Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Άρθρα :: Σχόλιο

( τα πούλια :: 19/2/2006 19:45:28) 

Τα πούλια

SΚΟDΑ

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ

Γράφει ο ΑΛΕΞΗΣ Ν. ΔΕΡΜΕΝΤΖΟΓΛΟΥ

Κόλλησε… στην όπισθεν

Στις ερωτήσεις 1-10 να βάλετε σε κύκλο το Σ (Σωστό) ή το Λ (Λάθος).

Η νέα ήττα στην έδρα της, αυτήν τη φορά από τον Άρη, απομάκρυνε τη SKODA Ξάνθη από τον στόχο της εξόδου στην Ευρώπη.

1. Πάντοτε ένα μεγαλύτερο δείγμα δίνει πιο αξιόπιστα αποτελέσματα από ένα μικρότερο δείγμα. Η συνείδηση δεν είναι μόνο κάτι εσωτερικό και προσωπικό, αλλά διαπλάθεται και συλλογικά.

Όλοι πλέον έχουν αντιληφθεί ότι η περσινή πορεία της ομάδας δεν μπορεί να επαναληφθεί φέτος και ήδη έχουν αρχίσει να σκέπτονται τη νέα περίοδο.

Σ Λ Κοινωνική αγωγή, αρνητικές συμπεριφορές μεγάλων ομάδων, λάθος πρότυπα που καλλιεργούνται συστηματικά αλλοιώνουν τις ισορροπίες και την ανθρώπινη φύση.

Η διαφορά των 13 βαθμών από τις θέσεις που οδηγούν στην Ευρώπη, είναι πολύ δύσκολο να καλυφθούν από την ακριτική ομάδα.

2. Όταν έχουμε συμμετρική κατανομή, η μέση τιμή συμπίπτει με τη διάμεσο. Σε τέτοιες δύσκολες καταστάσεις τον παντοτινό ρόλο του διαφωτιστή αναλαμβάνουν είτε οι ελάχιστοι εμπνευσμένοι ιστορικοί ηγέτες (που σπανίζουν όσο περνάει ο καιρός) και παντοτινά οι καλλιτέχνες.

Πάντως, η ήττα από τον Άρη φανέρωσε τα κενά που παρουσιάζει φέτος η Ξάνθη στην αμυντική της γραμμή, ενώ παράλληλα επιβεβαίωσε και την απουσία παίκτη-ηγέτη που θα πάρει την ομάδα στις "πλάτες" του στις δύσκολες στιγμές.

Σ Λ

Αυτοί βρίσκονται στην πρωτοπορία και πολεμούν τις στρεβλώσεις, προτείνουν ή μεταφέρουν προγνώσεις.

Για το παιχνίδι με την Παναχαϊκή, ο Νίκος Καραγεωργίου δεν υπολογίζει τους Λαμπριάκο και Ζωγραφάκη, οι οποίοι συμπλήρωσαν κίτρινες κάρτες.

3. Όταν έχουμε ακραίες παρατηρήσεις, είναι προτιμότερο να χρησιμοποιούμε τη μέση τιμή αντί της διαμέσου.

Κάνουν αρμονική παρέα στους ερευνητές επιστήμονες που, από άλλη πλευρά όμως και με άλλη ματιά, χαρτογραφούν τον κόσμο, τον περιγράφουν, τον τέμνουν, τον εξηγούν.

Παράλληλα είναι άγνωστο αν θα μπορεί να έχει στη διάθεσή του τους Βάλλα και Σφακιανάκη που ακολουθούν ατομικό πρόγραμμα.

Σ Λ

Στο πλαίσιο της παντελούς ανισορροπίας που μας έχει μεταφέρει η παγκόσμια κοινωνία της άφρονης εκβιομηχάνισης και κατανάλωσης, το άτομο παραπαίει μεταξύ αλήθειας, εικονικής πραγματικότητας και αλλοιωμένης συνείδησης. 4. Ο λόγος της μέσης τιμής προς την τυπική απόκλιση καλείται συντελεστής μεταβολής και είναι καθαρός αριθμός.

