Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Άρθρα :: Σύντομη είδηση

( τα καλάσνικοφ επαναφέρουν το θέμα του ασύλου στο αριστοτέλειο ) 

Τα καλάσνικοφ επαναφέρουν το θέμα του ασύλου στο Αριστοτέλειο "Εγώ, ο Θεός και η μηχανή"

11.2. Οδηγούμενος από γεγονότα προγραμματισμός

Σύσκεψη με θέμα το πανεπιστημιακό άσυλο πρόκειται να πραγματοποιηθεί την ερχόμενη Τετάρτη στο γραφείο του προϊσταμένου της εισαγγελίας εφετών της Θεσσαλονίκης, Δημητρίου Σιδέρη, μεταξύ εκπροσώπων της πρυτανείας, των φοιτητικών οργανώσεων, καθώς και εκπροσώπων της αστυνομίας και του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος (ΣΔΟΕ).

Ο Έλληνας τού Παρίσι - Ντακάρ μιλάει στα "ΝΕΑ"

Ο οδηγούμενος από γεγονότα προγραμματισμός (event-driven prog ramming) είναι μια μεθοδολογία προγραμματισμού που μας επιτρέπει, σε συνδυασμό με τον αντικειμενοστραφή προγραμματισμό, να εκμεταλλευτούμε τα πλεονεκτήματα των σύγχρονων περιβαλλόντων εργασίας.

Η σύσκεψη θα γίνει κατόπιν πρωτοβουλίας του κ. Σιδέρη, με αφορμή το επεισόδιο που προκλήθηκε προχθές από κουκουλοφόρους οι οποίοι εισέβαλλαν στο χώρο του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης όπου επιτέθηκαν εναντίον δύο ατόμων -που κατείχαν λαθραία CD- με καλάσνικοφ.

ΠΡΟΚΟΠΗΣ ΓΙΟΓΙΑΚΑΣ

Για να μπορέσουμε να κατανοήσουμε καλύτερα τα πλεονεκτήματα του οδηγούμενου από γεγονότα προγραμματισμού, θα κάνουμε πρώτα μια σύγκρισή του με το δομημένο προγραμματισμό, που αποτελεί την παραδοσιακή μορφή προγραμματισμού.

Συγκεκριμένα, η επίθεση είχε γίνει λίγο μετά τις τρεις τα ξημερώματα, όταν τρία άτομα, πιθανόν Αλβανοί, που είχαν τα πρόσωπά τους καλυμμένα με κουκούλες, πήγαν στο χώρο της Θεολογικής Σχολής και επιτέθηκαν σε δύο νεαρούς οι οποίοι φύλαγαν διάφορα CD και κασέτες, όλα λαθραία.

"Είναι ένα απίστευτο συναίσθημα που δεν περιγράφεται με λόγια. Είσαι εσύ, ο Θεός και η μηχανή στη μέση τού πουθενά… Υπήρξαν στιγμές που έβαλα τα κλάματα από τη συγκίνηση!".

Ένα εξωτερικό μήνυμα είναι δυνατό να προκαλέσει περισσότερα του ενός γεγονότων στην εφαρμογή.

Μάλιστα, τα θύματα για να γλυτώσουν κατέφυγαν στο θυρωρείο του ΑΠΘ. Ο Βασίλης Ορφανός, ο Έλληνας πρωταθλητής στο Enduro (αγώνες μοτοσυκλέτας εκτός δρόμου) μιλάει στα "ΝΕΑ" για την προσπάθεια που καταβάλλει να διατηρηθεί στην πρώτη θέση της κατηγορίας του, στο πιο διάσημο για τη σκληρότητά του Ράλι του κόσμου, το Παρίσι - Ντακάρ.

Σε μια εφαρμογή που έχει αναπτυχθεί με τη φιλοσοφία του δομημένου προγραμματισμού, η εκτέλεσή της ξεκινά από την αρχική εντολή του προγράμματος και η ροή εκτέλεσής της είναι καθορισμένη από τις διαδικασίες και τις συναρτήσεις που περιλαμβάνει το πρόγραμμα. Το ζητούμενο, όμως, είναι ότι ανοίγει και πάλι η συζήτηση και ο προβληματισμός για τη διατήρηση ή την άρση του πανεπιστημιακού ασύλου. Χθες, ήταν μια πολύ δύσκολη ημέρα για τον 30χρονο πρωταθλητή. Σύμφωνα με τα παραπάνω το δομικό στοιχείο του προγράμματος αποτελούν οι διαδικασίες και οι συναρτήσεις. Ύστερα από περίπου 10 ώρες πάνω στη σέλα της μηχανής του, διένυσε μια ιδιαίτερα απαιτητική διαδρομή 600 χιλιομέτρων, όμως όπως λέει, αναγκάστηκε να σταματήσει δύο φορές, για να επισκευάσει το σταντ της μηχανής του. Σε όλη τη διάρκεια της εκτέλεση της εφαρμογής, το πρόγραμμα διατηρεί τον έλεγχό της, ενώ στο χρήστη έχει ανατεθεί δευτερεύων ρόλος και απλά πληκτρολογεί κάποια δεδομένα, όταν το πρόγραμμα το απαιτεί.

"Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να τερματίσω τρίτος. Αντίθετα με τον οδηγούμενο από γεγονότα προγραμματισμό, ο χρήστης με την έναρξη της εκτέλεσης της εφαρμογής αποκτά τον έλεγχό της και αποφασίζει, χρησιμοποιώντας το πληκτρολόγιο ή το ποντίκι, ποιο τμήμα του προγράμματος θα εκτελεστεί. Εξακολουθώ να παραμένω στην πρώτη θέση της κατηγορίας μου, όμως τώρα, ο χρόνος που προηγούμαι έχει μειωθεί από τα 41 λεπτά στα 20 δεύτερα", εξηγεί. Κάθε ενέργεια του χρήστη δημιουργεί μηνύματα με τη μορφή γεγονότων, τα οποία αντιλαμβάνεται το πρόγραμμα και ανταποκρίνεται σε αυτά. "Είχαν εγκλωβιστεί πέτρες στο ελατήριο του σταντ και το εμπόδιζαν να κλείσει.

Γεγονός (event) είναι μια ενέργεια που αναγνωρίζεται από την εφαρμογή, και συγκεκριμένα από τα αντικείμενά της, και την αναγκάζει να ανταποκριθεί.

Ήθελα μόνο 10 χιλιόμετρα για να τερματίσω και αγχώθηκα πολύ με το πρόβλημα που δημιουργήθηκε".

Η πρόκληση ενός γεγονότος μπορεί να γίνει είτε από το χρήστη με τη χρήση του πληκτρολόγιου ή του ποντικιού, είτε από το σύστημα.

"Έπεσα σε βράχο"

Παραδείγματα γεγονότων που προκαλούνται από το χρήστη είναι το πάτημα κάποιου πλήκτρου εντολής, η επιλογή ενός στοιχείου μίας λίστας, η πληκτρολόγηση κάποιων χαρακτήρων σε ένα πλαίσιο κειμένου, η επιλογή ενός αντικειμένου μενού επιλογών κ.λπ. Περιγράφοντας την πιο δύσκολη στιγμή που έζησε - μέχρι στιγμής - στον αγώνα, το μυαλό του γυρνάει δέκα ημέρες πίσω. Ως γεγονότα που προκαλούνται από το σύστημα μπορούμε να αναφέρουμε την αποστολή μηνυμάτων από το ρολόι του υπολογιστή ή από άλλες εφαρμογές και ο τερματισμός του συστήματος. "Έτρεχα σε μια δύσκολη ειδική διαδρομή 600 χιλιομέτρων, από τη Λιβύη έως την Αίγυπτο. Τα 400 χιλιόμετρα ήταν γεμάτα πέτρες. Ξαφνικά, με προσπερνάει ένα αυτοκίνητο και σηκώθηκε πολλή σκόνη. Έκοψα ταχύτητα γιατί δεν έβλεπα τίποτα, και έπεσα πάνω σε έναν βράχο", λέει.

"Από τη σύγκρουση έσπασε η βάση του τιμονιού της μηχανής και αναγκάστηκα να κάνω τα υπόλοιπα 300 χιλιόμετρα με μία βίδα, που κρατούσε το τιμόνι. Αν συνέβαινε κάτι σε αυτή τη διαδρομή, θα είχα σίγουρα σκοτωθεί", συμπληρώνει ο Βασίλης Ορφανός, που κατέχει την 36η θέση στη γενική κατάταξη.

Στην ελληνική αποστολή συμμετέχει ακόμη ο 42χρονος Λουκάς Γιαννακούλης, πατέρας τριών παιδιών, ο οποίος τρέχει για πρώτη φορά στη ζωή του σε αγώνα!

Έως τώρα, είναι πέμπτος στην κατηγορία του (και 75ος στη γενική κατάταξη), ενώ το τρίτο μέλος της ομάδας είναι ο γιατρός Γιάννης Αρεάλης, που ακολουθεί τους μοτοσυκλετιστές πάνω σε ένα τζιπ, έτοιμος να προσφέρει τις υπηρεσίες του.

Ο Βασίλης Ορφανός και ο Λουκάς Γιαννακούλης τρέχουν στην κατηγορία Super Production 250 έως 400 c.c. δύο Honda XR 400. Στην κατηγορία αυτή υπάρχουν 15 συμμετοχές και οι μηχανές δεν έχουν καμία σχέση με αυτές του εμπορίου. Αυτές συμμετέχουν στην κατηγορία Production, ενώ υπάρχουν και ειδικές κατασκευές, όπου ο κάθε αγωνιζόμενος φτιάχνει ό,τι θέλει.

