Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Άρθρα :: Αθλητική είδηση

( ραλι ντακαρ: ιδανικο ξεκινημα για τον ισπανο καρλος σαϊνθ :: 1/1/2006 18:56:40) 

Εντυπωσιακό θέαμα προσφέρουν οι οδηγοί που συμμετέχουν στο ράλι, στην κατηγορία των φορτηγών. Το συγκλονιστικό ημερολόγιο της δρος Τζέρι Νίλσεν

Η μεγάλη κρίση του Χριστιανισμού (5ος αιώνας).

ΡΑΛΙ ΝΤΑΚΑΡ: ΙΔΑΝΙΚΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΙΣΠΑΝΟ ΚΑΡΛΟΣ ΣΑΪΝΘ

Στους πάγους της Ανταρκτικής, αντιμέτωπη με τον καρκίνο

Μεγαλύτερα και πιο οξυμένα ήταν τα προβλήματα κατά τον 5ο αιώνα.

1ος και ταχύτερος

"Έχω έναν μεγάλο σκληρό όγκο στο στήθος, ο οποίος με ανησυχεί. (…) Αυτό το πράγμα είναι σκληρό και ανώμαλο και δεν φεύγει. Δεν έχω κάποιον γιατρό να με καθησυχάσει. Είμαι μόνη με τη φαντασία μου". Είναι Απρίλιος του 1999, όταν η γιατρός Τζέρι Νίλσεν στέλνει από τον Νότιο Πόλο ηλεκτρονική επιστολή στον φίλο της ακτινολόγο Γιούργκεν Λέμαν. Ήταν ο πρώτος που έμαθε το μυστικό της, πολύ πριν η ιστορία της κάνει τον γύρο του κόσμου.

Τότε όμως καθιερώθηκε ουσιαστικά και τυπικά η παρέμβαση του κράτους στα θέματα της Εκκλησίας.

Επιμέλεια: ΗΛΙΑΣ ΤΑΤΑΛΑΣ

ΛΑΜΠΡΙΝΗ ΣΤΑΜΑΤΗ

Οι δογματικές διαμάχες απέκτησαν χριστολογικό περιεχόμενο.

Αίμα νικητή τρέχει στις φλέβες του Κάρλος Σάινθ.

Ήταν σκοτεινές και παγωμένες οι ημέρες της στην Ανταρκτική.

Αφορούσαν τη θεϊκή και ανθρώπινη φύση του Χριστού, δηλαδή το θέμα της σχέσης της θεϊκής και ανθρώπινης φύσης στο πρόσωπο του Χριστού.

Ο πάλαι ποτέ παγκόσμιος πρωταθλητής στο WRC ξεκίνησε ιδανικά στο ράλι Λισαβόνα - Ντακάρ και προηγείται μετά τις δύο πρώτες ημέρες.

Η Τζέρι Νίλσεν ήξερε από παιδί πως ήταν "θεραπεύτρια".

Μεγάλο πρόβλημα δημιουργήθηκε στα τέλη της τρίτης δεκαετίας του 5ου αιώνα, όταν ο πατριάρχης της Κωνσταντινούπολης Νεστόριος άρχισε να κηρύττει ότι η ανθρώπινη φύση του Χριστού ήταν ανεξάρτητη από τη θεϊκή και ότι η πρώτη επικράτησε της δεύτερης.

Η έκπληξη, όμως, ήρθε από την κατηγορία των φορτηγών, καθώς αποκλείστηκαν τα οχήματα της DAF.

Δούλευε ως γιατρός πια, όταν στον δρόμο της βρέθηκε μια θέση για τον Νότιο Πόλο.

Η Γ' Οικουμενική Σύνοδος που έγινε στην Έφεσο (431 μ.Χ.) καθαίρεσε το Νεστόριο και καταδίκασε τη διδασκαλία του ως αιρετική.

Ο Ισπανός οδηγός, που συμμετέχει με αυτοκίνητο της Φολκσβάγκεν, κέρδισε την πρώτη ειδική διαδρομή, από τη Λισαβόνα έως το Πορτιμάο, όπως και τη χθεσινή που κατέληξε στη Μάλαγα, με αποτέλεσμα να προηγείται με χρόνο 2 ώρες 30.48 έναντι 2:34.33 του Γάλλου Αλφάντ που συμμετέχει με Μιτσουμπίσι.

Όνειρο ζωής και οδός διαφυγής από τη σκληρή και δύσκολη προσωπική της ζωή.

