Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Απόψεις :: Ανεπτυγμένη είδηση-αφήγηση

( ριάλιτι σόου... εκτός πραγματικότητος! ) 

Ριάλιτι σόου… εκτός πραγματικότητος! Σημείωμα Αγγελόπουλου για τις απειλές της 17Ν

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ 1 - 1

Παραγωγοί σχετικών εκπομπών κατηγορούνται ότι απευθύνθηκαν σε γραφεία ευρέσεως εργασίας, προκειμένου να βρουν άτομα, να… πουν τον πόνο τους

Ιδιόχειρο σημείωμα του Δημητρίου Αγγελόπουλου, το οποίο προέρχεται από το προσωπικό του ημερολόγιο και αναφέρεται στον Γρηγόρη Μιχαλόπουλο, έχουν στην κατοχή τους οι διωκτικές αρχές (φωτοτυπία δίπλα). Υποθέτουμε ότι ο οδοντωτός τροχός του πειράματος Fizeau έχει 360 δόντια.

Ονομάσθηκαν ριάλιτι σόου, διότι υποτίθεται πως μεταφέρουν στις οθόνες μας την πραγματικότητα γυμνή.

Σύμφωνα με το σημείωμα, που χρονολογείται από τον Απρίλιο του 1985, ο Μιχαλόπουλος φέρεται να μεσολάβησε τότε για να βγει ο Αγγελόπουλος από "κατάλογο εκτελέσεων" της 17Ν. Αυξάνοντας διαρκώς (έχουμε αρχίσει από το μηδέν) τη συχνότητα περιστροφής του τροχού, ο παρατηρητής βλέπει συνεχώς, για κάποια τιμή συχνότητας, το είδωλο της φωτεινής πηγής.

Αλλά στη Βρετανία, φαίνεται ότι οι παραγωγοί τηλεοπτικών εκπομπών αυτού του είδους, δεν διστάζουν να κάνουν… "δημιουργικές παρεμβάσεις" στην πραγματικότητα χάριν της πολυπόθητης τηλεθέασης.

Το κείμενο αναφέρει τα εξής: Υπολογίστε τη συχνότητα και την περίοδο περιστροφής του τροχού.

Δεν είναι η πρώτη φορά που ξεσπά σκάνδαλο στη βρετανική τηλεόραση λόγω αποκαλύψεων για στημένες εκπομπές, αλλά αυτή τη φορά το σκάνδαλο αφορά τα προγράμματα που κατ' εξοχήν σκοπεύουν στην αλήθεια: τα ριάλιτι σόου.

"Σημείωσις 3/4/85.

Όπως αποκάλυψε τις τελευταίες ημέρες η εφημερίδα "Μίρορ", στα δημοφιλέστερα ριάλιτι σόου της βρετανικής τηλεόρασης -το "Βανέσα" στο BBC και το "Τρίσα" στην ITV- εμφανίσθηκαν τον τελευταίο καιρό διάφοροι προσκεκλημένοι για να πουν τον πόνο τους στο φιλοθεάμον κοινό, έναν πόνο όμως που ανήκε στη σφαίρα της φαντασίας.

Ο κ. Γρηγορ. Μιχαλόπουλος δημοσιογράφος της Ελ. Ώρας με επεσκέφθη σήμερα 3/4/1985 και ώραν 9.30 π.μ. και μου είπε εμπιστευτικώς ότι: η 17 Νοέμβρη με είχε ως το προσεχές της θύμα ως οικονομικόν παράγοντα, και ότι αυτός που τον οδήγησαν σε ένα μέρος με κλειστά τα μάτια, επληροφορήθη ότι από τους οικονομικούς παράγοντες στον κατάλογον είναι ο Β. Βαρδινογιάννης και ο Δημ. Αγγ.

Σε διαθεσιμότητα δύο παραγωγοί

Ότι αυτός επενέβη ότι είναι συγγενής μου και διεγράφην από τον κατάλογον των εκτελέσεων.

Οι αποκαλύψεις της "Μίρορ" οδήγησαν ήδη το BBC στην απόφαση να τεθούν σε διαθεσιμότητα δύο παραγωγοί, οι οποίοι κατηγορούνται ότι απευθύνονταν σε γραφεία ευρέσεως εργασίας, για να εξασφαλίσουν στο πρόγραμμα ηθοποιούς ή άλλους επαγγελματίες από το χώρο του θεάματος.

