Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αστυνομικά :: Ανεπτυγμένη είδηση-αφήγηση

( τρεις νεκροί σε τροχαία ) 

Τρεις νεκροί σε τροχαία ΕΛΕΝΗ ΚΑΡΑΪΝΔΡΟΥ

4-4 Ο ΝΟΜΟΣ ΤΟΥ AMPERE (ΑΜΠΕΡ)

Τρία άτομα έχασαν τη ζωή τους σε αντίστοιχα τροχαία ατυχήματα που έγιναν σε Ημαθία, Χαλκιδική και Κοζάνη.

Οι "Τρωάδες"… έφεραν τα βραβεία Γκράμι

Ο νόμος του Ampere είναι μια γενική σχέση ανάμεσα στο μαγνητικό πεδίο και στις πηγές του.

Συγκεκριμένα, απανθρακωμένος μέσα στο φορτηγό αυτοκίνητό του βρέθηκε ο 23χρονος Στέλιος Ματάτης, έπειτα από ατύχημα που σημειώθηκε έξω από τη Βέροια, προχθές το πρωί.

Υμνητικές κριτικές για τις "Τρωάδες" και άλλη μια υποψηφιότητα του διευθυντή της δισκογραφικής εταιρείας ΕCΜ Μάνφρεντ Άιχερ για βραβείο Γκράμι. Μία από τις παραγωγές που "ευθύνονται" για τη νέα αυτή υποψηφιότητά του είναι "η μουσική βάλσαμο" της Ελένης Καραΐνδρου

Είδαμε ότι ένας ευθύγραμμος ρευματοφόρος αγωγός δημιουργεί γύρω του μαγνητικό πεδίο της μορφής του σχήματος 4.6, με ένταση μέτρου [pic]

Σύμφωνα με τα στοιχεία που προέκυψαν από την έρευνα της Τροχαίας, ο άτυχος νεαρός οδηγός από άγνωστη αιτία έχασε τον έλεγχο του οχήματός του, το οποίο βγήκε από το οδόστρωμα και ανατράπηκε, με αποτέλεσμα να προκληθεί έκρηξη και το φορτηγό να τυλιχτεί στις φλόγες.

ΧΑΡΗ ΠΟΝΤΙΔΑ

Ας χωρίσουμε μια δυναμική γραμμή σε πολύ μικρά τμήματα Δl και ας υπολογίσουμε το άθροισμα των γινομένων [pic] κατά μήκος της δυναμικής γραμμής.

Όπως διαπιστώθηκε από την ιατροδικαστική εξέταση, ο 23χρονος έχασε τις αισθήσεις του μετά το ατύχημα και απανθρακώθηκε όταν προκλήθηκε η πυρκαγιά.

Οι "Τρωάδες" της Ελένης Καραΐνδρου είναι μία από τις πέντε παραγωγές που έφεραν ξανά υποψηφιότητα για μουσικό βραβείο Γκράμι στον διεθνούς φήμης παραγωγό και διευθυντή της γερμανικής δισκογραφικής εταιρείας ECM

θ είναι η γωνία ανάμεσα στο Δl και στο Β.

Επίσης, άλλα ένα άτομο σκοτώθηκε σε μετωπική σύγκρουση δύο επιβατικών ΙΧ που σημειώθηκε στη Χαλκιδική, προχθές το μεσημέρι.

Κάθε φορά που φτάνει ένα χοντρό ντοσιέ με τα ξένα δημοσιεύματα (συνεντεύξεις, κριτικές, παρουσιάσεις) για την εκάστοτε νέα δουλειά της Ελένης Καραΐνδρου (κυκλοφορίες διεθνείς από τη γερμανική δισκογραφική εταιρεία ECM) μας δίνει την αίσθηση ανάσας… ηθικής τόνωσης.

Επειδή στο συγκεκριμένο πεδίο η γωνία αυτή είναι μηδέν, το συνημίτονο της γωνίας είναι μονάδα.

