Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Απόψεις :: Γνώμη (άρθρο σχολιασμού)

( πτυχιούχοι πανεπιστημίων και ανεύρεση εργασίας ) 

Πτυχιούχοι πανεπιστημίων και ανεύρεση εργασίας Η μάχη των στρειδιών

5-10 ΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ ΕΝΑΛΛΑΣΣΟΜΕΝΗΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΤΑΣΗΣ

Μια όαση στην έρημο της παιδείας.

Το "Πρεστίζ" κατάφερε καίριο πλήγμα στους "αγρότες της θάλασσας"

Στην παράγραφο (5-6) μελετήσαμε μια διάταξη πλαισίου στρεφόμενου μέσα σε ομογενές μαγνητικό πεδίο που παράγει εναλλασσόμενη τάση. Το πανεπιστήμιο Θράκης.

ΡΟΥΣΣΟΣ ΒΡΑΝΑΣ

Πρόκειται για το πρότυπο της γεννήτριας εναλλασσόμενης τάσης, που λέγεται και εναλλακτήρας. Ενώ οι φοιτητές άλλων πανεπιστημίων προβαίνουν σε καταλήψεις κτιρίων, προβάλλοντας κυρίως αιτήματα που σχετίζονται με τα προγράμματα διδασκαλίας, οι φοιτητές της Νομικής σχολής Κομοτηνής προέβησαν σε εκδηλώσεις διαμαρτυρίας, μετά την πληροφορία ότι μελετάται η ίδρυση δεύτερης Νομικής σχολής στην Αθήνα, η οποία θα περιέλθει στη δύναμη του Παντείου Πανεπιστημίου.

Δεν είναι ούτε υπήρξαν ποτέ "αλιείς μαργαριταριών". Οι στρειδάδες του κόλπου της Αρκασόν προτιμούσαν πάντα να λέγονται "αγρότες της θάλασσας", εκεί στα απάνεμα νερά που δουλεύουν τη σοδειά τους, στα γαλλικά παράλια του Ατλαντικού.

Η παραγόμενη τάση αναπτύσσεται στο εξωτερικό κύκλωμα με τη βοήθεια δύο δακτυλίων επαφής (σχ. 5.23) οι οποίοι περιστρέφονται με το πλαίσιο. Οι φοιτητές της Νομικής σχολής Κομοτηνής αποδέχονται την ίδρυση άλλης Νομικής σχολής, αλλά να περιληφθεί στη δύναμη περιφερειακού πανεπιστημίου.

Μαύρη παλίρροια. Γαλλικά συνεργεία καθαρίζουν τις ακτές από τα υπολείμματα της πετρελαιοκηλίδας του "Πρεστίζ"

Σταθερές επαφές, που ονομάζονται ψήκτρες, ολισθαίνουν στους δακτυλίους και αποτελούν την έξοδο του εναλλακτήρα. Οι νέοι που σπουδάζουν στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης δεν προτάσσουν το προσωπικό συμφέρον.

Κάνουν σαν να μη βλέπουν τις αστραφτερές θαλαμηγούς που σκίζουν τα νερά μπροστά τους, γυρίζουν τα στρείδια με τα δικράνια τους, τα ξεδιαλέγουν ένα ένα με το χέρι και ζουν στον ρυθμό της παλίρροιας.

Σχ. 5.23 Αρχή λειτουργίας γεννήτριας εναλλασσόμενης τάσης (εναλλακτήρας).

Θέτουν ως βάση των αιτημάτων τους το εθνικό συμφέρον και όχι το αθηναϊκό.

Τροφοδοτούν το 75% της ευρωπαϊκής αγοράς με "γόνο" από στρείδια, αλλά οι ίδιοι αρνούνται να χωνευτούν από την ευρωπαϊκή μάζα.

Εικ. 5.4 Δυναμό ποδηλάτου

Έχει δημοσιευθεί και σχολιασθεί η πληροφορία αυτή.

Πουλάνε μόνοι τους, σε περαστικούς πελάτες, τις Κυριακές. Το ίδιο ακριβώς αποτέλεσμα έχουμε αν διατηρήσουμε το πλαίσιο σταθερό και περιστρέφουμε το μαγνήτη που δημιουργεί το μαγνητικό πεδίο.

Πριν κοπάσει ο θόρυβος από τις δίκαιες διαμαρτυρίες των φοιτητών της Νομικής σχολής Κομοτηνής, δημοσιεύεται στη "Μακεδονία" μια άλλη πληροφορία, που κάνει τον αναγνώστη να σκεφθεί πως στη Θράκη πνέει ένας άλλος άνεμος.