Ο νεστοριανισμός, ωστόσο, διατηρήθηκε σε ορισμένες κοινότητες στις βορειοανατολικές παρυφές της Συρίας κάτω από την προστασία των Περσών.

Στις μοτοσικλέτες, προμηνύεται μεγάλος αγώνας μεταξύ του Πουγιόλ (KTM) και του "ομόσταυλού του", Κομά, με τον πρώτο να προηγείται με διαφορά οκτώ δευτερολέπτων.

Πήγε.

Μικρογραφία χειρογράφου των αρχών του 9ου αι. Εικονίζει το Θεοδόσιο Β' ανάμεσα σε επισκόπους και ιερείς της Γ' Οικουμενικής συνόδου. (Vercelli, Βιβλιοθήκη Αρχιεπισκοπής)

ΣΤΑ ΦΟΡΤΗΓΑ η έκπληξη ήταν εξωαγωνιστική, καθώς τα οχήματα της ολλανδικής εταιρείας DAF αποκλείστηκαν από τον αγώνα, διότι δεν πληρούσαν τις προδιαγραφές του αγώνα.

Λίγο έλειψε αυτό το άκρο του πλανήτη να γίνει ο τελευταίος της σταθμός

Ο εκχριστιανισμός του κράτους τα αμέσως επόμενα χρόνια ολοκληρώθηκε ουσιαστικά και τυπικά, όπως αποδεικνύουν ορισμένες αυτοκρατορικές ενέργειες.

Συγκεκριμένα, το μοντέλο με το οποίο εμφανίστηκαν πέντε πληρώματα, μεταξύ των οποίων και της οικογενείας Ντε Ρόι, δεν είχε πάρει την απαιτούμενη έγκριση από την παγκόσμια ομοσπονδία αυτοκινήτου.

Το ημερολόγιό της - ντοκουμέντο μιας ανθρώπινης περιπέτειας - κυκλοφορεί τώρα στα ελληνικά από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο και το "Βιβλιοδρόμιο" προδημοσιεύει λέξεις-στιγμές από την ιστορία μιας γυναίκας με περίσσια δύναμη.

Το ανατολικό τμήμα της αυτοκρατορίας κατοικούνταν στην πλειοψηφία του από χριστιανούς, γι' αυτό και η κοσμική εξουσία προστάτευσε το Χριστιανισμό και επιδίωξε τη συνεργασία μαζί του.

Τα πληρώματα, προσπάθησαν να προσαρμόσουν τα οχήματα στις τεχνικές διατάξεις του αγώνα, αλλά δεν πρόλαβαν με αποτέλεσμα να αποκλειστούν.

Η περιπέτεια της, ηλικίας 50 ετών σήμερα, Τζέρι Νίλσεν που ανακάλυψε μόνη της έναν εξαιρετικά επιθετικό καρκίνο στο στήθος, έκανε χημειοθεραπεία με τα φάρμακα που έριχναν ελικόπτερα, έμεινε εγκλωβισμένη στους πάγους και σώθηκε την πιο κρίσιμη στιγμή, χάρη σε μια εξαιρετικά ριψοκίνδυνη, λόγω τον καιρικών συνθηκών, επιχείρηση διάσωσης, οι σημειώσεις, οι σκέψεις, οι φόβοι, οι επιστολές, ήταν ανάγκη να φιλοξενηθούν σ' ένα βιβλίο. Τις αλλαγές που έφερε ο Χριστιανισμός, τόσο στην οργάνωση του κράτους όσο και στις σχέσεις των πολιτών, αποδεικνύει ο Θεοδοσιανός κώδικας (438 μ.Χ.).

Πάντως, δεν κατέθεσαν ένσταση και αποχώρησαν χωρίς να δημιουργηθούν παρατράγουδα.

"Έκανα ό,τι καλύτερο μπορούσα, για να αφηγηθώ αυτή την ξεχωριστή περιπέτεια όσο πιο άμεσα και ειλικρινά γινόταν. Πρόκειται για μια σειρά διαταγμάτων που εκδόθηκαν στη λατινική γλώσσα από τον αυτοκράτορα Θεοδόσιο Β' και αποτέλεσαν την πρώτη κωδικοποίηση νόμων, εμπνευσμένη σε μεγάλο βαθμό από το Χριστιανισμό.

Στην κατάταξη του αγώνα, προηγείται ο Ρώσος Βλαντιμίρ Τσάγκιν (ΚΑΜΑΖ), που με χρόνο 3:13.00 έχει εξασφαλίσει ήδη σημαντική διαφορά από τον δεύτερο Ντε Αζεβέντο (TATRA), ο οποίος βρίσκεται στη δεύτερη θέση με 3:18.05.

