Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Διεθνή :: Παρουσίαση ταινίας

( στην ουρά για "μόναχο" :: 1/2/2006 19:56:55) 

Από σήμερα στις αίθουσες η πολυαναμενόμενη ταινία του Σπίλμπεργκ

3.3.7 Σαρωτής

Στην ουρά για "Μόναχο"

Ο σαρωτής (scanner) είναι μια συσκευή η οποία δίνει τη δυνατότητα δημιουργίας ψηφιακής αναπαράστασης της σελίδας ενός εγγράφου, η οποία μπορεί να περιέχει κείμενο, εικόνες, σχέδια, κ.ά.

ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

Η συσκευή αυτή σαρώνει την επιφάνεια της σελίδας με τη βοήθεια μιας δέσμης φωτός και με τη χρήση ευαίσθητων φωτοκύτταρων δημιουργούνται ηλεκτρικά σήματα τα οποία μεταφέρουν πληροφορίες για τη φωτεινότητα και το χρώμα μικρών τμημάτων της επιφάνειας (στιγμές - dots).

Επιμέλεια ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΕΧΑΓΙΑΣ

Τα σήματα αυτά, με τη βοήθεια κατάλληλου λογισμικού, αποθηκεύονται στον υπολογιστή ως μια ακολουθία δυαδικών ψηφίων.

ΜΟΝΑΧΟ

Έτσι ο σαρωτής ψηφιοποιεί την επιφάνεια που σαρώνει.

Σκηνοθεσία: Στίβεν Σπίλμπεργκ.

Ο αριθμός των στιγμών στις οποίες μπορεί να την χωρίσει ο σαρωτής καθορίζει τη διακριτική ικανότητά του.

Παίζουν: Ματιέ Κασοβίτς, Ντάνιελ Κρεγκ, Μάκλ Λόνσντεϊλ, Έρικ Μπάνα.

Ο σαρωτής δεν διαχωρίζει το κείμενο από τις εικόνες αλλά τα αναπαριστά όλα σαν ψηφιοποιημένη εικόνα.

Επιτέλους, οι θεατές θα διαπιστώσουν ιδίοις όμμασι εάν υπάρχει βάση στις τόσες και τόσες κατηγορίες που εκτοξεύθηκαν εναντίον της ταινίας και παραδόξως είχαν ως σημείο εκκίνησης τους ίδιους τους Ισραηλίτες, για παραποίηση των πραγματικών γεγονότων που διημείφθησαν στους Ολυμπιακούς του 1972.

Έτσι δεν είναι δυνατή η άμεση επεξεργασία του κειμένου που σαρώθηκε.

Ο ειδικός πράκτορας της Μοσάντ, Άβνερ, ηγείται μιας πενταμελούς ομάδας που ταξιδεύει ανά την Ευρώπη, με στόχο να εντοπίσει και να δολοφονήσει δεκατρείς επώνυμους Παλαιστίνιους.

Για το σκοπό αυτό υπάρχουν ειδικά προγράμματα τα οποία μετατρέπουν τις "εικόνες των χαρακτήρων" σε χαρακτήρες (π.χ. ASCII).

Οι τελευταίοι φέρονται να ευθύνονται για το σχεδιασμό της τρομοκρατικής επίθεσης που πραγματοποιήθηκε το Σεπτέμβριο του 1972 στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Μονάχου και είχε ως αποτέλεσμα το χαμό έντεκα αθλητών της ισραηλινής αποστολής.

Τα προγράμματα αυτά ονομάζονται προγράμματα Οπτικής Αναγνώρισης Χαρακτήρων (Optical Character Recognition - OCR).

Στην πορεία θα διαπιστώσει ότι ο κύκλος του αίματος δεν κλείνει ποτέ και ότι η εκδίκηση δεν φέρνει ποτέ ηρεμία ούτε στον εξωτερικό ούτε στον εσωτερικό του κόσμο.

Οι πιο διαδεδομένοι τύποι σαρωτών είναι οι σαρωτές σελίδας ή επίπεδοι (flatbed) και οι σαρωτές χειρός (handheld).