Διαφημίζουν τα προϊόντα τους ως "100% καθαρά" και περηφανεύονται για τα καθαρά νερά, τη σταθερή θερμοκρασία και το ζωντανό οικοσύστημα που τρέφει τα στρείδια τους. Ας δούμε την περίπτωση του δυναμό του ποδηλάτου.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, συμπλήρωσε ένα χρόνο λειτουργίας το γραφείο Διασύνδεσης, που ιδρύθηκε με σκοπό να αποτελέσει κέντρο πληροφόρησης των φοιτητών και να δημιουργήσει ένα δίαυλο επικοινωνίας μεταξύ της επιστημονικής κοινότητας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης και των παραγωγικών μονάδων σε τοπικό και πανελλήνιο επίπεδο.

Όμως, στις 4 Ιανουαρίου, μια βαριά σκιά έπεσε πάνω σε αυτά τα νερά, απειλώντας τόσο τα στρείδια όσο και την επιβίωση των ανθρώπων τους.

Η κίνηση της ρόδας θέτει σε περιστροφική κίνηση ένα μαγνήτη στο εσωτερικό ενός πλαισίου πολλών σπειρών.

Έδρα του γραφείου Διασύνδεσης είναι η Ξάνθη, ενώ παραρτήματα λειτουργούν στην Κομοτηνή και την Αλεξανδρούπολη.

Ένα κύμα από μαύρο πηχτό πετρέλαιο σάρωσε τον κόλπο και έβαψε με πίσσα τις ακτές, από το τάνκερ "Πρεστίζ" που είχε ναυαγήσει στις 19 Νοεμβρίου.

Ο στρεφόμενος μαγνήτης λέγεται “ρότορας” ενώ το ακίνητο πλαίσιο “στάτορας” (σχ. 5.24)

Σκοπός του γραφείου Διασύνδεσης είναι η ενημέρωση των αποφοίτων για τις διαθέσιμες θέσεις εργασίας του ευρύτερου δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, παροχή πληροφοριών για προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών σε ελληνικά και ξένα πανεπιστήμια, καθώς και η διοργάνωση ημερίδων και σεμιναρίων από πανεπιστημιακούς και στελέχη επιχειρήσεων.

Με δάκρυα στα μάτια

Εικ. 5.5 Δυναμό (εσωτερικό).

Πρόκειται για μια αξιέπαινη πρωτοβουλία, που μπορεί να συγκριθεί με παρόμοιες δραστηριότητες που αναπτύσσονται σε μεγάλα και φημισμένα πανεπιστήμια της Ευρώπης και της Αμερικής.

Οι στρειδάδες ξύπνησαν ξημερώματα και απόμειναν να κοιτάνε ανήμποροι το κύμα που πλησίαζε τις ακτές τους.

Σχ. 5.24 Η αρχή λειτουργίας του δυναμό ενός ποδηλάτου.

Πολλοί φοιτητές των πανεπιστημίων αυτών, ανάλογα με τις επιδόσεις τους, έχουν εξασφαλισμένη εργασία, ενώ βρίσκονται ακόμη στο τρίτο και τέταρτο έτος των σπουδών τους.

"Ένιωθαν πανικό", λέει ένας από τους κατοίκους της περιοχής στη "Χέραλντ Τρίμπιουν", "ένιωθαν να τους καρφώνουν ένα μαχαίρι στην καρδιά και κάποιοι από αυτούς δεν μπορούσαν να συγκρατήσουν τα δάκρυά τους".

Εικ. 5.6 Ρότορας

Υπάρχουν μάλιστα περιπτώσεις που ένας πτυχιούχος έχει δύο και τρεις προτάσεις από διάφορες επιχειρήσεις.

Την άλλη μέρα, ο νομάρχης απαγόρευσε την πώληση των στρειδιών της Αρκασόν.

Εικ. 5.7 Η ηλεκτρική ενέργεια μεταφέρεται από τα εργοστάσια παραγωγής στην κατανάλωση με αγωγούς μεταφοράς υπό υψηλή τάση.

Για να επιτευχθεί αυτό, όμως, υπάρχει στενή συνεργασία μεταξύ πανεπιστημίου και επιχειρήσεων.

Για μια χώρα που την κυβερνάει η όρεξη και που το πάθος για στρείδια δεν υπολείπεται σε τίποτα από το πάθος για κρασί και φουά γκρα, αυτό ήταν μεγαλύτερη είδηση ακόμη και από την ίδια την πετρελαιοκηλίδα.

Στα εργοστάσια παραγωγής ενέργειας ο μαγνήτης έχει αντικατασταθεί από έναν ηλεκτρομαγνήτη.

Οι καθηγητές δεν ασχολούνται μόνο με τη διδασκαλία.

Το "μαύρο κύμα" σκέπασε τα πρωτοσέλιδα και τις οθόνες και οι στρειδάδες ένιωσαν το σαρωτικό ενδιαφέρον του Τύπου το ίδιο απειλητικό όσο και η καταστροφή που τους είχε βρει.

