Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Διαφημίσεις :: Ανάλυση

( τι θα μας φέρει το 2006 :: 4/1/2006 21:28:39) 

Τι θα μας φέρει το 2006

ΣΟΦΟΚΛΕΟΥΣ

Πίνακες Κατανομής Συχνοτήτων

Κλείσαμε το χρόνο 2005 με τη στήλη "Το Έτος Καινοτομίας". Η στήλη αυτή αφιέρωσε αρκετή φαιά ουσία στο θέμα της καινοτομίας και στις παρεμφερείς ιδέες που οδηγούν στην καινοτομία.

Νέα πτώση στη Σοφοκλέους

Ας υποθέσουμε ότι [pic] είναι οι τιμές μιας μεταβλητής Χ, που αφορά τα άτομα ενός δείγματος μεγέθους v, [pic].

Ιδέες όπως δημιουργική και στρατηγική σχεδιασμού (design) προσφέρθηκαν σαν τα "νέα όπλα" στον πόλεμο κατάκτησης διατηρήσιμου ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος.

Με τις Τράπεζες και τον ΟΤΕ να κλείνουν αρνητικά κατά 1,07% και 1,58% αντίστοιχα, ο Γενικός Δείκτης υποχώρησε κατά 0,13% στις 1.611,97 μονάδες, με την αξία των συναλλαγών στα 77,56 εκατ. ευρώ. Στην τιμή [pic] αντιστοιχίζεται η (απόλυτη) συχνότητα (frequency) [pic], δηλαδή ο φυσικός αριθμός που δείχνει πόσες φορές εμφανίζεται η τιμή [pic] της εξεταζόμενης μεταβλητής Χ στο σύνολο των παρατηρήσεων.

Τόσο διαχεόμενες ήταν αυτές οι ιδέες στον παγκόσμιο επιχειρησιακό κόσμο το 2005, ώστε η περιβόητη συνάντηση των "μεγάλων" στο Davos, που παραδοσιακά θέτει τη ρότα σκέψης των στρατηγικών προγραμματιστών των επιχειρήσεων και κυβερνήσεων, αφιερώνει μεγάλη μερίδα προγραμμάτων στην καινοτομία.

Από τις εταιρείες υψηλής κεφαλαιοποίησης, ο ΟΤΕ υποχώρησε κάτω από τα 10 ευρώ διαγράφοντας χαμηλό έτους, μετά τις δηλώσεις του προέδρου του Οργανισμού για ενδεχόμενη εξαγορά εταιρείας κινητής τηλεφωνίας στη Ρουμανία. Είναι φανερό ότι το άθροισμα όλων των συχνοτήτων είναι ίσο με το μέγεθος ν του δείγματος, δηλαδή: [pic] (1)

Στις συζητήσεις αυτές οι καπετάνιοι των Virgin, Nike, Motorola, Siemens, Ideo και των ΜΜΕ, όπως CNN και Business Week, θα επεξεργαστούν θέματα μέτρησης της καινοτομίας, χρήσης της καινοτομίας ως εργαλείου αλλαγής και τι θα επακολουθήσει, όταν οι επιχειρήσεις θα έχουν εκμεταλλευτεί την καινοτομία στο μάξιμουμ.

Αντίθετα, ενίσχυση παρατηρήθηκε στη θυγατρική του Ομίλου Cosmote καθώς και στη Vodafone-Panafon. Για παράδειγμα, για τη μεταβλητή Χ: "αριθμός αδελφών" του πίνακα 4 οι συχνότητες για τις τιμές [pic], [pic], [pic], [pic] είναι, αντίστοιχα, [pic], [pic], [pic], [pic] με [pic].

Όπως είπαμε στην τελευταία μας στήλη, πολλές από αυτές τις καινοτόμες προσπάθειες κατέληξαν σε σημαντικά και χειροπιαστά επιτεύγματα για τις επιχειρήσεις και τα κράτη που επένδυσαν σε αυτές.

Ο υπολογισμός των συχνοτήτων γίνεται με τη διαλογή των παρατηρήσεων, όπως φαίνεται στον παρακάτω πίνακα 5.

Αν και τα οικονομικά οφέλη ήταν αξιόλογα, το πιο σημαντικό επίτευγμα είναι η απεριόριστη αισιοδοξία που πλημμύρισε τα διοικητικά συμβούλια, τα ανώτατα εκτελεστικά στελέχη και γενικά ολόκληρη την επιχειρησιακή κουλτούρα.

Διατρέχοντας με τη σειρά τη λίστα των δεδομένων καταγράφουμε κάθε παρατήρηση με συμβολικό τρόπο σαν μια γραμμή " | " στην αντίστοιχη τιμή της μεταβλητής.

Και αυτό ίσως να είναι ο σημαντικότερος συντελεστής που θα ζωγραφίσει τη γενική εικόνα του καινούργιου χρόνου 2006.

Πίνακας 5

Μία γρήγορη έρευνα στα ΜΜΕ μας επιτρέπει να ρισκάρουμε τη γενική δήλωση, που ίσως να είναι και λίγο πρόωρη, ότι οι χώρες των οποίων οι επιχειρήσεις ενστερνίστηκαν και ενσωμάτωσαν την καινοτομία στη βασική τους στρατηγική χαρακτηρίζονται από μία υπέρογκη αισιοδοξία για το 2006.

