Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Απόψεις :: Ανεπτυγμένη είδηση-λόγος

( προσφυγή στη διπλωματία :: 15/1/2006 21:32:25) 

"Το Ιράν θα αναπτύξει πυρηνική τεχνολογία ακόμη κι αν παραπεμφθεί στο Συμβούλιο Ασφαλείας", δήλωσε προχθές ο Ιρανός πρόεδρος Μαχμούντ Αχμαντινετζάντ.

«Φρούρια» τα αεροδρόμια

Σκληροί δίσκοι

Το Ιράν επικαλείται τη διπλωματική οδό για την επίλυση των προβλημάτων με τις δυτικές χώρες σχετικά με το πυρηνικό πρόγραμμα

Πρόσθετα μέτρα ασφαλείας από σήμερα υπό τον φόβο τρομοκρατικών επιθέσεων

Οι σκληροί δίσκοι αποτελούν το κυριότερο μέσο αποθήκευσης στους σύγχρονους υπολογιστές.

Προσφυγή στη διπλωματία

ΚΩΣΤΑΣ ΝΤΕΛΕΖΟΣ

Αποτελούνται από δύο η περισσότερους ομοαξονικούς μαγνητικούς δίσκους που περιστρέφονται συνεχώς με την ίδια γωνιακή ταχύτητα σε μικρή απόσταση μεταξύ τους.

Η διπλωματία είναι ο μοναδικός τρόπος επίλυσης του αδιεξόδου που έχει δημιουργηθεί αναφορικά με το πυρηνικό της πρόγραμμα, υποστήριξε χθες η Τεχεράνη, η οποία, ωστόσο, ανέφερε πως δεν θα υποχωρήσει από την απόφασή της να επαναλάβει τις πυρηνικές έρευνες, μετά τη διακοπή για διάστημα μεγαλύτερο των δύο χρόνων, απόφαση που έχει προκαλέσει τις επικρίσεις της διεθνής κοινότητας.

Σε κατάσταση πλήρους ετοιμότητας βρίσκονται όλα τα αεροδρόμια της χώρας και κυρίως τα διεθνή, στα οποία από σήμερα λαμβάνονται και πρόσθετα μέτρα ασφαλείας, εν όψει των πολεμικών επιχειρήσεων στην περιοχή του Ιράκ.

Οι δίσκοι κατασκευάζονται από μεταλλικό ή κεραμικό κράμα, κατά προτίμηση ελαφρύ αλλά ανθεκτικό σε υψηλές θερμοκρασίες.

Την περασμένη εβδομάδα το Ιράν προκάλεσε όταν αφαίρεσε σφραγίδες του ΟΗΕ με στόχο να αποκτήσει πρόσβαση σε εξαρτήματα που καθαρίζουν ουράνιο, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας ή πυρηνικών βομβών.

Η Αστυνομία αναλαμβάνει την 24ωρη επίβλεψη και παρακολούθηση όλων των κοινόχρηστων χώρων, εσωτερικών και εξωτερικών χώρων των αεροδρομίων (φωτό αρχείου)

Η χρήση υλικού ανθεκτικού στη θερμότητα είναι απαραίτητη, καθώς οι σκληροί δίσκοι περιστρέφονται με χιλιάδες στροφές ανά λεπτό, σχεδόν συνεχώς, και επομένως αναπτύσσονται μεγάλες θερμοκρασίες στο εσωτερικό τους.

Η κίνηση αυτή προκάλεσε την αντίδραση των ΗΠΑ και των τριών μεγαλύτερων δυνάμεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δηλαδή της Γαλλίας, της Βρετανίας και της Γερμανίας, οι οποίες τόνισαν πως έχει έρθει η ώρα το Ιράν να παραπεμφθεί στο Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ, το οποίο ενδέχεται να του επιβάλει κυρώσεις. Τα μέτρα αυτά, που αποφάσισε πριν από λίγες ημέρες η Εθνική Επιτροπή Ασφάλειας της Πολιτικής Αεροπορίας (ΕΘΕΑΠΑ), θα μεταβάλουν σε «αστακούς» τα ελληνικά αεροδρόμια και θα κάνουν δύσκολη τη ζωή των επιβατών, καθώς πριν από την επιβίβασή τους στα αεροπλάνα θα περνούν από εξονυχιστικούς ελέγχους.

Στις εξωτερικές επιφάνειες του δίσκου υπάρχει λεία επίστρωση από μαγνητικό υλικό.

