Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αστυνομικά :: Οικονομική είδηση

( η κινηση στο χρηματιστηριο αξιων αθηνων ) 

Η ΚΙΝΗΣΗ ΣΤΟ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΑΞΙΩΝ ΑΘΗΝΩΝ

επιχειρήσεις

ΣΥΝΟΨΗ

Οριακά πάνω από τις 3.000 μονάδες

Πολυκαταστήματα και αλυσίδες κατακτούν την αγορά

Ισόθερμη είναι η μεταβολή στην οποία η θερμοκρασία του αερίου διατηρείται σταθερή.

Με άνοδο της τάξης του 1,37% έκλεισε ο Γενικός Δείκτης Τιμών στο Χρηματιστήριο της Αθήνας, στον απόηχο της βελτίωσης του κλίματος στις διεθνείς χρηματαγορές

Η επέλαση των πολυκαταστημάτων και των μεγάλων επώνυμων εμπορικών αλυσίδων αλλάζει το τοπίο στην αγορά. Η Ελλάδα ακολουθεί και αυτή τους ευρωπαϊκούς δρόμους, με αποτέλεσμα να αυξάνονται ταχύτατα, τα τελευταία χρόνια, οι επενδύσεις στο κέντρο και στις μεγάλες περιφερειακές αγορές της Αθήνας και άλλων μεγάλων πόλεων, από τις μεγάλες λιανεμπορικές επιχειρήσεις

Ο νόμος της ισόθερμης μεταβολής είναι [pic]

ΑΘΗΝΑ.-

ΔΗΜΗΤΡΑ ΣΚΟΥΦΟΥ

Ισόχωρη ονομάζεται η μεταβολή στην οποία ο όγκος του αερίου διατηρείται σταθερός.

Σε υψηλότερα επίπεδα διαμορφώθηκε χθες ο γενικός δείκτης στη Σοφοκλέους, κλείνοντας στις 3.001,53 μονάδες και καταγράφοντας άνοδο 1,37% σε σύγκριση με το κλείσιμο της προηγούμενης συνεδρίασης.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΙΝΤΙΚΑΚΗΣ

Ο νόμος της ισόχωρης μεταβολής είναι [pic]

Πάντως, στη διάρκεια της ημέρας, ο γενικός δείκτης βρέθηκε να κινείται μεταξύ των 3.004 και 2.970 μονάδων, για να κλείσει τελικά μόλις λίγο υψηλότερα από το φράγμα των 3.000 μονάδων.

Την ίδια στιγμή που στο κέντρο της Αθήνας εκατοντάδες μικρά καταστήματα παραμένουν ξενοίκιαστα και πέντε στις εκατό μικρές επιχειρήσεις αδυνατούν να εξυπηρετήσουν τις υποχρεώσεις τους προς τις τράπεζες, μεγάλα ονόματα του λιανεμπορίου - ελληνικά και ξένα - προχωρούν σε αναπτυξιακές επενδύσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ.

Ισοβαρής ονομάζεται η μεταβολή στην οποία η πίεση του αερίου διατηρείται σταθερή.

Σύμφωνα με χρηματιστές, οι τιμές των μετοχών κινήθηκαν χθες υψηλότερα, κυρίως λόγω των ελπιδοφόρων μηνυμάτων από τις διεθνείς αγορές, αλλά και εξαιτίας του θετικού αποτελέσματος της προχθεσινής δημοπρασίας ομολόγων, που έφερε τους τραπεζικούς τίτλους και πάλι στο προσκήνιο.

Μόνο στο κέντρο της Αθήνας, δίπλα από τα εκατοντάδες ξενοίκιαστα μικρά μαγαζιά, στήνονται τα νέα σύγχρονα "μεγαθήρια" του εμπορίου ή ανακαινίζονται τα υπάρχοντα.

Ο νόμος της ισοβαρούς μεταβολής είναι [pic]

Τράπεζες και βιομηχανίες σημείωσαν άνοδο της τάξης του 1,81% και 0,32% αντίστοιχα.

Επενδύσεις που ξεπερνούν τα 89 εκατ. ευρώ βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη στο κέντρο της Αθήνας - και αναμένεται να ολοκληρωθούν έως το 2004 - για τη δημιουργία χώρων που θα στεγάσουν τις επιχειρηματικές δραστηριότητες γνωστών ονομάτων του λιανικού εμπορίου.

Η καταστατική εξίσωση συνδέει την πίεση, τον όγκο και τη θερμοκρασία σε ένα ιδανικό αέριο.

