Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Απόψεις :: Γνώμη (άρθρο σχολιασμού)

( το πρόβλημα της παιδείας ααπαιτε ριζική λύση ) 

Το πρόβλημα της παιδείας ααπαιτε ριζική λύση ΝΑΝΑ ΗΣΑΪΑ

Υπολογισμός του συντελεστή αυτεπαγωγής πηνίου

Από πολλές πλευρές βλέπει ο κόσμος το πρόβλημα των μαθητών λυκείου, που προέβησαν σε εκδηλώσεις διαμαρτυρίας.

Έδινε φωνή σε ήρωες - δημιουργούς

Το μαγνητικό πεδίο στο εσωτερικό ενός πηνίου που διαρρέεται από ρεύμα είναι Οι αρμόδιοι εκφράζουν διάφορες απόψεις.

Η ποιήτρια, πεζογράφος, μεταφράστρια και ζωγράφος Νανά Ησαΐα κηδεύεται σήμερα στο Α' Νεκροταφείο

[pic] όπου [pic] η μαγνητική διαπερατότητα του κενού και [pic] ο αριθμός σπειρών ανά μονάδα μήκους [pic]. Το ίδιο και οι γονείς των μαθητών.

"Όλοι οι πρωταγωνιστές στα γραπτά μου είναι δημιουργοί. Γι' αυτόν τελικά θέλω να μιλήσω. Για τον δημιουργό", έλεγε η Νανά Ησαΐα, που κηδεύεται σήμερα

Από κάθε σπείρα του πηνίου περνάει μαγνητική ροή:

Και γενικότερα η κοινή γνώμη.

Μια από τις πιο αξιόλογες και ανήσυχες φωνές της γενιάς του '70 σίγησε. [pic] όπου Α το εμβαδόν της σπείρας του πηνίου.

Οι παλαιοί θυμούνται τα δικά τους μαθητικά χρόνια.

Η Νανά Ησαΐα πέθανε από ανακοπή καρδιάς, ύστερα από μακροχρόνια μάχη με τον καρκίνο του πνεύμονα.

Η ηλεκτρεγερτική δύναμη από αυτεπαγωγή στο πηνίο θα είναι

Πολλοί γονείς, που δεν παρακολούθησαν μαθήματα στο λύκειο, τάσσονται παρά το πλευρό των παιδιών τους.

Γεννημένη στην Αθήνα, η Νανά Ησαΐα είχε ζήσει στο Λονδίνο σπουδάζοντας σε κολέγιο γραμματέων και επέστρεψε στην Αθήνα για να σπουδάσει ζωγραφική. [pic] όπου [pic] ο αριθμός σπειρών του πηνίου.

Είναι δικαιολογημένοι, γιατί αγνοούν την πραγματικότητα.

Ποιήτρια, που πρωτοεμφανίστηκε το 1969 και είχε επτά συλλογές στο ενεργητικό της (η "Μορφή", 1980, τιμήθηκε με το Κρατικό Βραβείο Ποίησης, ενώ το 1996 αντιπροσώπευσε την Ελλάδα στο 4ο Ευρωπαϊκό Φεστιβάλ Ποίησης στο Βέλγιο), ζωγράφος σπουδαγμένη με πλήθος συμμετοχές σε έξι πανελλήνιους διαγωνισμούς ζωγραφικής και εκθέσεις και με πρώτη ατομική εμφάνιση στην "Ώρα" το 1974, ήταν μεταφράστρια δόκιμη και ευαίσθητη της Σύλβια Πλαθ, της Σούζαν Σόνταγκ, του Έλιοτ, του Έσσε ή του Τόμας Μαν και έκανε ραδιοφωνικές εκπομπές στο Πρώτο Πρόγραμμα, ενώ δημοσίευσε κριτικά άρθρα σε ελληνικά και ξένα περιοδικά και εφημερίδες (και στο "ΒΗΜΑ"). Το σταθερό γινόμενο [pic] είναι ο συντελεστής αυτεπαγωγής [pic] του πηνίου και εξαρτάται μόνο από τα γεωμετρικά στοιχεία του πηνίου.

Αυτό που δεν επέτυχαν εκείνοι, επιθυμούν να το επιτύχουν τα παιδιά τους.

Η πολυτάλαντη Νανά Ησαΐα κυκλοφόρησε κάπως καθυστερημένα, το 1982, το πρώτο της πεζό ("Στην τακτική του πάθους"). Εάν τα πηνίο περιέχει πυρήνα από υλικό μαγνητικής διαπερατότητας [pic], ο συντελεστής αυτεπαγωγής του θα είναι:

Με κάθε τρόπο.