Κατανομή συχνοτήτων της μεταβλητής Χ: "αριθμός αδελφών" των μαθητών του πίνακα 4.

Από την άλλη μεριά χώρες των οποίων οι οργανισμοί τους τόσο στο δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα εφάρμοσαν τη στρατηγική "ας περιμένουμε να δούμε πώς θα πάει το πράγμα" βλέπουν το 2006 να φέρνει "τα ίδια και χειρότερα".

|Αριθμός| | |Σχετική |Σχετική | | |Διαλογή |Συχνότητα |Συχνότητα |Συχνότητα| |αδελφών| | | | | | | |[pic] |[pic] |[pic] | |[pic] | | | | | |0 || | | | | | | 8 |0,200 |20,0 | |1 || |22 |0,550 |55,0 | |2 || | | | | | |7 |0,175 |17,5 | |3 || | | | | | |3 |0,075 |7,5 | | || | | | | || | | | | | | | | | | || | | | | | | | | | | || | | | | | | |Σύνολο| |40 | | | |: | | |1,000 |100,0 | Στην κατηγορία των καινοτόμων οικονομιών τοποθετούμε τις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Αυστραλία και πιθανώς την Ιαπωνία.

Αν διαιρέσουμε τη συχνότητα [pic] με το μέγεθος ν του δείγματος, προκύπτει η σχετική συχνότητα (relative frequency) [pic] της τιμής [pic], δηλαδή [pic]. (2)

Οι επιχειρηματίες σε αυτές τις χώρες προβλέπουν ένα λαμπρό 2006.

Για τη σχετική συχνότητα ισχύουν οι ιδιότητες: (i) [pic] για [pic] αφού [pic]. (ii) [pic], αφού [pic].

Ανεξάρτητα από τις συνήθεις ανησυχίες σχετικά με το πετρέλαιο, τα επιτόκια και τις φυσικές καταστροφές οι επιχειρηματίες έχουν πολλούς λόγους να είναι αισιόδοξοι για το 2006.

Συνήθως, τις σχετικές συχνότητες [pic] τις εκφράζουμε επί τοις εκατό, οπότε συμβολίζονται με [pic], δηλαδή [pic].

Για παράδειγμα πιστεύουν ότι οι επιχειρήσεις είναι κυριολεκτικά παραφορτωμένες με μετρητά (cash).

Για παράδειγμα, οι σχετικές συχνότητες για τις τιμές [pic], [pic], [pic], [pic] της μεταβλητής Χ: "αριθμός αδελφών΄" είναι αντιστοίχως: [pic], [pic], [pic] και [pic] με [pic].

Οι μετοχές τους είναι σοβαρά υποτιμημένες, τα κέρδη θα συνεχίσουν να ανεβαίνουν.

Συνεπώς [pic], [pic], [pic] και [pic] με [pic].

Οι καταναλωτές είναι ακόμη ορεξάτοι και το τέλος των αυξήσεων των επιτοκίων είναι κοντά (Business Week, December 26, 2005).

Οι ποσότητες [pic] για ένα δείγμα συγκεντρώνονται σε ένα συνοπτικό πίνακα, που ονομάζεται πίνακας κατανομής συχνοτήτων ή απλά πίνακας συχνοτήτων.

Όλοι αυτοί οι ευοίωνοι παράγοντες προοιωνίζονται ζωηρή οικονομική ανάπτυξη και απασχόληση.

Για μια μεταβλητή, το σύνολο των ζευγών [pic] λέμε ότι αποτελεί την κατανομή συχνοτήτων και το σύνολο των ζευγών [pic], ή των ζευγών [pic], την κατανομή των σχετικών συχνοτήτων. Η άλλη κατηγορία, στην οποία κατατάσσουμε την Ευρωπαϊκή Ένωση των 25, υποφέρει από μία χρόνια απαισιοδοξία. Στον πίνακα 5 παρουσιάζονται οι κατανομές συχνοτήτων και σχετικών συχνοτήτων της μεταβλητής Χ: "αριθμός αδελφών" των μαθητών του πίνακα 4. Σύμφωνα με τον ελληνικό Τύπο τα αποτελέσματα της απογραφής του τελευταίου ευρωβαρόμετρου (άνοιξη 2005) είναι απαισιόδοξα. "Μαύρο και άραχνο το 2006", λέει το 63% των Ελλήνων. Η ίδια απαισιοδοξία φαίνεται να κυριαρχεί σε όλες τις χώρες της Ε.Ε.

Ποιο είναι λοιπόν το μήνυμα που πρέπει να πάρουμε ως Ευρωπαίοι; "Get a life", λένε οι Αμερικανοί. Χαμογελάστε, χαλαρώστε, ξεκουμπωθείτε και μην τα πολυψειρίζετε τα πράγματα. Αφήστε τους νέους, τους δημιουργικούς και τους θαρραλέους να "ξεδώσουν" και όλα θα πάνε καλά.