Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αθλητικά :: Οικονομική είδηση

( ανεμος κορυφής στη σοφοκλέους :: 20/1/2006 20:35:48) 

Ανεμος κορυφής στη Σοφοκλέους

ΜΠΕΚΑΜ: ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΤΗΚΕ ΑΠΟ ΠΑΠΟΥΤΣΙ ΠΟΥ ΕΚΤΟΞΕΥΣΕ Ο ΦΕΡΓΚΙΟΥΣΟΝ!

3. Η ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΤΩΝ ΚΛΑΣΙΚΩΝ ΧΡΟΝΩΝ

Στις 3.994 μονάδες έκλεισε ο γενικός δείκτης την Παρασκευή, με εβδομαδιαία ποσοστιαία άνοδο 2,70%.

Παράσημο οργής

Κορινθιακό κιονόκρανο. Βρισκόταν στο εσωτερικό της Θόλου, που ήταν ένα κυκλικό ιερό κτίριο της Επιδαύρου. Θεωρείται ιδιόχειρο έργο του γλύπτη Πολύκλειτου του νεότερου. 4ος αιώνας π.Χ.

Από τις πέντε συνεδριάσεις της εβδομάδας οι τέσσερις ήταν θετικές, ενώ από τις τελευταίες δεκατρείς οι δώδεκα έκλεισαν με θετικό πρόσημο.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΑΣΜΗΣ

Κατά τον 5ο και 4ο αιώνα π.Χ. σε ολόκληρο τον ελληνικό χώρο κτίζονται λαμπροί ναοί και δημόσια κτίρια -*θόλοι, στοές, γυμνάσια, παλαίστρες, θέατρα στον δωρικό και ιωνικό ρυθμό, που έχουν αποκτήσει τις ιδανικές αναλογίες.

Ως αποτέλεσμα αυτών, ο γενικός δείκτης συναντήθηκε με τις 4.000 μονάδες την Παρασκευή (ημέρα λήξης παραγώγων προϊόντων), καταγράφοντας ανώτερη τιμή στις 4.014 μονάδες, για να κλείσει λίγο χαμηλότερα από την παραπάνω ψυχολογική αντίσταση.

Τέλος τα χαμόγελα για Μπέκαμ και Φέργκιουσον. Δεξιά: Μπορεί η λήψη της φωτογραφίας να μην έγινε με τις καλύτερες συνθήκες, ωστόσο φαίνονται αρκετά καθαρά τα ράμματα πάνω από το αριστερό μάτι τού Μπεκς

Την ίδια εποχή εφευρίσκεται και το κορινθιακό κιονόκρανο που μοιάζει με καλάθι περιτυλιγμένο από αγκάθια.

Είναι γνωστό ότι τα στρογγυλά νούμερα σε επίπεδα τιμών είναι πιθανόν να αποτελούν περιοχές αντίστασης (ή στήριξης), όπως εδώ οι 4.000 μονάδες.

Ένα βαθύ κόψιμο πάνω από το αριστερό μάτι είναι το "παράσημο" που απέκτησε ο Ντέιβιντ Μπέκαμ από τον προπονητή του σερ Άλεξ Φέργκιουσον, όταν ο τελευταίος κλώτσησε ένα παπούτσι στα αποδυτήρια και αυτό χτύπησε τον αρχηγό της Εθνικής Αγγλίας.

Την κλασική εποχή το κορινθιακό κιονόκρανο, που θεωρείται εφεύρεση του γλύπτη Καλλίμαχου, εμφανίζεται στο εσωτερικό των κτιρίων.

Πάντως η βραχυχρόνια τάση διατηρεί τον ανοδικό της χαρακτήρα τόσο για τη μεγάλη όσο και για τη μικρή κεφαλαιοποίηση.