«Η διπλωματία είναι η μόνη ξεκάθαρη απάντηση στην τρέχουσα κατάσταση», υποστήριξε χθες ο εκπρόσωπος του ιρανικού υπουργείου Εξωτερικών Χαμίντ Ρέζα Ασέφι και πρόσθεσε πως «δεν υπάρχει νομική βάση για την παραπομπή του Ιράν στο Συμβούλιο Ασφαλείας. Στόχος είναι κυρίως η προστασία των αεροδρομίων και των αεροσκαφών από τρομοκρατικές επιθέσεις.

Οι κεφαλές ανάγνωσης είναι συνήθως για καθένα δίσκο, μια σε κάθε πλευρά.

Αλλά ακόμη και αν αυτό συμβεί, το Ιράν δεν φοβάται».

Στο πλαίσιο αυτό προβλέπεται να γίνονται και ξαφνικές επιθεωρήσεις στους διεθνείς αερολιμένες της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης, του Ηρακλείου, της Ρόδου και της Κέρκυρας.

Για να επιτευχθούν μεγάλες ταχύτητες ανάγνωσης/εγγραφής δεδομένων, οι κεφαλές βρίσκονται σε πολύ μικρή απόσταση από την επιφάνεια.

Ο Ιρανός πρόεδρος Μαχμούντ Αχμαντινετζάντ δήλωσε προχθές πως το Ιράν δεν θα αποκλίνει από την προσπάθειά του να αναπτύξει πυρηνική τεχνολογία σε περίπτωση που παραπεμφθεί στο Συμβούλιο Ασφαλείας.

Ασφάλεια των αεροδρομίων

Οι σκληροί δίσκοι είναι συσκευασμένοι σε κενό αέρα, καθώς το παραμικρό μόριο σκόνης ή άλλης ακαθαρσίας μπορεί να καταστρέψει τον δίσκο.

Σήμερα επρόκειτο να πραγματοποιηθεί συνάντηση στη Βρετανία ανάμεσα σε εκπροσώπους των υπουργείων Εξωτερικών των ΗΠΑ, της Ρωσίας, της Κίνας και των τριών ευρωπαϊκών κρατών, στο πλαίσιο της οποίας θα συζητιόταν το θέμα του Ιράν.

Θα ελέγχεται αυστηρά η είσοδος σε όλους τους ζωτικούς χώρους των αερολιμένων.

Στο σχήμα βλέπουμε μια τυπική διάταξη σκληρού δίσκου που αποτελείται από ομοαξονικούς μαγνητικούς δίσκους.

Σύμφωνα με τον Ασέφι, κατά τη συνάντηση πρέπει να αποφευχθεί να χρησιμοποιηθεί απειλητική γλώσσα κατά της ισλαμικής δημοκρατίας.

Το προσωπικό πριν από την είσοδό του σε ελεγχόμενους χώρους θα περνά υποχρεωτικά από σωματικούς ελέγχους, ενώ θα πρέπει να φέρει αναρτημένη σε εμφανές σημείο ειδική άδεια εισόδου, η οποία θα ελέγχεται από τους αστυνομικούς.

Οι αντίστοιχες τροχιές από κάθε δίσκο, ορίζουν ένα κύλινδρο (cylinder).

«Τα καλύτερα αποτελέσματα σίγουρα θα επιτευχθούν αν καταφύγουμε στις διαπραγματεύσεις και χρησιμοποιήσουμε γλώσσα γεμάτη σεβασμό, παρά τη γλώσσα των απειλών και του εκφοβισμού», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Επίσης, η Αστυνομία πριν από τις πτήσεις θα κάνει ελέγχους και στα πληρώματα των αεροσκαφών, ενώ θα τηρείται μητρώο προσωπικού, το οποίο θα ελέγχεται αυστηρά.

Σε κάθε στιγμή, όλες οι κεφαλές είναι τοποθετημένες στις τροχιές που ανήκουν στον ίδιο κύλινδρο.

Το Ιράν υποστηρίζει πως δεν έχει καμία πρόθεση να κατασκευάσει πυρηνικά όπλα αλλά έχει ξεκάθαρα το δικαίωμα, ως μία από τις χώρες που έχουν υπογράψει τη συνθήκη μη διάδοσης των πυρηνικών, να αναπτύξει πλήρες πυρηνικό πρόγραμμα για ειρηνικούς σκοπούς.

