Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Διεθνή :: Κοινωνικό ρεπορτάζ

( κυκλοφοριακό έμφραγμα στη θεσσαλονίκη :: 31/1/2006 18:59:52) 

Μόνιμο είναι για τη Θεσσαλονίκη το κυκλοφοριακό πρόβλημα το οποίο γίνεται πιο έντονο από την έλλειψη χώρων στάθμευσης των αυτοκινήτων.

1.1.3 Ο υπολογιστής στους αθλητικούς αγώνες

Κομφούζιο σε κέντρο και περιφερειακό λόγω ολισθηρότητας και μιας πορείας

Οι αθλητικοί αγώνες της εποχής μας απαιτούν άμεση πληροφόρηση και ενημέρωση τόσο αυτών που συμμετέχουν, όσο και των θεατών.

Κυκλοφοριακό έμφραγμα στη Θεσσαλονίκη

Ο υπολογιστής έρχεται να βοηθήσει και εδώ, επειδή ο όγκος των στοιχείων που χρειάζεται να υποστούν επεξεργασία και να μεταβιβαστούν σε διαφορετικά σημεία είναι μεγάλος.

Του ΦΩΤΗ ΚΟΥΤΣΑΜΠΑΡΗ

Ολυμπιακοί Αγώνες

Μία πορεία εργαζομένων και η ολισθηρότητα στους δρόμους, κυρίως τις πρωινές ώρες, από την υγρασία δημιούργησαν χθες κυκλοφοριακό κομφούζιο τόσο στο κέντρο της Θεσσαλονίκης όσο και στην περιφερειακή οδό.

Για να κατανοήσουμε καλύτερα τη χρησιμότητα του υπολογιστή στον αθλητισμό, ας δούμε τι συμβαίνει στους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Μάλιστα στην περιφερειακή σημειώθηκαν πολλά τροχαία ατυχήματα, ευτυχώς με υλικές μόνο ζημιές, προκαλώντας ακόμη μεγαλύτερο πρόβλημα στην κυκλοφορία των οχημάτων.

Θα χρησιμοποιήσουμε ως παράδειγμα μια τηλεοπτική μετάδοση του δρόμου των 1.500 μέτρων στο στίβο.

Εκτός από την υγρασία η ολισθηρότητα στους δρόμους προκλήθηκε και από τους τόνους αλατιού που ρίχτηκαν την προηγούμενη εβδομάδα, για να αντιμετωπιστούν τα χιόνια.

Πριν την εκκίνηση, εμφανίζεται στην οθόνη ένας συγκεντρωτικός πίνακας με στοιχεία των αθλητών που μετέχουν.

Υγρασία και αλάτι δημιούργησαν μία ολισθηρή κρούστα στους δρόμους, με αποτέλεσμα τα αυτοκίνητα κυριολεκτικά να πατινάρουν στο οδόστρωμα.

Επίσης γίνεται και η παρουσίασή τους, όπου μαζί με την εικόνα κάθε αθλητή εμφανίζεται και μια κάρτα που περιέχει προσωπικά του στοιχεία, όπως ο αριθμός στη φανέλα, το όνομα, η ηλικία, η ατομική επίδοση, κ.ά.

Αναγκαστικά οι οδηγοί ανέπτυσσαν μικρές ταχύτητες και το μποτιλιάρισμα ήταν αναπόφευκτο.

Με την εκκίνηση του αγώνα, εμφανίζονται στην οθόνη το παγκόσμιο ρεκόρ, το ρεκόρ Ολυμπιακών Αγώνων καθώς και ένα ηλεκτρονικό χρονόμετρο που μετρά το χρόνο των αθλητών.

Μόνιμο το διπλοπαρκάρισμα

Κατά τη διάρκεια του αγώνα εμφανίζονται και άλλες σχετικές πληροφορίες, όπως ο αριθμός των γύρων που απομένουν, ο χρόνος στον οποίο ο προπορευόμενος αθλητής διήνυσε το γύρο, η ταχύτητα ανέμου, κ.ά.

Έτσι κι αλλιώς το κυκλοφοριακό είναι ένα μόνιμο πρόβλημα της Θεσσαλονίκης και οι αιτίες του διαχρονικές, όπως για παράδειγμα το διπλοπαρκάρισμα.

Μετά τον τερματισμό του νικητή, στην οθόνη εμφανίζεται ο χρόνος της επίδοσής του καθώς και ανάλογη πληροφόρηση εάν η επίδοσή του αποτελεί παγκόσμιο, ολυμπιακό, εθνικό ή ατομικό ρεκόρ, ενώ το χρονόμετρο συνεχίζει να μετρά το χρόνο για τους υπόλοιπους αθλητές.

Καθημερινά οχήματα σταθμεύουν πάνω στις στροφές, ακόμη και πάνω στα πεζοδρόμια, στις διαβάσεις πεζών και αναπήρων, στις προσβάσεις των ταξί.

Με τον τερματισμό και του τελευταίου αθλητή, εμφανίζεται στην οθόνη μια κάρτα με τα ανεπίσημα αποτελέσματα.

Παράλληλα δεκάδες οδηγοί περιπλανώνται στους κεντρικούς δρόμους για περισσότερο από μισή ώρα αναζητώντας μία ελεύθερη θέση στάθμευσης.

Ανάλογες εικόνες έχουμε και από τα υπόλοιπα αγωνίσματα του στίβου καθώς και από τα άλλα αθλήματα της Ολυμπιάδας.

