Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αθλητικά :: Αθλητική είδηση

( 63 κολοσσος 80 πανελληνιος :: 8/1/2006 18:21:34) 

63 ΚΟΛΟΣΣΟΣ 80 ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΕΣ

Το κράτος της Αιγύπτου

ΚΟΛΟΣΣΟΣ Πανταζόπουλος 3 - 0/2 1/5 1 - 18 Τζόνσον 18 3/5 6/12 1/4 2 - 35 Άρσιτς 2 - 1/1 0/1 - - 05 Γκογκίδης 1 1/2 - - - - 05 Παναγιωταράκος 4 - 2/4 - 2 1 18 Ντιφάρες 9 - 3/4 1/1 5 5 31 Νάκιτς - - 0/2 0/2 2 - 12 Σούλης 2 - 1/3 - 1 - 13 Μπράιαντ 15 5/6 5/12 0/1 6 - 35 Τσιάκος 9 7/11 1/2 - 6 - 28 Σύνολο 63 16/24 19/42 3/14 28 6 200

Ο βασιλιάς του σαβουάρ βιβρ

Το κράτος της Αιγύπτου ίδρυσε ο στρατηγός του Αλέξανδρου, Πτολεμαίος.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ Μουλαομέροβιτς 30 1/3 4/5 7/13 1 7 34 Κανταρτζής - - - 0/1 - - 01 Τσαλδάρης 6 - 0/1 2/7 4 3 22 Μασλαρινός 13 1/1 3/3 2/4 - - 18 Σακελαρίου - - - - - - 01 Τόμας 8 - 1/2 2/3 4 4 38 Κοπρίβιτσα 5 - 1/1 1/2 2 - 07 Τσόπης 2 - 1/1 - 4 - 11 Ναντιφέι 7 4/6 0/2 1/1 2 - 27 Λίγγος - - 0/1 - - - 01 Πασχάλης 7 3/4 2/4 - 14 - 30 Τσαμάτος 2 - 1/1 0/1 1 - 12 Σύνολο 80 9/14 13/21 15/32 34 14 200

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ

Η ζωή οργανώθηκε με βάση τα ελληνικά πρότυπα, ενώ στη διοίκηση διατηρήθηκε γενικά το σύστημα των Φαραώ.

ΣΤΟ ΕΙΚΟΣΤΟ έκτο κεφάλαιο του μπεστ σέλερ βιβλίου του για το "σαβουάρ βιβρ", ο Χρήστος Ζαμπούνης ασχολείται με τα ταξίδια.

ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ Απέναντι στη μάζα των αυτοχθόνων (οι Έλληνες) αποτελούσαν ένα σύνολο ομοιογενές ως προς το πολιτισμικό επίπεδο. Ομοιογενές, πρώτα λόγω της γλώσσας, της λεγόμενης «κοινής», που η χρήση της απλώνεται παντού στον κόσμο της Ανατολής κατά τον 3ο αιώνα. Ομοιογενές και ως προς τον τρόπο ζωής που έχει σαν σύμβολο το γυμνάσιο, τόπο συνάντησης, άσκησης, συζήτησης, στο οποίο οφείλουν να ανήκουν όσοι θέλουν να λογίζονται Έλληνες. Γυμνάσια θα βρούμε και στις πιο μικρές πόλεις, ακόμα και στη «χώρα» όπου υπάρχουν στρατιωτικές αποικίες απομονωμένες, οι οποίες ζουν με την αυταπάτη ότι «παριστάνουν την πόλη». Η ένταξη στο γυμνάσιο γίνεται έτσι για ορισμένους ιθαγενείς το σήμα της ανύψωσης τους στη σειρά των κατακτητών. Αλλά ας μην ξεγελιόμαστε· αυτοί για τους οποίους εφευρέθηκε το ρήμα «ελληνίζω» αποτελούν μια μειοψηφία, τόσο για την Αίγυπτο, όσο και στην αυτοκρατορία των Σελευκιδών, ή, ακόμα, στην πολύ ιδιόμορφη επαρχία που είναι η Ιουδαία. Ακόμη θα πρέπει να θυμίσουμε ότι η Βίβλος μεταφράστηκε από τα εβραϊκά στα ελληνικά, για τους Εβραίους της Αλεξάνδρειας. Claude Mosse, Annie Schnapp-Gourbellon, Επίτομη Ιστορία της αρχαίας Ελλάδας, μετ. Λύντιας Στεφάνου, Εκδ. Παπαδήμα, Αθήνα 20023, σσ. 447-448 Τι ήταν το Γυμνάσιο;

Ο λεπτογνώστης των καλών τρόπων και δηλωμένος μοναρχικός επικαλείται πρώτα τη ρήση του Βάρρωνα πως "σε ένα ταξίδι, το πιο μακρύ είναι να διασχίσεις το κατώφλι".

