Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αθλητικά :: Αθλητική είδηση

( ικανοποίηση για μακσάντσεφ :: 26/1/2006 20:52:40) 

ΠΑΟΚ

Περιβάλλον επικοινωνίας

Ικανοποίηση για Μακσάντσεφ

Για την επικοινωνία ανθρώπου-μηχανής δημιουργείται ένα περιβάλλον επικοινωνίας που καθορίζει τον τρόπο με τον οποίο προβάλλεται στην οθόνη η εργασία που εκπονεί ο χρήστης, τον τρόπο με τον οποίο ενεργοποιούνται οι λειτουργίες για την επεξεργασία της και τον τρόπο με τον οποίο εμφανίζονται τα μηνύματα προς το χρήστη.

Έχοντας όλους τους παίκτες στη διάθεσή του μόνο τις τελευταίες μέρες, ο Σούλης Μαρκόπουλος (φωτογραφία) προσπαθεί να φτιάξει ένα όσο το δυνατόν πιο αρμονικό σύνολο ενόψει της αυριανής αναμέτρησης με τον Γυμναστικό στη Λάρισα.

Το περιβάλλον αυτό λέγεται διεπαφή χρήστη (user interface) και διευκολύνει την επικοινωνία ανθρώπου-μηχανής για την αξιοποίηση του λογισμικού.

Η παρουσία του Στάνισλαβ Μακσάντσεφ έχει ικανοποιήσει μέχρι στιγμής τον Έλληνα τεχνικό, ο οποίος δήλωνε χθες για τον παίκτη: Επικοινωνία μέσω εντολών "Από ό,τι βλέπω μέχρι στιγμής δείχνει προπονημένος και έτοιμος να προσφέρει. Ο σχεδιασμός ενός περιβάλλοντος επικοινωνίας περιοριζόταν αρχικά στην αναγνώριση λέξεων-κλειδιών, συμβόλων και εντολών (command driven), τις οποίες είτε πληκτρολογούσε ο χρήστης είτε τις ενεργοποιούσε με τη βοήθεια συνδυασμού πλήκτρων. Πιστεύω ότι δένει και με τους υπόλοιπους κάνοντάς τους πιο αποδοτικούς" τονίζει ο Έλληνας τεχνικός που θεωρεί τον Μακσάντσεφ ως ένα "κλασικό 4άρι που μπορεί να σουτάρει καλά από τα 6,25 αλλά και μέσα από την ρακέτα".

Οθόνη στο περιβάλλον του ΛΣ DOS. Για κάθε λειτουργία πληκτρολογείται η αντίστοιχη εντολή.

ΑΠΟ ΕΚΕΙ και πέρα σήμερα θα κριθεί οριστικά η συμμετοχή ή όχι του Βασιλειάδη στο αυριανό παιχνίδι.

Επικοινωνία μέσω έτοιμων καταλόγων επιλογών

Ο αρχηγός του ΠΑΟΚ θα περάσει και πάλι από υπέρηχο και αν δώσει το "οκ" ο γιατρός της ομάδας, Κώστας Σαμαράς, θα συμπεριληφθεί στην αποστολή που αναχωρεί το απόγευμα για τη Λάρισα.

Με την εξέλιξη της τεχνολογίας λογισμικού διευκολύνθηκε στη συνέχεια το έργο του χρήστη με τη βοήθεια έτοιμων καταλόγων που περιελάμβαναν εντολές και ρυθμίσεις, τις οποίες ο χρήστης μπορούσε να επιλέξει είτε με τη βοήθεια συνδυασμού πλήκτρων είτε με το ποντίκι.

Θ.ΧΑΣΤΑΣ

Οθόνη από τον συντάκτη κειμένου "Edit" για DOS. Οι λειτουργίες περιλαμβάνονται κατά ομάδες σε πτυσσόμενους καταλόγους που ανοίγουν με τη βοήθεια των λειτουργικών πλήκτρων F1, F2 …

Επικοινωνία μέσω εικονιδίων και καταλόγων επιλογών Τα τελευταία χρόνια έχουν αναπτυχθεί τα γνωστά γραφικά περιβάλλοντα -π.χ. MacOs, Ms-Windows, OS/2, X-Windows- που βελτίωσαν κατά πολύ τον τρόπο επικοινωνίας με τον υπολογιστή. Οι χειρισμοί του χρήστη κατευθύνονται από εμφανούς σημασίας εικονίδια ή έτοιμες επιλογές σε πτυσσόμενους καταλόγους και ενεργοποιούνται ή επιλέγονται με τη βοήθεια του ποντικιού.

Εικονίδια-εργαλεία, κουμπιά, επεξηγηματικές ενδείξεις που ακολουθούν το δείκτη του ποντικιού και το πάντα πολύτιμο πρόγραμμα βοήθειας… Ο χρήστης διευκολύνεται να ανακαλύψει μόνος του τις βασικές λειτουργίες μιας εφαρμογής, χωρίς να χρειάζεται να ανατρέχει σε εγχειρίδια χρήσης.

Ένας άλλος τρόπος επικοινωνίας ανθρώπου-μηχανής, που αναπτύσσεται συνεχώς στις μέρες μας, στηρίζεται στην αναγνώριση της κίνησης διαφόρων μελών του σώματος. Αυτό το είδος επικοινωνίας χρησιμοποιείται σε εφαρμογές εικονικής πραγματικότητας, απαιτεί όμως ειδικές συσκευές εισόδου-εξόδου οι οποίες κοστίζουν προς το παρόν πολύ ακριβά. Η προσπάθεια για την επικοινωνία ανθρώπου-μηχανής με τη χρήση φωνής περιορίζεται προς το παρόν σε ορισμένες εφαρμογές. Η εξέλιξη αυτής της δυνατότητας αναμένεται να κάνει ακόμα πιο προσιτούς τους υπολογιστές στο πλατύ κοινό.

Για πολλές εφαρμογές κυκλοφορούν προϊόντα λογισμικού από διαφορετικές εταιρείες. Το περιβάλλον τους, όμως, έχει παρόμοιο σχεδιασμό. Έτσι, αν μάθει κάποιος να χρησιμοποιεί ένα συγκεκριμένο λογισμικό, δεν δυσκολεύεται να χρησιμοποιήσει στο μέλλον και κάποιο άλλο αντίστοιχο.