Ορισμένες ρευστοποιήσεις που σημειώθηκαν απορροφήθηκαν εύκολα από την αγορά, λόγω της εισόδου νέων αγοραστών.

Οι πιο απαισιόδοξοι μιλούν για τον "θάνατο του εμποράκου".

[pic]

Η πολύ καλή πορεία της δημοπρασίας για τους τριετείς τίτλους του ελληνικού δημοσίου, όπου το μέσο επιτόκιο διαμορφώθηκε σε 7,56%, έδωσε άλλη μια ένδειξη προς τη σωστή κατεύθυνση για την σύγκλιση των ελληνικών επιτοκίων.

Άλλοι υποστηρίζουν ότι οι μεγάλες αλυσίδες δεν είναι απειλή για τις μικρές επιχειρήσεις και ότι υπάρχει χώρος και γι' αυτές, αν εκσυγχρονιστούν και ακολουθήσουν τις σύγχρονες πρακτικές πωλήσεων.

Μακροσκοπικά, ιδανικό θεωρείται το αέριο στο οποίο η καταστατική εξίσωση ισχύει πάντα.

Το ενδιαφέρον, πάντως, των ιδιωτών επενδυτών διατηρείται αμείωτο με έμφαση στα περιφερειακά χαρτιά και λιγότερο στα blue-chip.

Άλλοι, πάλι, δείχνουν με νόημα το αμερικανικό και το ευρωπαϊκό παράδειγμα στον χώρο του εμπορίου, όπου οι μεγάλες "επώνυμες" φίρμες και τα πολυκαταστήματα κυριαρχούν στην αγορά.

Μικροσκοπικά, ιδανικό θεωρείται το αέριο του οποίου τα μόρια είναι υλικά σημεία που δεν αλληλεπιδρούν παρά μόνο όταν συγκρούονται.

Η στάση αναμονής που τηρούν αρκετοί θεσμικοί και ξένοι επενδυτές έχει ουσιαστικά διαφοροποιήσει το κέντρο βάρους της αγοράς.

Την εικόνα αυτή επιβεβαιώνουν, άλλωστε, η μαζική προσέλευση του κόσμου στα πολυκαταστήματα και στις μεγάλες αλυσίδες από τις αρχές της περασμένης εβδομάδας που ξεκίνησαν οι εκπτώσεις και οι ουρές που σχηματίσθηκαν στα ταμεία τους, την ίδια ώρα που στα μικρότερα μαγαζιά η αγοραστική κίνηση ήταν υποτονική.

Οι κρούσεις τους με τα άλλα μόρια και με τα τοιχώματα του δοχείου θεωρούνται ελαστικές.

Η εικόνα αυτή θα μεταβληθεί αν πραγματοποιηθούν μαζικότερες τοποθετήσεις ξένων.

Αγωνία μικρομεσαίων

Η πίεση που ασκεί ένα αέριο που βρίσκεται μέσα σε ένα δοχείο οφείλεται στις κρούσεις των μορίων του στα τοιχώματα του δοχείου. Το ζητούμενο είναι το επίπεδο τιμών στο οποίο θα εκδηλωθούν οι κινήσεις αυτές.

"Οι ρυθμοί ανάπτυξης έχουν περιοριστεί σημαντικά στο λιανικό εμπόριο.

Η πίεση του αερίου συνδέεται με τη μέση τιμή των τετραγώνων των ταχυτήτων των μορίων του, με τη σχέση [pic]

Η χθεσινή συνεδρίαση

Τα τελευταία χρόνια, εκατοντάδες μικρές επιχειρήσεις του κλάδου έχουν βάλει λουκέτο", λέει ο πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ Δημήτρης Φέτσης, εκφράζοντας με τον δικό του τρόπο την αγωνία των μικρομεσαίων.

Η θερμοκρασία του αερίου συνδέεται με τη μέση τιμή των τετραγώνων των ταχυτήτων των μορίων με τη σχέση [pic]

Η αξία των συναλλαγών ανήλθε στα 93 δισ. δραχμές.

"Η χαμηλή ρευστότητα των καταναλωτών, η δανειακή επιβάρυνση των επιχειρήσεων, η ανασφάλεια που τους διακατέχει και η κόκκινη κάρτα που βλέπουν από τις τράπεζες, οι οποίες ζητούν υψηλές εγγυήσεις, καθιστούν απαγορευτική την χρηματοδότηση των μικρών επιχειρήσεων και αδύνατη την επιβίωσή τους", εξηγεί, εκτιμώντας ότι το φαινόμενο των μικρών που βάζουν λουκέτο θα γνωρίσει εκρηκτικές διαστάσεις τα επόμενα χρόνια.