Το κράτος είχε ομοιογενή πληθυσμό και σαφή σύνορα που δε διέτρεχαν κανέναν κίνδυνο.

Ύστερα μπαίνει στο ψητό του θέματος, συστήνοντας αυστηρά στον αναγνώστη:

Μεγάλη πρόοδο σημείωσε η Αλεξάνδρεια, πρωτεύουσα του κράτους.

"Ελέγχουμε ότι το διαβατήριό μας ισχύει!".

Η εξαιρετική της θέση και το ευχάριστο κλίμα της προσέλκυσαν πλήθη ανθρώπων. Η ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΑ αυτή από το σαβουάρ βιβρ αποκρυπτογραφεί πλήρως το πυκνό μυστήριο της έλευσης του Κωνσταντίνου στην Ελλάδα το περασμένο Σαββατοκύριακο. Στο λιμάνι της έφθαναν πολλά πλοία και φόρτωναν σιτάρι. Ο Ζαμπούνης δεν είναι κανένας τυχαίος. Τα αιγυπτιακά υαλικά και αλάβαστρα* ήταν περιζήτητα. Βασιλόφρων με αβρό στυλ, ευχαριστεί στο τέλος του βιβλίου του (λίγο πριν δηλώσει το συγγραφικό του χρέος προς "τον ειδικό σύμβουλο εθιμοτυπίας του Δήμου Αθηναίων κύριο Ντίνο Αντωνέλλο") τους Γλύξμπουργκ για το "παράδειγμά" τους. Η Αίγυπτος τότε είχε και το μονοπώλιο του παπύρου. Εξ ου και οι άνθρωποι συμμορφώθηκαν πλήρως με το γράμμα του πονήματός του σε θέματα ταξιδιωτικών διατυπώσεων.

Ο φάρος της Αλεξάνδρειας ήταν κτισμένος πάνω στο νησάκι Φάρος. Είχε ύψος 120 μ. Την ημέρα φαινόταν ο καπνός και τη νύχτα η φωτιά.

ΙΔΟΥ, ΛΟΙΠΟΝ, η εξήγηση για το θαύμα γενέσεως του κ. "Ντε Γκρέτσια"!

Ονομαστά υπήρξαν τα δημόσια ιδρύματα της πόλης, τα οποία λάμπρυναν με το έργο τους σπουδαίοι επιστήμονες.

Η έλευση του Κωνσταντίνου στην Ελλάδα χωρίς ισχύον διαβατήριο θα απογοήτευε αφόρητα τον κ. Ζαμπούνη και όλους εκείνους που γνωρίζουν ότι, στο τραπέζι, "δεν αλείφουμε μονομιάς το ψωμί με βούτυρο".

Το Μουσείο, στο οποίο φιλοξενούνταν πολλοί πνευματικοί άνθρωποι, αποτέλεσε πραγματική εστία του πολιτισμού. ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΔΙΝΟΥΝ το μέτρο της παρουσίας και της απήχησης του κ. "Ντε Γκρέτσια" και των δικών του στον νέο αιώνα. Μεγάλη φήμη απέκτησε και η Βιβλιοθήκη, η οποία έφθασε να αριθμεί 700.000 βιβλία. Πουλόβερ με την ελληνική σημαία από τη νύφη Μαρί Σαντάλ. Φιλανθρωπικό ίδρυμα "Άννα Μαρία" με λεφτά των Ελλήνων φορολογουμένων. Επισκέψεις στο Τατόι για μνημόσυνο και, όπως εξηγεί επώνυμος φίλος του ταξιδιώτη, "για να το δουν από κοντά τα παιδιά". Μελλοντικά, ο κ. "Ντε Γκρέτσια" θα διακριθεί ως γλάστρα στα εγχώρια κοσμικά τραπέζια - όμως, οικοδέσποινες, προσοχή! Το σαβουάρ βιβρ, κατά Ζαμπούνη, διδάσκει πως "στα επίσημα δείπνα δεν ευχόμεθα ποτέ: "Καλή όρεξη"".