Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αθλητικά :: Ανεπτυγμένη είδηση-λόγος

( αιχμες για τη διαιτησια αφησε ο σηφακης :: 26/2/2006 21:00:43) 

Συγγνώμη για το επεισόδιο με τους υπευθύνους ασφαλείας του γηπέδου ζήτησε ο Μύρων Σηφάκης.

ΧΑΡΤ: ΕΦΥΓΕ ΞΑΦΝΙΚΑ

Εισαγωγικά στοιχεία

ΑΙΧΜΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΙΤΗΣΙΑ ΑΦΗΣΕ Ο ΣΗΦΑΚΗΣ

Άφησε τα κλειδιά…

Από τις πηγές πληροφόρησης αντλείς τις πληροφορίες που χρειάζεσαι για τα θέματα που σε ενδιαφέρουν.

Μήνυμα προς αγνώστους

Σαν κυνηγημένος έφυγε από την Ελλάδα ο Τζέισον Χαρτ, αναγκάζοντας τον Μακεδονικό να μείνει έως το τέλος της σεζόν με μοναδικό Αμερικανό τον Μπένζαμιν Χαντλόγκτεν. Αναζητώντας ένα στοιχείο από μια πηγή πληροφόρησης μπορεί να οδηγηθείς σε μια άλλη πηγή πληροφόρησης.

Με τη διαιτησία τα είχε μετά το τέλος του παιχνιδιού ο Μύρων Σηφάκης.

Ο σέντερ των νεοφώτιστων έμαθε πρώτος την απόφαση του πρώην συμπαίκτη του με ιδιόχειρο σημείωμά που του άφησε. Χρήσιμο είναι να συγκεντρώνεις στοιχεία από πολλές και διαφορετικές πηγές και να τα διασταυρώνεις.

"Καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη του παιχνιδιού έπαιξε η αποβολή του Πίτσου.

Ο Αμερικανός πλέι μέικερ άφησε τα κλειδιά του σπιτιού που διέμενε κάτω από το… πατάκι, ενώ εγκατέλειψε το αυτοκίνητο που χρησιμοποιούσε έξω από το αεροδρόμιο «Μακεδονία». Για παράδειγμα, ας πούμε ότι αναζητείς πληροφορίες για τις προοπτικές του επαγγέλματος του πολιτικού μηχανικού.

Μέχρι εκείνο το σημείο ελέγχαμε το παιχνίδι" είπε ο τεχνικός του ΟΦΗ κι αφού ζήτησε συγγνώμη για το διαπληκτισμό του με κάποιους από τους υπεύθυνους του γηπέδου τη στιγμή της αποβολής, έστειλε μήνυμα προς άγνωστος αποδέκτες:

Το βρήκε συνεργάτης της διοίκησης αργά το μεσημέρι και τελευταίο ενθύμιο από τον Χαρτ κλήση για παράνομο παρκάρισμα.

Καλό είναι να αναζητήσεις πληροφορίες όχι από μία αλλά από πολλές πηγές, ώστε να μπορείς να τις συγκρίνεις μεταξύ τους, να τις συνεκτιμήσεις και να τις αξιολογήσεις.

Όσο και αν προσπαθούν ορισμένοι να πετύχουν το στόχο που έχουν βάλει, τους λέω ότι δεν θα τα καταφέρουν.

Τα κλειδιά του αυτοκινήτου ήταν σε ντουλαπάκι.

Σκόπιμο είναι λοιπόν να αναζητήσεις στοιχεία για την απασχόληση των μηχανικών από μια επίσημη πηγή (ας πούμε από τον Οδηγό Επαγγελμάτων ή τον Οδηγό Σπουδών), να αναζητήσεις έρευνες σχετικά με τις τάσεις στην αγορά εργασίας, να ρωτήσεις κάποιους επαγγελματίες πολιτικούς μηχανικούς κτλ.

Μετά από αυτό το παιχνίδι, ήμαστε πιο ενωμένοι. Γιατί έφυγε;

Ποιες, όμως, μπορούν να είναι οι πηγές από τις οποίες μπορεί να αντλήσει κάποιος πληροφορίες;

Ο ΟΦΗ δεν πρόκειται να υποβιβαστεί. «Ήταν πολύ ευάλωτος χαρακτήρας.