Ο ρότορας δηλαδή είναι ένα πηνίο που διαρρέεται από συνεχές ρεύμα και τίθεται σε περιστροφική κίνηση με τη βοήθεια ενός στροβίλου (τουρμπίνα).

Αγκαλιάζουν τους φοιτητές με το ενδιαφέρον τους και γίνονται σύμβουλοί τους, προκειμένου να βρουν το δρόμο τους για την επαγγελματική αποκατάστασή τους.

Την περασμένη εβδομάδα, οι αρχές ήραν την απαγόρευση.

Ο στρόβιλος τίθεται σε κίνηση με διάφορους τρόπους.

Παράλληλα, έχουν πολλές διασυνδέσεις με ανθρώπους της παραγωγής και των υπηρεσιών, τους οποίους ενημερώνουν για τις δυνατότητες νέων επιστημόνων και τεχνολόγων.

"Δεν υπάρχει πια πετρέλαιο στον κόλπο της Αρκασόν", είπε ο νομάρχης.

Σ’ ένα υδροηλεκτρικό εργοστάσιο εκμεταλλευόμαστε τη μηχανική ενέργεια μιας υδατόπτωσης για να κινήσουμε το στρόβιλο κι έτσι τη μετατρέπουμε σε ηλεκτρική (σχ. 5.25).

Είναι βέβαια αυτονόητο ότι οι νέοι αυτοί κατά τη διάρκεια των σπουδών τους ξημεροβραδιάζονται στα αναγνωστήρια και τα εργαστήρια και ότι επισκέπτονται τα γραφεία των καθηγητών τους για να τους συμβουλευτούν και όχι για να διαμαρτυρηθούν.

"Αυτό είναι βέβαιο".

Σ’ ένα θερμοηλεκτρικό εργοστάσιο με την καύση λιγνίτη θερμαίνουμε νερό, ο ατμός που παράγεται όταν εκτονώνεται, με κατάλληλες διατάξεις, πάλι κινεί το στρόβιλο κ.ο.κ

Αλλά διαφορά υπάρχει και μεταξύ των συστημάτων διδασκαλίας.

Η επιχείρηση καθαρισμού των ακτών ήταν γιγάντια.

Εικ. 5.8 Γεννήτρια σε σταθμό παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με πυρηνική ενέργεια.

Αναλογίστηκαν ποτέ οι υπεύθυνοι ανωτάτων και ανωτέρων σχολών της χώρας μας αν τα μαθήματα ορισμένων καθηγητών πρέπει να διδάσκονται όπως διδάσκονται και αν τα βιβλία τους προσφέρονται για τη μόρφωση του νέου, που επιδιώκει την απόκτηση του πτυχίου για να προχωρήσει στην επαγγελματική αποκατάστασή του;

Οι εργαστηριακές αναλύσεις βγήκαν καθαρές.

Σχ. 5.25 Διάγραμμα μετατροπής της μηχανικής ενέργειας σε ηλεκτρική

Προκηρύσσονται θέσεις διδακτικού προσωπικού, που αρκετές φορές οι όροι είναι τέτοιοι, ώστε αποτελούν κανονικές φωτογραφίες.

Τα στρείδια είναι μια χαρά.

Στο σχήμα 5.26 φαίνεται η αρχή λειτουργίας μιας πηγής που δίνει συνεχή (όχι σταθερή) τάση.

Με δύο λόγια, πολλοί απόφοιτοι ανωτάτων σχολών στην Ελλάδα δεν έχουν τα εφόδια εκείνα που θα τους επιτρέψουν να διακριθούν αμέσως στους χώρους της εργασίας.

Οι στρειδάδες μπορούν να συνεχίσουν τη ζωή τους όπως πρώτα.

Εδώ, αντί για δυο ανεξάρτητους δακτυλίους, όπως στον εναλλακτήρα, τα άκρα του πλαισίου είναι συνδεδεμένα με δύο ημιδακτυλίους που περιστρέφονται μαζί με το πλαίσιο.

Αναφέρεται η περίπτωση αποφοίτων ανωτάτων οικονομικών σχολών που δεν ήταν σε θέση να αναλύσουν έναν ισολογισμό.

Όμως, αυτές οι ευχάριστες ειδήσεις δεν κέρδισαν τα πρωτοσέλιδα.

Η διάταξη αυτή λέγεται συλλέκτης.

Δε φταίνε όμως οι νέοι.

Πέρασαν στα ψιλά.

Τη στιγμή που η τάση αλλάζει πολικότητα οι συνδέσεις με το εξωτερικό κύκλωμα αντιστρέφονται και η τάση που παίρνουμε είναι συνεχής (σχ. 5.26).