Κατά πόσον όλα αυτά είναι αληθή, άγνωστον.

Τα άτομα αυτά εμφανίζονταν στην εκπομπή ως γνήσιοι προσκεκλημένοι και παρουσίαζαν κάποιες προσυμφωνημένες ανθρώπινες ιστορίες, που θα κέντριζαν το ενδιαφέρον των τηλεθεατών.

Ανέφερε όμως μερικές λεπτομέρειες.

Οι αμοιβές των "προσκεκλημένων" κυμαίνονταν γύρω στις 100 στερλίνες (46.000 δρχ.) για κάθε εμφάνιση και το πρακτορείο παρακρατούσε ποσοστό 25%.

Ότι εκ της παρακολουθήσεως που έχουν κάνει αυτοί: γνωρίζουν ότι κυκλοφορώ με αυτοκίνητον Honda, γνωρίζουν την τακτικήν μου διαδρομήν καθημερινά.

Οι συγκεκριμένες περιπτώσεις που αποκάλυψε η εφημερίδα αφορούν μία ανύπανδρη ηθοποιό η οποία εμφανίσθηκε παίζοντας το ρόλο μίας γυναίκας που κακοποιείται συστηματικά από το βίαιο σύζυγό της και δύο -άγνωστες μεταξύ τους- στριπτιζέζ που βγήκαν στην εκπομπή λέγοντας ότι είναι αδελφές.

Με διαβεβαίωσεν ο κ. Μιχαλόπουλος ότι στο εξής δεν υπάρχει κίνδυνος.

Οι "σύζυγοι" δεν ήταν παντρεμένοι

8/4/85 Ο κ. Μιχαλ. μου έφερε το σημείωμα περί διαγραφής από τον κατάλογον (μυστήριον)".

Το πρόγραμμα της ITV κατηγορείται για παρόμοια εξαπάτηση του κοινού, αφού -σύμφωνα με τη "Μίρορ"- παρουσίασε ένα ζευγάρι που διαφωνούσε σχετικά με το αν η σύζυγος χρειάζεται να χάσει βάρος.

Υπενθυμίζεται ότι ο Δ. Αγγελόπουλος δολοφονήθηκε από τη 17Ν στις 8/4/1986.

Μόνο που οι δύο σύζυγοι δεν ήταν παντρεμένοι, αφού είχαν γνωρισθεί μόλις λίγη ώρα πριν από την εκπομπή και συζήτησαν τις λεπτομέρειες του σεναρίου στο τραίνο καθ' οδόν προς το στούντιο της εκπομπής. Οι συντελεστές του "Τρίσα" καθώς και η παρουσιάστρια Τρίσα Γκόνταρντ ισχυρίζονται ότι ελέγχουν όσο το δυνατόν εξαντλητικότερα την ακρίβεια των όσων ισχυρίζονται οι καλεσμένοι τους, αλλά οι δύο ηθοποιοί (το… ζευγάρι με την παχουλή σύζυγο, δηλαδή) τους διαψεύδουν.

Καταγγελίες για παραποίηση της πραγματικότητας ή για παρουσίαση στημένων σκηνών ως πραγματικών έχουν στο πρόσφατο παρελθόν διατυπωθεί και επιβεβαιωθεί και για διάφορα ντοκιμαντέρ όλων των καναλιών. Πρόγραμμα του BBC για τα ναρκωτικά περιείχε εικόνες με σύριγγες πεταμένες στο δρόμο, που είχαν όμως πεταχθεί στο συγκεκριμένο σημείο από το συνεργείο που μαγνητοσκοπούσε τα πλάνα· ντοκιμαντέρ της ITV παρουσίασε εμπόρους ναρκωτικών που δεν ήταν παρά ηθοποιοί· ενώ εκπομπή του Τέταρτου Καναλιού για την παιδική πορνεία έδειξε παιδιά να διαπραγματεύονται την τιμή για τις υπηρεσίες τους με υποψήφιους πελάτες, που ήταν όμως μέλη της ομάδας παραγωγής του προγράμματος.

Πού τελειώνει η αλήθεια και αρχίζει το ψέμα; Δύσκολο ερώτημα και, από ό,τι φαίνεται, ακόμη δυσκολότερο στη σημερινή εποχή, αφού τα τηλεοπτικά φαινόμενα απατούν…