Νεκρή είναι η Γραμμένη Φυλάτου, 59 χρόνων, από τη Χαλκιδική.

Σαν να μπορεί να απαλύνει τις χαμένες ευκαιρίες της ελληνικής δισκογραφίας.

Σχ. 4.6 Κατά μήκος της δυναμικής γραμμής τα Δl και Β είναι συγγραμμικά (θ=0)

Το ατύχημα σημειώθηκε στο 16ο χιλιόμετρο της επαρχιακής οδού Νέων Μουδανιών-Κασσανδρείας, όταν ο 40χρονος οδηγός Θωμάς Ζησόπουλος έχασε τον έλεγχο, μπήκε στο αντίθετο ρεύμα και συγκρούστηκε μετωπικά με το αυτοκίνητο του Χριστόδουλου Φυλάτου, 62 χρόνων, με αποτέλεσμα να σκοτωθεί η σύζυγός του, Γραμμένη. Ειδικά για το τελευταίο της άλμπουμ "Τρωάδες" (η μουσική για την θεατρική παράσταση που σκηνοθέτησε ο Αντώνης Αντύπας στην Επίδαυρο), το οποίο συνεχίζει τη διεθνή του πορεία με πρόσφατο σταθμό τις Ηνωμένες Πολιτείες, βρήκαμε πάμπολλους "ποιητικούς" χαρακτηρισμούς στα δημοσιεύματα που έφτασαν στα χέρια μας.

[pic] και επειδή το μέτρο του Β είναι σταθερό το άθροισμα γράφεται

Επίσης, την τελευταία του πνοή στην άσφαλτο άφησε ο 39χρονος Γεώργιος Τσαραβάς, στην εθνική οδό Κοζάνης-Λάρισας, χθες στις έξι τα ξημερώματα, όταν το αυτοκίνητό του βγήκε από το οδόστρωμα και ανατράπηκε.

Δεν πάει καιρός, μάλιστα, που το άλμπουμ έφτασε στην 5η θέση στο Classical Chart του Billboard, ενώ το έγκυρο αμερικανικό περιοδικό "Global Rhythm" αφιέρωσε στην Ελληνίδα συνθέτρια τέσσερις (έγχρωμες) σελίδες.

[pic]

Οι πιο πρόσφατες πληροφορίες λένε ότι ο Μάνφρεντ Άιχερ (ο δημιουργός της ECM και διεθνούς φήμης παραγωγός) είναι και φέτος υποψήφιος για βραβείο Γκράμι - πέρυσι ανακηρύχθηκε καλύτερος παραγωγός για την κλασική μουσική - μια που πέντε δικές του παραγωγές μέσα στο 2002 ("Τρωάδες" της Ελένης Καραΐνδρου, "Vocci" του Λουτσιάνο Μπέριο, "Orient and Oxydent" του Άρβο Περτ, "Der Bote" του Αλεξέι Λιουμπίμοφ και "Legiero Pesante" του Βαλεντίν Σιλβέστρο) τον έφεραν και πάλι ανάμεσα στους προτεινόμενους παραγωγούς.

Αυτό σημαίνει ότι το άθροισμα του πρώτου μέλους είναι ανεξάρτητο της απόστασης α από τον αγωγό.

"Πέρυσι ο Άιχερ βρισκόταν στην Ελλάδα, στην παρουσίαση των "Τρωάδων", όταν βγήκαν τα βραβεία Γκράμι", θυμάται η Ελένη Καραΐνδρου.

Αποδεικνύεται ότι το αποτέλεσμα αυτό είναι γενικό και ισχύει για κάθε κλειστή διαδρομή μέσα από την οποία διέρχεται σταθερό ρεύμα.

Κάθε φορά δε που η συζήτηση στρέφεται στην ECM και τον Μάνφρεντ Άιχερ εισπράττουμε τη βαθιά της εκτίμηση για τον παραγωγό και τον άνθρωπο, μια σχέση που αναπτύχθηκε σιγά σιγά μέσα στα χρόνια - 12 συναπτά.

