Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ρεπορτάζ :: Αστυνομικό ρεπορτάζ

( επιασαν επ' αυτοφώρω έφηβο πυρομανή :: 4/2/2006 16:17:24) 

Η εξιχνίαση της υπόθεσης προκάλεσε έκπληξη στους αστυνομικούς που εκτιμούσαν ότι οι αλλεπάλληλοι εμπρησμοί ήταν έργο καλά οργανωμένης σπείρας και όχι δύο ανηλίκων.

1.3.2 Δυνάμεις από επαφή και από απόσταση

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Όπως είδαμε, για να ασκηθεί μια δύναμη σε ένα σώμα είναι απαραίτητη η ύπαρξη ενός δεύτερου σώματος, που είναι είτε σε επαφή, είτε σε κάποια απόσταση από το πρώτο σώμα και αλληλεπιδρά με αυτό.

Επιασαν επ' αυτοφώρω έφηβο πυρομανή

Όταν σπρώχνουμε ένα αντικείμενο, παραδείγματος χάρη ένα αυτοκίνητο (Εικ. 1.3.3) ασκούμε δύναμη σ’ αυτό.

Εκαψε 21 δίκυκλα. Δεκαεξάχρονος ήταν τελικά ο υπεύθυνος για δεκάδες εμπρησμούς μοτοσικλετών που σημειώθηκαν σε διάφορες περιοχές της πόλης και συνελήφθη από την αστυνομία στην Άνω Πόλη.

Όταν επίσης τεντώνουμε ένα ελατήριο του οποίου το ένα άκρο είναι στερεωμένο και εμείς τραβάμε το ελεύθερο άκρο του (Εικ. 1.3.2), ασκούμε δύναμη.

ΤΗΣ ΦΑΝΗΣ ΣΟΒΙΤΣΛΗ

Όταν με ένα σχοινί τραβάμε μια βάρκα που είναι στη θάλασσα, ενώ εμείς είμαστε στην ξηρά ασκούμε δύναμη (Εικ. 1.3.3α).

Ο φόβος και ο τρόμος των μοτοσικλετιστών της Θεσσαλονίκης αποδείχθηκε ένας έφηβος, ο οποίος είχε τη μανία να βάζει φωτιά σε δίκυκλες μηχανές.

Το χαρακτηριστικό και των τριών περιπτώσεων είναι ότι υπάρχει επαφή.

Η τελευταία του προσπάθεια όμως έπεσε στο… κενό, καθώς αστυνομικοί της ασφάλειας τον συνέλαβαν να βάζει φωτιά σε δίκυκλο, που ήταν σταθμευμένο σε περιοχή της Άνω Πόλης.

Οι δυνάμεις που ανήκουν σ΄αυτή την κατηγορία λέγονται δυνάμεις από επαφή.

Πρόκειται για έναν δεκαεξάχρονο, ο οποίος συνελήφθη από την ασφάλεια με την κατηγορία ότι μέσα σε περίπου ένα μήνα έκαψε μαζί με 13χρονο συνεργό του είκοσι μία δίκυκλες μηχανές, σε διάφορες περιοχές της Θεσσαλονίκης.

Δραστηριότητα

Σύμφωνα με την ανακοίνωση που εξέδωσε η Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Θεσσαλονίκης, ο 16χρονος συνελήφθη επ' αυτοφώρω την ώρα που επιχειρούσε να βάλει φωτιά σε μοτοσικλέτα, την οποία στάθμευσε ο οδηγός της σε περιοχή της Άνω Πόλης.

Δράση και αντίδραση.

Ο νεαρός οδηγήθηκε στο αστυνομικό τμήμα, όπου αποκάλυψε τα στοιχεία φερόμενου ως συνεργού του, o οποίος αναζητείται.

1. Κρατήστε (δύο από σας) τα δύο δυναμόμετρα τεντωμένα, όπως φαίνεται στην εικόνα.

Ωστόσο, παραμένει μέχρι στιγμής άγνωστο για ποιο λόγο οι δύο ανήλικοι έκαιγαν τις μηχανές.

Παρατηρήστε τις ενδείξεις των δυναμομέτρων.

Σύμφωνα με την αστυνομία, οι κατηγορούμενοι από τις 25 Δεκεμβρίου του 2005 δρούσαν τις μεταμεσονύκτιες ώρες στις περιοχές Σταυρούπολης, Νεάπολης και στην Άνω Πόλη.

2. Ποια είναι η σχέση μεταξύ δράσης και αντίδρασης όσον αφορά τη διεύθυνση, τη φορά και την τιμή;

Εντόπιζαν τα σταθμευμένα δίκυκλα, τα περιέλουζαν με βενζίνη και άλλα εύφλεκτα υγρά και μόλις τα έβαζαν φωτιά, εξαφανίζονταν για να μην τους εντοπίσουν.

