Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Άρθρα :: Ανάλυση

( οι τρεις σταθερές της εξωτερικής πολιτικής :: 2/2/2006 18:40:55) 

Οι τρεις σταθερές της εξωτερικής πολιτικής

Θέματα για συζήτηση και έκφραση-έκθεση (σχετικά με την πληροφόρηση, τη δημοσιογραφία, τον Τύπο)

ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

Να σχολιάσετε το δημοσιογραφικό ορισμό της είδησης και να προσπαθήσετε να βρείτε ανάλογα παραδείγματα:

Του ΒΕΝΙΑΜΙΝ ΚΑΡΑΚΩΣΤΑΝΟΓΛΟΥ

Αν μια χαριτωμένη κυρία βγει στο δρόμο με το σκυλάκι της στην αγκαλιά, αυτό δεν είναι είδηση. Στο σημερινό σημείωμα θα επιχειρήσουμε να περιγράψουμε το ελάχιστο όριο ασφαλείας που πρέπει να τηρηθεί στα τρία μεγάλα και ανοικτά εθνικά μας ζητήματα. Αν το σκυλάκι δαγκώσει την κυρία, αυτό πάλι δεν είναι είδηση.

Με απλά λόγια, την κόκκινη γραμμή του "μη παρέκει", που θα επιτρέψει να εξασφαλίσουμε τα ζωτικά συμφέροντά μας και να σημειώσουμε επιτέλους νίκες στη διεθνή θέση της χώρας μας, που θα αναζωογονήσουν το ηθικό των Ελλήνων, το οποίο τα τελευταία χρόνια αναζητεί στον αθλητισμό κυρίως την ενίσχυσή του.

Αν όμως η κυρία δαγκώσει το σκυλάκι, αυτό είναι είδηση.

Στο Μακεδονικό λοιπόν η απειλή και η προσβολή που υφίσταται ο ελληνισμός αφορά περισσότερο τον πολιτισμό, την ιστορία, την ταυτότητά του (μακεδονική άρα και ελληνική).

Να σχολιάσετε τη σημασία του μύθου:

Ο εδαφικός αλυτρωτισμός και η μειονοτική υποκίνηση είναι υπαρκτά ζητήματα εχθρικής προπαγάνδας, αλλά δεν μπορούν να απειλήσουν, τουλάχιστον σήμερα, τον ελληνισμό και το κράτος μας. Ρώτησαν κάποτε ένα μυθικό βασιλιά: Συνεπώς εδώ η σταθερή συνιστώσα της εθνικής μας γραμμής πρέπει να είναι: όχι στην ύπαρξη μακεδονικής εθνότητας αποκομμένης από τον ελληνισμό, όχι στην υποκλοπή της ιστορίας και των νομίμων όρων μας. -Άρχοντα, αν έχανες όλα σου τ' αγαθά, ποιο απ' αυτά τα πέντε θα ήθελες να σου μείνει τελευταίο;

Στο Κυπριακό τίθεται θέμα προστασίας του ελληνισμού στην Κύπρο, της ελληνικότητας των εκεί ομοεθνών μας και επίδειξη αλληλεγγύης προς αυτούς.

Η ελευθερία, η υγεία, το χρυσάφι, η σοφία ή η δόξα;

Τίθεται συνεπώς και θέμα προστασίας εθνικού μας χώρου, καθώς η εκεί πλειοψηφία των Ελληνοκυπρίων αποτελεί αυτόχθονα ιστορικό πληθυσμό με συνεχή ιστορία, που ξεπερνά τις τρεις χιλιετίες.

Κι εκείνος αποκρίθηκε:

Εδώ η κόκκινη γραμμή μας (που ανατρέπει την προσωρινότητα και παρανομία της τωρινής πράσινης γραμμής της στρατιωτικής βίας) επιβάλλει ενιαίο στην ουσία του κράτος, με ισχύουσες τις θεμελιώδεις ελευθερίες, δυνατότητα ελεύθερης έκφρασης του κυπριακού ελληνισμού και κάθε άλλης εθνικής ή θρησκευτικής ομάδας και απόρριψη κάθε ξένης υποτέλειας, άμεσης ή συγκεκαλυμμένης.

- Οι πληροφορίες!

Στο ζήτημα του Αιγαίου αναφερόμαστε πλέον στην ίδια την ασφάλεια και κυριαρχία της εθνικής μας επικράτειας και στην εξασφάλιση της ενότητας του ηπειρωτικού κορμού της χώρας μας με την πλούσια και διάσπαρτη νησιωτική περιοχή του ιστορικού αρχιπελάγους μας.

Δώστε μου πληροφορίες και όλα τ' άλλα τα ξαναβρίσκω.

Μέσα από τη διασφάλιση στο νομικό επίπεδο αλλά κυρίως εφαρμογή στην πράξη των ποικίλων δικαιωμάτων που πληθωρικά παρέχει το διεθνές δίκαιο στη χώρα μας, λόγω του μήκους των ακτών της και κυρίως των νησιών της, στα θαλάσσια ύδατα, στο βυθό και το υπέδαφος, και στον υπερκείμενό τους εναέριο χώρο και το FIR, πρέπει να επιδιωχθεί η εξασφάλιση της περιμέτρου του χερσαίου ελληνικού εθνικού χώρου (ηπειρωτικού και νησιωτικού).