Από τα προφητικά κείμενα της "Αποκάλυψης" μέχρι τα οικολογικά και φιλοσοφικά συγγράμματα, από τις προειδοποιήσεις των επιστημόνων μέχρι τις εφιαλτικές εικόνες των σκηνοθετών κινηματογράφου σ' ένα πεδίο άγονο, κρυφό και αποψιλωμένο, η προσπάθεια γίνεται για να χαμηλώσουν οι ρυθμοί και να αυξηθεί η περισυλλογή.

Σ Λ

Τη δεκαετία του '60 οι θεατές παρακολούθησαν με επιφυλάξεις και απρόθυμα τα τρομακτικά "Πουλιά" του Χίτσκοκ.

5. Όταν προσθέσουμε μια σταθερά στις παρατηρήσεις μιας μεταβλητής τότε η μέση τιμή και η τυπική απόκλιση αυξάνουν κατά τη σταθερά αυτή.

Σήμερα τα αποδημητικά πουλιά εφορμούν ως πραγματικές απειλές, ως καμικάζι που αντί για βόμβες και τορπίλες μεταφέρουν τον ιό, μία απειλή λίγο μεταφυσική, λίγο αόρατη, αλλά και χειροπιαστή, ιδίως τηλεοπτικά.

Σ Λ

Τα αποδημητικά πουλιά και δίπλα τους τα καλοσυνάτα περιστέρια, που σκοντάφτουμε συνεχώς πάνω τους.

6. Όταν πολλαπλασιάσουμε τις τιμές μιας μεταβλητής επί μια σταθερά, τότε η μέση τιμή πολλαπλασιάζεται επί την ίδια σταθερά.

Δεκάδες απ' αυτά έχουν φωλιές στο μπαλκόνι του σπιτιού μας κάπου στο κέντρο της πόλης.

Σ Λ

Άκακα, έχουν συνηθίσει τόσο πολύ τους ανθρώπους, σκουντουφλάνε πάνω τους και αυτοί δεν παραμερίζουν. 7. Όταν πολλαπλασιάσουμε τις τιμές μιας μεταβλητής επί μια σταθερά, τότε η τυπική απόκλιση πολλαπλασιάζεται επί την ίδια σταθερά. Δεν μας φοβούνται ή μας έχουν ξεπεράσει, μας νιώθουν τρυφερούς ή ξεγραμμένους. Σ Λ Έχουν τα πουλιά συνείδηση ή μάλλον συνειδητοποιούνται.

8. Η διάμεσος και το δεύτερο τεταρτημόριο έχουν πάντα την ίδια τιμή. Κι αυτά τα περιστέρια θεωρούνται οικόσιτα 100% ή όχι, ή μήπως είναι κάτι το ενδιάμεσο; Σ Λ Τα πουλιά που έρχονται και φεύγουν, τα κοτόπουλα, τα προϊόντα τους και το μεγάλο μπέρδεμα.

9. Το βάρος της ζάχαρης που βάζουμε στους καφέδες είναι ποιοτική μεταβλητή, γιατί χαρακτηρίζει τον καφέ σκέτο, μέτριο ή γλυκύ.

Οι πολίτες που μπλέκονται με τα περιστέρια και οι άλλοι με τα κοτέτσια θυμούνται τα χιτσκοκικά πουλιά και διατυπώνουν απορίες που δεν έχουν ξεκάθαρες απαντήσεις.

Σ Λ Αν ο ιός είναι μόνον των πουλερικών, γιατί απαγορεύονται από πληγείσες χώρες προϊόντα γάλακτος και γενικά κρέας;

10. Η σχετική συχνότητα μπορεί να πάρει και αρνητικές τιμές.

Γιατί άραγε (ρωτώ ως απλός πολίτης, που εκ των γνώσεών μου όμως νιώθω κάτι παραπάνω) πρέπει να ψήνουμε καλά και το κρέας που δεν προέρχεται από πουλερικά;

Σ Λ

Μήπως αύριο μας πουν και για τα ψάρια;

11. Για την ανεξάρτητη μεταβλητή οι παρατηρήσεις είτε προκαθορίζονται είτε λαμβάνονται χωρίς να υπεισέρχεται σφάλμα μέτρησης.