Πληροφορίες μπορούμε γενικά να αντλήσουμε από:

Γι' αυτό να είναι βέβαιοι οι φίλαθλοί μας". Κάτι συνέβη μετά την ήττα από τον Πανιώνιο.

α. Πρόσωπα

Ο Γιώργος Δώνης χαρακτήρισε δίκαιη τη νίκη της ομάδας του και παραδέχθηκε ότι σημείο-κλειδί στο παιχνίδι ήταν η αποβολή του Πίτσου: Έχει και παιδί λίγων ημερών στις Ηνωμένες Πολιτείες», ήταν η μοναδική εξήγηση που έδωσε Έλληνας φίλος του.

β. Πληροφοριακούς οδηγούς διαφόρων ειδών

"Αντιμετωπίσαμε μία δυνατή ομάδα.

Οι έντονες παρατηρήσεις του Σβι Σερφ προς το πρόσωπό του φαίνεται ότι ήταν, πάντως, η καθοριστική αφορμή.

γ. Υπηρεσίες ή διάφορους φορείς.

Δημιουργήσαμε κάποιες φάσεις στο πρώτο ημίχρονο και στο δεύτερο μετά την αποβολή.

Παραθέτουμε, ενδεικτικά, τις πιο συνηθισμένες πηγές από τις οποίες μπορείς να αντλήσεις πληροφορίες για θέματα σπουδών και εργασίας.

Με την εικόνα που είχε το παιχνίδι σε ολόκληρο το 90λεπτο, η νίκη μας ήταν δίκαιη, έστω και αν ήρθε στα τελευταία λεπτά".

α. Πρόσωπα που μπορούν να σε πληροφορήσουν: φίλοι, συγγενείς, καθηγητές και διευθυντές σχολείων, καθηγητές Σ.Ε.Π, σύμβουλοι επαγγελματικού προσανατολισμού, επαγγελματίες διαφόρων ειδικοτήτων κ.ά. β. Πληροφοριακό υλικό: τέτοιο υλικό μπορεί να είναι σχολικές ή ιδιωτικές εκδόσεις Σ.Ε.Π και διάφοροι πληροφοριακοί οδηγοί (π.χ. οδηγοί επαγγελμάτων, οδηγοί σπουδών), εφημερίδες, περιοδικά, διαφημιστικά φυλλάδια, ενημερωτικά έντυπα, εκδόσεις με στατιστικά στοιχεία για την εκπαίδευση και την απασχόληση. Επίσης, μπορεί να υπάρχουν αντίστοιχα στοιχεία σε ηλεκτρονική μορφή όπως cd-rom, πληροφορίες ή οδηγοί σπουδών που παρέχονται σε ηλεκτρονικές διευθύνσεις ή άλλο πληροφοριακό υλικό σε οπτικο-ακουστική μορφή. γ. Υπηρεσίες ή διάφοροι φορείς: Ενδεικτικά αναφέρουμε: • Εκπαιδευτικά ιδρύματα: Εκπαιδευτικές μονάδες όλων των βαθμίδων, δημόσιες ή ιδιωτικές. • Γραφεία Διασύνδεσης: Σε ορισμένα πανεπιστήμια λειτουργούν τέτοια κέντρα με σκοπό να πληροφορούν τους σπουδαστές ή άλλους ενδιαφερόμενους για θέματα σπουδών και απασχόλησης. Με τα Γραφεία αυτά μπορεί κανείς να επικοινωνήσει προσωπικά ή να επισκεφθεί την ηλεκτρονική τους διεύθυνση. • Δημόσιες Υπηρεσίες, Υπουργεία, Τοπική Αυτοδιοίκηση: ΥΠ.Ε.Π.Θ., Ο.Α.Ε.Δ., Υπουργείο Πολιτισμού, Γραφεία και Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κτλ. • ΚΕ.ΣΥ.Π, ΓΡΑ.Σ.Ε.Π., Εθνικό Κέντρο Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΕΚΕΠ), Πρότυπο Κέντρο Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Απασχόλησης Νέων του Ο.Α.Ε.Δ. κτλ.: στα Κέντρα αυτά παρέχονται -σε έντυπη και ηλεκτρονική ή οπτικοακουστική μορφή- πληροφορίες για σπουδές και επαγγέλματα. Επίσης, πληροφορίες μπορείς να πάρεις και από τα ίδια τα στελέχη των κέντρων αυτών. • Κέντρα Ερευνών ή Πληροφόρησης, π.χ. Κέντρο Ερευνών και Μελετών, Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών, Εθνικό Ινστιτούτο Εργασίας, Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών (Ε.Ι.Ν), Κέντρο Μελετών και Τεκμηρίωσης της ΟΛΜΕ κτλ. • Εθνικό Τυπογραφείο: αναζήτηση νομοθεσίας σε ΦΕΚ (Φύλλα Εφημερίδας της Κυβέρνησης) • Οργανισμοί Υποτροφιών, Ιδρύματα, Πρεσβείες ξένων χωρών, π.χ. Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ), Γαλλικό Ινστιτούτο, Βρετανικό Συμβούλιο, Ελληνοαμερικανική Ένωση κτλ. • Βιβλιοθήκες, π.χ. Εθνική Βιβλιοθήκη, Βιβλιοθήκη Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, βιβλιοθήκες πανεπιστημίων, σχολικές βιβλιοθήκες, βιβλιοθήκες Δήμων ή πολιτιστικών κέντρων κ.ά. • Γενική Γραμματεία Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας της Ελλάδας (ΕΣΥΕ): παρέχει στατιστικά στοιχεία σχετικά με τον πληθυσμό της χώρας, την απασχόληση, την εκπαίδευση κτλ. Στατιστικά στοιχεία παρέχουν και άλλοι φορείς, δημόσιοι ή ιδιωτικοί. • Γραφεία Ενημέρωσης Πολιτών, π.χ. Γραφείο Ενημέρωσης του Πολίτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης (info-points Europe), Γραφείο Ενημέρωσης Πολίτη κ.ά. • Επαγγελματικές, συνδικαλιστικές ενώσεις, σύλλογοι και σωματεία: Γ.Σ.Ε.Ε, ΑΔΕΔΥ, ΟΛΜΕ, Οικονομικό Επιμελητήριο, Τεχνικό Επιμελητήριο κτλ. • Πληροφόρηση για άτομα με αναπηρίες: Γραφείο Σ.Ε.Π. για ΑΜΕΑ (Παιδαγωγικό Ινστιτούτο), Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής ΥΠ.ΕΠ.Θ., σύλλογοι ή σωματεία ατόμων με αναπηρίες, Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρίες Ε.Σ.Α.Ε.Α.