Παρ' όλο που κι εγώ ακόμη δεν μπορώ να το πιστέψω, όλα είναι αλήθεια". Μετά από μια δεκαετία περίπου, η συνεργασία κράτους και Εκκλησίας θεσμοθετήθηκε και τυπικά, όταν ο αυτοκράτορας Μαρκιανός καθιέρωσε τη συμβολική πράξη της στέψης (450 μ.Χ.).

Η χθεσινή νίκη του Τσάγκιν στην ειδική διαδρομή ήταν η 36η στην καριέρα του στο Ντακάρ.

Αφηγήθηκε την ιστορία της με τη βοήθεια της δημοσιογράφου Μάριαν Βόλερς. Σύμφωνα με τον καινούργιο θεσμό, ο νέος αυτοκράτορας έπρεπε να στέφεται από τον πατριάρχη της Κωνσταντινούπολης.

ΣΗΜΕΡΑ τα πληρώματα θα διασχίσουν απόσταση 672 χιλιομέτρων στο Μαροκινό έδαφος, από το Ναδόρ έως την Ερ Ραχίντια.

Σ' εκείνη εμπιστεύθηκε ημερολόγια, αφηγήσεις - την ψυχή της. Η συνεργασία αυτή ήταν αναγκαία για την ύπαρξη της ίδιας της αυτοκρατορίας.

Η ειδική διαδρομή αντιστοιχεί σε 314 χιλιόμετρα και ο αγώνας προβλέπεται ιδιαίτερα σκληρός, αφού η απαγόρευση χρησιμοποίησης των ειδικών ραντάρ αναμένεται να προκαλέσει προβλήματα προσανατολισμού σε αρκετούς οδηγούς και αναβάτες.

Για ν' αναδείξει την αγάπη και τη φροντίδα των ανθρώπων που πέρασαν κοντά της την περιπέτεια στον παγωμένο Πόλο, αλλά και για να στείλει το μήνυμα σε όλους όσους βρίσκονται ξαφνικά αντιμέτωποι με έναν καρκίνο, πως "είσαι ικανός να καταφέρεις πολλά περισσότερα απ' όσα είχες ποτέ φανταστεί". Την ίδια εποχή το ανατολικό τμήμα της αυτοκρατορίας βρισκόταν σε αναταραχή εξαιτίας της εμφάνισης και της εξάπλωσης μιας νέας αίρεσης.

21 Ιουνίου 1999. Η Τζέρι Νίλσεν βάζει η ίδια τη βελόνα στο στήθος της και ο συνάδελφός της, Γουόλτερ Φίσερ, αναρροφά με τη σύριγγα, στη διάρκεια της πρώτης βιοψίας

Οι ακραίοι πολέμιοι της αίρεσης του Νεστόριου έφτασαν στη διατύπωση μιας άποψης εκ διαμέτρου αντίθετης.

Από τον Απρίλιο μέχρι τον Οκτώβριο του 1999 η Τζέρι Νίλσεν ένιωσε την παγωμένη πνοή της αρρώστιας και του θανάτου στην άκρη της Γης.

Διακήρυξαν δηλαδή ότι η ανθρώπινη φύση του Χριστού απορροφήθηκε τελείως από τη θεϊκή και κατά συνέπεια ο Χριστός ήταν μόνο θεός.

Στην Ανταρκτική.

Η διδασκαλία αυτή που διατυπώθηκε από τους θεολόγους της Αλεξάνδρειας ονομάστηκε μονοφυσιτισμός και διαδόθηκε γρήγορα στην Αίγυπτο, τη Συρία και την Παλαιστίνη.

Απομονωμένη, παγιδευμένη, αλλά κοντά σε ανθρώπους που έκαναν τα πάντα για να την βοηθήσουν, εισπράττοντας το ενδιαφέρον και την αγωνία δεκάδων ακόμη, μέσα από το Internet, τα ηλεκτρονικά μηνύματα που μετέφεραν οι δορυφόροι.

Αντιμετωπίστηκε ως αίρεση και καταδικάστηκε από τη Δ' Οικουμενική Σύνοδο στη Χαλκηδόνα (451 μ.Χ.).

Ηλεκτρονικά οργανώθηκε η βιοψία, ηλεκτρονικά επιβεβαιώθηκε η διάγνωση, ορίσθηκε η χημειοθεραπεία, έγιναν όλες οι συνεννοήσεις για την τελική επιχείρηση απεγκλωβισμού της.