Με βάση τον ορισμό και τη δημοσιογραφική είδηση, που ακολουθεί, να συζητήσετε το φαινόμενο της παραπληροφόρησης και να γράψετε μια έκθεση σχετική με αυτό:

Ταυτόχρονα σε όλες τις θάλασσες που περιβρέχουν ελληνικό έδαφος πρέπει να εγκαθιδρυθούν όλες οι νόμιμες ζώνες δικαιωμάτων, που θα εδραιώσουν την ελληνική παρουσία και τον έλεγχό μας στο υδάτινο και εναέριο τμήμα του ελληνικού εθνικού χώρου, που αποτελεί ένα τετράπλευρο (Κέρκυρα, Κύθηρα, Κρήτη, Ρόδος-Καστελόριζο, νησιά Ανατ. Αιγαίου, Έβρος), το οποίο οφείλει να αναγνωριστεί διεθνώς (και ιδίως από την Τουρκία) ως ζώνη ζωτικών συμφερόντων του ελληνισμού.

Ποιοι παράγοντες συνήθως το προκαλούν και ποιες μπορεί να είναι οι συνέπειες του;

Το διεθνές δίκαιο και η μέχρι σήμερα ειρηνική και μετριοπαθής πρακτική της Ελλάδος (ως ναυτιλιακή δύναμη) παρέχουν όλες τις αναγκαίες διασφαλίσεις για τα δικαιώματα της Τουρκίας ως παράκτιου κράτους στο Αιγαίο και της διεθνούς κοινότητας στους τομείς της ναυσιπλοΐας και υπέρπτησης.

Γιατί ο κόσμος παρασύρεται μερικές φορές από την παραπληροφόρηση;

Εδώ η κόκκινη γραμμή επισημαίνει: όχι διακινδύνευση ή απομόνωση των νησιών ή βραχονησίδων, όχι απώλεια ελληνικών νόμιμων δικαιωμάτων στο θαλάσσιο χώρο, στο βυθό (υφαλοκρηπίδα) ή στον εναέριο χώρο.

Ποιες συνέπειες μπορεί να έχει στις προσωπικές μας σχέσεις η διάδοση μιας φήμης που αφορά την ιδιωτική μας ζωή;

Αυτούς τους στόχους και αυτά τα εθνικά όρια πρέπει να υπηρετεί και να διασφαλίζει η εξωτερική και αμυντική μας πολιτική ανεξαρτήτως κυβερνήσεων και με βάση τη λαϊκή επίγνωση και στήριξη και τη διακομματική συναίνεση μέχρι πλήρους επιτεύξεώς τους.

Καθημερινά παίρνουμε, αλλά και δίνουμε, πληροφορίες για διάφορα γεγονότα.

Ποια στάση νομίζετε ότι πρέπει να διαμορφώνουμε ως δέκτες των πληροφοριών αυτών και ποια ευθύνη πιστεύετε ότι έχουμε ως πομποί;

"Η δημοσιογραφία είναι εκπληκτικό και τρομακτικό προνόμιο". Με ποια επιχειρήματα υποστηρίζει την άποψη αυτή η Ο. Φαλάτσι στο απόσπασμα που παρατίθεται; Να συζητήσετε τη σχέση της δημοσιογραφίας με την ιστορία.

Γι' αυτό ακριβώς αγαπώ τη δημοσιογραφία. Και γι' αυτό φοβάμαι τη δημοσιογραφία. Ποιο άλλο επάγγελμα σου επιτρέπει να γράφεις την ιστορία την ίδια ακριβώς στιγμή που πραγματώνεται και να είσαι ταυτόχρονα και αυτόπτης μάρτυρας; Η δημοσιογραφία είναι εκπληκτικό και τρομακτικό προνόμιο. Δεν είναι συμπτωματικό το γεγονός ότι αν έχεις επίγνωση του λειτουργήματός σου, σε βασανίζουν άπειρα συμπλέγματα ανεπάρκειας. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι, κάθε φορά που ζω ένα συνταρακτικό περιστατικό ή που έχω μια σημαντική συνάντηση, με πιάνει κάτι σαν αγωνία, ένας φόβος μήπως τα μάτια μου δεν είναι αρκετά, μήπως τ' αυτιά μου δεν είναι αρκετά, μήπως το μυαλό μου δεν είναι αρκετό, για να κοιτάζω, να ακούσω, και να καταλάβω σαν σαράκι φωλιασμένο μέσα στο ξύλο της ιστορίας. Δεν είμαι υπερβολική, ξέρεις, όταν δηλώνω πως σε κάθε επαγγελματική μου εμπειρία αφήνω κομμάτια από την ψυχή μου. (Οριάνα Φαλάτσι, Συνάντηση με την ιστορία)