Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

ΒΑΤΙΚΑΝΟ ΣΕ ΠΡΩΤΟ ΕΝΙΚΟ

2.6 Νόμος του Coulomb

Ο Ιούδας Ισκαριώτης δεν αποκαθίσταται

Δεν ξέρουν τι να πούνε στα παιδιά…

Ο νόμος αυτός είναι πειραματικός και προσδιορίζει το μέτρο της ηλεκτρικής δύναμης ανάμεσα σε δύο φορτισμένα, σημειακά σώματα.

Παρά τις περί του αντιθέτου εικασίες, η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία δεν προτίθεται να αποκαταστήσει τον Ιούδα Ισκαριώτη, το όνομα του οποίου έχει γίνει συνώνυμο της προδοσίας για το δυτικό πολιτισμό.

ΜΑΙΡΗ ΚΑΤΣΑΝΟΠΟΥΛΟΥ

Ας υποθέσουμε ότι τα φορτία των δύο σωμάτων είναι q1 και q2 και ότι τα σώματα απέχουν απόσταση r (εικόνα 16).

Οι "Τάιμς" του Λονδίνου έγραψαν την περασμένη εβδομάδα πως ο ιστορικός του Βατικανού Βάλτερ Μπραντμίλερ θέλει να αποκαταστήσει τον Ιούδα με το σκεπτικό ότι με τις πράξεις του "εκπλήρωσε το ρόλο του στο σχέδιο του θεού, εφόσον ο Ιησούς έπρεπε να σταυρωθεί".

Κουίζ: Ποιο μάθημα μισούν οι περισσότεροι μαθητές της Α' Γυμνασίου;

Εικ. 16

Ο ίδιος ο Μπραντμίλερ όμως έσπευσε να διαψεύσει το δημοσίευμα.

Σκέπτεσθε τα Αρχαία Ελληνικά, που λογικά θα φαντάζουν για τα πρωτάκια της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σαν ξένη γλώσσα, ή τη Βιολογία που βλέπουν για πρώτη φορά και προσπαθούν να συλλάβουν με τα μυαλουδάκια τους την πολύπλοκη δομή των κυττάρων;

Θα υποθέσουμε ότι τα φορτία των δυο σωμάτων είναι ομώνυμα (είτε και τα δυο θετικά είτε και τα δυο αρνητικά). Το ενδιαφέρον της καθολικής εκκλησίας για τον Ιούδα έχει κορυφωθεί τους τελευταίους μήνες, εν αναμονή της έκδοσης, την ερχόμενη άνοιξη, του "Ευαγγελίου του Ιούδα", ενός απόκρυφου (μη αυθεντικού) κειμένου για τη ζωή του Ιησού.

Λάθος!

Στην περίπτωση αυτή η δύναμη που ασκεί το καθένα στο άλλο είναι απωστική.

Το αυθεντικό ελληνικό χειρόγραφο του ευαγγελίου του Ιούδα είχε χαθεί, όμως στην Αίγυπτο βρέθηκε μια κοπτική μετάφρασή του, η οποία σήμερα μεταφράζεται από ελβετικό ίδρυμα.

Αν κρίνω από το γκάλοπ που έκανα στους συμμαθητές και στους συνομήλικους φίλους τού μικρού μου, ο εφιάλτης της εβδομάδας, το πιο μισητό βιβλίο στην τσάντα τους, η αγγαρεία με το άλφα κεφαλαίο, είναι τα… Θρησκευτικά.

Να παρατηρήσετε ότι οι δυνάμεις αυτές έχουν σχέση δράσης-αντίδρασης και κατά συνέπεια είναι αντίθετες, πράγμα που σημαίνει ότι έχουν το ίδιο μέτρο και αντίθετη κατεύθυνση.

Ορισμένοι ειδικοί υποστηρίζουν πως η αποκατάσταση του Ιούδα θα βοηθούσε τις σχέσεις του Βατικανού με τον ιουδαϊσμό, αφού οι αντισημίτες συχνά χρησιμοποιούν την ιστορία αυτή, για να καταδικάζουν συλλήβδην τους εβραίους.

Κρατάω στα χέρια μου το βιβλίο των Θρησκευτικών της Α' Γυμνασίου και τείνω να τα δικαιολογήσω (κρυφά) για τη στάση τους.

