Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Άρθρα :: Κοινωνικό ρεπορτάζ

( επιμόρφωση στις νέες τεχνολογίες :: 14/3/2006 21:55:08) 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ "ΗΡΩΝ"

Διαφορές φυσικών και τεχνητών γλωσσών.

Επιμόρφωση στις νέες τεχνολογίες

Μία βασική διαφορά μεταξύ φυσικών και τεχνητών γλωσσών είναι η δυνατότητα εξέλιξής τους.

Περίπου 11.000 πολίτες των επτά νομών της Κεντρικής Μακεδονίας επιμορφώθηκαν τους τελευταίους μήνες στις νέες τεχνολογίες στο πλαίσιο του προγράμματος "Ήρων".

Οι φυσικές γλώσσες εξελίσσονται συνεχώς, νέες λέξεις δημιουργούνται, κανόνες γραμματικής και σύνταξης αλλάζουν με την πάροδο του χρόνου και αυτό γιατί η γλώσσα χρησιμοποιείται για την επικοινωνία μεταξύ ανθρώπων, που εξελίσσονται και αλλάζουν ανάλογα με τις εποχές και τον κοινωνικό περίγυρο.

Βασικός στόχος του προγράμματος της Γενικής Γραμματείας Εκπαίδευσης Ενηλίκων είναι η επιμόρφωση κοινωνικά ευαίσθητων αλλά και αποκλεισμένων ομάδων στις νέες τεχνολογίες.

Αντίθετα οι τεχνητές γλώσσες χαρακτηρίζονται από στασιμότητα, αφού κατασκευάζονται συνειδητά για ένα συγκεκριμένο σκοπό.

Όπως ανέφερε ο περιφερειάρχης Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας Γιώργος Καρατάσιος, το εν λόγω επιμορφωτικό πρόγραμμα έχει ως σκοπό να εισαγάγει τους μη εξοικειωμένους με τους υπολογιστές ενήλικες εκπαιδευόμενους στις έννοιες και τους τρόπους λειτουργίας των υπολογιστικών συστημάτων, ώστε να είναι σε θέση να χειρίζονται με άνεση το περιβάλλον εργασίας ενός ηλεκτρονικού υπολογιστή και να ανακτούν χρήσιμες πληροφορίες από το Διαδίκτυο.

Ωστόσο συχνά οι γλώσσες προγραμματισμού βελτιώνονται και μεταβάλονται από τους δημιουργούς τους, με σκοπό να διορθωθούν αδυναμίες ή να καλύψουν μεγαλύτερο εύρος εφαρμογών ή τέλος να ακολουθήσουν τις νέες εξελίξεις.

Μετρήσιμος στόχος για την υλοποίηση της σχετικής πράξης κατά την πρώτη επιμορφωτική περίοδο είναι η εκπαίδευση 60.000 πολιτών, ενώ για τη δεύτερη υπάρχει πρόβλεψη για την επιμόρφωση 50.000 πολιτών.

Οι γλώσσες προγραμματισμού αλλάζουν σε επίπεδο διαλέκτου (για παράδειγμα GW-Basic και QuickBasic) ή σε επίπεδο επέκτασης (για παράδειγμα Basic και Visual Basic).

Για την περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας βασικός στόχος κατά την πρώτη εκπαιδευτική περίοδο (Σεπτέμβριος 2005-Μάρτιος 2006) ήταν να επιμορφωθούν 10.370 πολίτες, όμως τελικά στα προγράμματα συμμετείχαν 10.912 πολίτες.

Ενδιαφέρον από γυναίκες

Ο σταθερά αυξανόμενος αριθμός των εκπαιδευόμενων, το ενδιαφέρον που επέδειξαν και τα δύο φύλα, η πολύπλευρη κοινωνική, γεωγραφική και ηλικιακή αντιπροσώπευση που προκύπτει από το προφίλ των συμμετεχόντων σύμφωνα με τον κ. Καρατάσιο καταδεικνύουν τα εξής: αφενός την κοινωνική απήχηση και την επιτυχία του προγράμματος, αφετέρου το ενδιαφέρον των πολιτών και τη συνειδητοποίηση της ανάγκης για μόρφωση και εκπαίδευση πάνω σε πιστοποιημένες γνώσεις και δεξιότητες που συμβάλλουν κυρίως στην επαγγελματική αναβάθμιση, στην προσωπική και κοινωνική εξέλιξή τους. "Ιδιαίτερα εντυπωσιακό είναι το συντριπτικό υψηλότερο ποσοστό γυναικών που επέλεξαν να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα, καθώς και η ηλικιακή ομάδα στην οποία ανήκουν. Είναι προφανές ότι οι γυναίκες ενός συγκεκριμένου μορφωτικού επιπέδου, που βρίσκονται στην εργασιακά παραγωγική ηλικία των 30-45 ετών, παρουσιάζουν έλλειμμα γνώσεων βασικών στις νέες τεχνολογίες και αναγνωρίζουν την αναγκαιότητα του τεχνολογικού αλφαβητισμού είτε ως μέσου βελτίωσης της επαγγελματικής κατάστασης είτε ως μέσου ανεύρεσης εργασίας με ποιοτικά χαρακτηριστικά έπειτα από μακρά περίοδο ανεργίας ή υποαπασχόλησης", πρόσθεσε.