Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Απόψεις :: Ανεπτυγμένη είδηση-αφήγηση

( πακετα εκδρομων εναλλακτικου τουρισμου ) 

ΠΑΚΕΤΑ ΕΚΔΡΟΜΩΝ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ Όμηροι της γραφειοκρατίας χιλιάδες μετανάστες

ΠΕΤΡΟΣ ΓΕΩΡΓΑΚΑΚΟΣ

Αποδράσεις στην ύπαιθρο

Έχει άδεια εργασίας που λήγει τον ερχόμενο Απρίλιο.

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΣΚΑΛΩΜΕΝΟΣ

Ο ποταμός Αώος κοντά στην Κόνιτσα

Η άδεια παραμονής του έληξε στα μέσα του 2002, αλλά οι υπηρεσίες τού είπαν πως για όσο διάστημα διαρκεί η άδεια εργασίας είναι νόμιμος.

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΣΦΑΡΝΑΣ

Εκπαιδευτική ιππασία στο Νυμφαίο.

Ο Ανατόλι Φεντερούκ έκανε, όμως, το λάθος να ταξιδέψει προ ημερών στην πατρίδα του, τη Μολδαβία.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΧΡΙΣΤΑΚΟΠΟΥΛΟΣ

Περιπέτεια, δράση και πολλή αδρεναλίνη είναι τα κύρια συστατικά των εκδρομών του οικοτουρισμού

Και όταν ετοιμάστηκε να επιστρέψει στην Ελλάδα, έμαθε πως θεωρείται παράνομος. ΟΜΑΔΑ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ

Μάχη με ορμητικά νερά ποταμών, άλματα ελεύθερης πτώσης, μαθήματα πανίδας και χλωρίδας, παρατήρηση πουλιών, φωτογράφιση σπάνιων λουλουδιών, επισκέψεις σε κρυφές σπηλιές και φαράγγια, ορειβασία, αναρρίχηση ή καταρρίχηση, είναι ορισμένες δραστηριότητες που συνοδεύονται πάντα από την απαιτούμενη δόση αδρεναλίνης, όπως εγγυώνται τα τουριστικά γραφεία οικοτουρισμού.

Είναι μία από τις πολλές περιπτώσεις αλλοδαπών που έχουν ενταχθεί στη διαδικασία νομιμοποίησης και βρίσκονται όμηροι γραφειοκρατικών αγκυλώσεων και ασυνεννοησίας των υπηρεσιών. Γεωργακάκος Πέτρος, φυσικός, καθηγητής 3ου Λυκείου Ηλιούπολης

Οι σύγχρονοι τουρίστες είναι περισσότερο δραστήριοι, αφού οι αποδράσεις τους περιέχουν πάντοτε περιπετειώδη σπορ και επιδιώκουν μια αμεσότερη επαφή με τη φύση.

Ο Ανατόλι είναι θύμα των διαδικασιών δύο ταχυτήτων, που προβλέπει ο νόμος και έχουν επανειλημμένως καταγγελθεί. Σκαλωμένος Αθανάσιος, φυσικός, καθηγητής 1ου Λυκείου Ζωγράφου

Πριν από οκτώ χρόνια άρχισε να εκφράζεται η τάση των κατοίκων των αστικών κέντρων για απόδραση στην εξοχή.

Συγκεκριμένα, ο νόμος ορίζει πως για να ανανεώσει κάποιος την άδεια παραμονής πρέπει πρώτα να ανανεώσει την άδεια εργασίας. Σφαρνάς Νικόλαος, φυσικός, καθηγητής 56ου Λυκείου Αθηνών

Αυτή η επιθυμία του κόσμου ήταν η βασική αφορμή για την ανάπτυξη του οικοτουρισμού.

Για "κακή τύχη" η άδεια εργασίας του Ανατόλι Φεντερούκ είναι ακόμη σε ισχύ και τυπικώς θεωρείται νόμιμος. Χριστακόπουλος Ιωάννης, φυσικός, καθηγητής του Ε.Π.Λ. Νέας Φιλαδέλφειας "Μίλτος Κουντουράς"

Ο "χαμένος παράδεισος της φύσης" έγινε απτή πραγματικότητα για όσους θέλησαν να γεμίσουν με ξεχωριστές εικόνες της υπαίθρου και να αποκτήσουν συναρπαστικές εμπειρίες. "'Σηκωθείτε από την πολυθρόνα σας και ζήστε την περιπέτεια', είναι το σύνθημα που εκφράζει όλους τους οικοτουρίστες", δηλώνει ο ιδιοκτήτης γραφείου οικοτουρισμού Γιώργος Τσελίκας.