Από το πείραμα προκύπτει ότι το μέτρο καθεμιάς από αυτές τις δυνάμεις δίνεται από τη συνάρτηση: [pic] όπου: [pic]

Όμως ο Μπραντμίλερ δεν συμφωνεί με αυτήν την άποψη:

Πολλά και επαναλαμβανόμενα λόγια, δυσκολονόητες προτάσεις, στερεότυπες εκφράσεις, ξεπερασμένη οπτική…

Η σταθερά ε0 ονομάζεται επιτρεπτότητα του κενού

"Ο διάλογος μεταξύ της αγίας έδρας και των εβραίων συνεχίζεται σε άλλες βάσεις", τόνισε.

Με δυο λόγια, ένα βαρετό βιβλίο, εκτός τόπου και χρόνου, που αποκλείεται να αγγίξει τα παιδιά του Κυβερνοχώρου.

ΚΑΜΕΡΟΥΝ

Δεν κατορθώνει να τραβήξει το ενδιαφέρον των μαθητών ούτε ως θεολογικό κείμενο, ούτε ως ιστορικό, ενώ δεν διαβάζεται ούτε καν σαν παραμύθι (ίσως να ήταν και αυτή μια προσέγγιση γι' αυτές τις ηλικίες).

Έψησαν φύλαρχο για ένα χωράφι!

"Γιατί δεν καταργείται το μάθημα, όπως συζητήθηκε κάποια στιγμή;", ακούω τους γονείς να ρωτούν ο ένας τον άλλο, όταν συναντώνται στους διαδρόμους των σχολείων.

Η αστυνομία του Καμερούν συνέλαβε περίπου πενήντα χωρικούς με την κατηγορία ότι σκότωσαν και… έψησαν τον τοπικό φύλαρχο.

Εγώ δεν φθάνω έως εκεί, ίσως γιατί τα παιδικά μου βιώματα είναι άρρηκτα και γλυκά δεμένα με την πιο όμορφη θρησκεία του κόσμου.

Ο φύλαρχος Σίμον Βούγκαρ Β' σκοτώθηκε το βράδυ της Πέμπτης, όταν επέστρεψε στο χωριό Κεντζόμ-Κέκου, ένα χρόνο μετά την εκδίωξή του από τους κατοίκους.

Προσπαθώ, όμως, να σκεφθώ πρακτικά και ανταλλάσσω απόψεις με μια άλλη μαμά, καθώς περιμένουμε υπομονετικά να δούμε τον καθηγητή:

Ο φύλαρχος είχε εξοστρακιστεί με την κατηγορία ότι πούλησε τη γη που καλλιεργούσαν οι χωρικοί σε βοσκούς της κοινότητας Φουλάνι.

"Γιατί δεν το διδάσκουν ως Ιστορία των Θρησκειών γενικά, με μια πιο εκτενή παρουσίαση της δικής μας θρησκευτικής παράδοσης";

Οι κάτοικοι διαμαρτύρονταν ότι με την ενέργεια αυτή έπεσε πείνα στο χωριό, όπως είπε ο κυβερνητικός αξιωματούχος Ζιλ Μαρσέλ Τζαγκά, υπεύθυνος για την περιοχή Μεζάμ.

"Γιατί - μια άλλη ιδέα - δεν συνδυάζουν τα διδάγματα της χριστιανικής θρησκείας με τους σύγχρονους προβληματισμούς";

Όταν οι αστυνομικοί έφτασαν στην περιοχή, ειδοποιημένοι από άλλους χωρικούς, βρήκαν το απανθρακωμένο σώμα του Βούγκαρ δίπλα σε ένα λάκκο που είχαν σκάψει οι δράστες για να τον θάψουν.

"Αν θέλουν να παρουσιάσουν την Παλαιά Διαθήκη, γιατί δεν χρησιμοποιούν ως μέσο το πλούσιο οπτικοακουστικό υλικό που διαθέτει η Έβδομη Τέχνη, για να προσελκύσουν το αδιάφορο έως επιφυλακτικό μαθητικό κοινό τους";

Ο γιος του αρχηγού, που τον συνόδευε, ξυλοκοπήθηκε άσχημα και μεταφέρθηκε για νοσηλεία σε τοπικό νοσοκομείο.

Γιατί φοβάμαι - και αυτό μου μεταδίδουν τα παιδιά - ότι όταν η θρησκευτική διδασκαλία γεννά τόσο αρνητικά συναισθήματα, μάλλον πάει τα βλαστάρια μας ένα βήμα πιο μακριά απ' όσο ήδη είναι από την Εκκλησία…. Δεν το θέλουμε αυτό, έτσι δεν είναι;