Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αστυνομικά :: Πορτρέτο

( ερωτευμένος με την ταραμπούκα :: 26/1/2006 18:56:40) 

Η εμβάθυνση στις μουσικές παραδόσεις των λαών αποτελεί προσωπική ανάγκη για τον δεξιοτέχνη της ταραμπούκας Αχμέτ Μισιρλί.

στον κόσμο

Εργασία

Ερωτευμένος με την ταραμπούκα

Τρία χρόνια μετά την πτώση, οι επενδυτές ψάχνουν για σιγουριά

Οι άνθρωποι έχουν διαφορετικές εκτιμήσεις κατά πόσο άλλαξε η ζωή μας σύμφωνα με το όραμα που κήρυξε ο Ιησούς στη Ναζαρέτ: (Λκ 4, 15-19): αρκετά - λίγο - ελάχιστα - καθόλου.

Της ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΤΣΟΛΑΚΗ

Ακριβώς πριν από τρία χρόνια, όλα φάνταζαν ευοίωνα για τους επενδυτές. Υπογραμμίστε με ποια από αυτές συμφωνείτε.

Η εξαιρετική συνεργασία και η ζεστή φιλία που ένωσε την τελευταία τριετία το γνωστό σχήμα "Εν Χορδαίς" με τον δεξιοτέχνη της ταραμπούκας Αχμέτ Μισιρλί θα εκφραστεί απόψε και αύριο στην "Αίγλη".

Σήμερα, όμως, δεν υπάρχουν πολλά καλά νέα που να φέρνουν χαμόγελα στα χείλη τους, καθώς στις χρηματιστηριακές αγορές δεν επικρατούν παρά πτωτικές τάσεις. Τι παραδείγματα από το σημερινό κόσμο μπορείτε να αναφέρετε, για να στηρίξετε τη γνώμη σας;

Ο Τούρκος μουσικός θα εμφανιστεί μαζί με το συγκρότημα με αφορμή την ταυτόχρονη κυκλοφορία σε Ελλάδα και Τουρκία του νέου του CD στο πλαίσιο της σειράς "Μεγάλοι δεξιοτέχνες της Μεσογείου".

Ήταν 10 Μαρτίου του 2000, όταν ο Νάσντακ έφτασε στα υψηλότερα επίπεδα των 5.048,62 μονάδων και οι φωνές όλων όσων προειδοποιούσαν για φούσκα στην αγορά έπεφταν στο κενό.

Έτσι, θα έχουμε την ευκαιρία να περιδιαβούμε στα μονοπάτια της έθνικ μουσικής με ένα πρόγραμμα πλούσιο σε μεσογειακούς ρυθμούς.

Αποδείχτηκε ότι είχαν δίκιο, καθώς μέσα σε μόλις ένα μήνα ο Νάσντακ έχασε το ένα τρίτο της αξίας του και δεν κοίταξε ποτέ πίσω.

Ο ίδιος ο καλλιτέχνης μιλά στη "Μ" για την επιθυμία του να ταξιδεύει και να πειραματίζεται με το ρυθμό.

Μετά, τον Μάρτιο του 2001, ξεκίνησε η ύφεση και έξι μήνες αργότερα πραγματοποιήθηκαν οι τρομοκρατικές επιθέσεις στις ΗΠΑ.

"Δεν έχω την αίσθηση ότι επιτελώ κάποιο έργο, ότι έχω θέσει κάποιο στόχο.

Η ύφεση πιθανότατα τελείωσε στο τέλος του 2001, αλλά η φούσκα των μετοχών εξακολουθεί να ταλαιπωρεί την οικονομία.

Είναι προσωπική ανάγκη αυτή μου η αναζήτηση στις μουσικές παραδόσεις των λαών.

Έτσι, σήμερα, δεν είναι τυχαίο ότι οι επενδυτές ακούνε περισσότερο όσους προβλέπουν ότι η αγορά θα ακολουθήσει πτωτική πορεία, παρά τους πιο αισιόδοξους.

Όταν πήγα στην Ισπανία, ήθελα να εμβαθύνω στο ρυθμό των 12/8.

Εκείνο που είναι πραγματικά εκπληκτικό, είναι ότι πολλές καλές εταιρείες είδαν την αξία των μετοχών τους να καταρρέει.

Ήταν μια απίστευτη έλξη αυτή που αισθανόμουν για αυτόν το ρυθμό".

Στη λίστα με τις εταιρείες αυτές, που έχουν χάσει το 80% της χρηματιστηριακής τους αξίας, είναι, μεταξύ άλλων, η Lucent, η Qwest, η Gateway, η Sun Microsystems, η Cisco, η Yahoo, η Motorola, η Texas Instruments και η AOL Time Warner.

Και τώρα στην Ελλάδα πώς νιώθει;

Πρόκειται για αρνητικές αποδόσεις που φαίνονταν απίθανες πριν από τρία χρόνια, όταν θεωρείτο δεδομένο ότι οι μεγάλοι επενδυτικοί κίνδυνοι έφερναν και μεγάλες αποδόσεις.

"Αντιλαμβάνομαι μια ασύγκριτη μουσική γειτνίαση με την πατρίδα μου, την Τουρκία.

Παρά το γεγονός ότι οι κίνδυνοι αυτοί είναι μικρότεροι σήμερα, πολύ λιγότεροι επενδυτές είναι διατεθειμένοι να τους αναλάβουν.

Έχουμε ίδιους ρυθμούς, ίδιους μουσικούς τρόπους (αυτό που εμείς λέμε μακάμ). Τελευταία σκέφτομαι αρκετά και την Ινδία. Κάτι με τραβά και προς τα εκεί…".

Μελετά τις μουσικές παραδόσεις με πάθος, εμβαθύνει σ' αυτές, τον απασχολεί και η παραμικρή λεπτομέρεια. "Από όλες τους σώζω μέσα μου κομμάτια. Σώζω μουσική και ρυθμούς, σώζω ανθρώπους και εικόνες. Οι αισθήσεις μου δεν λειτουργούν συμβατικά στα μέρη που αγαπώ. Τη μουσική την οσφραίνομαι, τις εικόνες τις αισθάνομαι… αυτό είναι που πραγματικά απολαμβάνω".

Μελέτη στην απομόνωση της ερήμου

Γεννημένος στην Άγκυρα, ξεκίνησε από μικρή ηλικία το μαγικό ταξίδι στο χώρο του ρυθμού. Αρχικά μελέτησε ταραμπούκα με την παραδοσιακή τουρκική τεχνική. Αργότερα, το ταξίδι του στην Αίγυπτο τον έφερε σε επαφή με τον αραβικό τρόπο παιξίματος, που τον υιοθέτησε καταλαμβάνοντας εξέχουσα θέση μεταξύ των μουσικών της Αιγύπτου. Η διαρκής αναζήτηση τον ώθησε στην έρημο, όπου σε συνθήκες απομόνωσης μελέτησε και εξέλιξε μια καθαρά δική του τεχνική παιξίματος. "Η σχέση μου με την ταραμπούκα είναι ερωτική. Την ερωτεύτηκα όταν ήμουν πολύ νέος και μέσα στο πέρασμα του χρόνου δεν πέρασε ούτε μια μέρα που να την αγαπώ λιγότερο. Σαφώς ο έρωτας είναι μια διαδικασία αυτογνωσίας. Για μένα η ταραμπούκα δεν είναι επάγγελμα. Δεν υπήρξε ποτέ. Είναι απλά… ολόκληρη η ζωή μου!", καταλήγει χαρακτηριστικά.