Τον… διαβεβαίωσαν

ΟΜΑΔΑ ΚΡΙΣΗΣ

Τα προγράμματα είναι ποικίλου ενδιαφέροντος και απευθύνονται σε άτομα όλων των ηλικιών και όλων των κοινωνικοοικονομικών στρωμάτων.

Όταν αποφάσισε να ταξιδέψει στη Μολδαβία ο ίδιος απευθύνθηκε στην αρμόδια υπηρεσία της νομαρχίας Ανατολικής Αττικής, η οποία τον διαβεβαίωσε πως δεν θα αντιμετωπίσει κανένα πρόβλημα στην επάνοδό του στην Ελλάδα.

Κούκλης Ευάγγελος, φυσικός, καθηγητής 6ου Λυκείου Ζωγράφου

Σ' αυτές τις εκδρομές έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν και άτομα με ειδικές ανάγκες, καθώς υπάρχουν ειδικά προγράμματα, που επιτρέπουν στα άτομα με κινητικά προβλήματα να αθλούνται στην ιππασία, το κανό, αλλά και σε πτήσεις με αλεξίπτωτο.

Μόνον που για τις περίεργες νομοθετικές ρυθμίσεις δεν είναι ενήμερες οι αεροπορικές εταιρείες.

Τζαμαρίας Σπύρος, φυσικός στοιχειωδών σωματιδίων.

Ο κ. Τσελίκας προσθέτει ότι "οι περισσότεροι οικοτουρίστες είναι νέοι άνθρωποι.

Και έτσι όταν πήγε να επιβιβαστεί στο αεροπλάνο, οι υπεύθυνοι της αεροπορικής εταιρείας δεν του το επέτρεψαν με το επιχείρημα πως δεν ισχύει η άδεια παραμονής του και πως η εταιρεία δεν αναλαμβάνει την ευθύνη μεταφοράς ατόμων χωρίς χαρτιά, γιατί θα της επιβληθεί πρόστιμο.

Κύριος ερευνητής Ε.Κ.Ε.Φ.Ε. "Δημόκριτος"

Ωστόσο, στις εκδρομές που οργανώνουμε έρχονται και μεγαλύτερης ηλικίας άτομα, με διάφορα ενδιαφέροντα.

Ο Ανατόλι παραμένει τώρα αναγκαστικά στη Μολδαβία, επιχειρώντας να επικοινωνήσει με κάποιους αρμόδιους που θα γνωρίζουν τις παράδοξες ελληνικές νομοθετικές ρυθμίσεις.

Χρονόπουλος Χρήστος, φυσικός, καθηγητής 4ου Λυκείου Αμαρουσίου

Βέβαια, η μεγαλύτερη κίνηση σημειώνεται κάθε Σαββατοκύριακο, που έχει ο περισσότερος κόσμος ελεύθερο χρόνο, αλλά υπάρχουν και πακέτα εκδρομών για περισσότερες ημέρες".

Την ίδια στιγμή στην Ελλάδα περιμένουν η σύζυγός του και τα δύο του παιδιά, αλλά και οι πελάτες του, καθώς δουλεύει ως ελεύθερος επαγγελματίας κατασκευάζοντας πατώματα και ξύλινες σκάλες. ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ

Οι δελεαστικές προτάσεις των πολυάριθμων οικοτουριστικών γραφείων που λειτουργούν στη Θεσσαλονίκη αφορούν σε μοναδικά δάση, ξεχασμένα μονοπάτια, σε φαράγγια και ακροποταμιές με οργιώδη βλάστηση και όλα αυτά στη χώρα μας, που είναι για πολλούς ανεξερεύνητη, αλλά και ανεξάντλητη.

Έχουν άγνοια

Δούκας Χρήστος, πάρεδρος Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, τομέας Φυσικών Επιστημών

Τα μέρη που προτιμώνται και προτείνονται είναι κυρίως η Κόνιτσα, η Κερκίνη και το Μπέλες, ο Νέστος, ο Βοϊδομάτης, το φαράγγι του Βίκου, το δάσος της Δαδιάς, ο Όλυμπος, το Νυμφαίο της Φλώρινας και πολλές άλλες εξαιρετικής φυσικής ομορφιάς περιοχές.