Η καταδίκη αυτή όμως μεγάλωσε το χάσμα ανάμεσα στην Κωνσταντινούπολη και τους υπηκόους των ανατολικών επαρχιών που είχαν αποδεχτεί το μονοφυσιτισμό.

"Η βιοψία είχε προγραμματιστεί για τη Δευτέρα 22 Ιουνίου, ημέρα που συμπτωματικά συνέπιπτε με το χειμερινό ηλιοστάσιο.

Οι ταραχές συνεχίστηκαν με μεγαλύτερη ένταση στην Αίγυπτο και τη Συρία.

Είχαμε μόνο λίγες ημέρες για να εφαρμόσουμε ένα σχέδιο που δεν είχε εφαρμοστεί ποτέ στο παρελθόν: να στήσουμε μια ζωντανή επικοινωνία μέσω βίντεο με τους γιατρούς στο Ντένβερ, να πάρουμε ιστό από τον όγκο, να μεταφέρουμε τον ιστό σε διαφάνειες, να τις χρωματίσουμε, για να φαίνονται τα κύτταρα και, τέλος, να μεταδώσουμε τις εικόνες από τις διαφάνειες στις ΗΠΑ μέσω ενός ειδικού βιντεομικροσκοπίου (…)".

Θορυβημένοι οι αυτοκράτορες, στα τέλη του 5ου αιώνα προσπάθησαν να αποκαταστήσουν την ενότητα και να επιβάλουν την ειρήνη στην αυτοκρατορία.

Έναν μήνα αργότερα, η διάγνωση είναι άσχημη.

6. Οι συνέπειες της Συνόδου της Χαλκηδόνας Η Σύνοδος της Χαλκηδόνος ήταν η κρίσιμη καμπή στην ιστορία της Αυτοκρατορίας όσον αφορά την Αίγυπτο και τη Συρία. Η μονοφυσιτική χριστολογία ταίριαζε στην ανατολίτικη ιδιοσυγκρασία και, πολύ γρήγορα, μονοφυσιτικές εκκλησίες, που τις ένωνε η αντίθεση τους προς τη Χαλκηδόνα, εμφανίστηκαν σε όλες τις επαρχίες. Επιπλέον η αίρεση έγινε το στοιχείο που συνένωσε πολλούς κατοίκους των επαρχιών που είχαν παράπονα με τους αυτοκρατορικούς υπαλλήλους. Με τον τρόπο αυτό εκφράζανε τον εθνικισμό τους και τις χωριστικές τους τάσεις που συνεχώς γίνονταν μεγαλύτερες. Το αποτέλεσμα της πικρίας που έσπειρε η Χαλκηδών ήταν, δύο σχεδόν αιώνες αργότερα, η εύκολη κατάκτηση της Συρίας και της Αιγύπτου από τους Άραβες. Και η αρμενική εκκλησία δε δέχτηκε τις αποφάσεις της Χαλκηδόνος, αν και οι αντιρρήσεις της ήταν μάλλον συνταγματικές παρά δογματικές. Ακόμα και στην ίδια την Κωνσταντινούπολη οι αιρετικοί ήταν πολυάριθμοι. St. Runsiman, Βυζαντινός πολιτισμός, μετ. Δεσπ. Δετζώρτζη, εκδ. Γαλαξίας - Ερμείας, σ. 39.

"Απόψε έμαθα πως έχω καρκίνο.

Ο αυτοκράτορας Ζήνων με τη συνεργασία του πατριάρχη της Κωνσταντινούπολης εξέδωσε το «Ενωτικό» διάταγμα (482 μ.Χ.), με το οποίο θέλησε να συμβιβάσει τις διαφορές με παραχωρήσεις προς τους μονοφυσίτες.

Είναι επιθετικός και αναπτύσσεται γρήγορα.

Η προσπάθεια αυτή όμως αποδείχθηκε αναποτελεσματική και μάλιστα προκάλεσε νέα προβλήματα.

Αυτό μόνο ξέρω.

Η έκδοση του «Ενωτικού» θεωρήθηκε από τον πάπα της Ρώμης ως επέμβαση σε εκκλησιαστικά θέματα.

Δεν μπορούν να μου πουν αν θα πεθάνω του χρόνου ή σε είκοσι χρόνια.

Ο πάπας αντέδρασε με αναθεματισμό του πατριάρχη της Κωνσταντινούπολης, που είχε ανεχτεί αυτή την επέμβαση.

Τουλάχιστον όχι μέχρι να φύγω από τον Πάγο" (…).

Έτσι, εκτός των άλλων προβλημάτων δημιουργήθηκε το πρώτο σχίσμα ανάμεσα στις Εκκλησίες της Ανατολής και της Δύσης.