Τι είναι αυτό που πρέπει να μάθουμε ακριβώς για τις μεταλλάξεις;

Σ Λ

Πόσο για τις τελευταίες είναι υπεύθυνη η αλόγιστη χρήση αντιβιοτικών στον άνθρωπο (που τα παίρνουμε για ψύλλου πήδημα) και στις καλλιέργειες των μεταλλαγμένων λαχανικών;

12. Η [pic] παριστάνει την αύξηση της εξαρτημένης μεταβλητής, όταν η ανεξάρτητη μεταβλητή αυξηθεί κατά μία μονάδα.

Τώρα όσο ποτέ πρέπει να φροντίσουμε τη διαμόρφωση της συνείδησής μας.

Σ Λ

Δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια.

13. Ένας συντελεστής συσχέτισης [pic] δείχνει μεγαλύτερη γραμμική συσχέτιση μεταξύ δύο μεταβλητών παρά ο [pic]. Σ Λ

14. Όταν [pic], τότε συνεπάγεται ότι οι μεταβλητές Χ, Υ είναι θετικά συσχετισμένες. Σ Λ Στις ερωτήσεις 15-24 να βάλετε σε κύκλο τη σωστή απάντηση.

15. Ένα μέτρο που χρησιμοποιείται τόσο για ποιοτικά όσο και για ποσοτικά δεδομένα είναι: Α. η μέση τιμή Γ. η τυπική απόκλιση Β. η επικρατούσα τιμή Δ. κανένα από τα παραπάνω.

16. Η διακύμανση των παρατηρήσεων [pic] δίνεται από τον τύπο: Α. [pic] Γ. [pic] Β. [pic] Δ. [pic]

17. Εάν οι συντελεστές μεταβολής δύο συνόλων δεδομένων Α και Β είναι 15% και 20% αντιστοίχως, τότε: Α: τα δεδομένα Α παρουσιάζουν μεγαλύτερη ομοιογένεια από τα Β Β: τα δεδομένα Α παρουσιάζουν μικρότερη ομοιογένεια από τα Β Γ: τα δεδομένα Α παρουσιάζουν μεγαλύτερη διασπορά από τα Β Δ: τα δεδομένα Α παρουσιάζουν μικρότερη διασπορά από τα Β

18. Με βάση την ευθεία παλινδρόμησης [pic] η προβλεπόμενη τιμή [pic] για [pic] είναι: Α. [pic] Γ. [pic] Β. [pic] Δ. Δεν μπορούμε να ξέρουμε.

19. Με βάση την ευθεία παλινδρόμησης [pic] ο συντελεστής γραμμικής συσχέτισης των Χ, Υ είναι: Α. [pic] Γ. Αρνητικός Β. Θετικός Δ. [pic].

20. Εάν ο συντελεστής γραμμικής συσχέτισης δύο μεταβλητών Χ, Υ είναι [pic], τότε η ευθεία γραμμικής παλινδρόμησης της Υ στη Χ μπορεί να διέρχεται από τα σημεία: Α. [pic] και [pic] Γ. [pic] και [pic] Β. [pic] και [pic] Δ. [pic] και [pic].

21. Ο συντελεστής γραμμικής συσχέτισης [pic] και ο συντελεστής [pic] στην ευθεία γραμμικής παλινδρόμησης [pic] έχουν: Α. πάντα το ίδιο πρόσημο Β. πάντα διαφορετικό πρόσημο Γ. άλλοτε το ίδιο πρόσημο και άλλοτε διαφορετικό Δ. δεν έχουν καμιά σχέση ως προς το πρόσημό τους.

22. Εάν [pic], τότε οι Χ, Υ είναι: Α. ασυσχέτιστες Γ. τέλεια θετικά συσχετισμένες Β. γραμμικά ασυσχέτιστες Δ. τέλεια αρνητικά συσχετισμένες.

