Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αστυνομικά :: Παρουσίαση θεατρικής παράστασης

( η ιλιάδα στα σχολεία με το κθβε :: 19/1/2006 19:01:41) 

Το πρόγραμμα παρουσιάζεται μέσα στις τάξεις των σχολείων, με στόχο ένα κείμενο ακαδημαϊκό να ζωντανέψει με τρόπο άμεσο και βιωματικό για τους μαθητές.

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ - ΑΣΚΗΣΕΙΣ - ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ

Η Ιλιάδα στα σχολεία με το ΚΘΒΕ

1. Πολλοί από τους μελετητές της ιστορίας της Βιολογίας ισχυρίζονται ότι χωρίς τη θεωρία της φυσικής επιλογής η Βιολογία θα ήταν μια στείρα περιγραφή φυτικών και ζωικών οργανισμών.

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα "Ιλιάδος Ίχνευσις" για τους μαθητές γυμνασίου αρχίζει στις 2 Φεβρουαρίου

Συμφωνείτε με την άποψη αυτή;

Πέντε θεματικές ενότητες από την Ιλιάδα του Ομήρου, σε μετάφραση Νίκου Καζαντζάκη και Ι. Θ. Κακριδή, πλαισιώνουν το πολιτιστικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα "Ιλιάδος Ίχνευσις" του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, που αφορά την α', β' και γ' γυμνασίου και θα αρχίσει από τις 2 Φεβρουαρίου.

Αν ναι, να αναφέρετε διεξοδικά τα επιχειρήματά σας.

Οι ενότητες παρουσιάζονται θεατροποιημένες και στόχος είναι ένα κείμενο ακαδημαϊκό πλέον στις μέρες μας να ζωντανέψει με τρόπο άμεσο και βιωματικό για τους μαθητές.

2. Ένας συμμαθητής σας παρομοίωσε την εξέλιξη των οργανισμών με ένα ποδήλατο το οποίο, για να ισορροπεί, πρέπει να βρίσκεται σε συνεχή κίνηση (μεταβολή).

Ειδικότερα παρουσιάζονται από την Ιλιάδα τα αποσπάσματα από την περιγραφή μάχης (ραψωδία Ε), το λόγο του Πριάμου προς τον Αχιλλέα (ραψωδία Σ), την κατασκευή των όπλων του Αχιλλέα (ραψωδία Σ) και τη σκηνή Έκτορα-Ανδρομάχης (ραψωδία Ζ).

Είναι βάσιμη αυτή η αναλογία;

Σε ένα παράλληλο σενάριο ερμηνεύονται αποσπάσματα από τα έργα "Κα Μαργαρίτα" του Ρομπέρτο Ατάιντε, "Ειρήνη" του Αριστοφάνη και "Οι γάμοι και το καλοκαίρι" του Αλμπέρ Καμί.

Να αναπτύξετε τις απόψεις σας.

Το πρόγραμμα παρουσιάζεται μέσα στις τάξεις των σχολείων, χωρίς να απαιτείται η παραμικρή αλλαγή στη διάταξη της αίθουσας, και διαρκεί 35-40 λεπτά.

3. Να αναφέρετε παραδείγματα από την καθημερινή κουβέντα στα οποία φαίνεται να επιβιώνει η θεωρία του Λαμάρκ.

Ο θίασος αποτελείται από τρεις ή περισσότερους ηθοποιούς, ενώ τόσο στην αρχή του προγράμματος όσο και κατά τη διάρκειά του διανέμεται έντυπο υλικό, το οποίο διευκολύνει τους μαθητές να παρακολουθήσουν το δρώμενο και να συμμετάσχουν σε αυτό. 4. Ποια είναι η μονάδα επί της οποίας δρα η εξέλιξη; Στο τέλος υπάρχει η δυνατότητα συζήτησης και απαντήσεων σε τυχόν απορίες των μαθητών. Αιτιολογήστε την απάντησή σας.

Η σκηνοθετική επιμέλεια και η επιλογή των κειμένων ανήκουν στον Νίκο Βουδούρη, η επιμέλεια των κειμένων στην Ανέτα Λιάπτση, ενώ τους ρόλους ερμηνεύουν οι Ρούλα Παντελίδου, Στέλλα Σμουλιώτη και Λευτέρης Τεκτονίδης. 5. Μερικοί υποστηρίζουν ότι η θεωρία της φυσικής επιλογής δεν είναι ορθή, καθώς δεν μπορεί να εξηγήσει πώς στον ανθρώπινο πληθυσμό παραμένουν γονίδια που δεν έχουν επωφελή δράση ή είναι άχρηστα.

Τηλέφωνο επικοινωνίας για κρατήσεις και πληροφορίες 2310 589101 (Διονύσης Καλαϊτζής).

Πιστεύετε ότι το επιχείρημα αυτό είναι βάσιμο;

Ε.Σ.

Να αναπτύξετε τις απόψεις σας.

6. Είναι πιθανόν ένας οργανισμός να προσαρμοστεί τόσο πολύ στο περιβάλλον του, ώστε να μην εξελίσσεται πλέον;

7. Να συγκρίνετε τη θεωρία του Λαμάρκ με αυτήν του Δαρβίνου. Πώς θα εξηγούσατε το παράδειγμα του βιομηχανικού μελανισμού με τη μία και πώς με την άλλη θεωρία;

8. Ποια ήταν τα αδύνατα σημεία της θεωρίας του Δαρβίνου, όπως αυτή διατυπώθηκε στην πρώτη εκδοχή της; Πώς ενισχύθηκαν στη συνθετική θεωρία;

9. Πώς είναι προτιμότερο κατά την άποψή σας να προχωρεί η εξέλιξη, με πολλές μικρές μεταβολές στους υπάρχοντες οργανισμούς ή με λίγες μεγάλες; Να αιτιολογήσετε την απάντησή σας.

10. Για ποιο λόγο οι μεταλλάξεις δεν μπορούν να κατευθύνουν από μόνες τους την εξελικτική πορεία;

11. Έχει διαπιστωθεί ότι πολλά έντομα έχουν αναπτύξει ανθεκτικότητα στα εντομοκτόνα όπως το DDT. Να εξηγήσετε το μηχανισμό απόκτησης αυτής της ανθεκτικότητας σύμφωνα με τη θεωρία του Λαμάρκ και τη θεωρία του Δαρβίνου.