Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

ΚΡΙΟΣ:21-3/20-4 ΜΠΟΝΙ ΜΙΛΕΡ

2-14 ΕΝΤΡΟΠΙΑ

Δώστε τη μάχη σας τόσο για τα επαγγελματικά σας, όσο και για τα προσωπικά σας θέματα που είναι πρωτίστης σημασίας για σας.

"Αφήστε τα παιδιά να είναι ο εαυτός τους"

Εικ. 2.12 Ρούντολφ Κλαούζιους (1822-1888). Γερμανία. Ένας από τους θεμελιωτές της θερμοδυναμικής.

Μη φοβάστε, έχετε μόνο υπομονή και θα πετύχετε.

"Τα παιδιά πρέπει να μάθουν να δίνουν και όχι να παίρνουν", λέει στα "ΝΕΑ" η ψυχολόγος κυρία Μπόνι Μίλερ. Όσο για τους γονείς, "ν' αφήνουν τα παιδιά να είναι ο εαυτός τους", συμβουλεύει η σύζυγος του Αμερικανού πρέσβη στην Ελλάδα, κ. Τόμας Μίλερ

Ο δεύτερος θερμοδυναμικός νόμος, όπως διατυπώθηκε στην προηγούμενη παράγραφο, δεν καταλήγει σε κάποια ποσοτική σχέση.

ΤΑΥΡΟΣ:21-4/20-5

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΙΑ ΠΕΛΩΝΗ

Ποσοτική διατύπωση του 2ου θερμοδυναμικού νόμου έγινε δυνατή με την εισαγωγή μιας νέας έννοιας, της έννοιας εντροπία (σύμβολο S).

Μάλλον ήρθε η ώρα να πραγματοποιήσετε ένα μεγάλο ταξίδι.

"Τα παιδιά πρέπει να μάθουν πώς να αναλύουν και να χρησιμοποιούν τις πληροφορίες, να σκέφτονται δημιουργικά, να λύνουν προβλήματα και να συνυπάρχουν με τους άλλους", λέει στα "ΝΕΑ" (και για το εγχειρίδιό της) η κυρία Μπόνι Μίλερ, έμπειρη ψυχολόγος και σύζυγος του Αμερικανού πρέσβη

Η εντροπία εισήχθη από τον Clausius, ο οποίος όρισε τη μεταβολή της εντροπίας (ΔS) συστήματος κατά τη διάρκεια μιας πολύ μικρής αντιστρεπτής μεταβολής, τόσο μικρής ώστε η θερμοκρασία του συστήματος να μπορεί να θεωρηθεί σταθερή, ως το πηλίκο του ποσού θερμότητας ΔQ που απορρόφησε ή απέβαλε το σύστημα προς τη θερμοκρασία του συστήματος. Μη διστάζετε, το έχετε ανάγκη. Εκπαιδεύοντας τους… εκπαιδευτικούς, θα μπορούσε να είναι ο τίτλος του βιβλίου της Μπόνι Μίλερ, που κυκλοφορεί ήδη σε πολλά σχολεία της χώρας.

[pic](2.26)

Εξάλλου, η νέα Σελήνη είναι με το μέρος σας. Το "Χτίζοντας καλύτερη σχέση με τα παιδιά στην τάξη" είναι ένα εγχειρίδιο με οδηγίες και συμβουλές για τους εκπαιδευτικούς, από μια έμπειρη ψυχολόγο που έχει εργαστεί για τριάντα χρόνια ως κοινωνική λειτουργός, ψυχοθεραπεύτρια, σύμβουλος, υπεύθυνη κατάρτισης και εκπαιδευτικός.

Μονάδα της εντροπίας στο SI είναι το 1 J/K.

Καλλιεργήστε τις δημόσιες σχέσεις.

"Δεν είναι παιδικό βιβλίο, αλλά όφελος για τα παιδιά, γιατί βοηθά τους γονείς να απευθυνθούν στις ανάγκες και τα συναισθήματα των παιδιών.