Ακόμα, όλα τα οχήματα θα ερευνώνται εξονυχιστικά πριν εισέλθουν σε ελεγχόμενους χώρους, ενώ θα γίνεται και δεύτερη δειγματοληπτική έρευνα μετά την είσοδό τους στους χώρους αυτούς.

Έτσι η διαδικασία προσπέλασης γίνεται ταχύτερα, καθώς όλες οι κεφαλές λειτουργούν ταυτόχρονα γράφοντας στην ίδια τροχιά, αλλά σε διαφορετικό μαγνητικό δίσκο.

Από σουνιτική οργάνωση

Η Αστυνομία αναλαμβάνει την 24ωρη επίβλεψη και παρακολούθηση όλων των κοινόχρηστων χώρων.

Τα διαδοχικά δεδομένα λοιπόν αποθηκεύονται σε τροχιές διαφορετικών μαγνητικών δίσκων που ανήκουν στον ίδιο κύλινδρο.

Απαγωγή τριών Τούρκων τουριστών

Τέλος, θα φρουρούνται και θα περιπολούνται οι περιοχές συντήρησης, η περίμετρος των αεροδρομίων, οι ηλεκτρικοί υποσταθμοί, τα αεροναυτιλιακά βοηθήματα, οι πύργοι ελέγχου, οι περιοχές καυσίμων και οι τηλεπικοινωνιακοί σταθμοί.

Για την προσπέλαση των δεδομένων στο σκληρό δίσκο, υπάρχει μια μοναδική διεύθυνση για κάθε τομέα, η οποία αποτελείται από τον αριθμό της κεφαλής (δηλαδή τον αριθμό δίσκου), τον αριθμό του κυλίνδρου ή τροχιάς στο δίσκο και τον αριθμό του τομέα μέσα στον κύλινδρο.

Χθες ο Ασέφι επιβεβαίωσε την απαγωγή τριών Τούρκων τουριστών στο νοτιοανατολικό Ιράν, προσθέτοντας πως οι απαγωγείς τους είναι οι ίδιοι που είχαν απαγάγει εννέα Ιρανούς στρατιώτες στα τέλη Δεκεμβρίου.

Προστασία αεροσκαφών

Η χωρητικότητα (capacity) σε Kbytes (KB) ενός σκληρού δίσκου δίνεται από το γινόμενο: σύνολο κεφαλών x αριθμός κυλίνδρων x αριθμός τομέων/κύλινδρο x ΚΒ/τομέα

«Δυστυχώς τρεις Τούρκοι πολίτες απήχθησαν.

Τα αεροσκάφη που θα βρίσκονται στο έδαφος θα φρουρούνται μέρα και νύχτα (με πεζές περιπολίες ή με αστυνομικά οχήματα) μέχρι την αναχώρησή τους.

Τα χαρακτηριστικά αυτά (κεφαλές, κύλινδροι, τομείς) αποτελούν τη γεωμετρία του σκληρού δίσκου.

Το υπουργείο Εξωτερικών κάνει ό,τι είναι δυνατόν για να τους απελευθερώσει και να είναι σε επαφή με την πρεσβεία της Τουρκίας.

Έρευνα θα γίνεται και σε όλα τα αεροπλάνα που θα προέρχονται από την επισκευαστική βάση.

Η σύγχρονη τεχνολογία επιτρέπει την δημιουργία δίσκων με πυκνότερες τροχιές και πιο μικρούς τομείς ανά μονάδα πληροφορίας, άρα μεγαλύτερες χωρητικότητες.

Οι πληροφορίες μας δείχνουν ότι οι τρεις Τούρκοι απήχθηκαν από την ίδια οργάνωση που απήγαγε στρατιώτες μας.

Θα ελέγχονται ακόμη και τα σημεία πρόσβασης των αεροσκαφών στους χώρους αναχωρήσεων.

Ένας δίσκος με 8 κεφαλές, 256 κυλίνδρους και 128 τομείς ανά κύλινδρο έχει 8x256x128=262.144 τομείς και αν ο τομέας έχει 512 bytes, τότε η χωρητικότητά του είναι 134.217.728 bytes ή 128 MB.

Ελπίζουμε πως θα απελευθερωθούν σώοι και αβλαβείς», ανέφερε ο Ασέφι.

