Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αθλητικά :: Αθλητική είδηση

( οι πιστονς νικησαν τους λεϊκερς 102-93 :: 30/1/2006 19:56:47) 

Ο Κόμπι Μπράιαντ προσπαθεί να αποφύγει τον Τάισον Πρινς των Πίστονς.

ΙΣΠΑΝΙΑ: ΡΕΑΛ ΜΑΔΡΙΤΗΣ ΚΑΙ ΣΟΣΙΕΔΑΔ ΧΕΡΙ ΧΕΡΙ, ΑΠΟ ΚΟΝΤΑ ΚΑΙ Η ΛΑ ΚΟΡΟΥΝΙΑ

Ψηφιακή Παράσταση Εικόνας

ΟΙ ΠΙΣΤΟΝΣ ΝΙΚΗΣΑΝ ΤΟΥΣ ΛΕΪΚΕΡΣ 102-93

Φλαμένκο για τρεις

Μία ψηφιακή εικόνα αποτελείται από μικρές κουκίδες που ονομάζονται εικονοστοιχεία (pixels).

Ενας Μπράιαντ δεν ήταν αρκετός

ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΑΣΜΗΣ

Στην πιο απλή περίπτωση κάθε εικονοστοιχείο μπορεί να είναι είτε άσπρο είτε μαύρο.

Οι Πίστονς μπορεί να μην σταμάτησαν τον Κόμπι Μπράιαντ, που πέτυχε 39 πόντους, μπόρεσαν όμως να σταματήσουν τους Λέικερς τους οποίους κέρδισαν χθες στο Ντιτρόιτ με σκορ 102-93.

Ελγκέρα και Παβόν πανηγυρίζουν τη νίκη της Ρεάλ επί της Βιγιαρεάλ

Στο διπλανό σχήμα βλέπουμε μία ασπρόμαυρη ψηφιακή εικόνα.

"Όλοι λένε ότι δεν έχουμε σούπερ σταρ. Το «κυνηγητό» της Ρεάλ Μαδρίτης με τη Ρεάλ Σοσιεδάδ συνεχίζεται χωρίς διακοπή, ενώ στο «παιχνίδι» επιμένει να παραμένει και η Ντεπορτίβο Λα Κορούνια.

Η εικόνα του σχήματος αποτελείται από 256 γραμμές και 256 στήλες, περιέχει δηλαδή 65.536 διαφορετικά εικονοστοιχεία.

Λάθος. Η Βαλένθια αντίθετα αποχώρησε μετά την ήττα που υπέστη από την Ατλέτικ Μπιλμπάο (1-0).

Επειδή η φωτογραφία είναι ασπρόμαυρη, κάθε εικονοστοιχείο κωδικοποιείται με ένα bit: το Ο συμβολίζει το μαύρο χρώμα και το 1 το άσπρο.

Έχουμε πέντε σούπερ σταρ.

Με γκολ του Ιβάν Ελγκέρα στην εκπνοή του αγώνα η Ρεάλ Μαδρίτης πήρε τη νίκη με 1-0 από τη Βιγιαρεάλ, η οποία ήταν ανώτερη στη μεγαλύτερη διάρκεια, αλλά δεν εκμεταλλεύτηκε τις ευκαιρίες που της παρουσιάστηκαν.

Έτσι, για την αποθήκευση αυτής της φωτογραφίας στον υπολογιστή χρειαζόμαστε 65.536 bits ή ισοδύναμα 8.192 bytes.

Αν θέλαμε να έχουμε έναν, που να σκοράρει 30 πόντους σε κάθε παιχνίδι θα μπορούσαμε να το κάνουμε.

Ο Βιθέντε ντελ Μπόσκε δεν μπορούσε να μην παραδεχθεί πως η ομάδα του είχε σύμμαχο την τύχη.

Για έγχρωμες εικόνες, κάθε εικονοστοιχείο απαιτεί περισσότερα από 1 bit για την αναπαράσταση του αντίστοιχου χρώματος. Εμείς όμως, θέλουμε μεγαλύτερα πράγματα.

Ο Ρομπέρτο Κάρλος ήταν από τους πιο χαρούμενους παίκτες της Ρεάλ Μαδρίτης όχι λόγω αποτελέσματος, αλλά επειδή πριν από το ματς κλήθηκε από τον πρόεδρο Φλορεντίνο Πέρεθ και τον γενικό διευθυντή Χόρχε Βαλντάνο για να ανανεώσει τους όρους του συμβολαίου του.