Η μέση κινητική ενέργεια των μορίων του ιδανικού αερίου είναι ανάλογη με την απόλυτη θερμοκρασία. Στον τραπεζικό τομέα, η μετοχή της Εθνικής έκλεισε στις 69.700 δρχ., της Ιονικής στις 15.950 δρχ., της Εμπορικής στις 30.490 δρχ., της Εργασίας στις 36.830 δρχ. και της Πίστεως στις 31.350 δραχμές.

"Οι προσαρμογές που πρέπει να κάνει μια μικρή επιχείρηση, αλλά και οι αλλαγές που θα την κάνουν να επιβιώσει έναντι των μεγάλων αλυσίδων, είναι και δαπανηρές και δύσκολες και λίγοι, τελικά, θα τα καταφέρουν", λέει χαρακτηριστικά.

[pic] Στο βιομηχανικό τομέα, η κοινή μετοχή της γαλακτοβιομηχανίας ΔΕΛΤΑ έκλεισε στις 4.200 δρχ., της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης στις 3.355 δρχ., του ΟΤΕ στις 8.300 δρχ., η κοινή μετοχή της Ιντρακόμ στις 13.950 δρχ., της ΑΓΕΤ Ηρακλής στις 7.975 δρχ. και η κοινή της τσιμεντοβιομηχανίας ΤΙΤΑΝ στις 21.780 δραχμές.

Στην άλλη όχθη

Η ενεργός ταχύτητα των μορίων ιδανικού αερίου είναι [pic]

Οι επιμέρους δείκτες έκλεισαν ως εξής:

Από την άλλη, πολυκαταστήματα και μεγάλες επιχειρήσεις εξαντλούν κάθε δυνατότητα που έχουν, προκειμένου να γίνουν ελκυστικές στους πελάτες τους, διασφαλίζοντας αυξημένα κέρδη και πωλήσεις.

Τα μόρια ενός αερίου δεν έχουν την ίδια ταχύτητα. Τράπεζες άνοδος 1,81%, Λίζιγκ άνοδος 1,09%, Ασφάλειες άνοδος 1,56%, Επενδύσεις άνοδος 0,80%, Κατασκευές άνοδος 2,94%, Βιομηχανίες άνοδος 0,32%, Διάφορες άνοδος 0,63%, Συμμετοχών άνοδος 1,18%.

Προγράμματα πολυάριθμων άτοκων δόσεων, δώρα, εκδηλώσεις, αλλά και διαφημιστική προβολή, αποτελούν τα βέλη στη φαρέτρα των μεγάλων του λιανικού εμπορίου.

Οι ταχύτητες των μορίων κάποιας ποσότητας αερίου σε θερμοκρασία Τ ακολουθούν την κατανομή Maxwell - Boltzmann. Με πτώση 0,58% έκλεισε ο δείκτης Παράλληλης Αγοράς.

"Η επέκταση των δικτύων είναι ένα από τα βασικότερα μέσα που μπορεί να εξασφαλίσει μεγάλα περιθώρια ελιγμών, σε συγκυρίες όπως η σημερινή, αρκεί να πληρούνται βασικές προϋποθέσεις, όπως η κατάλληλη οργάνωση, η διαφοροποίηση από τον ανταγωνισμό και το πραγματικό ενδιαφέρον για τον πελάτη-καταναλωτή", λέει η κ. Βασιλική Φωκά, διευθύνουσα σύμβουλος του ομίλου ΦΩΚΑΣ.

Από την κατανομή Maxwell -Boltzmann για τα αέρια μπορούν να βγουν συμπεράσματα που ερμηνεύουν, ποιοτικά, φαινόμενα όπως η εξαερίωση των υγρών ή η υγροποίηση των ατμών. Η αξία των συναλλαγών ανήλθε στα 92,6 δισ. δρχ. ενώ συνολικά διακινήθηκαν 21.590.000 μετοχές και έγιναν 59.956 πράξεις.

"Δεν είναι τυχαίο, ότι πέρυσι, που ήταν μια χρονιά όχι και πολύ καλή για το λιανικό εμπόριο, καταφέραμε να αυξήσουμε τις πωλήσεις μας κατά 15% στα καταστήματα Beauty Shop και κατά 25% στα πολυκαταστήματα Marks & Spencer, ενώ την πρώτη ημέρα των εκπτώσεων η αύξηση του τζίρου μας έφτασε το 55% στα καταστήματα της Marks & Spencer", εξηγεί ο κ. Θεόδωρος Ρούλιας, γενικός διευθυντής των αλυσίδων Beauty Shop, Marks & Spencer και Sephora, του ομίλου Μαρινόπουλος.