Μεγάλο μέρος της ευθύνης φέρει και το διδακτικό προσωπικό, τόσο για τη διδακτέα ύλη όσο και για τον τρόπο που παρουσιάζεται η ύλη αυτή στους φοιτητές.

Στον πολύ κόσμο έμειναν οι δυσάρεστες εντυπώσεις από τα κομμάτια της πίσσας, τα μαυρισμένα πουλιά, τις σβολιασμένες αμμουδιές, τα μαύρα κύματα.

Σχ. 5.26 Αρχή λειτουργίας της γεννήτριας συνεχούς τάσεως.

Υπήρχε βιβλίο σε μια σελίδα του οποίου αναφερόταν ότι ο φοιτητής πρέπει να διαβάσει και το σχετικό παράδειγμα.

Αυτό είναι το παράπονο των στρειδάδων.

Αλλά το παράδειγμα δεν υπήρχε στις επόμενες σελίδες.

Δεν παύουν να διαλαλούν πως τα στρείδια τους είναι "100% καθαρά".

Ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος και ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης, εδώ και είκοσι χρόνια, είχαν υπογραμμίσει σε αλλεπάλληλες ανακοινώσεις τους ότι ο τομέας της εκπαίδευσης δεν εναρμονίζεται με τον τομέα της απασχόλησης.

Τουλάχιστον όσο να φτάσει πάλι στις ακτές τους η επόμενη πετρελαιοκηλίδα.

Υπάρχει μεγάλο κενό, και προσφέρθηκαν τότε οι δύο οργανώσεις να δραστηριοποιηθούν, ώστε να καλυφθεί το κενό αυτό.

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΜΑΓΚΟΥΡΑΣ - ΚΑΠΕΤΑΝΙΟΣ "ΠΡΕΣΤΙΖ"

Οι προτάσεις τους όμως έμειναν αναπάντητες.

"Δεν έχω κάνει κανένα έγκλημα"

Ήδη, ύστερα από τόσα χρόνια, το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης υλοποιεί την πρόταση αυτή.

"Ναυαγό" χαρακτηρίζει τον εαυτό του ο Έλληνας πλοίαρχος του "Πρεστίζ", Απόστολος Μαγκούρας με επιστολή που έστειλε προχθές σε όλα τα ΜΜΕ της Ισπανίας και ζητεί συγγνώμη από όσους υπέστησαν τις συνέπειες από το ναυάγιο.

Πρόκειται για μια πρωτοβουλία, η σημασία της οποίας είναι σημαντική.

"Δεν έχω διαπράξει κανένα έγκλημα", επισημαίνει μεταξύ άλλων στην επιστολή του, ενώ αναφερόμενος στην υψηλή χρηματική εγγύηση που τού επεβλήθη προκειμένου να αποφυλακιστεί (3 εκατ. ευρώ) αναρωτιέται: "Δεν θα ήταν δίκαιο η εγγύηση να είναι ανάλογη με τις οικονομικές δυνατότητες τού υποτιθέμενου ενόχου για να ξανακερδίσει την ελευθερία του, έστω και υπό όρους;".

Και για το λόγο αυτό πρέπει να ενισχυθεί από πολλές πλευρές.

Αναφερόμενος στην οικονομική του κατάσταση, λέει ότι δεν έχει περιουσία, μόνο ένα διαμέρισμα και το 70% ενός αυτοκινήτου (το 30% ανήκει στην κόρη του), ενώ δεν παραλείπει να ευχαριστήσει όσους του συμπαραστέκονται, όπως τις Ενώσεις Πλοιάρχων και Μηχανικών της Ισπανίας.

Οι επαφές του γραφείου Διασύνδεσης του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης πρέπει να διευρυνθούν.

Η μη κυβερνητική οργάνωση "Ποτέ Πια" ετοιμάζεται να προσφύγει κατά της Κεντρικής Κυβέρνησης της Ισπανίας και του εκπροσώπου της στη Γαλικία για την επιλογή τους να απομακρύνουν το "Πρεστίζ" από τις ακτές και να το οδηγήσουν στα ανοιχτά.

Παράλληλα, οι οργανώσεις των παραγωγικών τάξεων της Βόρειας Ελλάδας πρέπει να έλθουν σε επαφή με τους υπευθύνους του γραφείου, για να αρχίσει μια καρποφόρα συνεργασία.

Ο εκπρόσωπος της διαχειρίστριας εταιρείας "Universe Maritime" στον Πειραιά, Στίβεν Άσκινς μιλώντας στα "ΝΕΑ" λέει ότι η εταιρεία θα προσφύγει στο Ανώτατο Δικαστήριο της Ισπανίας προκειμένου να αποφυλακιστεί ο πλοίαρχος με χαμηλότερη εγγύηση.