Η ήττα-αποκλεισμός από την Άρσεναλ έκανε έξω φρενών τον σερ Άλεξ Φέργκιουσον, ο οποίος μπήκε μαινόμενος ως ταύρος στα αποδυτήρια της ομάδας του για να ζητήσει τον λόγο της κακής εμφάνισης από τα αστέρια της Γιουνάιτεντ.

Πάνω στην Ακρόπολη της Αθήνας κτίζονται τα λαμπρότερα κλασικά κτίρια της αρχαιότητας, όπως τα Προπύλαια, η μεγαλοπρεπής δηλαδή είσοδος της Ακρόπολης.

Η κίνηση αυτή οροθετείται, όπως φαίνεται και στο γράφημα, από την ανοδική ευθεία ST1.

Στον διάβα του ο Σκωτσέζος μάνατζερ κλωτσούσε ό,τι έβρισκε.

Ήταν κτισμένα με ένα σύνθετο σχέδιο του αρχιτέκτονα Μνησικλή που συνδύαζε κίονες του δωρικού και ιωνικού ρυθμού και είχε πέντε εισόδους για την πρόσβαση των πιστών και των ζώων που θα θυσιάζονταν στο ιερό.

Όσο ο γενικός δείκτης βρίσκεται πάνω από την ευθεία αυτή, η βραχυχρόνια τάση θα παραμένει ως έχει.

Ένα απ' αυτά που βρέθηκαν μπροστά του ήταν και ένα ποδοσφαιρικό παπούτσι.

Από την κεντρική μεγάλη θύρα όπου οδηγούσε ένας επικλινής διάδρομος χωρίς σκαλοπάτια, θα περνούσε και το κατάρτι του πλοίου στο οποίο ήταν απλωμένος ο νεοϋφασμένος πέπλος της θεάς.

Επίσης η μακροχρόνια τάση από το Μάρτιο του 2003 είναι ανοδική, όπως και η μεσοπρόθεσμη τάση, η οποία ορίζεται από τις ανοδικές ευθείς MT1 (από τον Οκτώβριο) και LT4 (από τον Μάιο).

Το… κλώτσησε και για κακή του τύχη προσγειώθηκε λίγο πάνω από το αριστερό μάτι του Ντέιβιντ Μπέκαμ, που καθόταν ακριβώς απέναντί του. Την ίδια περίοδο, και με βάση το ίδιο εμπνευσμένο οικοδομικό πρόγραμμα του Περικλή και του πνευματικού και καλλιτεχνικού κύκλου του, κτίστηκε ο Παρθενώνας με αρχιτέκτονες τους Ικτίνο και Καλλικράτη.

Άρα η γενικότερη τάση της αγοράς παραμένει ανοδική.

Το κόψιμο που του προκάλεσε ήταν τόσο βαθύ, ώστε το πρόσωπό του ποδοσφαιριστή γέμισε αίματα και χρειάστηκε να του γίνουν δύο ράμματα.

Ο δωρικός αυτός ναός, που συνδύαζε στο σχέδιο του και ιωνικά αρχιτεκτονικά στοιχεία, όπως η μεγάλη ζωφόρος με την παράσταση της πομπής των Παναθηναίων, αποτέλεσε το σήμα κατατεθέν της αθηναϊκής δημοκρατίας.

Όμως, αυτή η συνεχής άνοδος έχει οδηγήσει τους περισσότερους βασικούς ταλαντωτές (δηλαδή δείκτες της τεχνικής ανάλυσης που μετρούν την ορμή της αγοράς, αλλά και ορίζουν υπερπουλημένες και υπεραγορασμένες περιοχές) όχι μόνο σε υπεραγορασμένες ζώνες αλλά και σε επίπεδα τιμών, τα οποία έχουμε να τα συναντήσουμε από το 1999.

Εξοργισμένος ο "Μπεκς" έφυγε από το Ολντ Τράφορντ, μόλις του παρασχέθηκαν οι πρώτες βοήθειες, συνοδευόμενος από τη σύζυγό του Βικτώρια και τον τρίχρονο γιο του Μπρούκλιν, χωρίς, ωστόσο, να δώσει συνέχεια στο θέμα.