Αυξημένη εμπορευσιμότητα παρουσίασαν οι μετοχές των εταιριών:

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΒΑΡΔΑΣ

ΕΣΚΙΜΩ (Κ) διακινώντας 1.800.000 τεμάχια, ΟΤΕ με 815.000 τεμάχια, ΠΕΙΡΑΙΩΣ με 766.000 και ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ με 681.000 τεμάχια.

Τα πολυκαταστήματα παίζουν τον ρόλο των εμπορικών δρόμων

Από τις 292 μετοχές που διαπραγματεύθηκαν σήμερα, 169 έκλεισαν με άνοδο, 113 με πτώση, ενώ η τιμή δέκα μετοχών παρέμεινε σταθερή.

Ο Θεόδωρος Βάρδας, πρόεδρος του Ομίλου Βάρδας

Ο δείκτης FTSE/ASE 20 έκλεισε στις 1.905,00 μονάδες, σημειώνοντας άνοδο 1,79%.

"Η εποχή που οι καταναλωτές εξυπηρετούνταν από πολλά καταστήματα νομίζω ότι πέρασε.

Τη μεγαλύτερη ποσοστιαία άνοδο κατά 8,0% σημείωσαν οι μετοχές:

Σήμερα, θέλουν με ένα πέρασμα να κάνουν, αν είναι δυνατό, όλες τις αγορές τους και αυτό προσφέρουν, πλέον, τα πολυκαταστήματα", λέει ο πρόεδρος του Ομίλου Βάρδας, κ. Θεόδωρος Βάρδας.

ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΙ (ΠΡ), ΕΡΜΗΣ, ΜΠΕΝΡΟΥΜΠΗ (Κ), ΜΟΧΛΟΣ, ΚΕΚΡΟΨ, ΑΛΟΥΜΙΝΙΟ ΑΤΤΙΚΗΣ, ΑΛΤΕ, ΝΗΜΑΤΕΜΠΟΡΙΚΗ, ΓΝΩΜΩΝ, ΟΙΝΕΡΓΑ.

Όπως εξηγεί, τα πολυκαταστήματα παίζουν, πλέον, τον ρόλο που άλλοτε είχαν οι εμπορικοί δρόμοι.

Τις μεγαλύτερες απώλειες σημείωσαν οι μετοχές:

"Κάποτε, οι καταναλωτές έκαναν τα ψώνια τους ανεβοκατεβαίνοντας την οδό Ερμού.

ΙΠΠΟΤΟΥΡ (Κ) -7,9%, ΠΑΝΤΕΧΝΙΚΗ -7,0%, ΜΠΑΡΜΠΑ ΣΤΑΘΗΣ (ΠΡ) -6,2%, ΣΑΤΟ (ΠΡ) -6,1%, ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΗ (Α) -6,0%, ΜΟΥΖΑΚΗΣ (ΠΡ) -5,8%, ΜΠΗΤΡΟΣ -5,7%, ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ (ΠΡ) -5,6%, ΜΟΣΧΟΛΙΟΣ-ΧΗΜΙΚΑ -5,6%, ΙΝΤΕΡΙΝΒΕΣΤ -5,5%.

Σήμερα, κάνουν ακριβώς το ίδιο, ανεβοκατεβαίνοντας τους ορόφους ενός πολυκαταστήματος. Σε αυτούς τους χώρους, λοιπόν, που συγκεντρώνουν εκατομμύρια καταναλωτές κάθε χρόνο δεν μπορεί παρά να έχει μια θέση κάθε επιχείρηση που θέλει να είναι ανταγωνιστική. Αυτός είναι ο λόγος που επιλέξαμε να αναπτύξουμε και το shop in shop, δηλαδή να αποκτήσουμε σημεία πώλησης σε κλειστές αγορές".