Άγνοια των ρυθμίσεων δεν έχουν, όμως, μόνον ξένες αεροπορικές εταιρείες.

ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ

Διοργανωτές λοιπόν και οικοτουρίστες υποστηρίζουν πως η ζωή είναι αλλού, όχι στις μεγαλουπόλεις, αλλά κοντά στη φύση.

Δεκάδες είναι οι περιπτώσεις νόμιμων αλλοδαπών, οι οποίοι ταξίδεψαν το τελευταίο διάστημα στις πατρίδες τους και δεν μπορούν να επιστρέψουν.

Κλειδωνάρη Μαιρίτα, φιλόλογος, καθηγήτρια Λυκείου Αγίου Στεφάνου

Άλλους τους σταμάτησαν στα σύνορα, άλλους στο αεροδρόμιο "Ελ. Βενιζέλος". Με απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης τα διδακτικά βιβλία του Δημοτικού, του Γυμνασίου και του Λυκείου τυπώνονται από τον Οργανισμό Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων και διανέμονται δωρεάν. Οι αλλοδαποί πίστεψαν τις διαβεβαιώσεις των αρμοδίων υπουργείων Εσωτερικών και Δημόσιας Τάξης για άτυπη ανοχή των Αρχών, μέχρι την ψήφιση της τροπολογίας που θα δίνει και επισήμως παράταση στην προθεσμία ανανέωσης της άδειας παραμονής τους μέχρι το τέλος Ιουνίου 2003.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Οι αρμόδιοι στο αεροδρόμιο και τα σύνορα δηλώνουν, ωστόσο, πως δεν έχουν καμία διαταγή, ούτε εγκύκλιο στα χέρια τους και από τη στιγμή που η άδεια παραμονής έχει λήξει, απλώς απαγορεύουν την είσοδο στους αλλοδαπούς.

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ

ΦΥΣΙΚΗ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Γ΄ ΤΑΞΗΣ ΕΝΙΑΙΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ - ΑΘΗΝΑ

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 ΤΟ ΦΩΣ 1.1 Η ΦΥΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ…………………………………………………..13 Η κυματική φύση του φωτός - Ηλεκτρομαγνητική θεωρία του Maxwell…………….14 Η σωματιδιακή φύση του φωτός - Θεωρία των κβάντα………………………….15 1.2 Η ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ……………………………………………….16 Η μέθοδος του Fizeau…………………………………………………..16 1.3 ΜΗΚΟΣ ΚΥΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΟΥ………………18 Ανάκλαση και διάθλαση του φωτός…………………………………………18 Ταχύτητα και μήκος κύματος του φωτός μέσα στην ύλη………………………..18 1.4 ΑΝΑΛΥΣΗ ΛΕΥΚΟΥ ΦΩΤΟΣ ΚΑΙ ΧΡΩΜΑΤΑ…………………………………….20 Διασκεδασμός και πρίσματα - Ανάλυση του λευκού φωτός………………………20 Ουράνιο τόξο - Τα χρώματα της φύσης……………………………………..21 Υπεριώδης και υπέρυθρη ακτινοβολία………………………………………23 1.5 ΠΟΛΩΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ…………………………………………………..25 Φυσικό φως και γραμμικά πολωμένο φως…………………………………….25 Πολωτικό φίλτρο - Πολωτής………………………………………………25 Συνδυασμός δύο πολωτικών φίλτρων - Αναλύτης………………………………27 Πόλωση από ανάκλαση - Φυσική πόλωση……………………………………..28 Πόλωση από σκέδαση - Κυανό χρώμα του ουρανού……………………………..30 Οπτικώς ενεργά σώματα - Στροφή του επιπέδου πόλωσης του φωτός………………31