Για παράδειγμα, αν έχουμε 16 διαφορετικά χρώματα και κάθε χρώμα εμφανίζει 16 αποχρώσεις, τότε χρειαζόμαστε 16x16=256 διαφορετικές τιμές. Θέλουμε το πρωτάθλημα και ξέρουμε ότι ένας δεν μπορεί να κερδίσει τους πέντε", είπε ο Ρίτσαρντ Χάμιλτον (20π.), που ήταν ένας από τους πέντε παίκτες με διψήφιο αριθμό πόντων από τους Πίστονς.

Με άλλα λόγια, πήρε γενναία αύξηση.

Όλες αυτές μπορούμε να τις αναπαραστήσουμε με ένα byte (8 bits). Πρώτος σκόρερ για την ομάδα του Ντιτρόιτ ήταν ο Ρασίντ Ουάλας με 24 πόντους.

Η Ρεάλ Σοσιεδάδ δεν απέδωσε το γνωστό καλό ποδόσφαιρο που μας έχει συνηθίσει, ωστόσο, πήρε τη νίκη από τη Σανταντέρ με 2-1, αν και βρέθηκε πίσω στο σκορ.

Αν, για παράδειγμα, έχουμε μια εικόνα μεγέθους 640x480, δηλαδή 307.200 εικονοστοιχεία και για καθένα χρησιμοποιούμε 3 bytes=24bit για την αναπαράσταση του χρώματος, τότε χρειαζόμαστε 921.600 bytes. "Είναι η καλύτερη ομάδα στο ΝΒΑ αυτή τη στιγμή.

Ο προπονητής της βασκικής ομάδας, Ρεϊνάλντ Ντενουέ, ήταν ξεκάθαρος:

Τα αρχεία που περιέχουν την εικόνα ασυμπίεστη, ονομάζονται χαρτογραφικά (bitmap, BMP). Δεν υπάρχει κάτι περισσότερο να πεις γι' αυτό το θέμα.

«Αν θέλουμε να πάρουμε τον τίτλο, πρέπει να βελτιωθούμε».

Το μέγεθος των ασυμπίεστων εικόνων αυξάνει δραματικά με την αύξηση των διαστάσεών της ή του βάθους χρώματος (δηλ. τον αριθμό των bytes για την αναπαράσταση των διαφορετικών χρωμάτων).

Οι παίκτες διαθέτουν πολύπλευρο ταλέντο, εκτελούν σωστά και έχουν κατανοήσει το μπάσκετ", είπε ο Μπράιαντ για τους Πίστονς.

Η τρίτη της παρέας των πρωτοπόρων Ντεπορτίβο Λα Κορούνια επικράτησε με 2-0 επί της Βαγιεκάνο, αλλά το σημαντικότερο γεγονός ήταν η επιστροφή του Χοσέ Μολίνα στην εστία της της ομάδας της Γαλικίας.

Η χρησιμοποίηση της μεθόδου συμπίεσης RLE σε εικόνες που είναι σκίτσα ή σχεδιαγράμματα, κυρίως με αποχρώσεις του γκρι, οδηγεί σε σημαντική μείωση του όγκου τους. ΣΕ ΑΛΛΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ που έγιναν χθες στο ΝΒΑ τα αποτελέσματα ήταν: Καβαλίερς - Σανς 113-106 (Τζέιμς 44π., 11ρ., 7ασ., Πάβλοβιτς 15π. - Νας 24π., Μάριον 22π., Ρόκετς - Χιτ 95-101 (Μακ Γκρέιντι 36π. - Γουέιντ 32π.), Μάτζικ - Σίξερς 81-89 (Φράνσις 22π. - Ουέμπερ 18π., Ράπτορς - Κινγκς 124-123 (Πίτερσον 23π. - Μπίμπι 42π.), Μπακς - Σέλτικς 93-89 (Ρεντ 21π. - Σζέρμπιακ 20π.).

Τον Οκτώβριο διαγνώσθηκε πως ο Ισπανός κίπερ έχει κακοήθη όγκο στα γεννητικά όργανα, αλλά μετά τη χημειοθεραπεία που υποβλήθηκε ξεπέρασε το σοβαρό πρόβλημα υγείας και επανήλθε δριμύτερος.

Η RLE μέθοδος είναι πολύ αποτελεσματική για εικόνες με συνεχόμενες περιοχές εικονοστοιχείων που έχουν το ίδιο χρώμα, καθώς τα αντικαθιστά με ένα κωδικό και το πλήθος τους (βλέπε κεφάλαιο 2.3).

Η Μπαρτσελόνα υποχρεώθηκε για τρίτο συνεχή αγώνα σε ισοπαλία, αυτή τη φορά από την Αλαβές (0-0), με αποτέλεσμα να παραμείνει στην ένατη θέση της βαθμολογίας και να θεωρείται πολύ πιθανό η έξοδός της στο Κύπελλο ΟΥΕΦΑ της επόμενης σεζόν να γίνει μέσω του Κυπέλλου Ιντερτότο, όπου ήδη έχει δηλώσει συμμετοχή.