Οι χημειοθεραπείες άρχισαν, με τις οδηγίες των γιατρών να ταξιδεύουν μέσα στο Internet, κάνοντας "γκελ πάνω σ' έναν δορυφόρο που βολτάριζε στον πολικό ορίζοντα". Χρειάστηκε να περάσει πολύς χρόνος ακόμη, μέχρι ο καιρός να επιτρέψει την απομάκρυνσή της από την Ανταρκτική. "Άσκηση στην απώλεια" - έτσι περιγράφει η γιατρός των πάγων την προετοιμασία. Στις 6 Οκτωβρίου… "ένα μπαράζ από ανοιξιάτικες καταιγίδες έφτασε στην Ανταρκτική μαζί με την αποστολή διάσωσης" (…). Από αυτήν την πτήση οι αναμνήσεις της είναι αμυδρές. Αφήνοντας πίσω τον Πόλο, έμεινε άρρωστη για καιρό. Τον Φεβρουάριο του 2001 κυκλοφόρησε το βιβλίο της ως "ένα γράμμα αγάπης προς τα παιδιά μου", όπως το χαρακτήρισε, μιλώντας στο περιοδικό "Talk"…

Μήνυση από τον πρώην σύζυγο

Η κυκλοφορία του βιβλίου τής Τζέρι Νίλσεν προκάλεσε την οργή του πρώην συζύγου της, ο οποίος υπέβαλε εναντίον της μήνυση για συκοφαντική δυσφήμηση, διεκδικώντας αποζημίωση από ένα έως και πέντε εκατομμύρια δολάρια από την συγγραφέα και από τον εκδοτικό οίκο (Talk Miramaz Books). Ο γιατρός Τζέι Νίλσεν, ο άνθρωπος που, όταν τον γνώρισε η Τζέρι, ως φοιτητή Ιατρικής, της έδωσε την εντύπωση ενός "έξυπνου, με ζήλο και παράξενα γοητευτικού ανθρώπου", δήλωσε, μέσω του δικηγόρου του, πως όλα είναι ψέματα. Δεν άσκησε ποτέ ψυχολογική βία, δεν την εκβίασε ποτέ συναισθηματικά ούτε χτυπούσε τα παιδιά.

Για πάρα πολλά χρόνια και η ίδια η Τζέρι Νίλσεν το ίδιο πίστευε. "Αν κάποια με τα δικά μου συμπτώματα έμπαινε στα επείγοντα, θα την εντόπιζα αμέσως, αλλά εγώ δεν μπορούσα να δω ότι ήμουν εκείνη στον καθρέφτη (…) Είχα πείσει μάλιστα τον εαυτό μου ότι τα πράγματα θα ήταν μια χαρά" (…). Μόνο εκ των υστέρων, μόνο "ανατρέχοντας στο παρελθόν", μπόρεσε να καταλάβει πως "ο γάμος μου ήταν κλασική περίπτωση οικιακής βίας (…) Ήταν σαν να μου είχαν κάνει μάγια και να συνερχόμουν (…)".

Ήταν 23 ετών η Τζέρι Νίλσεν, όταν γνώρισε τον Τζέι. Πληγωμένη και κουρασμένη από το φλερτ, "σχεδόν γεροντοκόρη", σύμφωνα με τη μητέρα της. "Παρεξήγησα τον ενθουσιασμό του για αγάπη. Αργότερα θα μάθαινα πως έτσι αντιδρούσε σε καθετί καινούργιο (…) Ο πρώην σύζυγός μου με κρατούσε απομονωμένη (…) Μου έλεγε ότι ήμουν παράξενη και άσχημη, ένα "φυτό" χωρίς ταλέντο (…) Μερικές φορές, όταν διαισθανόταν ότι με είχε κακομεταχειριστεί τόσο, που ήμουν έτοιμη να τον αφήσω (…), μεταμορφωνόταν στον ζεστό και συναρπαστικό άντρα που παντρεύτηκα".

Περισσότερο και από την παγωμένη αρρώστια, περισσότερο και απ' τον καρκίνο ή τη σκιά του θανάτου, η Τζέρι Νίλσεν μάτωσε από την απώλεια των παιδιών της, των δύο γιων και της κόρης της, που πείστησαν τελικά να μείνουν με τον πατέρα τους. Μπροστά σε μια τέτοια καταστροφή, το να πεθάνει από καρκίνο του μαστού σε ένα καταφύγιο στο Νότιο Πόλο δεν έμοιαζε πια τόσο τρομακτικό.