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 ΑΤΟΜΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ 2.1 ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΟΥ ΣΤΟ ΑΤΟΜΟ ΤΟΥ ΥΔΡΟΓΟΝΟΥ………………………41 Πρότυπο του Thomson - Πρότυπο του Rutherford……………………………..42 Ατομικά φάσματα……………………………………………………….43 Το πρότυπο του Bohr για το υδρογόνο……………………………………..45 Ολική ενέργεια ηλεκτρονίου……………………………………………..46 Επιτρεπόμενες τροχιές και τιμές ενέργειας………………………………..47 2.2 ΔΙΑΚΡΙΤΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΕΣ ΣΤΑΘΜΕΣ……………………………………….49 Ενεργειακές στάθμες - Διέγερση του ατόμου………………………………..49 Ιονισμός του ατόμου……………………………………………………50 2.3 ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΡΡΟΦΗΣΗΣ ΦΩΤΟΝΙΩΝ…………………………51 Διέγερση με κρούση ……………………………………………………51 Διέγερση με απορρόφηση ακτινοβολίας……………………………………..51 Η επιτυχία και η αποτυχία του προτύπου του Bohr…………………………..52 2.4 ΑΚΤΙΝΕΣ Χ…………………………………………………………54 Παραγωγή των ακτίνων Χ…………………………………………………54 Φύση - Φάσμα των ακτίνων Χ……………………………………………..55 Απορρόφηση των ακτίνων Χ……………………………………………….56 Χρήσεις των ακτίνων Χ………………………………………………….57 Βιολογικές βλάβες που προκαλούν οι ακτίνες Χ……………………………..58

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 ΠΥΡΗΝΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ 3.1 ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΠΥΡΗΝΩΝ………………………………………………67 Το μέγεθος και η δομή των πυρήνων……………………………………….68 Έλλειμμα μάζας - Ενέργεια σύνδεσης………………………………………70 Οι πυρηνικές δυνάμεις………………………………………………….72 Ο πυρήνας έχει ενεργειακές στάθμες………………………………………73 3.2 ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΗ ΣΩΜΑΤΙΔΙΑ…………………………………………….75 Τα αντισωμάτια………………………………………………………..75 Η ταξινόμηση των σωματίων………………………………………………76 3.3 Η ΡΑΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ…………………………………………………….80 Ρυθμοί διάσπασης - Χρόνος ημιζωής……………………………………….83 Ραδιοχρονολόγηση ……………………………………………………..84 3.4 ΠΥΡΗΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ………………………………………………86 Πυρηνική σχάση………………………………………………………..87 Πυρηνική σύντηξη………………………………………………………88 3.5 ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΚΑΙ ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΤΗΣ ΡΑΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑΣ……………………………..89 Α. Βλάβες από ακτινοβολία………………………………………………89 Β. Χρήσεις της ακτινοβολίας…………………………………………….90

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4 ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ 4.1 ΕΙΔΗ ΛΑΜΠΤΗΡΩΝ……………………………………………………101 Λαμπτήρες πυρακτώσεως…………………………………………………102 Η λειτουργία του λαμπτήρα - Βελτίωση των λαμπτήρων πυρακτώσεως…………….103 Λαμπτήρες φθορισμού - Η λειτουργία των λαμπτήρων φθορισμού………………..104 Ερμηνεία παραγωγής ορατού φωτός από τη φθορίζουσα επιφάνεια……………….105 Ποιοτική σύγκριση λαμπτήρων πυρακτώσεως και φθορισμού…………………….105 4.2 ΟΠΤΙΚΕΣ ΙΝΕΣ (Οptical fibers)………………………………………106 Τι επιτυγχάνουμε με τις οπτικές ίνες - Πώς λειτουργούν……………………106 Πώς είναι κατασκευασμένη μία οπτική ίνα…………………………………106 Πόσο μακριά μπορεί να φτάσει το φως μέσα σε μία οπτική ίνα………………..107 Πού τις χρησιμοποιούμε………………………………………………..107 4.3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΜΗΧΑΝΗ………………………………………………..110 Πώς είναι……………………………………………………………110 Τα οπτικά συστήματα…………………………………………………..111 4.4 ΦΩΤΟΣΤΟΙΧΕΙΑ……………………………………………………..115 Τι είναι - Πώς είναι………………………………………………….115 Πώς λειτουργούν………………………………………………………116 Εφαρμογές……………………………………………………………117 4.5 LASER……………………………………………………………118 Τι είναι - Τι είναι η "εξαναγκασμένη εκπομπή ακτινοβολίας"………………..118 Πώς είναι - Πώς λειτουργούν……………………………………………119 Χαρακτηριστικά του φωτός laser…………………………………………120 Εφαρμογές……………………………………………………………121