προκύπτει, συνθέτη Παύλου Καρρέρ "Μαραθών - Σαλαμίς" που πρωτοπαρουσιάστηκε - επιτέλους! - στη Λυρική Σκηνή.

Βαρύ τίμημα πλήρωσε η Κόρινθος.

Το αποκάλυψε ήδη με ειλικρίνεια ο Γιούρι Ζντοβτς. Και για τον ενθουσιασμό του κοινού.

Ο Ρωμαίος στρατηγός Μόμμιος έδωσε εντολή να καταστραφεί η πόλη και οι κάτοικοι να πουληθούν ως δούλοι.

Όταν τρεις παίκτες (Φέλτον, Στεφάνοβιτς και Μαλέσεβιτς) θέλουν να φύγουν, πώς να κερδίσει μετά ο Ηρακλής τον Πανιώνιο; Στο… ψητό τώρα. Τελευταία πράξη του δράματος υπήρξε η κατάληψη της Αλεξάνδρειας από τον Οκταβιανό (30 π.Χ.), με συνέπεια τη μετατροπή της Αιγύπτου σε επαρχία του ρωμαϊκού κράτους.

Τι διαπίστωσα εγώ προσωπικά;

Ελληνική όπερα του 19ου αιώνα - που απαντά στην κυριολεξία του όρου "όπερα"… -, σε παγκόσμια πρώτη, με λιμπρέτο γραμμένο στα ιταλικά, άρα διεθνές, με θέμα αρχαιοελληνικό, από αυτά που "πουλάνε" - για να είμαστε και "προσγειωμένοι" στην πραγματικότητα - στους ξένους, κλασικότροπη, με μουσική ελκυστικότατη για το ευρύ κοινό της όπερας: και η παράσταση αυτή δεν είναι ενταγμένη στο πρόγραμμα της Πολιτιστικής Ολυμπιάδας!

Διαπίστωσα ο Φέλτον ήταν άκεφος έως αδιάφορος.

Αν είναι δυνατόν!

Ο Στεφάνοβιτς δεν είχε το μυαλό του στο γήπεδο και γι' αυτό ο Σάββας Ηλιάδης αλώνιζε.

Δεν το πιστεύω.

Αεροδρόμιο -λίαν επιεικής ο χαρακτηρισμός- θύμιζε η άμυνα του Ηρακλή.

Εδώ θα έπρεπε να τσακιστούν να βρουν για συμπαραγωγούς μεγάλα ξένα συγκροτήματα όπερας, να στείλουν την παράσταση έξω, να την προβάλλουν εξαντλητικά, να την ηχογραφήσουν, να κάνουν πλύση εγκεφάλου στο κοινό μέσα από τηλεοπτικά τρέιλερ, να δώσουν στην παράσταση ένα αρχαίο θέατρο που τόσο της ταιριάζει, να την στείλουν έξω όσα έξοδα κι αν απαιτούνται…

Όσο για τον Μαλέσεβιτς, εγώ αναρωτιέμαι:

Και δεν έχουν κάνει τίποτα!!

Θέλει να φύγει και τον κρατούν;

Τί - πο - τα.

Ήταν μια άτυχη επιλογή.

Αρκούν τέσσερις παραστάσεις για το κοινό της Λυρικής;

Τα λέω κομψά.

…και Βατερλώ

Έψαχνα να βρω λοιπόν παίκτη διακριθέντα και δεν μπορούσα να βρω.

Το υπουργείο Πολιτισμού δεν αντιλαμβάνεται το μέγεθος, τη σημασία του πολιτιστικού γεγονότος;

Δεν υπήρχε γενικά το πάθος και η διάθεση που υπήρχε στα παιχνίδια με ΠΑΟΚ και Άρη, όπου όλα τα μάτια των παικτών του γυάλιζαν.

Ο υπουργός Πολιτισμού είδε και άκουσε το έργο; Όταν δεν υπάρχουν τα 20.000 ευρώ για να πληρωθεί το ΙΚΑ, ώστε να μπορέσει η ΚΑΕ να εισπράξει τα 100.000 ευρώ από τον ΟΠΑΠ και να λυθούν τα χέρια της, τότε τι άλλο να πω. Αλλά όταν διαβάζω ότι την παρουσίαση της όπεράς του, που την προσπαθούσε ο πολύπαθος Καρρέρ, δεν την δέχτηκαν ούτε στην Ολυμπιάδα του 1896, εκατόν επτά χρόνια πριν, σε συνθήκες ανάλογες, καταλήγω στο συμπέρασμα ότι το κύτταρο της ελληνικής πολιτείας δεν έχει ουσιαστικά αλλάξει: άστοργη προς τους δημιουργούς του πολιτισμού της, τους οποίους θυμάται μόνο όταν τους χρειάζεται να τη στηρίξουν. Δηλαδή τι συμβαίνει; Λίγο πριν από την Ολυμπιάδα του 2004 και δεν έχει προβλεφθεί τίποτα: το ξένο κοινό δεν θα δει ούτε τη "Γυναίκα χωρίς σκιά" του Ρίχαρντ Στράους στην διεθνούς επιπέδου παραγωγή του Μεγάρου Μουσικής, την καλύτερη παραγωγή όπερας που έχει γίνει επί ελληνικού εδάφους ούτε το ελληνικότατο "Μαραθών - Σαλαμίς" - δυο "αιχμές" που θα μπορούσαν να "παίξουν" στην προβολή του πολιτισμού μας. Χάθηκε η στήριξη από τον Ερασιτέχνη και από τους διάφορους επώνυμους μπασκετικούς, που στις νίκες είναι οι πρώτοι που τρέχουν στα αποδυτήρια, στις πρες κόνφερανς και τους διαδρόμους; Κρίμα… Είναι δυνατόν να μην μπορούν να μαζευτούν 20.000 ευρώ; Αυτό δεν είναι Πολιτιστική Ολυμπιάδα, είναι Βατερλώ!

Εντάξει, έβαλε το χεράκι της προχθές η διαιτησία.

Μήπως υπάρχει, όμως, ακόμα χρόνος;

Ειδικά ο Παπαδημητρίου και ο Χατζής.

Εεεε, ακούει κανείς;

Απλώς ο Λάρι πλήρωσε το μάρμαρο λόγω αντιαθλητικού και ύφους.

Στον "2004" έστω;

Αλλά από εκεί και πέρα ο Πανιώνιος είχε δύο σούπερ παίκτες τον Έιβερι και τον Ηλιάδη, που έκαναν την διαφορά και κέρδισε δίκαια.

Το θέμα είναι τι γίνεται τώρα. "Επιτροπή σωτηρίας" είναι η λύση και συσπείρωση και ομοψυχία. Από σήμερα κιόλας πριν είναι πολύ αργά. Γιατί απλά οι τέσσερις νίκες είναι πολύ λίγες για να ελπίζει στην σωτηρία ο Ηρακλής. Έχω ακόμη μια απορία: γιατί αυτή τη φορά δεν γέμισε το Ιβανώφειο; Μήπως αδράνησε η ΚΑΕ και δεν έγινε η ανάλογη κινητοποίηση και ο συντονισμός ώστε να συνειδητοποιήσει ο κόσμος την κρισιμότητα του αγώνα;