3. Εξηγήστε γιατί μια βάρκα θα φύγει προς τα πίσω αν κάποιος πηδήξει από αυτήν στην προκυμαία.

Πάντως, η εξιχνίαση της υπόθεσης προκάλεσε έκπληξη στους αστυνομικούς που εκτιμούσαν ότι οι αλλεπάλληλοι εμπρησμοί ήταν έργο καλά οργανωμένης σπείρας και όχι δύο ανηλίκων.

4. Ένα αντικείμενο βάρους 10N ισορροπεί πάνω σε τραπέζι.

Για το λόγο αυτό οι παραπάνω περιοχές είχαν τεθεί το τελευταίο χρονικό διάστημα υπό στενή παρακολούθηση από αστυνομικούς της ασφάλειας.

Προσδιορίστε τη δύναμη που ασκεί το αντικείμενο στο τραπέζι (τιμή, διεύθυνση και φορά).

Φόβος για τον… τσαντάκια

Επίσης, προσδιορίστε τη δύναμη που ασκεί το τραπέζι πάνω στο αντικείμενο.

Στο μεταξύ, στο Ωραιόκαστρο ο φόβος των γυναικών είναι ένας… τσαντάκιας.

Χαρακτηριστικές δυνάμεις επαφής πάνω σε ένα σώμα, που συναντάμε στα προβλήματα Μηχανικής είναι:

Ο άγνωστος άνδρας, που παραμένει ασύλληπτος, επιτίθεται σε γυναίκες προκειμένου να αρπάξει τις τσάντες τους.

1. Η τριβή.

Οι αστυνομικοί που ερευνούν την υπόθεση ανακάλυψαν στο αυτοκίνητο που χρησιμοποιούσε για την "επιχείρησή του" περί τις 40 γυναικείες τσάντες.

2. Η δύναμη που δέχεται το σώμα από τεντωμένο νήμα, στο άκρο του οποίου είναι δεμένο (λέγεται τάση νήματος).

Οι έρευνες της αστυνομίας συνεχίζονται, καθώς ο δράστης επιτέθηκε σε ακόμη μια γυναίκα και στην προσπάθειά του να της κλέψει την τσάντα, την παρέσυρε τραυματίζοντάς την.

3. Η δύναμη ελατηρίου που δέχεται το σώμα από παραμορφωμένο ελατήριο. 4. Η κάθετη δύναμη που ασκείται στο σώμα από την επιφάνεια στην οποία αυτό ισορροπεί. 5. Η άνωση που δέχεται ένα σώμα από το υγρό, μέσα στο οποίο είναι βυθισμένο (Εικ. 1.3.4). 6. Η αντίσταση του αέρα που δέχεται ένα σώμα όταν κινείται. Αντίθετα, οι δυνάμεις που ασκούνται μεταξύ ηλεκτρικά φορτισμένων σωμάτων, οι δυνάμεις μεταξύ μαγνητών και οι δυνάμεις λόγω βαρύτητας είναι δυνάμεις από απόσταση. Σ΄ένα σώμα είναι δυνατό να ασκούνται τόσο δυνάμεις από επαφή, όσο και από απόσταση. Παραδείγματος χάρη, στο βιβλίο που βρίσκεται στο θρανίο ασκείται το βάρος του, που είναι δύναμη από απόσταση και η δύναμη που προέρχεται από το θρανίο και είναι δύναμη από επαφή (Εικ. 1.3.5). Πολλές φορές στην επίλυση προβλημάτων είναι ανάγκη να σημειώσουμε τις δυνάμεις που ασκούνται σε ένα σώμα. Έχοντας υπόψη μας ότι οι δυνάμεις αυτές είναι δυνάμεις είτε από επαφή είτε από απόσταση, (Εικ. 1.3.6), μας είναι εύκολο να τις προσδιορίσουμε. Οι δυνάμεις από επαφή που ασκούνται σε ένα σώμα είναι τόσες όσα είναι τα σώματα με τα οποία αυτό έρχεται σε επαφή.

Εικόνα 1.3.5

Εικόνα 1.3.6 Εικόνες δυνάμεων από επαφή και από απόσταση.

Συζητείστε στην ομάδα σας το παρακάτω θέμα. Κρατάμε στο χέρι μας μια κιμωλία. Ποιες δυνάμεις ασκούνται επάνω της; Ποια σώματα τις ασκούν; Πετάμε την κιμωλία προς τα πάνω. Αν ρωτήσουμε ποιες δυνάμεις ασκούνται πάνω στην κιμωλία κατά την κίνησή της, κάποιοι μαθητές θα απαντήσουν ότι ασκούνται δύο δυνάμεις: i) το βάρος και ii) η δύναμη που δώσαμε όταν έφυγε από το χέρι μας. Συμφωνείτε με αυτή την άποψη;