Στην περίπτωση που η κλειστή διαδρομή περικλείει περισσότερα του ενός ρεύματα - και δεν έχει σημασία αν οι αγωγοί είναι ευθύγραμμοι - κάθε ρεύμα που διέρχεται μέσα από το βρόχο (κλειστή διαδρομή) συνεισφέρει κατά [pic].

"Ο Άιχερ", λέει, "δεν είναι απλά ένας παραγωγός.

Σχ. 4.7 Το άθροισμα των γινομένων ΒΔl συνθ κατά μήκος οποιασδήποτε κλειστής διαδρομής που περικλείει το ρεύμα Ι είναι ίσο με μο I.

Είναι, κυρίως, ένας πνευματικός άνθρωπος. Κατά μήκος μιας κλειστής διαδρομής το άθροισμα των γινομένων [pic] ισούται με [pic], όπου [pic], το αλγεβρικό άθροισμα των ρευμάτων που διέρχονται από την επιφάνεια η οποία περιβάλλεται από την κλειστή αυτή διαδρομή. (Nόμος Ampere). Αισθάνομαι πραγματικά τυχερή που με ανακάλυψε".

[pic]

Αναρωτιέται κανείς αν δεν υπήρχε η ECM στον δρόμο της, θα αισθανόταν την ίδια σιγουριά και το ίδιο κύρος ως μουσικός;

Η φορά που αντιστοιχεί σε θετικό ρεύμα ορίζεται από τον κανόνα του δεξιού χεριού. "Μην ξεχνάτε ότι όταν άρχισε η σχέση μου με την ECM ήμουν, ήδη, ένα καταξιωμένο όνομα στην Ελλάδα. Αν τα δάκτυλα του δεξιού χεριού, δείχνουν τη φορά κίνησης στο βρόχο, ο αντίχειρας ορίζει τη θετική φορά για τα ρεύματα. Για τους ανθρώπους, λοιπόν, που με ήξεραν εδώ, το ήδη διαμορφωμένο ελληνικό κοινό, δεν ξέρω αν άλλαξε κάτι επί της ουσίας.

Το Β στην παραπάνω σχέση οφείλεται τόσο στα ρεύματα που περικλείει ο βρόχος (κλειστή διαδρομή) όσο και σε ρεύματα που βρίσκονται έξω από αυτόν. Αυτό είναι το κοινό που με ενδιαφέρει ιδιαίτερα και δεν θα ήθελα να αισθανθεί ποτέ προδομένο.

Σχ. 4.8 Το άθροισμα των γινομένων ΒΔlσυνθ κατά μήκος κλειστής διαδρομής είναι ίσο με τη σταθερά μο επί το αλγεβρικό άθροισμα των ρευμάτων που περικλείει η κλειστή διαδρομή. Εδώ το αλγεβρικό άθροισμα των ρευμάτων είναι Ι1-Ι2-Ι3+Ι4.

Βέβαια, η σχέση μου με τον Άιχερ μού δίνει μια χαλαρότητα ψυχής, μια ξεκούραση.

Πρέπει να τονιστεί ότι ο νόμος του Ampere ισχύει μόνο για σταθερά ρεύματα και για σταθερά μαγνητικά πεδία.

Είναι σημαντικό να αισθάνεσαι ότι ανήκεις σε μια "οικογένεια" με ανθρώπους που έχουν την ίδια αισθητική με σένα, που μιλάνε την ίδια γλώσσα (και ας μην μιλούν λέξη ελληνικά).

Όπως ο νόμος του Gauss μάς επιτρέπει να υπολογίζουμε το ηλεκτρικό πεδίο που δημιουργείται από συμμετρικές κατανομές φορτίου, έτσι και ο νόμος του Ampere μάς διευκολύνει να υπολογίζουμε την ένταση σε μαγνητικά πεδία που εμφανίζουν συμμετρία.