Ο κ. Βάρδας επισημαίνει ότι τα πολυκαταστήματα συγκεντρώνουν, κυρίως, καταναλωτές που κάνουν τα ψώνια τους οικογενειακώς, με αποτέλεσμα τα χρήματα που ξοδεύουν να είναι περισσότερα. Επιπλέον, συγκεντρώνουν και το μεγαλύτερο κομμάτι των καταναλωτών από άλλες περιοχές της Ελλάδας που θέλουν να κάνουν τις αγορές τους στην Αθήνα. "Η συνταγή είναι απλή στο εμπόριο: θα πρέπει να βρίσκεσαι όπου και οι πελάτες σου", καταλήγει.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΑΡΑΝΗΣ

Οι μεγάλες αλυσίδες άλλαξαν τις συνήθειες του καταναλωτή

Ο Κωνσταντίνος Ζαράνης, πρόεδρος της Habitat στην Ελλάδα

Οι μεγάλες αλυσίδες λιανικού εμπορίου, που πρόσφατα παρουσιάστηκαν στην ελληνική αγορά, προσέφεραν στον καταναλωτή νέες αγοραστικές εμπειρίες και καθιέρωσαν νέες αγοραστικές συνήθειες, λέει ο πρόεδρος της αλυσίδας Habitat στην Ελλάδα, κ. Κωνσταντίνος Ζαράνης. "Η ευρεία γκάμα των προϊόντων που διαθέτουν προσφέρει στον καταναλωτή πολλές δυνατότητες επιλογής, ενώ τα σημαντικά πλεονεκτήματά τους είναι τα πολλά σημεία πώλησης, το επώνυμο προϊόν, η σταθερότητα της ποιότητας και των υπηρεσιών που προσφέρουν", λέει ο πρόεδρος της Habitat. Το προφίλ της σύγχρονης αγοράς απαιτεί και ενθαρρύνει την ανάπτυξη μεγάλων, οργανωμένων και - πολλές φορές - εξειδικευμένων αλυσίδων καταστημάτων ή πολυκαταστημάτων, εξηγεί ο κ. Θεόδωρος Ρούλιας, γενικός διευθυντής του Ομίλου Μαρινόπουλος, που περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, τις αλυσίδες καταστημάτων Beauty Shop, Marks & Spencer και Sephora. "Οι λόγοι που οδηγούν σε αυτή τη νέα κατάσταση, είναι πολλοί. Καταρχήν, η σύγκλιση προς τα ευρωπαϊκά πρότυπα αγοράς, οι προσδοκίες των καταναλωτών που γίνονται ολοένα πιο απαιτητικοί αγοραστές και, τέλος, η ανάγκη των επιχειρήσεων για συνεχή ανάπτυξη, προκειμένου να επιβιώσουν στον ανταγωνισμό".

ΠΑΝΑΓΗΣ ΚΑΡΕΛΑΣ

Όσοι θέλουν να επιβιώσουν πρέπει να εκσυγχρονισθούν

Ο Παναγής Καρέλας, πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου της Αθήνας

"Η πραγματικότητα είναι ότι όσοι θέλουν να επιβιώσουν στην αγορά θα πρέπει σύντομα να αλλάξουν την εικόνα τους, δηλαδή να εκσυγχρονιστούν", λέει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου της Αθήνας, κ. Παναγής Καρέλας. Όπως συμπληρώνει, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις έχουν να αντιμετωπίσουν τον έντονο ανταγωνισμό, την ανασφάλεια του καταναλωτικού κοινού, τις πολιτικές πωλήσεων που ακολουθούν οι μεγάλες επιχειρήσεις, εκμεταλλευόμενες τα τραπεζικά προϊόντα της καταναλωτικής πίστης (το 50% των συναλλαγών στο λιανεμπόριο γίνεται με πιστωτικές κάρτες), αλλά και τις αυξανόμενες υποχρεώσεις τους απέναντι στο Ελληνικό Δημόσιο (αυξημένη φορολογία, τέλη κ.λπ.). Επιπλέον, ένα μεγάλο πρόβλημα, που τα τελευταία χρόνια πλήττει τις ελληνικές εμπορικές επιχειρήσεις, είναι η άναρχη εγκατάσταση των "υπερκαταστημάτων".

Όπως εξηγεί ο κ. Καρέλας, "οδηγούμαστε σε μια υπερβολή, όπου τα μεγάλα καταστήματα τείνουν να εξαφανίσουν τα μικρά. Η οικογενειακή εμπορική επιχείρηση, που είναι η παραδοσιακή μορφή της ελληνικής οικονομίας, αφελληνίζεται", λέει, και προσθέτει πως ο Εμπορικός Σύλλογος έχει προτείνει εδώ και καιρό μια σειρά ενεργειών που θα μπορούσαν να δώσουν λύσεις. "Δεν ζητούμε να μην υπάρχουν μεγάλες επιχειρήσεις. Ζητούμε να μην κλείσουν οι μικρές".