Όταν σε μια αντιστρεπτή μεταβολή το σύστημα απορροφά θερμότητα το ΔQ είναι θετικό, επομένως η εντροπία αυξάνεται.

ΔΙΔΥΜΟΙ:21-5/20-6

Το εγχειρίδιο παρουσιάζει νέες τεχνικές για τους γονείς, όπως η επικοινωνία και διαφορετικές μέθοδοι πειθαρχίας", εξηγεί στα "ΝΕΑ" η κ. Μίλερ.

Όταν το σύστημα αποβάλλει θερμότητα το ΔQ είναι αρνητικό και επομένως η εντροπία μειώνεται. Τα πράγματα τόσο στη δουλειά, όσο και στο σπίτι είναι δύσκολα. Είναι, όμως, κυρίως ένα βιβλίο για εκπαιδευτικούς. Προσοχή : η σχέση (2.26) δεν ορίζει την εντροπία αλλά μόνο τη μεταβολή της σε μια πολύ μικρή αντιστρεπτή διεργασία. Διατηρήστε την ψυχραιμία σας και μην αφήσετε τα νεύρα σας να ξεσπάσουν. Γιατί "ο κόσμος αλλάζει και οι δάσκαλοι δεν μπορούν πια να χρησιμοποιούν τις μεθόδους προηγούμενων δεκαετιών.

Σχ. 2.24 Σε μια αντιστρεπτή μεταβολή, η μεταβολή της εντροπίας υπολογίζεται αν χωρίσουμε τη μεταβολή σε πολύ μικρές μεταβολές και αθροίσουμε τις μεταβολές της εντροπίας σε κάθε απειροστή μεταβολή.

Θα χειροτερέψετε την ήδη ηλεκτρισμένη κατάσταση. Η έμφαση στην απομνημόνευση των γεγονότων και των εξετάσεων πρέπει να αλλάξει".

Σε μια αντιστρεπτή μεταβολή κατά την οποία ένα θερμοδυναμικό σύστημα μεταβαίνει από μία αρχική κατάσταση Α σε μια τελική κατάσταση Β, η συνολική μεταβολή της εντροπίας μπορεί να υπολογιστεί αν χωρίσουμε τη διεργασία σε πολύ μικρές μεταβολές (σχ. 2.24), υπολογίσουμε τη μεταβολή της εντροπίας σε κάθε μια από αυτές και αθροίσουμε όλους τους όρους.

ΚΑΡΚΙΝΟΣ:21-6/22-7

Τα παιδιά πρέπει να μάθουν "πώς να αναλύουν και να χρησιμοποιούν τις πληροφορίες, να σκέφτονται δημιουργικά, να λύνουν προβλήματα και να συνυπάρχουν με τους άλλους".

[pic](2.27) Τόσο τα επαγγελματικά σας, όσο και τα προσωπικά σας σχέδια ολοκληρώνονται και αυτό σας γεμίζει αυτοπεποίθηση.

Τι άλλο χρειάζεται να αλλάξει στην εκπαίδευση;

Η μεταβολή της εντροπίας ενός συστήματος έχει την ίδια τιμή για όλες τις μεταβολές που οδηγούν από μία αρχική κατάσταση Α σε μία τελική κατάσταση Β, αντιστρεπτές ή μη.

Προχωρήστε ακάθεκτοι.

"Πρέπει να γίνει σχετική με τις τωρινές ζωές των μαθητών, αλλά και να τους ετοιμάζει για τα μελλοντικά επαγγέλματα.

Η μεταβολή της εντροπίας ενός συστήματος εξαρτάται μόνο από την αρχική και τελική του κατάσταση και όχι από το πώς πραγματοποιήθηκε η μεταβολή.

Ευνοϊκή μέρα για συνεργασίες.

Η σχετικότητα και οι καινοτόμες μέθοδοι διδασκαλίας αυξάνουν την περιέργεια για τον κόσμο και δίνουν κίνητρα για ενεργούς μαθητές".