Τις μηχανές, μαζί με την υποστήριξη (δηλαδή τους μηχανικούς), τις έχουν νοικιάσει από γαλλική ομάδα, αφού, όπως λέει ο Βασίλης Ορφανός, οι απαιτήσεις είναι πλέον τόσες πολλές, που δεν μπορείς να σταθείς μόνος σου.

Μέχρι στιγμής, σύμφωνα με τον ίδιο, τα έξοδα και για τους δύο αναβάτες κυμαίνονται από 150 έως 200 χιλιάδες ευρώ, γι' αυτό δεν θα μπορούσαν να τα καταφέρουν χωρίς την υποστήριξη των χορηγών.

Οι δύο Έλληνες δεν είναι οι μοναδικοί που έλαβαν μέρος σε αυτόν τον διάσημο αγώνα, που φέτος κλείνει 24 χρόνια. Ο πρώτος, ήταν ο Θανάσης Χούντρας, διευθυντής του περιοδικού "0-300", που έτρεξε μόνος του στο Παρίσι - Ντακάρ, το 1997. Όμως δεν πρόλαβε να δει τη σημαία του τερματισμού, αφού από λάθος εκτίμηση έπεσε μέσα σε έναν ξεροπόταμο και έσπασε το πόδι του. "Την τρίτη ημέρα του αγώνα και ενώ ανέβαινα συνεχώς στην κατάταξη, στην προσπάθειά μου να προσπεράσω τον προπορευόμενο αναβάτη δεν υπολόγισα καλά τα σημεία, εξ αιτίας της σκόνης που είχε σηκωθεί και έπεσα σε ξεροπόταμο. Εκεί, σταμάτησε για μένα ο αγώνας", λέει.

"Απαιτεί στρατηγική"

"Το Ντακάρ δεν είναι ένας συμβατικός αγώνας", λέει ο Θανάσης Χούντρας. "Είναι ένα παιχνίδι του μυαλού, που απαιτεί στρατηγική, αφού πρέπει να συνδυάσεις την προσωπική σου αντοχή και έναν σωστό ρυθμό. Όχι πολύ αργό, για να μην οδηγείς πολλή ώρα και όχι πολύ γρήγορο, για να μη ρισκάρεις να πέσεις. Παράλληλα, ο αναβάτης πρέπει να φροντίζει τον κινητήρα για να μη σπάσει και να βρίσκεται σε συνεχή εγρήγορση, διαβάζοντας τον δρόμο. Στην έρημο είναι σαν να κινείσαι σε έναν ωκεανό, όμως πατάς στο έδαφος!".

Κάθε ημέρα οι διαγωνιζόμενοι παίρνουν οδηγίες για τη διαδρομή που θα κάνουν την επομένη. Όλες αυτές οι πληροφορίες περιέχονται στο road book. Είναι ένα μικρό κουτί, που αποτελείται από δύο κυλίνδρους (μοιάζει με ρολό) όπου μπορούν και ξετυλίγονται οι πληροφορίες.

Οι αναβάτες μπορούν να κάνουν χρήση και GPS, όπου περνούν όλες τις πληροφορίες.

Θα τερματίσουν στις 19 Ιανουαρίου

Ο φετινός αγώνας: Το Ντακάρ 2003 ξεκίνησε την 1η Ιανουαρίου και θα τελειώσει την ερχόμενη Κυριακή 19 τρέχοντος στο Sharm El Sheikh, στις όχθες της Ερυθράς Θάλασσας, στη Χερσόνησο του Σινά. Οι μηχανές και τα αυτοκίνητα θα περάσουν από πέντε κράτη (Γαλλία, Ισπανία, Τυνησία, Λιβύη, Αίγυπτο), διασχίζοντας 8.552 χιλιόμετρα με συνολικά 13 ειδικές διαδρομές και δύο marathon - αυτές είναι χωρίς πλοήγηση από δορυφόρο και υποστήριξη των αναβατών.

Ιστορία: Όλα ξεκίνησαν το 1977, από τον οδηγό αγώνων Thierry Sabine, ο οποίος αρχικά χάθηκε στην Αφρική. Την επόμενη χρονιά, στις 26 Δεκεμβρίου 1978, στήθηκε ο πρώτος αγώνας με 170 συμμετοχές, με πρώτο νικητή στις μοτοσυκλέτες τον Ciril Neveu, με μία Yamaha ΧΤ 500. Κάθε χρόνο η διαδρομή αλλάζει, ενώ ψυχή του αγώνα και σχεδιαστής της διαδρομής είναι ο Patric Zaniroli.