Από τότε ακολούθησαν τρία μυθιστορήματα (ανάμεσά τους "Οι διαφορετικές εκδοχές του παιχνιδιού", Εκδόσεις Εστία, 1990 και το 2001, το "Μια ερωτική σχέση παραλλαγή μιας άλλης", Εκδόσεις Κέδρος), ένα ημερολόγιο ("Άλλη", 1981-83) και η νουβέλα "Η ιστορία τότε και τώρα" (Εκδόσεις Δελφίνι, 1997). [pic]

Έστω και αν προκαλούν γενική αναστάτωση στα μεγάλα αστικά κέντρα.

Το μυθιστόρημα "Η άγνωστη περιπέτεια της ψυχής" (Εκδόσεις Λιβάνη, 1998) ήταν το πρώτο της πεζογράφημα, στο οποίο δεν μιλούσε σε πρώτο ενικό και αφηγούνταν τον έρωτα δύο προικισμένων ανθρώπων, μίας 45άρας προς έναν 25άρη.

Έστω και αν δεν το αξίζουν.

"Σε όλα μου τα βιβλία αναζητώ το πρόσωπό μου σε άλλες εποχές και στη σημερινή", εξηγούσε σε μια συνέντευξή της, το 1997, στα "ΝΕΑ".

Έστω και αν δεν τα καταφέρουν αργότερα στο πανεπιστήμιο.

"Και όλοι οι πρωταγωνιστές στα γραπτά μου είναι δημιουργοί.

"Ας πάρουν το χαρτί και τότε βλέπουμε".

Γι' αυτόν τελικά θέλω να μιλήσω.

Ωστόσο, την πραγματικότητα πρέπει να τη δουν τώρα, αντί να επικαλούνται το μέλλον.

Για τον δημιουργό.

Να διαπιστώσουν τώρα, ότι οι απόφοιτοι λυκείου, σε ορισμένα επαγγέλματα, δεν είναι σε θέση να ανταγωνιστούν νέους με δύο πανεπιστημιακούς τίτλους, με μεταπτυχιακά και διδακτορικά διπλώματα.

Και υπάρχει ένα μεταφυσικό στοιχείο στην αναζήτησή μου.

Αντίθετα, είναι ικανοί να διακριθούν σε άλλους τομείς και να αποκατασταθούν επαγγελματικά καλύτερα από τους πτυχιούχους πανεπιστημίων.

Δεν με ενδιαφέρει η ψυχολογία των ηρώων μου, όσο το να τους συλλάβω σε μια αποκαλυπτική ποιητική στιγμή τους.

Η κοινωνική καταξίωση δεν έρχεται πλέον από το πανεπιστήμιο.

Δεν προσπαθώ να τους αναλύσω τόσο, όσο να τους αποτυπώσω σε μια οραματική τους διάσταση".

Έρχεται από τη δραστηριότητα που αναπτύσσει κάθε άτομο στον ευρύ περίγυρο της ελεύθερης αγοράς.

Στη νουβέλα της "Η ιστορία τότε και τώρα", ο ήρωας Άις είναι ένας ποιητής, στην Ύδρα του '64, που το μοντέλο του είναι ο Λέοναρντ Κοέν, φίλος της Νανάς Ησαΐα στενός και κάτοικος - εραστής της Ύδρας.

Αυτό, άλλωστε, συνέβαινε στο παρελθόν.

Σε τούτο το "βιβλίο του ήλιου που γράφηκε μετά τη δύση", η Ησαΐα παρακολουθούσε την παροικία της Ύδρας, το 1964-65, περιγράφοντας τη γοητεία που ασκούσαν σε αυτή την ομάδα δημιουργών ο βουδισμός και τα ναρκωτικά - κυρίως το χασίς - την έκρηξη της δημιουργικότητας, τους έρωτες και τα πάθη.

Πριν από μερικές δεκαετίες.

"Το όραμα καταστράφηκε", κατέληγε στην "Ιστορία τώρα".

Την κατάσταση που επικρατούσε τότε θυμάται ο δασολόγος κ.Α. Θ. Βαντέλλας, ο οποίος σε επιστολή του προτάσσει το ήθος και θέτει τη γνώση μετά από αυτό.

"Αλλά μήπως στοιχείο της ίδιας του της πορείας ήταν το να καταστραφεί;

Γράφει ο κ.Βαντέλλας μεταξύ άλλων και τα εξής:

Δεν έχω απάντηση.

"Το γράψαμε κι άλλη φορά.

Ίσως στο τέλος να είναι μόνο ένα θέμα νιάτων και γηρατειών.

Το 'πανε κι άλλοι πολλοί:

Αν και το χαμένο παιχνίδι εκείνης της γενιάς, της δικής μου, μοιάζει να είναι το οριστικά χαμένο παιχνίδι".

Όταν σπέρνονται άνεμοι θερίζονται θύελλες.