Σχ. 2.25 Στα διαγράμματα (α) και (β) ένα θερμοδυναμικό σύστημα μεταβαίνει από την κατάσταση Α στην κατάσταση Β με διαφορετικό κάθε φορά αντιστρεπτό τρόπο. Στο (γ) το ίδιο σύστημα μεταβαίνει από την κατάσταση Α στη Β με μη αντιστρεπτό τρόπο που δεν μπορεί να παρασταθεί γραφικά. Η μεταβολή της εντροπίας του συστήματος, είναι ίδια σε όλες τις περιπτώσεις.

ΛΕΩΝ:23-7/22-8

Όσο για το τι άλλο θα 'πρεπε να διδάσκεται στα σχολεία, η κ. Μίλερ έχει την απάντηση.

Ίσως βέβαια τα όσα είπαμε μέχρι τώρα να μη βοήθησαν καθόλου στο να κατανοήσετε την ανάγκη εισαγωγής αυτής της νέας έννοιας, της εντροπίας.

Είστε έτοιμοι να διεκδικήσετε τα δικαιώματά σας και το ηθικό σας ειδικά σήμερα είναι υψηλό.

"Αγωγή υγείας, που σημαίνει να φροντίζει κανείς το σώμα του, πρόληψη στο κάπνισμα και τα ναρκωτικά, ώστε να μην υποκύπτει στις πιέσεις των συνομηλίκων του.

Ελπίζουμε όμως στη συνέχεια να πεισθείτε για την χρησιμότητα του νέου μεγέθους.

Εκμεταλλευτείτε τις καταστάσεις.

Αλλά και η συζήτηση για τρέχοντα εθνικά και διεθνή γεγονότα, η οποία βοηθά τα παιδιά να ενδιαφερθούν για τον κόσμο που βρίσκεται έξω από το άμεσο περιβάλλον τους".

Σχ. 2.26 Η θερμότητα μεταφέρεται αυθόρμητα από σώματα υψηλότερης θερμοκρασίας προς σώματα χαμηλότερης. Το αντίστροφο αποκλείεται.

Η νέα Σελήνη είναι με το μέρος σας.

Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στο βιβλίο της κ. Μίλερ για τη συναισθηματική νοημοσύνη.

Έστω ένα σύστημα που αποτελείται από δύο σώματα το Α και το Β, με θερμοκρασίες ΤΑ και ΤΒ αντίστοιχα.

ΠΑΡΘΕΝΟΣ:23-8/22-9

Μα, είναι τόσο σημαντική;

Το σύστημα είναι μονωμένο από το περιβάλλον (σχ. 2.26).

Δείτε τι πραγματικά φταίει στη σχέση σας και δεν αισθάνεστε πια άνετα.

"Για να είναι επιτυχημένα και ευτυχισμένα, τα παιδιά πρέπει να μπορούν να διαχειριστούν το στρες και συναισθήματα όπως η θλίψη και ο θυμός.

Αν ΤΑ>ΤΒ, θα μετακινηθεί θερμότητα από το σώμα Α στο Β.

Κινηθείτε προσεκτικά και κυρίως διπλωματικά.

Πρέπει να μάθουν παραγωγικές επικοινωνιακές δεξιότητες και τρόπους να λύνουν τις συγκρούσεις.

Το αντίστροφο το αποκλείει ο δεύτερος θερμοδυναμικός νόμος.

Έχετε ανάγκη από ψυχαγωγία.

Το να διδάσκεις κατανόηση και σεβασμό απέναντι στους άλλους είναι ένα από τα πιο σημαντικά δώρα που μπορούμε να κάνουμε στα παιδιά μας.

Ας φανταστούμε μια αντιστρεπτή διαδικασία που μεταφέρει ένα πολύ μικρό ποσό θερμότητας [pic] από το σώμα Α στο Β, τόσο μικρό ώστε να μπορούμε να λέμε ότι οι θερμοκρασίες των σωμάτων δεν μεταβλήθηκαν.

Αναζητήστε τους φίλους σας και βγείτε έξω ή καλέστε τους στο σπίτι.

