Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ρεπορτάζ :: Αστυνομικό ρεπορτάζ

( επικίνδυνοι οδηγοί :: 27/3/2006 21:49:36) 

Υπό την επήρρεια μέθη οδηγούν οι Θεσσαλονικείς, παρά τα πρόστιμα

Aπάντηση

Επικίνδυνοι οδηγοί

α) i) Βρίσκουμε πρώτα τις δυνάμεις που ασκούνται στο σώμα, οι οποίες είναι: το βάρος του B, η δύναμη F, η κάθετη δύναμη Ν από το οριζόντιο επίπεδο και η τριβή T.

Μεθυσμένοι, κάνοντας επικίνδυνες παραβάσεις και προκαλώντας τροχαία δυστυχήματα συνεχίζουν να οδηγούν οι Θεσσαλονικείς, παρά τα τσουχτερά πρόστιμα και τις βαριές διοικητικές κυρώσεις.

ii) Θεωρούμε ότι τη χρονική στιγμή t=0 το σώμα βρίσκεται στη θέση Ο.

ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΚΟΥΚΟΥΜΑΚΑ

Αναλύουμε τις δυνάμεις σε δύο συνιστώσες στους άξονες Οx και Οy.

Σύμφωνα με τα συγκεντρωτικά στοιχεία της Τροχαίας για το πρώτο τρίμηνο του 2006, περισσότεροι από το 7% των οδηγών που ελέγχθηκαν ήταν σε κατάσταση μέθης, ποσοστό περίπου ίδιο με αυτό της ίδιας περιόδου πέρυσι.

iii) Στον οριζόντιο άξονα Οx ασκούνται δύο δυνάμεις, η τριβή Τ και η συνιστώσα Fx της δύναμης F.

Συγκεκριμένα, από την αρχή του 2006 μέχρι χθες υποβλήθηκαν σε αλκοτέστ 13.303 οδηγοί, από τους οποίους 937 βρέθηκαν μεθυσμένοι (το 7,04%).

Είναι: Τ=μN (1) και Fx= Fσυν30° (2)

Από αυτούς συνελήφθησαν και οδηγήθηκαν στο αυτόφωρο δεκατρία άτομα, ενώ στις υπόλοιπες περιπτώσεις βεβαιώθηκαν πρόστιμα (146 πλημμελήματα, 780 πταίσματα).

Στον κατακόρυφο άξονα Οy ασκούνται τρεις δυνάμεις, το βάρος B, η δύναμη Ν και η συνιστώσα Fy της δύναμης F.

Τους τρεις πρώτους μήνες του 2005 είχαν γίνει 11.425 έλεγχοι, από τους οποίους προέκυψε ότι 806 οδηγοί ήταν μεθυσμένοι (7,05%).

Επειδή κατά τη διεύθυνση του άξονα Οy δεν υπάρχει κίνηση, η συνισταμένη των δυνάμεων κατά τη διεύθυνση αυτή θα είναι μηδέν και θα ισχύει: Ν + Fημ30° -Β = 0 ή Ν = Β-Fημ30° (3)

Οκτώ άτομα οδηγήθηκαν στο αυτόφωρο, ενώ σημειώθηκαν 132 πλημμελήματα και 666 πταίσματα.

Από τις σχέσεις (1) και (3) υπολογίζεται η τιμή της τριβής Τ, αν αντικαταστήσουμε την τιμή της δύναμης Ν από τη σχέση (3) στη σχέση (1), και θέσουμε Β=m g.

Σχολιάζοντας τη σχεδόν μηδενική μείωση του αριθμού των οδηγών που βρέθηκαν να οδηγούν μεθυσμένοι, ο διευθυντής Τροχαίας Θεσσαλονίκης Ζήνων Κοσμάς τόνισε:

Τ = μ (m g - Fημ30°)

"Δεν είμαστε ικανοποιημένοι.

Οι τιμές των μεγεθών στο δεύτερο μέλος είναι γνωστές, άρα με αντικατάσταση προκύπτει: Τ = 15Ν

Το ποσοστό θα έπρεπε να είναι μηδαμινό.

β) Το σώμα κινείται κατά την οριζόντια διεύθυνση με φορά προς τα δεξιά.

Οι έλεγχοι αλκοτέστ θα συνεχιστούν με την ίδια ένταση, αφού το αλκοόλ παραμένει μία από τις βασικότερες αιτίες των ατυχημάτων".

Η συνισταμένη των δυνάμεων κατά τον άξονα αυτόν θα ισούται με mα, δηλαδή: Fx - T = m α

Ελεγχοι αλκοτέστ - Από 1/1/06 έως 27/3/06 - Από 1/1/05 έως 27/3/05 - Όλο το 2005 Ελεγχθέντες οδηγοί - 13.303 - 11.425 - 53.145 Περιπτώσεις μέθης - 937 - 806 - 4.313 Αυτόφωρα - 13 - 8 - 37 Μηνύσεις - 146 - 132 - 740 Πταίσματα - 780 - 666 - 3.536 ΠΗΓΗ: ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΡΟΧΑΙΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Η τελευταία σχέση λόγω της σχέσης (2) γράφεται: Fσυν30° - T = m α

Νεκροί και τραυματίες 2005 - Παθόντα πρόσωπα - Νεκροί - Βαριά τραυματίες - Ελαφρά τραυματίες Άντρες - Γυναίκες - Άντρες - Γυναίκες - Άντρες - Γυναίκες Οδηγοί με ζώνη - 11 - 15 - 2 - 133 - 35 Οδηγοί με κράνος - 7 - 26 - 4 - 206 - 45 Οδηγοί χωρίς ζώνη/κράνος - 52 - 2 - 135 - 9 - 808 - 113 Επιβάτες με ζώνη - 1 - 5 - 3 - 6 - 27 - 73 Επιβάτες με κράνος - 1 - 2 - 1 - 15 - 20 Επιβάτες χωρίς ζώνη/ κράνος - 16 - 10 - 29 - 22 - 234 - 276 Πεζοί - 9 - 4 - 29 - 34 - 153 - 167 ΣΥΝΟΛΟ (άνδρες, γυναίκες) - 118 - 317 - 2305 ΠΗΓΗ: ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΡΟΧΑΙΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Από τη σχέση αυτή υπολογίζεται η επιτάχυνση α. [pic] Με αντικατάσταση προκύπτει η τιμή της επιτάχυνσης: α = 5,4m/s2 γ) Το σώμα εκτελεί ευθύγραμμη ομαλά επιταχυνόμενη κίνηση και το διάστημα που διανύει σε χρόνο t δίνεται από τη σχέση: [pic] Με αντικατάσταση των τιμών μεγεθών α και t υπολογίζουμε το διάστημα: s = 43,4m.