Η κηδεία της γίνεται στις 2 μ.μ. στο Α' Νεκροταφείο.

Κι οι άνεμοι, τα τελευταία τριάντα περίπου χρόνια, σπέρνονται απερίσκεπτα στο χώρο της παιδείας από πολιτεία δασκάλους και γονείς.

"Πρώτος άνεμος η κατάργηση του δοκιμασμένου παλιού εξαταξίου γυμνασίου με τη θαυμάσια γενική του παιδεία και την επίσης θαυμάσια καλλιέργεια ήθους, χαρακτήρα και αγωγής του άπραγου και άφτιαχτου ακόμα ανθρώπου, το μαθητή και η αντικατάστασή του με το τριτάξιο γυμνάσιο και το τριτάξιο (θεωρητικό, πρακτικό, γενικό, πολυκλαδικό, ενιαίο, επαγγελματικό…. πολυπράγμων) λύκειο.

"Ο συνδικαλισμός, ο άνεμος λαίλαπα που σάρωσε τα πάντα, μέχρι και το δημοτικό σχολείο. Επιβληθείς εκ των άνω, αφανίζει εντελώς και το φόβο και το σεβασμό του μαθητή προς το δάσκαλο και καλλιεργεί το θράσος και την αναίδεια μικρών και μεγάλων μαθητών.

"Τρίτος άνεμος, η πρώιμη, με το στανιό ενηλικοποίηση από πολιτεία και οικογένεια των παιδιών-μαθητών, για να μπορούν να έχουν γνώμη επί παντός σχολικού και μη θέματος, ενώ η 17χρονη ηλικία τους τίποτε δεν τους επιτρέπει πιο πολύ από το να ενδιαφέρονται μόνο για την καταβολή 'ήσσονος' πάντοτε προσπάθειας με απαίτηση πάντοτε της 'μείζονος' βαθμολόγησης".

Ο επιστολογράφος αναφέρεται επίσης στην εμφάνιση των μαθητών και μαθητριών και στη συμπεριφορά τους στους δρόμους. Επίσης, προτείνει να διεξάγονται κανονικά εξετάσεις, για την εισαγωγή σπουδαστών, οι οποίοι θα εξετάζονται για μια και μόνη σχολή, χωρίς την προσθήκη στη βαθμολογία των "μορίων", των "ατόμων", των "ιόντων" και των "πρωτονίων". Γίνεται αντιληπτό, ότι ο επιστολογράφος συμπληρώνει το κείμενό του με χιούμορ. Αλλά, πρέπει να γίνει παραδεκτό ότι το εκπαιδευτικό σύστημα είναι τέτοιο, ώστε επιτρέπει να εκφράζεται κανείς γι' αυτό και με χιούμορ.

Ωστόσο, με την επιστροφή των μαθητών στα σχολεία δε λύθηκε το πρόβλημα της εκπαίδευσης. Τα σχολεία μπορεί να καταληφθούν και πάλι από θερμόαιμους εφήβους, που θα θέσουν ενδεχομένως άλλα αιτήματα, ή θα υποκινηθούν από διάφορα κέντρα. Η γηπεδική ατμόσφαιρα, με τα υβριστικά συνθήματα, τους ξυλοδαρμούς, τις φωτοβολίδες και τα μαντήλια στους λαιμούς, έχει μεταφερθεί και στις αυλές των διδακτηρίων.

Πρόκειται πλέον για ένα κοινωνικό φαινόμενο, που λαμβάνει ανεξέλεγκτες διαστάσεις και είναι άγνωστο ποια κατάληξη θα έχει. Η έλλειψη πρακτικού πνεύματος από την πλευρά της κυβέρνησης, των κομμάτων της αντιπολίτευσης και άλλων παραγόντων, είναι εμφανής. Κάποιος πιο ικανός και πιο σοβαρός πρέπει να βρεθεί, για ν' αναδιοργανώσει τα πάντα. Κάποιος υπουργός Παιδείας και μερικοί δυναμικοί συνεργάτες του, που θα γίνουν αποδεκτοί από όλον τον πολιτικό κόσμο. Άνθρωποι ικανοί και δυναμικοί, οι οποίοι θα έχουν τη δυνατότητα να αναδιοργανώσουν πρώτα το υπουργείο Παιδείας και μετά όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, χωρίς να δέχονται εντολές και παρεμβάσεις μετά την έγκριση των προγραμμάτων τους. Άνθρωποι που θα ενημερώνουν σε τακτά διαστήματα τον πολιτικό κόσμο και θα έχουν την εξουσιοδότηση αυτού να στέλνουν στο σπίτι του όποιον αντιδρά. Καιρός είναι να απαλλαγούμε από εκείνους οι οποίοι δέχονται να κάνουν διάλογο με τον οποιοδήποτε Γαβρήλο….