Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αθλητικά :: Κοινωνικό ρεπορτάζ

( νέο πάρκιγκ στο βαρδάρι :: 3/1/2006 19:36:25) 

Δημοπρατείται το Φεβρουάριο από το δήμο Θεσσαλονίκης και θα παραδοθεί σε δύο έτη

ΑΙΧΜΕΣ

3. Η ρομαντική Σχολή των Αθηνών

Νέο πάρκιγκ στο Βαρδάρι

Στις καλένδες

Α. Η ποίηση

Στη δημιουργία ενός πολυώροφου σταθμού αυτοκινήτων, χωρητικότητας περίπου 500 οχημάτων, στην κορεσμένη περιοχή Βαρδαρίου προχωρά ο δήμος Θεσσαλονίκης.

ΠΑΝΑΓΗΣ ΓΑΛΙΑΤΣΑΤΟΣ

Στο χρονικό διάστημα ανάμεσα στο 1830 και το 1880, δηλαδή στα πρώτα πενήντα χρόνια μετά την ελληνική Επανάσταση και την ίδρυση του Ελληνικού Το έργο αναμένεται να δημοπρατηθεί τον ερχόμενο μήνα και να παραδοθεί στη χρήση των Θεσσαλονικέων σε διάστημα περίπου δύο ετών. Το Κυπριακό παραπέμπεται στις καλένδες. Κράτους, η Νεοελληνική Λογοτεχνία διαμορφώνεται, όπως είδαμε, κάτω από την ξένη επίδραση και ειδικότερα κάτω από την επίδραση του γαλλικού ρομαντισμού.

Σύμφωνα με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο Δημοτικών Έργων και Κυκλοφορίας Θεσσαλονίκης Σταμάτη Καραμανλή, ο δήμος έχει λάβει την απαιτούμενη έγκριση από τις αρμόδιες αρχαιολογικές υπηρεσίες για την υλοποίηση του έργου.

Παρά την αισιοδοξία του γενικού γραμματέα του ΟΗΕ Κόφι Ανάν για λύση, ο Ντενκτάς δεν δείχνει διάθεση συναίνεσης και στην Άγκυρα δεν έχουν καταλήξει, αν θέλουν να τον πιέσουν ή όχι. Χαρακτηριστικά της λογοτεχνίας μας αυτή την περίοδο είναι η επιστροφή στο παρελθόν, η μελαγχολία και η απαισιόδοξη διάθεση που ερχόταν πια ως απόηχος του ρομαντισμού της δύσης.

«Αυτή την περίοδο οι υπηρεσίες του δήμου Θεσσαλονίκης συντάσσουν τους όρους της διακήρυξης, ώστε μέσα στο Φεβρουάριο ο διαγωνισμός για την κατασκευή του πάρκιγκ να βγει στον αέρα», ανέφερε ο κ. Καραμανλής, συμπληρώνοντας ότι έως τα τέλη Μαρτίου θα έχει ολοκληρωθεί και η διαδικασία της κατάθεσης των προσφορών από τα ενδιαφερόμενα κοινοπρακτικά σχήματα. Αυτή η εξέλιξη δεν ενοχλεί την νέα πολιτική ηγεσία της Κύπρου, που δεν επείγεται μεν να βάλει την υπογραφή της στο σχέδιο, δεν θα ήθελε όμως να χρεωθεί την αποτυχία των διαπραγματεύσεων.

Οι λογοτέχνες προσπαθούσαν την περίοδο αυτή να τονώσουν το εθνικό φρόνημα του λαού.

Το έργο προβλέπεται να ολοκληρωθεί εντός 18 μηνών από την υπογραφή της σύμβασης με την ανάδοχη κοινοπραξία.

Στη Λευκωσία εκτιμούν πως η διαμάχη ανάμεσα στο κατεστημένο και τον Ερντογάν θα έχει διάρκεια.

Τζ.Μ.Γ. Τέρνερ, «Το μονοπάτι Μορτλέικ», 1826 (Ο κόσμος της ζωγραφικής, εκδ. Πατάκη)

Πέντε ορόφων

Όσο το τοπίο παραμένει θολό κερδίζουν πολύτιμο χρόνο για την υλοποίηση του θεωρούμενου ως "καλύτερου δυνατού σεναρίου" από την ελληνοκυπριακή κοινή γνώμη:

Τη νεοελληνική λογοτεχνία προσδιορίζουν τώρα δύο γενιές Φαναριωτών που εγκατέλειψαν την Πόλη και τις παραδουνάβιες ηγεμονίες για να εγκατασταθούν πρώτα στο Ναύπλιο, αργότερα στην Αθήνα.