Ακόμα, σε όλη τη διάρκεια των πτήσεων (εσωτερικού-εξωτερικού) θα παραμένουν ασφαλισμένες οι πόρτες του πιλοτηρίου και μόνο έπειτα από συνεννόηση με τον πιλότο θα μπορεί κάποιο μέλος του πληρώματος να πάει στο πιλοτήριο.

Πριν από μία εβδομάδα ο Ιρανός υπουργός Εσωτερικών Μουσταφά Πουρ Μοχαμαντί είχε δηλώσει πως η ομάδα που απήγαγε τους εννέα Ιρανούς στρατιώτες στα τέλη Δεκεμβρίου στην παραμεθόριο περιοχή με το Πακιστάν «υποστηρίζεται από τις ΗΠΑ και επηρεάζεται ιδεολογικά από τους Ταλιμπάν».

Έλεγχος ασφαλείας καθαρισμού αεροσκαφών

Όπως είχε μεταδώσει το δορυφορικό δίκτυο Αλ Αραμπίγια, σουνιτική οργάνωση που αποκαλείται Τζουνταλάχ (στρατιώτες του Αλλάχ) απείλησε να σκοτώσει τους Ιρανούς συνοριοφύλακες αν το Ιράν αρνηθεί να απελευθερώσει δεκαέξι από τους συντρόφους τους.

Όλα τα συνεργεία που ασχολούνται με τον καθαρισμό των αεροσκαφών, πριν αναλάβουν έργο θα ελέγχονται εξονυχιστικά.

Πάντως, οι τουρκικές αρχές υποστήριξαν πως οι απαγωγείς των τριών Τούρκων ήταν έμποροι ναρκωτικών που ζητούσαν λύτρα ενός εκατομμυρίου ευρώ για κάθε όμηρο που θα απελευθέρωναν.

Γενική αεροπορία (Μικρά - ιδιωτικά αεροσκάφη)

Θα γίνεται διαχωρισμός των ιδιωτικών πτήσεων από τις εμπορικές. Όταν κρίνεται αναγκαίο οι ιδιωτικές πτήσεις θα αναστέλλονται.

Τέλος, έλεγχοι ασφαλείας θα γίνονται και στις εμπορευματικές μεταφορές, καθώς και στις ταχυδρομικές αποστολές. Από ελέγχους ασφαλείας θα περνούν και οι εταιρικές τροφοδοσίες.

Διπλοί έλεγχοι σε επιβάτες και χειραποσκευές

Οι επιβάτες θα μπορούν να παίρνουν μαζί τους στο αεροσκάφος - σε εφαρμογή και του σχετικού κανονισμού της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορέων (ΙΑΤΑ) - μόνο μία χειραποσκευή διαστάσεων 45cm Χ 35 cm Χ 20 cm. Αυτό το μέτρο θα τηρείται απαρέγκλιτα σε όλα τα δρομολόγια εσωτερικού και εξωτερικού.

Οι έλεγχοι σε επιβάτες και χειραποσκευές θα είναι πλέον διπλοί και θα γίνονται τόσο στη διάρκεια του check in όσο και στις πύλες εξόδου, λίγο πριν από την επιβίβαση στο αεροσκάφος. Τους ελέγχους θα κάνει η Ελληνική Αστυνομία.

Σημειώνεται ότι σε όλα τα μεγάλα αεροδρόμια εγκαταστάθηκαν 21 ειδικά μηχανήματα ανίχνευσης εκρηκτικών (3 από τα μηχανήματα αυτά τοποθετήθηκαν στο Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος της Αθήνας), από τα οποία περνούν πλέον όλες οι αποσκευές.

Στα αεροδρόμια που δεν διαθέτουν επαρκή ηλεκτρονικό έλεγχο αποσκευών, οι επιβάτες πριν από την επιβίβασή τους στο αεροσκάφος θα καλούνται να κάνουν αναγνώριση των αποσκευών τους.

Οι χώροι στους οποίους θα παραδίδονται και θα παραμένουν οι αποσκευές μέχρι τη φόρτωσή τους στο αεροπλάνο θα προστατεύονται συνεχώς. Από τους αξονικούς τομογράφους θα περνά πλέον το 100% των αποσκευών. Η Αστυνομία θα κάνει επιπλέον ελέγχους ταυτοπροσωπίας σε πρόσωπα που η ίδια θα κρίνει ότι είναι απαραίτητο να ελέγξει για δεύτερη φορά.