Οι γονείς και το σχολείο είναι συνεργάτες στη διδασκαλία της συναισθηματικής νοημοσύνης", απαντά.

Η μεταβολή της εντροπίας του σώματος Α θα είναι [pic], ενώ του Β [pic]. Η εντροπία του συστήματος θα μεταβληθεί, κατά [pic] και επειδή [pic] είναι [pic] επομένως [pic].

ΖΥΓΟΣ:23-9/22-10

Οι γονείς πώς μπορούν να εκπαιδεύσουν τα παιδιά τους;

Στο υποθετικό αυτό παράδειγμα, ο δεύτερος νόμος μάς οδήγησε στο συμπέρασμα ότι η εντροπία του απομονωμένου συστήματος αυξήθηκε.

Τάση αυτοσυγκέντρωσης έχετε σήμερα και καλό είναι να ακούσετε τη φωνή της ψυχής σας.

"Αποτελούμε το παράδειγμα, οπότε πρέπει να έχουμε πρότυπο για τις αξίες που θέλουμε να τους διδάξουμε.

Το ίδιο συμβαίνει σε κάθε απομονωμένο σύστημα.

Μείνετε στο σπίτι και σκεφθείτε τι δεν πάει καλά στη σχέση σας με τους άλλους.

Οι γονείς είναι οι πρώτοι και σημαντικότεροι δάσκαλοι των παιδιών, οπότε μπορούμε να τους βοηθήσουμε να μάθουν σημαντικές κοινωνικές δεξιότητες και να ενθαρρύνουμε την ανάπτυξή τους", λέει.

Επομένως η έννοια της εντροπίας μάς επιτρέπει να επαναδιατυπώσουμε το δεύτερο νόμο ως εξής:

ΣΚΟΡΠΙΟΣ:23-10/22-11

Άρα, δεν είναι αρκετά τα παραμύθια;

Κατά τη διάρκεια οποιασδήποτε μεταβολής ενός απομονωμένου συστήματος η εντροπία πάντοτε αυξάνεται. Προσπάθειες απελευθέρωσης κάνει ο σύντροφός σας και αυτό σας ανησυχεί.

"Τα παιδιά μαθαίνουν μέσα από μια ποικιλία μεθόδων και τα παραμύθια είναι μόνο μία.

Η εντροπία του συστήματος αποκτά τη μέγιστη τιμή της όταν επέλθει ισορροπία.

Μη δείξετε όμως την ανησυχία σας, γιατί θα πάρει αέρα.

Αυτές οι ιστορίες κρύβουν μηνύματα που διδάσκουν σημαντικά ηθικά μαθήματα".

Στην περίπτωσή μας το σύστημα ισορροπεί όταν εξισωθούν οι θερμοκρασίες των δύο σωμάτων.

Σύντομα θα επανέλθει εκεί που ήταν.

Και για τον αληθινό κόσμο τι θα 'πρεπε να τους πούμε;

Από ενεργειακή άποψη στο σύστημα αυτό αρχικά θα μπορούσε να λειτουργήσει μια θερμική μηχανή χρησιμοποιώντας σαν δεξαμενή ψηλής θερμοκρασίας το σώμα Α και σαν δεξαμενή χαμηλής θερμοκρασίας το σώμα Β.

ΤΟΞΟΤΗΣ:23-11/21-12

"Εξαρτάται από την ηλικία και τη συναισθηματική τους ωριμότητα.

Η εξίσωση των θερμοκρασιών δεν παρέχει πια αυτή τη δυνατότητα. Όλα τα σχέδιά σας για σήμερα θα έχουν αίσιο τέλος και αυτό θα σας ευχαριστήσει.

Πρέπει να υπάρχει ισορροπία ανάμεσα στην προστασία και την έκθεση στα θέματα της πραγματικής ζωής".

(α)

Οι νέες φιλίες που κάνατε θα σας δώσόυν την ευκαιρία να ενταχθείτε σε κύκλους που από καιρό επιθυμούσατε.