Άλλωστε, πληροφορίες μπορείς να παρέχεις και εσύ, αν με συστηματικό τρόπο ερευνήσεις ένα θέμα. Για παράδειγμα, αν ερευνήσεις μέσω ενός ερωτηματολογίου τις δραστηριότητες με τις οποίες ασχολούνται οι μαθητές του σχολείου σου στον ελεύθερο χρόνο τους, μπορείς να παρέχεις αντίστοιχες πληροφορίες που να ενδιαφέρουν άμεσα τους γονείς των μαθητών, τους εκπαιδευτικούς, τους ίδιους τους μαθητές, την τοπική αυτοδιοίκηση, την ευρύτερη κοινότητα κτλ.

Το διαδίκτυο (internet) μπορεί να σου προσφέρει χρήσιμες πληροφορίες με έναν εύκολο και άμεσο τρόπο. Βέβαια, δεν έχουν ακόμη όλοι οι μαθητές πρόσβαση στις ηλεκτρονικές πληροφορίες από το σπίτι τους. Είναι θετικό, όμως, το ότι σήμερα όλα τα σχολεία διαθέτουν Η/Υ και στο πλαίσιο του μαθήματος της πληροφορικής οι μαθητές θα έχουν ίσως την ευκαιρία να αναζητήσουν κάποια πληροφορία που τους αφορά. Προκειμένου να μη χάνεις όμως πολύτιμο χρόνο και να μην πελαγώνεις με την πλοήγηση στο διαδίκτυο αναζητώντας κάποια πληροφορία, είναι απαραίτητο να έχεις επιλέξει με πολλή προσοχή τις διευθύνσεις που θα επισκεφτείς και να έχεις συγκεκριμένα ερωτήματα -θέματα προς διερεύνηση.