Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Απόψεις :: Κοινωνικό ρεπορτάζ

( ζητούν επιστροφή της εγγύησης :: 30/1/2006 21:36:23) 

Ζητούν επιστροφή της εγγύησης Καταδίκη της Τουρκίας από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για Οτζαλάν

Ε. ΕΝΟΡΙΑΚΗ ΖΩΗ ΑΝΤΙΔΟΤΟ ΤΟΥ ΕΥΣΕΒΙΣΜΟΥ

Αίτημα έξι σωματείων ιδιοκτητών φορτηγών διεθνών μεταφορών

Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων καταδίκασε χθες την Τουρκία για τον τρόπο με τον οποίο χειρίστηκε τη δίκη του Κούρδου ηγέτη Αμπντουλάχ Οτζαλάν. Πολλοί νομίζουν ότι η πρόταση της Εκκλησίας για ενοριακή και κοινοβιακή ζωή είναι αυτόματα και πρόταση να αλλάξει κανείς εμφάνιση.

Την παρέμβαση της εισαγγελίας πρωτοδικών Αθηνών, της διεύθυνσης Τελωνείων και του υπουργείου Οικονομικών ζητούν έξι σωματεία ιδιοκτητών φορτηγών διεθνών μεταφορών της Βόρειας Ελλάδας και ένα των Αθηνών, για να εξακριβωθεί τι απέγιναν τα χρήματα που κρατούνται ως εγγύηση από κάθε οδηγό κατά την έκδοση TIR, από το 1991 μέχρι σήμερα.

Το δικαστήριο αποφάσισε ότι η δίκη του Οτζαλάν δεν ήταν δίκαιη καθώς σε ορισμένες ακροαματικές διαδικασίες ήταν παρών στρατοδίκης και επειδή ο Οτζαλάν είχε περιορισμένη πρόσβαση στους δικηγόρους του. Να γίνει ξαφνικά σοβαροφανής, αυστηρός, σκυθρωπός, γεμάτος «ευσέβεια», με πολλούς σταυρούς και κομποσχοίνια που θα αντικαταστήσουν τις ταυτότητες στον καρπό του χεριού.

Τα χρήματα αυτά πρέπει, όπως υποστηρίζουν οι ιδιοκτήτες, να τους επιστραφούν.

Η απόφαση αυτή θεωρητικά υποχρεώνει την Τουρκία να δικάσει εκ νέου τον Οτζαλάν, όμως δεν είναι δεσμευτική. Η Ορθόδοξη πίστη μας διδάσκει το εντελώς αντίθετο.

"Για να εκδώσουμε TIR (έγγραφο ταξιδιού, στο οποίο καταγράφονται τα μεταφερόμενα εμπορεύματα και οι αναλογούντες δασμοί), πληρώνουμε 71,20 ευρώ και από αυτά τα χρήματα κρατάει η IRU (Διεθνής Ένωση Μεταφορών) από τρία μέχρι πέντε ευρώ, ως εγγύηση.

Ο Οτζαλάν καταδικάσθηκε σε θάνατο από τουρκικό δικαστήριο το 1999, αλλά στις 3 Οκτωβρίου το δικαστήριο κρατικής ασφαλείας της Άγκυρας μετέτρεψε την ποινή του σε ισόβια μετά την κατάργηση της θανατικής ποινής τον Αύγουστο. Να δεχτεί κανείς να είναι ενεργό μέλος της ενορίας του σημαίνει να μαθαίνει καθημερινά ένα νέο τρόπο ζωής, όλο και πιο ουσιαστικό, που δεν αρκείται σε τύπους και εξωτερικά σχήματα, αλλά μαθαίνει να ζει με ένα ήθος που τον κάνει να μαθαίνει καθημερινά να ταπεινώνεται, να αντέχει, να υπομένει, να ασκείται στην αγάπη προς όλους και όλα, να ανέχεται και κυρίως να είναι αυστηρός μόνο στον εαυτό του.

Μόλις επιστραφεί το TIR στην Ένωση και διαπιστωθεί ότι έχει σφραγιστεί από όλες τις τελωνειακές αρχές όπως προβλέπεται, τότε το ποσό της εγγύησης επιστρέφεται στο χρήστη του TIR.