ΚΕΑΝΕ

Σκηνοθεσία: Λοτζ Κέριγκαν. Παίζουν: Αμπιγκέιλ Μπρέσλιν, Ντάμιαν Λιούις, Έιμι Ράιαν.

Ένας άντρας που έχασε πριν από μερικούς μνήμες την εξάχρονη κορούλα του παραπαίει ανάμεσα στον πραγματικό κόσμο και στις εμμονές του. Όλο το φιλμ μοιάζει με πορτρέτο του ήρωά του, με τα συνεχή κοντινά πλάνα να αποτελούν το πιο οργανικό κομμάτι της ταινίας. Συγχρόνως "παίζει" με τους νόμους του σασπένς, καθώς η μικρή Κίρα απάγεται από τον Κιν του τίτλου και ο θεατής προσπαθεί να "ξεκλειδώσει" τις προθέσεις του. Είναι αφοσιωμένος πατέρας ή όχι;

ΔΥΟ ΝΤΟΥΖΙΝΕΣ ΜΠΕΛΑΔΕΣ

Σκηνοθεσία: Άνταμ Σάνκμαν. Παίζουν: Στιβ Μάρτιν, Μπόνι Χαντ, Χίλαρι Νταφ, Γιούτζιν Λέβι.

Ο Τομ Μπέικερ και η σύζυγός του Κέιτ ετοιμάζονται μαζί με τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειάς τους να περάσουν αξέχαστες καλοκαιρινές διακοπές! Παίρνουν λοιπόν τα δώδεκα βλαστάρια τους και πηγαίνουν στη λίμνη Γουινέτκα, όπου βρίσκεται το εξοχικό τους σπίτι. Όμως τα πράγματα δεν έρχονται πάντα όπως τα περιμένουμε: έτσι και η οικογένεια Μπέικερ θα πάρει μέρος σε έναν διαγωνισμό με αντιπάλους τα υπερδραστήρια μέλη της οικογένειας Μέρτο, της οποίας ο "πάτερ φαμίλιας" δεν είναι άλλος από τον Τζίμι, αιώνιο αντίπαλο του Τομ.

ΟΙ ΦΗΜΕΣ ΛΕΝΕ…

Σκηνοθεσία: Ρομπ Ράινερ. Παίζουν: Κέβιν Κόστνερ, Μίνα Σουβάρι, Μαρκ Ράφαλο, Τζένιφερ Άνιστον (φωτογραφία).

Η Σάρα Χάτιγκερ είναι απογοητευμένη από τη ζωή της. Το αγόρι της ζητάει να παντρευτούν και η ίδια συμφωνεί μη γνωρίζοντας αν αυτό πραγματικά θέλει ή… τι ακριβώς επιθυμεί να κάνει στη ζωή της. Η καριέρα της πάει από το κακό στο χειρότερο καθώς το δημοσιογραφικό της δαιμόνιο έχει περιοριστεί στις στήλες αναγγελίας θανάτων των "New York Times". Επιπλέον, η αδελφή της παντρεύεται και η Σάρα καλείται να παρευρεθεί στο γάμο και να περάσει λίγο χρόνο με την οικογένειά της. Η συνεύρεση όμως αυτή είναι, ίσως, το χειρότερο συμβάν στη ζωή της μιας και αποτελεί το μαύρο πρόβατο της οικογένειας και οι σχέσεις της με τους δικούς της είναι κάπως διαταραγμένες. Η συνάντησή της με τον εκατομμυριούχο Μπο Μπάροους τη βοηθάει να δει τους συγγενείς της με άλλο μάτι και να "ξεκλειδώσει" κάποια συναισθήματα που είχε καλά κρυμμένα. Ταράζεται όμως όταν υποψιάζεται ότι ενδεχομένως αποτελεί τον καρπό του έρωτα δύο ανθρώπων, στις ζωές των οποίων βασίστηκε το βιβλίο και η ταινία "Ο πρωτάρης", η οποία είχε προκαλέσει μεγάλη αίσθηση τη δεκαετία του '60.