Και αν τα κρατήσουμε μέσα σε "γυάλα" για να μην πληγωθούν;

(β)

ΑΙΓΟΚΕΡΟΣ:22-12/19-1

"Τα παιδιά μαθαίνουν καλύτερα από τις φυσικές συνέπειες.

Εικ.2.13 Τα δύο χάλκινα ελάσματα όταν βρίσκονται σε διαφορετικές θερμοκρασίες αναπτύσσουν μεταξύ τους διαφορά δυναμικού που επιτρέπει τη λειτουργία του ανεμιστήρα. Στην περίπτωση (α) το σύστημα βρίσκεται σε ισορροπία, έχει τη μέγιστη δυνατή εντροπία και δεν έχει δυνατότητα παραγωγής έργου. Στην περίπτωση (β) το σύστημα δεν βρίσκεται σε ισορροπία, η εντροπία του είναι μικρότερη και έχει τη δυνατότητα παραγωγής έργου.

Μη φοβάστε να επεκταθείτε στη δουλειά σας, το φιλικό σας περιβάλλον θα σας στηρίξει όπως πάντα.

Ενώ τα προστατεύουμε από το κακό, πρέπει να τους επιτρέπουμε να μαθαίνουν από τα λάθη τους, αντί να τους κάνουμε κήρυγμα".

Η αύξηση της εντροπίας ενός συστήματος οδηγεί στην ελάττωση της ικανότητας του συστήματος να παράγει ωφέλιμο έργο.

Τα ερωτικά σας είναι θαυμάσια και συνεχώς κερδίζετε έδαφος.

Υπάρχει "μυστικό" ευτυχίας για τα παιδιά;

ΥΔΡΟΧΟΟΣ:20-1/18-2

"Δεν υπάρχει μυστικό.

Όμορφη προμηνύεται η βραδιά σήμερα, με φίλους και συνεργάτες.

Τα παιδιά χρειάζονται αγάπη άνευ όρων και ασφάλεια από τους γονείς τους και ένα μεγάλο σόι.

Θα ανταλλάξετε απόψεις πάνω σε πολλά θέματα και θα κατασταλάξετε, βρίσκοντας τη χρυσή τομή σε διάφορα ζητήματα.

Οι γονείς μπορούν να τα βοηθήσουν να χτίσουν την αυτοεκτίμησή τους και να αναπτύξουν την ατομικότητά τους.

ΙΧΘΥΕΣ:19-2/20-3

Βοηθήστε τα να συνεισφέρουν στον κόσμο.

Μάλλον θέλετε να ενδώσετε σε κάποια περιπετειούλα και όπως πάτε θα το κάνετε.

Να μη μάθουν μόνο να παίρνουν.

Προσέξτε μόνο, γιατί αν αποκαλυφθείτε εσείς θα είστε ο χαμένος.

Η ικανοποίηση του να δίνεις είναι εκπληκτική!".

Αρκεστείτε σε αυτό που έχετε και εκτονωθείτε με σπορ.

"Μυστικό" για επιτυχημένους γονείς; "Αγάπα το παιδί σου και άσ' το να είναι ο εαυτός του, όχι αντικατοπτρισμός τού πώς θα ήθελες να είναι. Τα παιδιά έχουν μοναδικές προσωπικότητες και ταλέντα που πρέπει να γίνονται σεβαστά. Ενθαρρύνετε τις ιδιαίτερες δυνάμεις και τα ταλέντα των παιδιών". Στα παιδιά σήμερα λείπει "να παίζουν με συνομηλίκους και να περνούν χρόνο με τους γονείς. Μεταξύ σχολείου, φροντιστηρίου, τηλεόρασης και βιντεογκέιμ, τους λείπουν οι ποιοτικές κοινωνικές δραστηριότητες".