Το διπλοπαρκάρισμα είναι χαρακτηριστικό σε όλο το μήκος της Αγγελάκη, στην Εθνικής Αμύνης, στην Αγίας Σοφίας, από την πλατεία μέχρι τη λεωφόρο Νίκης, στην Ίωνος Δραγούμη, στην Αλεξάνδρου Σβώλου, στην Ερμού, στη Μητροπόλεως, στη λεωφόρο Νίκης, στο ύψος της Αριστοτέλους, στη Διοικητηρίου, στην Αντιγονιδών, στην Ολύμπου, στην Κασσάνδρου, στην Ιουστινιανού, στην Πολυτεχνείου, στη Δωδεκανήσου, στην Ολυμπιάδος, στην Πλάτωνος και την Αγίου Δημητρίου.

Για να γίνονται όλα αυτά γρήγορα και με ακρίβεια, οι αγώνες υποστηρίζονται από ένα υπολογιστικό σύστημα.

Με ιδιαίτερη δυσκολία διασχίζονται από τα οχήματα η Βασιλέως Ηρακλείου, καθώς η κυκλοφορία διακόπτεται από φορτηγά που σταματούν, για να τροφοδοτηθεί η αγορά Μοδιάνο, η Ερμού, σε πολλά σημεία της οποίας απομένει μία λωρίδα κυκλοφορίας λόγω διπλοπαρκαρίσματος, η Διοικητηρίου, όπου τα αυτοκίνητα μπλοκάρουν στην πλατεία Αντιγονιδών.

Πιο συγκεκριμένα:

Χωρίς χρήση είναι η λεωφορειογραμμή στη Μητροπόλεως, πάνω στην οποία κινούνται όλα τα οχήματα, καθώς το υπόλοιπο μέρος του δρόμου κλείνει από τα διπλοπαρκαρισμένα αυτοκίνητα.

Πριν από την έναρξη των αγώνων, ο φορέας μηχανογράφησης συγκεντρώνει και αποθηκεύει πληροφορίες σχετικές με τα στοιχεία των αθλητών, τα αποτελέσματα προηγούμενων αγώνων, τις παγκόσμιες και τις εθνικές επιδόσεις και γενικά οποιαδήποτε άλλη πληροφορία θα μπορούσε να αποδειχτεί χρήσιμη στους δημοσιογράφους και την οργανωτική επιτροπή.

Έντονο είναι το φαινόμενο του διπλοπαρκαρίσματος στην Αγίου Δημητρίου και στην Εθνικής Αμύνης εξαιτίας και της ανεπάρκειας των χώρων στάθμευσης εντός του πανεπιστημίου.

Συνήθως η υποστήριξη υλοποιείται από ένα ολοκληρωμένο σύστημα, που περιλαμβάνει υπολογιστές, όργανα μετρήσεως επιδόσεων, ηλεκτρονικούς πίνακες ανακοινώσεων, κ.ά.

Η Τροχαία Θεσσαλονίκης και η δημοτική αστυνομία παρά τις προσπάθειες που καταβάλλουν δεν μπορούν να επιλύσουν το πρόβλημα της παράνομης στάθμευσης, καθώς το μόνο μέτρο που μπορούν να λάβουν είναι η καταγραφή των παραβάσεων και η επιβολή προστίμων, ενέργειες που φαίνεται να μην αποτρέπουν τους οδηγούς.

Κατά τη διάρκεια των αγώνων, καταχωρίζονται στο υπολογιστικό σύστημα οι επιδόσεις των αθλητών στα διάφορα αγωνίσματα.

Τροχαία και δημοτική αστυνομία χαρακτηρίζουν σημαντικό το πρόβλημα, καθώς οι υποδομές της πόλης μπορούν να "αντέξουν" συνολικά 200.000 αυτοκίνητα, ενώ στους δρόμους κινούνται καθημερινά περί τα 500.000 αυτοκίνητα.

Εκεί με τη βοήθεια κατάλληλων προγραμμάτων γίνεται επεξεργασία των στοιχείων και έτσι: - οι κριτές και οι υπεύθυνοι των αγώνων μπορούν να δώσουν τα αποτελέσματα γρήγορα και χωρίς λάθη - μια επίδοση μπορεί εύκολα και με ασφαλή τρόπο να χαρακτηριστεί ως παγκόσμιο, ολυμπιακό, εθνικό ή ατομικό ρεκόρ κατά περίπτωση - οι υπεύθυνοι τύπου έχουν τη δυνατότητα μέσα σε ελάχιστο χρόνο να αντλήσουν και να μεταδώσουν πληροφορίες σχετικές με αποτελέσματα, στατιστικά στοιχεία, κ.ά.

ΠΑΡΚΙΓΚ

Μετά τη λήξη των αγώνων, γίνεται επεξεργασία όλων των στοιχείων και δημιουργείται το "αρχείο" των αγώνων αυτών, για μελλοντική χρήση.

Καθυστερεί η κατασκευή τους

Κάρτα αποτελεσμάτων

Νέα καθυστέρηση σημειώνεται στο έργο της κατασκευής υπόγειου σταθμού αυτοκινήτων στη συμβολή των οδών Μεγάλου Αλεξάνδρου-Ανθέων, στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, για το οποίο έχει επιλεγεί ανάδοχος. Όπως διαπιστώθηκε, η μελέτη ανάπλασης της παραλιακής ζώνης που έχει εκπονήσει ο δήμος Θεσσαλονίκης συμπεριλαμβάνει και τμήμα στο οποίο σχεδιάστηκε να κατασκευαστεί το πάρκιγκ. Έτσι η ανάδοχος κοινοπραξία του έργου του πάρκιγκ πρέπει να προχωρήσει σε τροποποίηση της αρχικής μελέτης, ώστε να μπορούν να γίνουν απρόσκοπτα και τα δύο έργα.