Εκτός από το «κλασικό» αρχιτεκτονικό του σχέδιο, είναι ονομαστός και για τον πλούσιο γλυπτό διάκοσμο του που φιλοτέχνησαν ο φίλος του Περικλή Φειδίας με τους μαθητές του και ένα πλήθος γλυπτών από όλα τα μέρη της Ελλάδας.

Συμπερασματικά, λόγω του ότι η τάση είναι ανοδική, ο επενδυτής είναι καλό να κινείται σύμφωνα με αυτήν και όχι κόντρα.

Το "παράσημο" που αποκόμισε ο Μπέκαμ ήταν εμφανέστατο χθες, επιβεβαιώνοντας τα ρεπορτάζ των ταμπλόιντ ("Sun").

Ο Παρθενώνας. Κορυφαίο αρχιτεκτόνημα δωρικού ρυθμού. Ο γλυπτός του διάκοσμος με τη γέννηση της Αθηνάς και τη διαμάχη της με τον Ποσειδώνα για την κυριαρχία στην Αττική στα αετώματα την Κενταυρομαχία, την Αμαζονομαχία και άλλους μύθους στις μετόπες και την πομπή των Παναθηναίων στη ζωφόρο αποτελεί αξεπέραστο δημιούργημα όλων των εποχών και προβάλλει συμβολικά την πολιτική δύναμη και πρωτοκαθεδρία της Αθήνας στους κλασικούς χρόνους.

Πρέπει όμως να γνωρίζει ότι η τάση αυτή δεν βρίσκεται σε αρχικό στάδιο, αλλά μάλλον σε φάση ωρίμανσης (όπως δείχνουν και οι ταλαντωτές).

Εκπρόσωπος της Γιουνάιτεντ αρνήθηκε να σχολιάσει το θέμα ("ό,τι συνέβη στα αποδυτήρια είναι εσωτερικό θέμα της ομάδας"), αλλά όχι και ο σερ Άλεξ Φέργκιουσον. Σε σχέδια του Καλλικράτη οικοδομήθηκε επίσης την ίδια εποχή στην Ακρόπολη ο ναός της Αθηνάς Νίκης, ένα κομψοτέχνημα ιωνικού ρυθμού, ενώ την ίδια εποχή κτίστηκε και το Ερεχθείο, επίσης σε ιωνικό ρυθμό.

Αν και οι ενδείξεις πιθανής (και ίσως σημαντικής) κορυφής είναι υπαρκτές, ακόμη δεν υπάρχουν σήματα αντιστροφής και οι όποιες πωλήσεις (μέχρι να υπάρξουν σήματα πωλήσεων) θα πρέπει να είναι συγκρατημένες και αμυντικού χαρακτήρα, αφού την απόλυτη κορυφή δεν μπορεί να την ξέρει κανείς.

Μιλώντας στο ΙΤΝ ο προπονητής της Γιουνάιτεντ παραδέχθηκε το γεγονός, τονίζοντας πως "ήταν μία άτυχη στιγμή που δεν πρόκειται να επαναληφθεί". Αυτές οι αρχιτεκτονικές δημιουργίες αποτελούν κορυφαία έργα της παγκόσμιας αρχιτεκτονικής κληρονομιάς και η επιρροή τους στην αρχιτεκτονική των εποχών που ακολούθησαν μέχρι σήμερα ήταν κολοσσιαία.

Αν οι 4.000 μονάδες διασπαστούν, η επόμενη αντίσταση βρίσκεται στην περιοχή των 4.200 μονάδων.

Φυσικά, εξέφρασε τη λύπη του υπογραμμίζοντας πως ήταν κάτι περισσότερο από ταραγμένος από το συμβάν.

Από τον 5ο αιώνα π.Χ. αρχίζουν να κτίζονται με λίθο και τα αρχαία θέατρα.