23. Στην παλινδρόμηση με [pic] συμβολίζουμε: Α. τις πραγματικές τιμές της εξαρτημένης μεταβλητής Β. τις τιμές της ανεξάρτητης μεταβλητής Γ. τις προβλεπόμενες τιμές της εξαρτημένης μεταβλητής, που προκύπτουν από την εξίσωση γραμμικής παλινδρόμησης Δ. κανένα από τα παραπάνω.

24. Οι μεταβλητές Χ, Υ έχουν συντελεστή συσχέτισης [pic], ενώ οι Z, W έχουν συντελεστή συσχέτισης [pic]. Α. Οι Χ, Υ είναι τριπλάσια συσχετισμένες από τις Z, W Β. Οι Χ, Υ είναι περισσότερο (σε μεγαλύτερο βαθμό) συσχετισμένες από τις Ζ, W Γ. Δεν μπορούμε να συγκρίνουμε διαφορετικές μεταβλητές.

Στις ερωτήσεις 25-35 να γίνει αντιστοίχιση των (α), (β)… με τα (i), (ii), …, όπου αυτή είναι δυνατή.

25. [pic] * * * * * * i) [pic] ii) [pic] iii) [pic]

26. α) 1 2 10 18 19 * * i) [pic], [pic] * ii) [pic], [pic] β) 18 19 20 21 22 * * iii) [pic], [pic] ( iv) [pic], [pic] γ) 8 9 10 11 12 * * v) [pic], [pic].

27. α) διάμεσος * β) επικρατούσα τιμή * * i) μέτρο θέσης γ) τυπική απόκλιση * δ) εύρος * * ii) μέτρο διασποράς ε) διακύμανση * στ) μέση τιμή *

28. α) 5 7 8 10 13 24 * * i) [pic] β) 1 2 8 9 9 25 * * ii) [pic] γ) 1 2 9 12 12 18 * * iii) [pic]

29. α) 10 11 12 13 14 * * i) [pic] β) 10 11 12 13 24 * γ) 1 11 12 13 14 * * ii) [pic] δ) 20 21 22 23 24 * ε) 30 33 36 39 42 * * iii) [pic] [pic]

30. Παρακάτω δίνονται οι καμπύλες συχνοτήτων (α) έως (δ) τεσσάρων μεταβλητών (i) έως (iv) από μια μελέτη που έγινε σε κάποια πόλη. i) Ύψος των μελών των νοικοκυριών στα οποία οι γονείς είναι και οι δύο κάτω των 24 ετών. ii) Ύψος των παντρεμένων ζευγαριών. iii) Ύψος όλων των ατόμων. iv) Ύψος όλων των αυτοκινήτων. [pic] [pic] [pic]

31. Παρακάτω δίνονται οι καμπύλες σχετικών συχνοτήτων ((i) έως (iii)) της βαθμολογίας τριών τμημάτων σε ένα διαγώνισμα, κατά το οποίο α) στο πρώτο τμήμα πέρασε το 50% β) Στο δεύτερο τμήμα πέρασε ποσοστό άνω του 50% γ) Στο τρίτο τμήμα πέρασε ποσοστό κάτω του 50%. [pic][pic][pic]

32. Παρακάτω δίνονται κατά προσέγγιση οι καμπύλες συχνοτήτων (α) έως (γ) τριών διαφορετικών συνόλων δεδομένων και διάφορες τιμές (i) έως (iv) της μέσης τιμής και της τυπικής απόκλισης: [pic] (i) [pic], [pic] (ii) [pic], [pic] (iii) [pic], [pic] (iv) [pic], [pic].

33. (α) [pic] (β) [pic] (γ) [pic] (δ) [pic] * * * * * * * * [pic] [pic] [pic] [pic] (i) (ii) (iii) (iv)

34. [pic] * * [pic] [pic] * * [pic] [pic] * * [pic].

35. Για την ευθεία γραμμικής παλινδρόμησης [pic] ισχύει: [pic] * [pic] * * Σωστό [pic] * * Λάθος [pic] * * Δεν μπορούμε να ξέρουμε.