Τα αρχεία αυτά είναι τα PCX αλλά και πολλές μορφές TIFF.

Εκτός βέβαια και αν κατακτήσει το Τσάμπιονς Λιγκ.

Η συμπίεση LZW εφαρμόζεται σε περισσότερο σύνθετες εικόνες, όπως π.χ. έγχρωμες φωτογραφίες.

Τα αποτελέσματα:

Εκεί, υπάρχει μεγάλη ποικιλία χρωμάτων, που όμως επαναλαμβάνονται πολλές φορές τα ίδια, άρα, όπως είδαμε στο κεφάλαιο 2.3, η κωδικοποίησή τους με λιγότερα bit φέρνει μεγάλα ποσοστά συμπίεσης.

Ατλέτικο Μαδρίτης - Θέλτα 0-1 (Μπερίτσο 87').

Τέτοια συμπίεση υπάρχει στα αρχεία GIF.

Εσπανιόλ - Μάλαγα 2-1 (Ταμούδο 53', 90' - Μανού 79').

Τέλος, αντίθετα με τις προηγούμενες μεθόδους αναπαράστασης που χρησιμοποιούσαν μη απωλεστικούς αλγόριθμους συμπίεσης, υπάρχει μια ευρύτατα διαδεδομένη μέθοδος για εικόνες, που επιτυγχάνει συμπίεση μέχρι και 100-200 φορές σε ορισμένες περιπτώσεις, με μικρή απώλεια της ποιότητας.

Οσασούνα - Μαγιόρκα 0-0.

Η κωδικοποίηση αυτή λέγεται κωδικοποίηση JPEG (Joint Photographic Expert Group).

Μπέτις - Ουέλβα 1-1 (Κάπι 10' - Χίσκο 62').

Βασίζεται στην εφαρμογή μιας σειράς πολύπλοκων μαθηματικών μετασχηματισμών στην εικόνα.

Βαγιαδολίδ - Σεβίλλη 0-0.

Για τη συμπίεση ή την αποσυμπίεση από JPEG χρειάζεται αρκετή υπολογιστική ισχύς, κάτι που παλαιότερα ήταν ιδιαίτερα χρονοβόρα.

Αλαβές - Μπαρτσελόνα 0-0.

Σήμερα, που υπάρχουν ισχυροί επεξεργαστές, η κωδικοποίηση JPEG δεν είναι πια πρόβλημα, και έχει το πλεονέκτημα της δυνατότητας επιλογής του ποσοστού συμπίεσης που θέλουμε να επιτύχουμε, με αντίστοιχη επιβάρυνση στην ποιότητα της εικόνας.

Ντεπορτίβο - Βαγιεκάνο 2-0 (Μακάι 18' πέν., Ναϊμπέτ 85').

Συνήθως συμπιέσεις 10 έως και 20 φορές, οδηγούν σε εικόνες με μη ορατή διαφορά από την αρχική.

Σανταντέρ - Ρεάλ Σοσιεδάδ 1-2 (Μπεναγιούν 5' - Νιχάτ 23', Κάρπιν 61').

Αντίθετα με την παραπάνω μορφή ψηφιακής αναπαράστασης εικόνας όπου υπάρχει κωδικοποίηση της κάθε εικονοστοιχείου με συγκεκριμένο αριθμό bits, η διανυσματική αναπαράσταση βασίζεται στα γεωμετρικά χαρακτηριστικά των σχημάτων που απεικονίζουν την εικόνα.

Βιγιαρεάλ - Ρεάλ Μαδρίτης 0-1 (Ελγκέρα 90').

Έτσι αν π.χ. είχαμε να αναπαραστήσουμε ένα τρίγωνο, τότε η διανυσματική αναπαράσταση περιλαμβάνει την αποθήκευση των καρτεσιανών συντεταγμένων των τριών κορυφών.

Ατλέτικ Μπιλμπάο - Βαλένθια 1-0 (Ετσεμπερία 39').

Κάθε κορυφή θεωρείται εικονοστοιχείο και αποθηκεύεται όπως πριν.

Η βαθμολογία: Ρεάλ Μαδρίτης 54, Ρεάλ Σοσιεδάδ 53, Ντεπορτίβο 51, Βαλένθια 46.

Όμως τώρα έχουμε τρία σημεία που ορίζουν όλο το σχήμα. Η διανυσματική μορφή παράγεται κυρίως από προγράμματα σχεδίασης (CAD -Computer Aided Design). Ο υπολογιστής σχεδιάζει τα γεωμετρικά σχήματα με βάση τις συντεταγμένες που διαβάζει από τέτοια αρχεία