Ο Οτζαλάν προσέφυγε στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων κατά της Τουρκίας για μια σειρά αιτιάσεών του όσον αφορά τις συνθήκες σύλληψής του στο Ναϊρόμπι, της απαγωγής του στην Τουρκία, της κράτησής του, της απομόνωσής του και της κακομεταχείρισής του και επίσης για την άδικη δίκη του και την καταδίκη του σε θάνατο. Η πραγματική ευσέβεια είναι χαρά και ελπίδα για τη ζωή με το Θεό και τους άλλους.

Δυστυχώς, τόσα χρόνια δεν έχει δοθεί ποσό επιστροφής σε κανέναν αυτοκινητιστή.

Η Άγκυρα ανακοίνωσε ότι θα ασκήσει έφεση κατά της αποφάσεως.

ΤΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΧΑΣΩ • Η μοναξιά και το περιθώριο περιέχουν την οδύνη της ανθρώπινης πτώσης. • Η κοινοτική ζωή δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την αποφυγή της μοναξιάς. • Ζωντανή έκφραση της κοινοτικής ζωής είναι το κοινόβιο και η ενορία. • Η ενοριακή ζωή δεν είναι απλή ευσέβεια, αλλά εμπειρία αγάπης.

Ζητούμε να μάθουμε πού πήγαν αυτά τα χρήματα", αναφέρει στη "Μ" ο πρόεδρος του σωματείου Γιαννιτσών κ. Απόστολος Κενανίδης.

ΕΧΟΥΝ ΣΗΜΑΣΙΑ ΑΥΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ ΜΟΥ; 1. Περιγράψτε τη ζωή ενός ανθρώπου που ζει στη μοναξιά. 2. Στην αφιέρωση του βιβλίου του Δ. Παπαχρήστου, Το μοναστήρι να'ν'καλά, ο συγγραφέας προτρέπει: «Κι αν άπιστοι αδελφοί, παραμείνατε ορθόδοξοι». Τι εννοεί; Θα δεχόσαστε αυτή την προτροπή; 3. Τι θα σε εμπόδιζε να γίνεις ενεργό μέλος της ενορίας σου; 4. Είναι η κοινοβιακή ζωή πρότυπο κοινοτικής ζωής και γιατί;

Τα σωματεία φορτηγών κατηγορούν και τη διοίκηση της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδας (ΟΦΑΕ), διότι διαχειρίζεται γενικά τα οικονομικά των αυτοκινητιστικών και τα ζητήματα που αφορούν στο TIR.

Επαναλειτουργία των πρακτορείων

Τα επτά σωματεία της Βόρειας Ελλάδας ζητούν επίσης να τους δοθεί η δυνατότητα να επαναλειτουργήσουν ως πρακτορεία έκδοσης TIR. Σήμερα, την ευθύνη της έκδοσης TIR, με εξουσιοδότηση του υπουργείου Οικονομικών, έχει η ΟΦΑΕ, η οποία διαθέτει γραφεία και στη Θεσσαλονίκη. "Η ΟΦΑΕ αποφάσισε να καταργήσει τα πρακτορεία TIR που λειτουργούσαν 25 χρόνια από τα σωματεία σε Γιαννιτσά, Λάρισα και Καβάλα και εξυπηρετούσαν περισσότερα από 1.000 φορτηγά. Έτσι, ένας αυτοκινητιστής από την Λάρισα θα πρέπει να μεταβεί στη Θεσσαλονίκη για να εκδώσει TIR, δηλαδή να κάνει περισσότερα από 300 χιλιόμετρα. Το ίδιο συμβαίνει και για έναν αυτοκινητιστή από την Καβάλα", τονίζει ο κ. Κενανίδης.

Οι ιδιοκτήτες φορτηγών διεθνών μεταφορών της Ελλάδας βαρύνονται με το συνολικό ποσό των 13 εκατ. δολαρίων που πρέπει να καταβάλουν στη Διεθνή Ένωση Μεταφορών για τελωνειακές παραβάσεις που έχουν γίνει από συναδέλφους τους σε ξένες χώρες.

Φ.Κ.