Παράλληλη Αναζήτηση
…το «Νέας Υόρκης το ανάγνωσμα»
Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις
ΓΙΑ ΠΡΟΣΘΗΚΕΣ ΜΙΛΗΣΕ Ο ΜΑΛΕΖΑΝΙ
Οι ΜΚΟ είναι οργανώσεις που δραστηριοποιούνται σε εθνικό και κυρίως διεθνές επίπεδο και έχουν σκοπούς ανθρωπιστικούς (Διεθνής Ερυθρός Σταυρός, Γιατροί χωρίς Σύνορα, Γιατροί του κόσμου κ.ά.), περιβαλλοντικούς (Greenpeace, WWF κ.ά.), προστασίας ανθρώπινων δικαιωμάτων (Διεθνής Αμνηστία) κ.ά.
Ανοικτό παράθυρο για μεταγραφές
Εν αρχή ην ο… τίτλος - στο βιβλίο του Σάκη Σερέφα, «Νέας Υόρκης το ανάγνωσμα» (Θεσσαλονίκη: Παρατηρητής, 2002)- που με τους ευαγγελικούς συνειρμούς της λέξης «ανάγνωσμα» αναδεικνύει τη Νέα Υόρκη ως το ιερό σύμβολο-κείμενο, ή μάλλον «υπερ-κείμενο», της σύγχρονης εποχής. Ονομάζονται Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις γιατί έχουν δημιουργηθεί από ενώσεις πολιτών και όχι από Κυβερνήσεις κρατών.
Μόνο από τη νίκη της ομάδας του έμεινε ικανοποιημένος ο Αλμπέρτο Μαλεζάνι, που τόνισε ότι η βάση στον Παναθηναϊκό υπάρχει, ενώ άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να γίνουν μερικές μεταγραφές.
Η ανθολογία (επιλογή, μετάφραση και σχολιασμός 65 αγγλόφωνων ποιημάτων για την πόλη της Νέας Υόρκης) είναι προϊόν γόνιμης συνεργασίας δύο εξαιρετικά προικισμένων ανθρώπων: του ποιητή Σερέφα και του φιλόλογου Σερέφα. Άλλες ΜΚΟ συνεργάζονται με το κράτος και άλλες είναι ανεξάρτητες, ώστε να έχουν τη δυνατότητα να καταγγέλλουν τις κυβερνητικές πολιτικές, όταν αυτές έρχονται σε αντίθεση με τους σκοπούς τους.
''Δημιουργήσαμε πολλές ευκαιρίες για γκολ, αλλά ακόμα δεν είμαι ικανοποιημένος 100%'', είπε και πρόσθεσε:
Ο ένας έβαλε τη γλωσσική ευαισθησία και τους ρυθμούς που έκαναν την αμερικανική ποίηση πραγματικά να «μιλήσει ελληνικά». Αποτελούν σήμερα την πιο ουσιαστική μορφή συνεργασίας των πολιτών σε θέματα αλληλεγγύης του αναπτυγμένου κόσμου προς τις αναπτυσσόμενες χώρες και συνεργάζονται με τις Οργανώσεις του ΟΗΕ.
''Με τόσες ευκαιρίες θα έπρεπε να είχαμε σιγουρέψει τη νίκη.
Ο άλλος πρόσθεσε τη λεπτομερή διερεύνηση των συμφραζομένων
Θα συνεχίσουμε έτσι.
του κάθε ποιήματος σε σχολαστικές σημειώσεις, διακειμενικές αναφορές, επίμετρα, βιογραφικά στοιχεία.
Ίσως και να γίνουν δύο - τρεις προσθήκες καλών ποδοσφαιριστών.
Η συλλογή ιχνογραφεί μια φανταστική γεωγραφία, ένα παλίμψηστο εικόνων όπου συγκατοικούν βιώματα της πόλης που καλύπτουν έναν τουλάχιστον αιώνα.
Η βάση υπάρχει και από δω και μπρος θα είμαστε ανταγωνιστικοί σε όλα τα επίπεδα'', τόνισε ο Ιταλός προπονητής.
Η ίδια η εισαγωγή αποτελεί ένα γοητευτικό παιχνίδι με τα γράμματα του ελληνικού αλφαβήτου και λέξεις-κλειδιά που ανοίγουν την τοπογραφία και χρονογραφία της Νέας Υόρκης.
Όσον αφορά την απόδοση του Μπίσκαν ο Ιταλός τεχνικός τόνισε:
Η ποιητική-ιστορική αναδρομή που ξεκινά, φυσικά, με τον Walt Whitman καθώς ατένιζε το Μανχάταν στα μέσα του 19ου αιώνα, κλείνει με τον Stanley Moss που έγραψε ένα ποίημα για την πόλη του με αφορμή την καταστροφή των Δίδυμων Πύργων - το «σημείο μηδέν», όπως τώρα αποκαλείται.
''Μου άρεσε στα επιθετικά του καθήκοντα.
Διαβάζοντας το ποίημα αυτό θυμήθηκα τη μαρτυρία ενός Νεοϋορκέζου που είπε:
Τον έβαλα στόπερ μπροστά από τους αμυντικούς, εκεί που έχει πρόβλημα η ομάδα.
«Εδώ οι τουρίστες έρχονται για μια ματιά στο τίποτα».
Ελπίζω ότι θα βελτιωθούμε σ' αυτή τη θέση''.
Αυτή η δήλωση, μέσα από την απελπισία αλλά και την εμπορευματοποίηση που τη διακρίνει, εμένα μού ανοίγει μια χαραμάδα φωτός και ελπίδας, για να κλείσω με μια αναφορά στο πιο αγαπημένο μου ποίημα του Σάκη Σερέφα, «Απ' το τίποτα» -ίσως μια απάντηση σε όλα αυτά, που την εκμαιεύει από μια γερόντισσα (γιαγιά/γητεύτρα): «έι!
Ο ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ του Ιωνικού Σάκης Τσιώλης επισήμανε:
Της κάνω·
''Κάναμε μεγάλη προσπάθεια απέναντι σε ένα μεγάλο αντίπαλο.
από πού έμαθες πώς / να ημερεύεις το σκότος να βόσκει απ' τη χούφτα σου φως;» / κι αυτή μού απαντά γελαστά /«απ' το τίποτα!».
Αν δεν πετύχεις κάποιο γκολ με τις μεγάλες ομάδες, έχοντας δημιουργήσει τρεις σπουδαίες ευκαιρίες τότε δεν μπορείς να πάρεις ένα θετικό αποτέλεσμα. Κέρδισε δίκαια ο Παναθηναϊκός''.
Ο ΓΚΟΝΖΑΛΕΣ συμπλήρωσε επτά κάρτες και χάνει τα επόμενα δύο παιχνίδια του Παναθηναϊκού.