Αντίθετα, με κλεισίματα κάτω από 3.950 μονάδες η βραχυχρόνια άνοδος θα απειληθεί, ενώ αν δούμε τιμές κάτω από τις 3.880 μονάδες η βραχυχρόνια τάση θα μετατραπεί σε καθοδική, όπου θα χρειαστεί αλλαγή και στη μέχρι τώρα στρατηγική.

Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Σκωτσέζος μάνατζερ αντιδρά με αυτόν τον τρόπο. Το πιο ονομαστό ανάμεσα τους είναι το θέατρο της Επιδαύρου, που διατηρείται σε πολύ καλή κατάσταση και μας είναι γνωστό από τις παραστάσεις αρχαίων έργων που γίνονται κάθε καλοκαίρι.

Αντίσταση στην άνοδο οι 4.000 μονάδες;

Το προσωνύμιό του είναι "Στεγνωτήρας μαλλιών", γιατί πηγαίνει τόσο κοντά στους παίκτες και φωνάζει τόσο δυνατά, ώστε μετά το τέλος της "ομιλίας" τα μαλλιά των ποδοσφαιριστών έχουν στεγνώσει! Τα αρχαία θέατρα είναι κτισμένα αμφιθεατρικά, στην πλαγιά ενός λόφου, όπου σχηματίζονται τα καθίσματα -το κοίλον- του θεάτρου που με οριζόντιους διαδρόμους -διαζώματα- διαιρούνταν σε δύο μέρη κατά το ύψος και με στενές σκάλες ακτινωτά σε κερκίδες. Οι διάδρομοι αυτοί ήταν απαραίτητοι για την ευκολότερη και ταχύτερη πρόσβαση των θεατών, που μπορεί να ξεπερνούσαν και τις δέκα χιλιάδες. Απέναντι από το κοίλον, στο έδαφος, υπάρχει ο επίπεδος κυκλικός χώρος -η ορχήστρα-, όπου εμφανίζονταν οι πρωταγωνιστές των έργων και ο χορός. Πίσω της ακριβώς υπήρχε ένα απλό κτίσμα, η σκηνή, στη στέγη της οποίας εμφανίζονταν οι από μηχανής θεοί. Σε κιονοστοιχία που υπήρχε μπροστά στη σκηνή -στο προσκήνιο-, τοποθετούνταν ζωγραφισμένοι πίνακες που αποτελούσαν τα σκηνικά του θεάτρου, ενώ δεξιά και αριστερά σχηματίζονταν δύο μικροί χώροι, τα παρασκήνια, που δεν έχουν σχέση με τα σημερινά παρασκήνια. Στο θέατρο οδηγούσαν ιδιαίτερα διαμορφωμένες, εντυπωσιακές πύλες και διάδρομοι -οι πάροδοι.

Καρυάτιδα Ερεχθείου. Μαζί με άλλα πέντε παρόμοια αγάλματα στήριζε τη στέγη μικρής υπερυψωμένης στοάς -ένα είδος εξώστη- στη βορειοδυτική πλευρά του Ερεχθείου. (Μουσείο Ακρόπολης)

Το Ερεχθείο. Ένας από τους κομψότερους ιωνικούς ναούς της αρχαιότητας με πολύπλοκο σχέδιο που είχε σχέση με τη λατρεία πολλών θεών στον ναό αλλά και με τις ανωμαλίες του εδάφους. Περίτεχνα ανάγλυφα κοσμήματα, ζωφόρος με ανάγλυφες μυθολογικές μορφές και η περίφημη πρόσταση των Καρυάτιδων αποτελούσαν το διάκοσμο του ναού.

Το θέατρο της Επιδαύρου. Είναι το καλύτερα διατηρημένο αρχαίο θέατρο στον ελλαδικό χώρο. Κτίστηκε μάλλον στις αρχές του 3ου αιώνα π.Χ. σε κλασικό σχέδιο.