Σίγουρα το ότι ανήκω στην ECM και ότι παραγωγός μου είναι ο Άιχερ είναι μια επιβεβαίωση για μένα. Και ο καλύτερος τρόπος να βγει η δουλειά μου εκτός συνόρων".

Και στις δύσκολες και άνυδρες εποχές που περνάει σήμερα η ελληνική δισκογραφία πρέπει να αισθάνεστε ακόμα πιο τυχερή… Το λέω αυτό γιατί έχω την αίσθηση ότι οι εν Ελλάδι εταιρείες, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, εμποδίζουν συνειδητά δουλειές που ξεφεύγουν από το απόλυτο "mainstream".

"Ακριβώς έτσι ήταν και παλιά. Τους δύο πρώτους μου δίσκους τούς έβγαλα μόνη, γιατί καμιά εταιρεία δεν ενδιαφερόταν να τους κυκλοφορήσει. Είχα πείσμα όμως. Πίστευα ότι άξιζε να βγουν ακόμα και αν έμπαινα μέσα. Τελικά ξέρετε τι πιστεύω; Ότι την τύχη του συνθέτη την αποφασίζει το κοινό. Αυτό είναι που επιβραβεύει μια νέα υπό διαμόρφωση τάση, αυτό αποδέχεται κάτι πρωτοποριακό ή μένει παγερά αδιάφορο. Γι' αυτό δεν είμαι απαισιόδοξη για το μέλλον. Το καλό έχει απήχηση".

Τα νέα σχέδια;

"Αυτή την εποχή είμαι δοσμένη ψυχή τε και σώματι στη νέα ταινία του Θόδωρου Αγγελόπουλου, η οποία έχει πολλή μουσική. Ο πρωταγωνιστής της είναι μουσικός. Κάθε ταινία με τον Αγγελόπουλο, ξέρετε, είναι για μένα ένα κίνητρο για να ψάξω πράγματα, να ανασύρω μνήμες από το παρελθόν, να φτιάξω και εγώ έναν νέο δικό μου κόσμο. Θέλω να πω ότι αφ' ενός είμαι φουλ από δουλειά και αφ' ετέρου ότι τη χαίρομαι ιδιαίτερα αυτή τη διαδικασία, γιατί είναι πολύ δημιουργική".

Και από συναυλίες;

"Ετοιμάζουμε κάτι μεγάλο για τις 24 Μαρτίου στις Βρυξέλλες, στο πλαίσιο της προεδρίας της Ελλάδας. Υπάρχουν βέβαια διαρκώς προτάσεις για το εξωτερικό, από διάφορες χώρες εντός και εκτός Ευρώπης… Το σίγουρο είναι ότι το 2003 θα κλείσει με τέσσερις ή πέντε εμφανίσεις μου στο Μέγαρο Μουσικής, όπου θα παρουσιάσω το σύνολο της δουλειάς μου".

Κριτικές - ύμνοι

"Οι "Τρωάδες" είναι έργο σπαραχτικό… και ενώ η μουσική σε κάνει να αναλύεσαι σε δάκρυα, υπάρχει μέσα της κάτι που σε λυτρώνει. Σχεδόν σαν βάλσαμο" (στο βρετανικό "BBC Music Magazine"). "Ένα από τα καλύτερα άλμπουμ της χρονιάς" (στο "Film Music CD Reviews").

"Παρά το πένθιμο φόντο των "Τρωάδων", αυτό που φτάνει με μεγάλη δύναμη στον ακροατή είναι η ποιητική ομορφιά της μουσικής… Οι "Τρωάδες" σε αγγίζουνε το ίδιο είτε ακούγονται στο περιβάλλον, για το οποίο γράφτηκαν, είτε από μόνες τους" (στο αμερικανικό μουσικό περιοδικό "Global Rhythm").

"Η Καραΐνδρου μετουσιώνει τις μουσικές σε φως, σε διαυγείς πανέμορφες μελωδίες που πετούν σαν μοναχικά πουλιά πάνω από μια πεδιάδα ακύμαντων ήχων" (στην ολλανδική εφημερίδα "De Standaard").