Μαθήματα "μοιρασιάς"

Όλοι σήμερα μιλούν για τη δυσκολία επικοινωνίας που υπάρχει στις σχέσεις των δύο φύλων. Μπορούν τα παιδιά να εκπαιδευθούν στις ανθρώπινες σχέσεις; "Οι δάσκαλοι αποτελούν πρότυπο, γι' αυτό πρέπει να έχουν συναίσθηση του πώς σχετίζονται και πώς στηρίζουν τους μαθητές τους", λέει η Μπόνι Μίλερ, συμπληρώνοντας πως "τα σχολεία που ενθαρρύνουν τις ανοιχτές συζητήσεις, το "παιχνίδι ρόλων", τη λύση προβλημάτων, βοηθούν τα παιδιά και τους εφήβους να ετοιμαστούν για να αντιμετωπίσουν τις κοινωνικές και συντροφικές σχέσεις". Τι πρέπει να μάθουν τα αγόρια και τι τα κορίτσια; "Να μάθουν και τα δύο φύλα να σέβονται τον εαυτό τους και τους άλλους και να ξέρουν ότι όλοι οι άνθρωποι έχουν αξία, ακόμη και αν έχουν διαφορετικές ικανότητες και μπαγκράουντ. Να ακούνε, να επικοινωνούν δυναμικά, να μοιράζονται, να έχουν κατανόηση".

Από τις σχέσεις των δύο φύλων η συζήτηση μεταφέρεται στο θέμα της σεξουαλικής εκμετάλλευσης και εμπορίας γυναικών, με το οποίο η κ. Μίλερ έχει ασχοληθεί ιδιαιτέρως τα τελευταία χρόνια, τόσο στη Βοσνία όσο και στη χώρα μας. Η Ελλάδα έχει κάνει προόδους στο θέμα, παραδέχεται. "Είναι διαδικασία που βρίσκεται σε εξέλιξη. Το πρώτο σημαντικό βήμα είναι ο νόμος που θα ενεργοποιηθεί μόλις εκδοθεί το προεδρικό διάταγμα την άνοιξη. Πρόοδος έχει γίνει και στην εκπαίδευση της Αστυνομίας, για να κάνει εφόδους, να συλλαμβάνει τους διακινητές και να απελευθερώνει τις γυναίκες".

Όμως, πρέπει να γίνουν και άλλα. "Να υπάρχει πρόβλεψη για ιατρική και ψυχολογική φροντίδα για να μπορέσουν οι γυναίκες και οι έφηβες να θεραπευθούν από το τραύμα. Ένα καταφύγιο για γυναίκες και ο σχεδιασμός για εθελοντικό επαναπατρισμό των γυναικών, ή ενσωμάτωση στην ελληνική κοινωνία, είναι αναγκαία".

Συμβουλές προς μικρούς και μεγάλους

Για τα παιδιά τού αύριο η κ. Μίλερ δίνει την εξής συμβουλή: "Απολαύστε την παιδική σας ηλικία και μη βιάζεστε να μεγαλώσετε. Φροντίστε το σώμα σας - θα το έχετε για όλη σας τη ζωή, γι' αυτό να το ταΐζετε σωστά, να κάνετε άσκηση και μην καπνίζετε ή κάνετε χρήση ναρκωτικών. Να είστε υπεύθυνοι για τον εαυτό σας και να νοιάζεστε για τους άλλους". Όσο για τους μεγάλους, "κάντε μια εκτενή θεώρηση του τι είναι πραγματικά σημαντικό. Μην ιδρώνετε με μικροπράγματα, αλλά βρείτε χρόνο για να εκτιμήσετε τους μικρούς θησαυρούς της ζωής. Βοηθήστε τούς λιγότερο τυχερούς και κάντε τον κόσμο ένα καλύτερο μέρος - ανήκει σε όλους μας".

INFO

Το βιβλίο της "Χτίζοντας καλύτερη σχέση με τα παιδιά στην τάξη: Εγχειρίδιο για εκπαιδευτικούς" (έκδοση του Κέντρου της Unesco για τις Γυναίκες και την Ειρήνη στις Βαλκανικές Χώρες) θα είναι σύντομα διαθέσιμο στα βιβλιοπωλεία. Το εγχειρίδιο για γονείς, "Επικοινωνώντας με τα παιδιά", θα κυκλοφορήσει τον Μάρτιο.