Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Άρθρα :: Κοινωνικό ρεπορτάζ

( ντόπιγκ: χρήση αναβολικών ουσιών για την ενίσχυση της απόδοσης ενός αθλητή, ντοπάρισμα (λόγ. αγγλικής doping). :: 27/3/2006 20:29:57) 

Επωνύμως

4.3 Μέθοδος διαίρει και βασίλευε

ΓΡΑΦΕΙ Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ Σ. ΠΡΑΜΠΡΟΜΗΣ

Στην κατηγορία "Διαίρει και Βασίλευε" (divide and conquer) εντάσσονται οι τεχνικές που υποδιαιρούν ένα πρόβλημα σε μικρότερα υποπροβλήματα, που έχουν την ίδια τυποποίηση με το αρχικό πρόβλημα αλλά είναι μικρότερα σε μέγεθος.

Ντόπιγκ: Χρήση αναβολικών ουσιών για την ενίσχυση της απόδοσης ενός αθλητή, ντοπάρισμα (λόγ. αγγλικής doping).

Με όμοιο τρόπο, τα υπο-προβλήματα αυτά μπορούν να διαιρεθούν σε ακόμη μικρότερα υποπροβλήματα κοκ.

Αν και για τους μαθητές των γυμνασίων και των λυκείων οι εν λόγω έννοιες θα έπρεπε να αποτελούσαν μέρος του μαθήματος εκμάθησης της νεοελληνικής γλώσσας ή της γραμματικής της, δυστυχώς συναντώνται και στο χώρο των σχολικών πρωταθλημάτων, στα οποία έχουν ως φαίνεται εισχωρήσει τα τελευταία χρόνια απαγορευμένες ουσίες.

Έτσι η επίλυση ενός προβλήματος έγκειται στη σταδιακή επίλυση των όσο το δυνατόν μικρότερων υποπροβλημάτων, ώστε τελικά να καταλήξουμε στη συνολική λύση του αρχικού ευρύτερου προβλήματος.

Όπως προκύπτει από σχετικούς ελέγχους, στη χώρα μας το ποσοστό των εφήβων που χρησιμοποιούν εργογόνα βοηθήματα είναι ιδιαίτερα υψηλό.

Αυτή η προσέγγιση ονομάζεται από επάνω προς τα κάτω (top-down).

Αρκεί κάποιος να αναλογιστεί πως στην προεφηβική ηλικία το εν λόγω ποσοστό αγγίζει το 30%, με αποτέλεσμα κυριολεκτικά να εκτιναχθεί στο 70% έως 80% στην εφηβική ηλικία.

Πιο τυπικά, η περιγραφή αυτής της μεθόδου σχεδίασης αλγορίθμων μπορεί να αποδοθεί με τα επόμενα βήματα:

Οι λόγοι που οδηγούν σε αυτό μάλλον πολλοί, με σημαντικότερο ενδεχομένως την "αλλαγή" του τρόπου σκέψης των σημερινών εφήβων που, αντί του πανεπιστημίου, επιλέγουν τη "γρήγορη" άνοδο στο βάθρο, που κατ' αυτούς μεταφράζεται ως κλειδί για την επιτυχία.

1. Δίνεται για επίλυση ένα στιγμιότυπο ενός προβλήματος.

Το υπουργείο Παιδείας, ορμώμενο και από ανοιχτή επιστολή που παρέλαβε από γονείς μαθητών - αθλητών κολύμβησης της χώρας για το ίδιο θέμα, τόνισε μεταξύ άλλων πως κρούσματα ντόπιγκ παρουσιάστηκαν και σε σχολικά πρωταθλήματα.

2. Υποδιαιρείται το στιγμιότυπο του προβλήματος σε υπο-στιγμιότυπα του ίδιου προβλήματος.

Μήπως τελικώς τα "πρότυπα" των εφήβων είναι λανθασμένα;

3. Δίνεται ανεξάρτητη λύση σε κάθε ένα υπο-στιγμιότυπο.

Μήπως θα έπρεπε κάποιος ή κάποιοι να δώσουν στους νέους να καταλάβουν πως ο αθλητισμός είναι λέξη ελληνική σε αντίθεση με το "ντόπιγκ" που εισήχθη από το εξωτερικό;

4. Συνδυάζονται όλες οι μερικές λύσεις που βρέθηκαν για τα υπο-στιγμιότυπα, έτσι ώστε να δοθεί η συνολική λύση του προβλήματος.

Η κατάληξη ενός αιφνιδιαστικού και καθαρά προληπτικού ελέγχου ντόπιγκ σε μαθητικούς αγώνες που διοργανώθηκαν στα Γιάννινα κατάφερε να "αρρωστήσει" αρκετούς από τους συμμετέχοντες εφήβους, οι οποίοι "χτυπήθηκαν" κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή από άγνωστο ιό και δεν προσήλθαν ούτε στον έλεγχο αλλά ούτε και στους αγώνες.

Στη συνέχεια παρουσιάζεται ένας κλασικός αλγόριθμος που ακολουθεί τη φιλοσοφία της μεθόδου Διαίρει και Βασίλευε: η Δυαδική αναζήτηση.

Μήπως τελικώς η πρόληψη από παρόμοιες ουσίες θα πρέπει να ξεκινήσει από το… σπίτι;