Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ρεπορτάζ :: Κοινωνικό ρεπορτάζ

( μισή διαδρομή :: 12/1/2006 19:25:09) 

Η σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκης-Αμύνταιου που επαναλειτούργησε χθες, είχε διακοπεί στις 19 Αυγούστου 2002. Δεξιά στη φωτογραφία ο νομάρχης Φλώρινας Γιάννης Στρατάκης και αριστερά ο δήμαρχος Αμυνταίου Γιάννης Λιάσης.

Διαδικασία

Το τρένο μπήκε στις ράγες αλλά έφτασε μέχρι το Αμύνταιο

Κάντε μια μικρή έρευνα για τα εμφιαλωμένα κρασιά που κυκλοφορούν παρατηρώντας κυρίως αν είναι «ξηρά» (χωρίς σάκχαρο) και «ημίγλυκα» ή «γλυκά».

Μισή διαδρομή

Σημειώστε τους αλκοολικούς βαθμούς και την περιεκτικότητα σε σάκχαρο (αν αναφέρεται).

Του ΧΡΗΣΤΟΥ ΒΗΤΤΑ

Με βάση αυτά τα δεδομένα και την πυκνότητα της αλκοόλης, την πυκνότητα του νερού τη μοριακή ταπείνωση του νερού, υπολογίστε την ταπείνωση του σημείου πήξης για κάθε είδος κρασιού που ερευνάτε.

Επειτα από τριάμισι χρόνια διακοπής των δρομολογίων το τρένο σφύριξε ξανά προχτές στο Αμύνταιο και σταμάτησε εκεί.

(Τα δεδομένα που χρειάζεστε αναζητήστε τα στη βιβλιογραφία ή σε ειδικότερα βιβλία δεδομένων…)

Η πρόβλεψη είναι να φθάσει έως τη Φλώρινα μέσω Κοζάνης, όμως τα έργα καθυστερούν.

Κάντε μετά μια εκτίμηση της θερμοκρασίας για την περίπτωση που αναφέρει το κείμενο

Η λειτουργία της γραμμής είχε διακοπεί στις 19 Αυγούστου 2002 και επαναλειτούργησε με μεγάλη καθυστέρηση, έπειτα από την υλοποίηση του έργου αναβάθμισης του δυτικού τόξου του σιδηροδρομικού δικτύου. Αντιθέτως, δεν επαναλειτούργησε η γραμμή μέχρι τη Φλώρινα μέσω Κοζάνης, καθώς υπολείπονται σημαντικές εργασίες της παρακαμπτηρίου του Αμυνταίου και των διαβάσεων. Η εκτίμηση των αρμοδίων του ΟΣΕ είναι ότι τρένο προς Κοζάνη και Φλώρινα θα δρομολογηθεί τον προσεχή Μάιο, αν και, σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα, η αναβάθμιση της γραμμής έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί πέρυσι το καλοκαίρι.

Ισόπεδες διαβάσεις σε κάθετη της Εγνατίας!

Η σιδηροδρομική παράκαμψη του Αμυνταίου βρίσκεται στο στάδιο της δημοπράτησης και βεβαίως δεν μπορούν να αρχίσουν εργασίες αν δεν βελτιωθεί ο καιρός. Προβλήματα υπάρχουν και με τις 17 διαβάσεις κατά μήκος της γραμμής. Επειδή το τρένο στην αναβαθμισμένη γραμμή θα αναπτύσσει ταχύτητα μέχρι 140 χιλιόμετρα ανά ώρα, οι διαβάσεις πρέπει να πληρούν κάποιες προδιαγραφές. Οι προδιαγραφές αυτές δεν προβλέφτηκαν, όπως ομολογούν οι ιθύνοντες του ΟΣΕ, οι οποίοι τρέχουν εκ των υστέρων να τις βελτιώσουν, όμως περιμένουν την προμήθεια των υλικών, προκειμένου να προβούν στις αναγκαίες παρεμβάσεις. Το σοβαρότερο πρόβλημα εντοπίζεται σε δύο ισόπεδες σιδηροδρομικές διαβάσεις στο κομμάτι προς Φλώρινα, οι οποίες διασταυρώνονται με οδικό άξονα κάθετο της Εγνατίας οδού. Η ύπαρξη ισόπεδων διαβάσεων σε δρόμο και σιδηρόδρομο διεθνών προδιαγραφών αποτελεί πραγματικό πονοκέφαλο για τους αρμόδιους του ΟΣΕ, καθώς μπορεί να προκαλέσει σοβαρά τροχαία ατυχήματα. Όμως ο ΟΣΕ επιρρίπτει τις ευθύνες στις αρμόδιες υπηρεσίες που κατασκεύασαν το δρόμο, καθώς υποστηρίζουν πως "δεν πήραν άδεια για να περάσουν το δρόμο από τις σιδηροδρομικές διαβάσεις".

Τα έργα αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής Άρνισσα-Αμύνταιο και Κοζάνη-Φλώρινα κόστισαν περίπου 60 εκατ. ευρώ. Αναμένεται να μειώσουν κατά πολύ τη διάρκεια του ταξιδιού από τις πόλεις της Δυτικής Μακεδονίας προς τη Θεσσαλονίκη. Το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Αμύνταιο γίνεται πλέον σε 2 ώρες και 1 λεπτό από περίπου 3 ώρες που ήταν πριν από την αναβάθμιση της γραμμής. Για το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Φλώρινα θα απαιτείται χρόνος 2 ώρες και 20 λεπτά και για Θεσσαλονίκη-Κοζάνη 2,5 ώρες.