Το νέο πάρκιγκ, δυναμικότητας περίπου 480 έως 500 θέσεων, θα διαμορφωθεί σε δημοτικό οικόπεδο συνολικής έκτασης 1.033 τετρ. μ. μεταξύ των οδών Μοναστηρίου, Οδυσσέως, 26ης Οκτωβρίου και πλατείας Δημοκρατίας.

Να υπογραφεί η επίσημη ένταξη της Κύπρου στην Ευρωπαϊκή Ένωση πριν από την αποδοχή οποιασδήποτε λύσης.

Ο Ιακωβάκης Ρίζος-Νερουλός, ο Αλέξανδρος-Ρίζος Ραγκαβής, ο Αλέξανδρος και ο Παναγιώτης Σούτσος, όλοι συγγενείς μεταξύ τους, μετοίκησαν στην Ελλάδα αμέσως μετά την απελευθέρωσή της.

Ο αρχικός σχεδιασμός των τεχνικών υπηρεσιών του δήμου Θεσσαλονίκης προέβλεπε την ανάπτυξη του σταθμού αυτοκινήτων σε επτά ορόφους, δύο υπογείως και πέντε υπεργείως.

Αυτό το σενάριο όμως έχει ένα αγκάθι.

Τελικά, σύμφωνα με τον κ. Καραμανλή, προτιμήθηκε η λύση της διατήρησης μόνο των πέντε υπέργειων ορόφων, ώστε να αποφευχθεί το ενδεχόμενο καθυστερήσεων στην υλοποίηση του έργου, εάν κατά το στάδιο των εκσκαφών ανευρίσκονταν αρχαιότητες.

Η κρίση στο Ιράκ προκαλεί ήδη σοβαρές τριβές ανάμεσα στα παλιά και τα νέα μέλη της Ένωσης, τριβές που μάλλον θα ενταθούν αν ξεκινήσει ο πόλεμος.

Όπως προβλέπεται, στο νέο πάρκιγκ η είσοδος και η έξοδος των οχημάτων θα γίνεται από δύο σημεία, επί των οδών 26ης Οκτωβρίου και Οδυσσέως.

Με την Ανατολική Ευρώπη σε ρόλο "αποδιοπομπαίου τράγου" και το Κυπριακό ανοικτό όμως, όλα είναι ανοικτά σε σχέση με την επικύρωση της διεύρυνσης από τα εθνικά Κοινοβούλια.

ΣΤΟΧΟΣ Η ΕΥΡΕΙΑ ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ

Αυτό ακριβώς φοβάται η Αθήνα, που θα ήθελε λύση το ταχύτερο δυνατόν, χωρίς όμως να χρεωθεί ότι πιέζει τους Κυπρίους να την αποδεχθούν.

Καθιέρωση δημοτικής συγκοινωνίας

Στόχος του δήμου Θεσσαλονίκης, όπως τον έχει προσδιορίσει ο δήμαρχος Βασίλης Παπαγεωργόπουλος, είναι να διαμορφώσει δύο πλέγματα πάρκιγκ ανατολικά και δυτικά του κέντρου και να καθιερώσει στη συνέχεια δημοτική συγκοινωνία για την εξυπηρέτηση όσων επιθυμούν να κινηθούν στο ιστορικό και εμπορικό κέντρο της πόλης.

Ανατολικά οι Θεσσαλονικείς οδηγοί προβλέπεται να εξυπηρετούνται από τα πάρκιγκ του νέου δημαρχείου (πρώην στρατόπεδο Τσιρογιάννη), της ΧΑΝΘ, της ΔΕΘ, του Βελλίδειου και της πλατείας Χημείου και δυτικά από τα πάρκιγκ στο λιμάνι και αυτό που θα κατασκευαστεί στο Βαρδάρι.

Για τη διευκόλυνση των Θεσσαλονικέων που θα θέλουν να κινηθούν στο κέντρο της πόλης θα καθιερωθεί δημοτική συγκοινωνία που θα είναι δωρεάν για το επιβατικό κοινό. Στις δύο γραμμές, οι οποίες θα εξυπηρετούν τη συγκεκριμένη περιοχή, θα δρομολογηθούν οκτώ μικρά λεωφορεία και ένα εφεδρικό, χωρητικότητας 24 έως 32 θέσεων. Όπως σημείωσε ο αντιδήμαρχος Δημοτικών Έργων και Κυκλοφορίας, σε όλα τα λεωφορεία υπάρχει πρόβλεψη για την εξυπηρέτηση ατόμων με κινητικά προβλήματα.